Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
speedy-1
speedy-1
  • 361 berichten

#166 Geplaatst 18 juni 2011 - 17:56

Ik barf zelf nog niet hoor. Lees er wel veel over.
Mijn ene kat die rauw lust krijgt nog kvv en daarnaast wat kuikens, runderriblapjes en hele kleine kippen borrelpootjes voor het gebit.

Kleine kippenborrelpootjes of kippenvleugeltjes kun je dus ook wel proberen. Gewoon uit de supermarkt of bij de slager. Zoek zo klein mogelijk uit in het begin. Ze eet al kip dus ze moet alleen leren dat dit groter is maar dat ze het ook kan eten. Wat bij mij geholpen heeft is een paar stukjes vlees er af snijden en er los naast geven
En daarnaast snee ik het vlees aan het pootje een beetje los, dus dat er een paar stukjes vlees aan hangen die wel vast zitten maar die ze er makkelijker af kan trekken. Dan is de stap naar het eten van het hele pootje sneller gezet.

lady Colomba
lady Colomba
  • 26 berichten
  • 4 katten

#167 Geplaatst 09 augustus 2011 - 12:56

Zie door het bos de bomen niet meer ... wat ik begrepen heb van 12 pagina's reacties is dat je bij de keuze van brokken (en andere voeding) moet letten op wat er vooraan staat bij de ingredienten ... zeker géén granen of andere rommel.
Ik ga vanmiddag proberen aan CB te geraken, omdat onze jongste (6 maand) - nu op RC kitten 36 - wel geen diarree heeft, maar ook niet vast ... en hij wil alles proberen ... hij grolt ook als hij iets kan bemachtigen ... maar is wel super lief ! :)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 6 katten

#168 Geplaatst 09 augustus 2011 - 13:03

lady Colomba zei:

Zie door het bos de bomen niet meer ... wat ik begrepen heb van 12 pagina's reacties is dat je bij de keuze van brokken (en andere voeding) moet letten op wat er vooraan staat bij de ingredienten ... zeker géén granen of andere rommel.
Ik ga vanmiddag proberen aan CB te geraken, omdat onze jongste (6 maand) - nu op RC kitten 36 - wel geen diarree heeft, maar ook niet vast ... en hij wil alles proberen ... hij grolt ook als hij iets kan bemachtigen ... maar is wel super lief ! :)

lamshart is super tegen platte kakjes :)

edit: idd bij keuze van brokken kijken wat er vooraan staat ;)

Bewerkt door Aldhissla, 09 augustus 2011 - 13:03.

Geplaatste afbeelding

lady Colomba
lady Colomba
  • 26 berichten
  • 4 katten

#169 Geplaatst 09 augustus 2011 - 14:14

Heb CB gevonden bij een dierenarts achter de hoek nog wel :trance:

Imelda
Imelda
  • 287 berichten
  • 2 katten

#170 Geplaatst 26 augustus 2011 - 10:19

Ik heb met heel veel aandacht deze topic gelezen en wil nu zeker iets veranderen aan wat ik onze Toulouse te eten geef.
Ik ben gisteren al een paar potjes natvoer van Almo en Schesir gaan halen, ben eens benieuwd hoe hem dat gaat bevallen :)

Imelda
Imelda
  • 287 berichten
  • 2 katten

#171 Geplaatst 09 december 2011 - 12:17

Wat zijn jullie meningen eigenlijk over de droge brokken van Almo nature holistic?

Ik heb gisteren 2 kleine zakjes besteld op zooplus omdat ik dacht dat deze brokjes hier ook vermeld werden, maar blijkbaar staan ze hier toch niet vermeld bij de betere brokken. Orijen ga ik ook eens proberen, maar die was momenteel niet leverbaar.

Het natvoer van Almo en Scheshir bevalt mijn 2 lieverds echt heel goed, dus dit ga ik alvast blijven geven.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#172 Geplaatst 09 december 2011 - 13:16

Hm, ik vraag me af hoe het zit met de graanvrije brok van Porta 21? (groene zak)
is dit ook kwalitatief goede voeding?
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#173 Geplaatst 09 december 2011 - 14:45

De lijst met brokjes moet nog aangevuld worden, ik zal dat morgen doen. Dan zal ik ook naar jullie merken kijken.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#174 Geplaatst 09 december 2011 - 15:51

danku :)
momenteel eten ze hier porta 21 graanvrij, dus wil wel eens weten of dat nu ECHT goed voer is, of toch beter wat anders nemen.

Geplaatste afbeelding

Imelda
Imelda
  • 287 berichten
  • 2 katten

#175 Geplaatst 09 december 2011 - 16:20

Ester zei:

De lijst met brokjes moet nog aangevuld worden, ik zal dat morgen doen. Dan zal ik ook naar jullie merken kijken.

Dank u! :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#176 Geplaatst 27 december 2011 - 14:48

Een vraagje: In de Almo Holistic zit overal rijst in (kip met rijst,...). Dacht dat rijst niet goed was, maar deze staat toch bij de betere brokken op de eerste pag?

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#177 Geplaatst 27 december 2011 - 14:57

dolfjeweerwolfje zei:

Een vraagje: In de Almo Holistic zit overal rijst in (kip met rijst,...). Dacht dat rijst niet goed was, maar deze staat toch bij de betere brokken op de eerste pag?

In elke brok zit een vorm van koolhydraat en daarvan is rijst één van de minste slechte vormen van koolhydraat. Het behoort ook niet tot de gluten.
Beter zat het er helemaal niet in maar je moet toch water bij de wijn doen als je een brok uitzoekt. Er blijven anders ook maar 3 merken ofzo over als je te kritisch gaat kijken naar een brok. In elke brok zit helaas wel iets wat 'er niet in hoort' en wat niet goed is voor een kat of waar hij niets aan heeft.

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#178 Geplaatst 29 december 2011 - 18:39

@ Ester. Bedankt.

Nivo
Nivo
  • 5.721 berichten
  • 2 katten

#179 Geplaatst 29 december 2011 - 19:17

MarieDufoor zei:

danku :)
momenteel eten ze hier porta 21 graanvrij, dus wil wel eens weten of dat nu ECHT goed voer is, of toch beter wat anders nemen.

me2 ;)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#180 Geplaatst 29 december 2011 - 22:46

Nivo zei:

me2 ;)

En? Tevreden? Ik heb mijn poezels nog nooit zo gezond gezien precies :x
Wat een verschil met hun rc brokjes!
Geplaatste afbeelding