Spring naar inhoud

- - - - -

konijntjes

• Log in om te reageren
139 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#121 Geplaatst 04 mei 2010 - 20:06

Dirk&Debby zei:

Je mag ze gerust een weekje langer laten zitten,dit speelt geen rol,maar dan ga ik wel eentje moeten kiezen want er zijn mensen die het dat weekend wel willen komen halen.Vind je dit dan erg?
mvg debby

Euhm :neen: :d .
Tuurlijk vind ik dat niet erg. Als het voor jullie echt geen probleem is, denk ik persoonlijk dat het beter is om nog één weekje te wachten. Ik zal meer op mijn gemak zijn, want ik heb dan ook één week verlof waardoor ik ze goed in de gaten kan houden.

Jij bent namelijk vertrouwd met hen dus ik reken een beetje op jouw ervaring met de nijntjes. Als je gewoon een beetje in de gaten wil houden met welk voedstertje Poirot het best kan vinden?
Ze zijn toch allen even blauw :d en eigenlijk speelt uiterlijk voor mij minder een rol. Ik heb liever een voedstertje met gezonde interesse. Zo is mijn oog ook onmiddellijk op Poirot gevallen.

Nemen we dan 23 mei? Hoe laat spreken we dan af?
Geplaatste afbeelding

Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#122 Geplaatst 05 mei 2010 - 08:15

Zou het voor jullie gaan tegen 13.00,dan zijn we zeker thuis want dan slaapt onze jongste nog eventjes?
mvg debby

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#123 Geplaatst 05 mei 2010 - 20:32

Ja hoor! We zullen er zijn om 13u. :)
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 10 mei 2010 - 18:04

Ik kom hier nog eens heel lief vragen of je soms nog eens tijd zou hebben deze week om foto's te nemen van de nijntjes :pray: O:)
Geplaatste afbeelding

Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#125 Geplaatst 11 mei 2010 - 13:19

Hey Mieke'tje,
Ik ga mijn best doen om nog eens foto's te nemen.En ja ,stom van mij dat ik niets heb laten weten,maar het is hier ontzettend druk geweest.Verleden week dondedag niet maar de week ervoor heb ik mijn dochtertje met bloedende oren uit bed gehaald en ik was in paniek,heb de dokter in spoed naar mij laten komen en nu had ze een bloedende oorontsteking.Dus ik was in volle paniek natuurlijk.Maar zij heeft buisjes in haar oren en daarom liep al het vocht eruit.Ze mag niet naar school of zelfs nog niet buiten lopen.En verleden week ben ik met mijn zoontje dringend naar dokter moeten gaan en die zei dat ik zo vlug mogelijk naar het ziekenhuis moest.Hij had in zijn linkeroor een ontsteking en zijn rechter oor zaten blaren op het trommelvlies die doorprikt moesten worden en erg pijnlijk waren.Dan hebben we van't weekend een feest gehad,ik ben nog vlug een rammetje in de kleur isabel gaan halen en ik wil dolgraag eens een keertje naar mijn nieuw poesje gaan kijken ;)
Zoals je al kunt lezen heb ik het heel benauwd gehad.Den 21 ste mei wordt mijn zoontje geopereerd en krijgt hij buisjes in zijn oren.
Ja ik denk dat ik elke week 2x bij de dokter heb gezeten :( kindjes hé ;)
Maar ik ga zeker mijn best doen voor de foto's
mvg debby

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#126 Geplaatst 11 mei 2010 - 18:15

Debby,

Het was geen verwijt hoor, maar gewoon even een lief vraagje :) .
Ik begrijp wel dat je jouw handen vol hebt en zeker als er zo'n dingen gebeuren :s . Amai, dat moet schrikken en panikeren geweest zijn!
Hopelijk komt alles snel goed met ze allebei.

Is het dan wel nog gepast dat wij komen zondag 23 mei, want als je zoontje 21 mei moet geopereerd worden?
Geplaatste afbeelding

Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#127 Geplaatst 11 mei 2010 - 18:28

Ja natuurlijk kun je komen,hij gaat den 21ste alleen heel moe zijn en daarna wet hij er niets meer van,mijn dochtertje heeft dit verleden jaar moeten doen.

Ik kan al wel zeggen dat ik een website gemaakt heb over mijn konijntjes.De website is nog niet helemaal af,maar ik zal hem al doorgeven en laat me weten wat je ervan vindt.
www.everyoneweb.com/mijnhangoordwergjes

Ik hoop dat je het een mooi website vind,maar eerlijk zijn hé ;)
mvg debby

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#128 Geplaatst 11 mei 2010 - 18:50

Ik zal zeker eerlijk zijn. Hier komt het:

- de website in het geheel vind ik mooi en overzichtelijk

- ik vind persoonlijk de minimale maten die je geeft voor een hok wel heel klein. Ook al zijn het kleinderdjes, maar voor een hok alleen zonder ren en als gezelschapsdier vind ik dat niet OK :) .

- ik vind ook dat je iets meer info mag geven over de voeding. Teveel mensen denken dat brok de hoofdvoeding is en moet aangevuld worden. Terwijl de hoofdvoeding hooi is en best aangevuld wordt met groente (geleidelijk aan laten wennen als ze het niet gewoon zijn) en een beetje biks (volgens wat ik heb gehoord, mogen ze +/- 15 gram biks per kg lichaamsgewicht. Dit is wel van het merk Science Selective. Je kan ook nog zeggen wat giftig en niet giftig is of wat minder goed is (vb. koolsoorten i.v.m. gas, maar dan wordt het misschien te lang). Het is missichien handiger om een link te plaatsen naar een zeer informatieve site?

- Ik vind wel dat je leuke foto's hebt geplaatst. Ik zou er nog iets bij plaatsen over hun karakter en hun geboortedatum, maar dat is weer mijn persoonlijke mening en is dus niet noodzakelijk

- Ook leuke en duidelijke foto's van de nestjes, maar misschien bij vermelden wie de mama en de papa zijn van de nestjes? Wat hun geboortedatum is? Op welke leeftijd de konijntjes het nestje mogen verlaten?

- te koop: oh, ik zie dat er nog één zielig konijntje een huisje zoekt :( , maar hij/zij heeft nog even tijd hé :) . Misschien bij vermelden wat ze kunnen verwachten? Vb. dat ze een beetje overgangsvoer mee krijgen bij hun verhuis. Zo'n zaken komen bij mij persoonlijk over dat je echt het beste over hebt met je konijntje.

Het zijn kleine details hoor, maar het zijn wel details die bij mij positieve punten zouden zijn als ik moest kiezen op basis van twee verschillende websites over welke fokker ik wel of niet zou contacteren :d

Ik vind het naast het informatieve deel over jouw konijnen, nestjes en dergelijke ook belangrijk dat er wat info te vinden is over het konijn. Dat is er een beetje in beperkte mate. Er bestaan voldoende website met hele goede info. Dus alles op de website zetten, is waarschijnlijk onbegonnen werk, maar misschien wel een link plaatsen van een goede site. Hopende dat de mensen dit ook zullen lezen en dus goed zullen nadenken vooraleer een nijntje aan te schaffen, maar ja misschien denk ik weer te positief en zullen ze die link gewoon negeren.
Geplaatste afbeelding

Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#129 Geplaatst 11 mei 2010 - 19:44

Hey,dat van overgangsvoer dat staat er normaal bij vermeld en ook dat ze gevaccineerd zijn.
Maar ik moet er nog hard aan werken en dit zal een tijdje duren voor het helemaal af. :(
Maar bedankt voor je eerlijkheid. ;)

mvg debby

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#130 Geplaatst 11 mei 2010 - 20:57

Oei sorry, ik heb net nog even gekeken en het staat er inderdaad bij. Hmm, ik moet misschien toch eens gaan informeren voor een bril :oops: .
Het is nog maar een begin, maar ik vind het echt wel mooi en overzichtelijk. Het is vooral inhoudelijk mijn opmerkingen, maar om dat op punt te krijgen, moet je inderdaad veeeeeeel tijd in steken en dat kan later nog. Het belangrijkste staat er in grote lijnen wel op hoor.
Nu heb ik het gevoel dat ik te streng ben geweest :d .

Bewerkt door Mieke'tje, 11 mei 2010 - 20:58.

Geplaatste afbeelding

Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#131 Geplaatst 16 mei 2010 - 21:36

Hier zijn de foto's.De 2 nestjes zitten nu samen.En ze zijn superlief.
mvg debby
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#132 Geplaatst 16 mei 2010 - 22:22

Dank u wel voor de foto's :)
Wat zijn ze toch weer gegroeid en ongeloofelijk schattig. :love3:

Is dat mijn Poirotje? Waarschijnlijk wel hé, want de andere madagascar bonte zijn waarschijnlijk al naar hun nieuwe thuis. :d

Weet je soms welke blauwe voor mij zal zijn? Zullen de oortjes van het éne blauwtje nog gaan hangen? :oops:

Bewerkt door Mieke'tje, 16 mei 2010 - 22:24.

Geplaatste afbeelding

Guest_Dirk&Debby_*
Guest_Dirk&Debby_*

#133 Geplaatst 17 mei 2010 - 07:44

Ja dat is Poirotje,mooi hé en hij is heel lief,als ik aan de ren sta,hij is de eerste die naar mij toe komt.
Voor de blauwe is het moeilijk te zeggen,momenteel heeft Poirot voor een blauwe ram gekozen waar hij meestal bij zit.En de oortjes gaan normaal nog hangen,maar dit kiezen ze zelf.Ze spelen er heel veel mee.Bij sommige hebben ze al mooi gehangen en staan nu weer half omhoog. ;)
Nu is het maar te hopen dat Poirot voor een voedster gaat kiezen hé.
mvg debby

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#134 Geplaatst 17 mei 2010 - 08:54

OOOh het zijn echte dotjes!! :love:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 17 mei 2010 - 08:59

Heyla Debby,

Oh, ik kan goed geloven dat het een schatje is. Hij was al zo actief en geïnteresseerd enkele weken geleden. :love3:

Ja, ik weet dat het nu op dit moment zeer goed kan gaan tussen twee voedsters of twee rammen, maar eens ze in hun puberteit zijn en hun hormonen beginnen te spelen, gaat het toch vaak mis hé. Ik denk dat ik dan Poirot zal moeten teleurstellen, want ik ga toch echt wel liever voor een voedster :oops: . Gewoon omdat ik weet dat het naar de toekomst toe het best aantal slaagkansen heeft. Hopelijk begrijp je dat een beetje. Hopelijk gaan hun oortjes wel nog hangen, want dat is toch één van de grote redenen waarom ik voor dit ras ga :d . Goh, dat komt nu weer discriminerend over :oops: .
Geplaatste afbeelding