Spring naar inhoud

- - - - -

Op vakantie

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#1 Geplaatst 16 maart 2010 - 13:34

In juni vertrekken we voor 16 dagen op vakantie en zal ons prinsesje alleen thuis zijn. Mijn zus komt wel een paar keer op een dag langs of misschien zelfs logeren.

Zijn er dingen die ik kan doen om het voor Mélina goed te maken dat wij weg zijn? Of hebben jullie tips/ervaringen van wat we best voor/tijdens/na de vakantie kunnen doen voor haar?

Ik ben nu al doodsbenauwd dat ze me niet lief meer gaat vinden omdat ik haar 16 dagen niet ga zien en haar dus niet kan vertroetelen. :misselijk:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 maart 2010 - 15:15

Dat komt wel in orde hoor. Ze kan in haar eigen omgeving blijven, en dat is het belangrijkste. Je kan eventueel een feliway stekker insteken tijdens jullie afwezigheid, maar ik denk dat jij er meer last van zal hebben dan Mélina ;)
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 16 maart 2010 - 15:43

Alles komt wel goed.
Hier gebeurt dat ook zo als we weg zijn

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 16 maart 2010 - 15:50

Ik ga ook elk jaar weg voor 14 dagen, dat komt allemaal wel goed, als je terug thuis komt dan zullen ze zo gelukkig zijn, net zoals jij.
Als ik vertrek heb ik het altijd verschrikkelijk moeilijk en als ik ze dan terug zie, dan heb ik meestal tranen in mijn ogen. :oops:

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#5 Geplaatst 16 maart 2010 - 16:19

Oh dat stelt me al een beetje gerust en ik ga inderdaad de Feliway insteken.
Ik zou het gewoon zo jammer vinden als ze terug zo bang wordt als in de eerste maanden toen ze bij ons was.
Nu hangt ze het felst aan mij en ik ben zo trots op haar en ik wil niet dat ze terug van stap 1 zou moeten beginnen door mijn vakantie. Ze heeft nu al zo veel moeite gedaan. :heart:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#6 Geplaatst 16 maart 2010 - 17:47

misschien maken dat er gedragen kleren ergens in de zetel liggen, of een andere plek waar ze kan komen?? zodat ze op die manier toch nog bij je geur kan liggen?? maar ik denk ook wel dat het geen problemen zal geven hoor!
Geplaatste afbeelding

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#7 Geplaatst 16 maart 2010 - 19:07

Nu we 6 katten hebben gaan we niet meer op vakantie en eerlijk gezegd mis ik het ook niet. Toen we in het verleden wel gingen had ik ook altijd een tijdschakelaar zodat de poezen niet de hele avond in het donker moesten zitten. :)

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#8 Geplaatst 16 maart 2010 - 19:59

Dat komt wel goed, ze zit in haar eigen omgeving en krijgt af en toe bezoek over de vloer. ;)

Ik weet nog dat onze Siamees thuis vroeger een paar dagen "boos" op ons was toen we terug kwamen van onze reis. Ze was zeer eigenzinnig en pikte het niet dat we op reis gingen.

Mijn huidige katten vonden het wel ok, al knuffelden ze ons wel dood toen we terug waren. Visa versa ook natuurlijk!

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#9 Geplaatst 16 maart 2010 - 21:42

Ik ken dat gevoel dat hierboven beschreven word. :) Het baasje voelt zich dikwijls slechter dan het beestje. Ik vertrek ook altijd met een krop in de keel, dit jaar terug voor 18dagen op reis. Mijn oma die hiernaast woont komt ook meerder keren per dag bij hen. En om de 2dagen bel ik om te horen hoe het gaat... O:) Het is wel zo dat als we terugkomen van reis, ze ons de 1ste dag een klein beetje negeren, ze zijn precies kwaad dan, maar de volgende dag verliezen ze ons geen seconde uit het oog en geven ze constant knuffels. Naar het schijnt treuren ze wel gedurende een dag of 2,3 als we weg zijn, ze eten minder en zo. Ben eens benieuwd voor onze Spike, het zal z'n 1ste keer zijn. Ik laat ook wel altijd een kledingstuk beneden liggen, en ze kunnen ook gewoon naar boven dan.

Guest_piper en veuve_*
Guest_piper en veuve_*

#10 Geplaatst 16 maart 2010 - 22:24

Hier laat veuve duidelijk merken dat ze ons gemist heeft , constant aandacht vragen de  eerste dagen . :rub: Maar piper draait de eerste uren haar om , precies zo van :neen: maar dat draait na enkele uren wel bij :rub: . De eerste keer verschoten we toch dat ze ons gewoon straal voorbij liep en een dom speelgoedje veel interessanter is. :p

O:) O:) O:)  

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#11 Geplaatst 17 maart 2010 - 10:06

Had het hier ook moeilijk mee toen we vorig jaar voor 14dagen op reis gingen, had ook super veel schrik dat Phoebe weer afstand ging nemen. Ze bleven ook in hun eigen omgeving en mijn broer en mama kwamen heel vaak langs.
Toen we terugkwamen was ik ervan verrast dat Phoebe meteen hallo kwam zeggen en toch duidelijk liet merken dat ze me herkende (kan misschien :gek: klinken, maar zo kwam het wel over).
Moet ook wel zeggen dat ze tijdens onze gesprekken op reis heel vaak terugkwamen. Mensen die ons verstonden moeten waarschijnlijk vaak gedacht hebben dat we over onze kinderen bezig waren :) .
Heel veel succes en vooral heel veel plezier op reis, geniet ervan!

Bewerkt door Lisje, 17 maart 2010 - 10:07.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#12 Geplaatst 17 maart 2010 - 10:14

Pf mijn dieren lijken niks gemerkt te hebben als ik thuiskom :ha
Dat zal allemaal wel meevallen!
Bij mij komt iemand inwonen als ik op reis ga, ze krijgen dus genoeg knuffels en aandacht...

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 17 maart 2010 - 10:51

Wij vertrekken zaterdag ook voor een weekje skiën en de 2 poezen blijven ook alleen thuis.  Mijn schoonmoeder gaat hen komen verzorgen.  Zag het niet zitten om ze ergens heen te brengen.  Onlangs verhuist en ze dan weer moeten verhuizen, nee hoor.

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#14 Geplaatst 11 augustus 2010 - 12:54

We zijn nu ongeveer een maand terug en het is echt super meegevallen voor mijn lieverdje! Ze is zelfs bij 1 van de catsitters op de schoot gaan liggen. ;) :) :LOL:

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#15 Geplaatst 11 augustus 2010 - 17:43

Veel plezier op vakantie!