Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
Guest_Imelda_*
Guest_Imelda_*

#196 Geplaatst 24 januari 2012 - 13:22

marieke v. Damme zei:

probleem is altijd die verpakkingen, kopen, niet lusten, weggooien :cry: .... daarom dat ik niet durf te veranderen (nu zit Nanou al maanden op HIlls z/d)

Ik ben ook een tijdje geleden overgeschakeld van Hill's op Almo en Acana. Ik heb gewoon van alles wat ik graag wou geven kleine zakjes besteld (ongeveer 400gram). Zo kon ik uittesten wat ze lekker vonden en daarna heb ik dan de grote zakken gekocht van de brokjes die ze graag aten.
Dit is misschien wel iets wat je zelf ook kan doen? Als ze het dan toch niet zo lekker vindt dan is het zakje ook snel weer op :)

Guest_Imelda_*
Guest_Imelda_*

#197 Geplaatst 24 januari 2012 - 13:24

veerlevs zei:

Ik heb twee weken geleden dagelijks zo'n klein zakje gemengd onder de RC brokken en ik had het idee dat de vacht van James zachter werd.  Goede stoelgang en geen problemen.  Volgens kenners hier zou het wel goed zijn.  Veel vlees in de droge brokken en bijna geen granen :d

Ben er zelf ook heel tevreden van. Ik heb toen ik ze hier tussen de goede brokken zag staan direct een zak gekocht en de poezen zijn er heel blij mee. Ze eten het graag en ze doen het er ook supergoed op!

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#198 Geplaatst 24 januari 2012 - 16:42

marieke v. Damme zei:

Is dit met Hills ook zo, giga-miljoenen industrie? in samenspraak met diverse dierenartsen die Hills promoten?

Ja zeker weten. ;)
Onderstaande scans komen uit een folder die normaliter alleen voor dierenartsen is.
Een mooi voorbeeld van hoe Meneer Hills de dierenartsen en hun klanten bespeelt:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#199 Geplaatst 25 januari 2012 - 00:41

Amai, das inderdaad een mooi voorbeeld ja :o

Bewerkt door MarieDufoor, 25 januari 2012 - 00:41.

Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#200 Geplaatst 25 januari 2012 - 08:14

Ik vind dat eigenlijk verschrikkelijk dat ze praten over 'klanten in uw praktijk' ... alsof de dierenartsenpraktijk een soort winkel is waar je zoveel mogelijk klanten moet lokken ofzo :gek:
banner

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#201 Geplaatst 25 januari 2012 - 09:44

Liz zei:

Ik vind dat eigenlijk verschrikkelijk dat ze praten over 'klanten in uw praktijk' ... alsof de dierenartsenpraktijk een soort winkel is waar je zoveel mogelijk klanten moet lokken ofzo :gek:

Bij sommige praktijken is dat helaas wel het geval tegenwoordig... Ik vind het ook niet zo'n fijne uitdrukking.
Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#202 Geplaatst 25 januari 2012 - 14:19

Nog een voorbeeld van Meneer Iams/Eukanuba.

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Daarom is het zó belangrijk om zelf na te blijven denken!
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Margo_*
Guest_Margo_*

#203 Geplaatst 25 januari 2012 - 17:55

:o :o :o :o :o :o :o OMG

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#204 Geplaatst 26 januari 2012 - 13:39

Royal Canin zal dit dus ook wel doen?
BAHH :evil:

Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#205 Geplaatst 13 februari 2012 - 13:17

Even een vraagje over natvoer:
Casper is een heel eigenwijze kater en eet enkel natvoer, hij wilde vroeger enkel die van de aldi (i know totaal niet goed ! ) na veel uitproberen heb ik een merk gevonden dat hij toch begint te lusten nl Smilla met tonijn en sardientjes. Dit is de samenstelling:

26 % Rode tonijn
26% Sardientjes
3.1% zonnebloemolie
0.5% Tricalciumfosfaat
42.7% Kookvocht.

Is dit een goeie samenstelling? Het is dan ook de enige die hij wil, deze van hetzelfde merk maar met bvb gevogelte of rund wil hij niet... Is het erg als hij altijd hetzelfde blijft eten?

Alvast bedankt!
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#206 Geplaatst 13 februari 2012 - 15:07

Ik dacht dat je best maar 1-2 keer per week vis te eten geeft, het is dus toch ook wel belangrijk om iets met vlees te vinden dat hij graag lust zodat je kan afwisselen. Volgens mij krijgt hij tekorten als hij steeds hetzelfde eet.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#207 Geplaatst 14 februari 2012 - 09:48

PeggyJ zei:

Ik dacht dat je best maar 1-2 keer per week vis te eten geeft, het is dus toch ook wel belangrijk om iets met vlees te vinden dat hij graag lust zodat je kan afwisselen. Volgens mij krijgt hij tekorten als hij steeds hetzelfde eet.

Ok bedankt nog verder zoeken naar iets met vlees dus !
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#208 Geplaatst 14 februari 2012 - 09:57

dus hij eet geen brokjes? ook geen brokjes speciaal voor kieskeurige katten???
Geplaatste afbeelding

deboke06
deboke06
  • 1.063 berichten
  • 3 katten

#209 Geplaatst 14 februari 2012 - 11:57

MarieDufoor zei:

dus hij eet geen brokjes? ook geen brokjes speciaal voor kieskeurige katten???

Nope heeft hij altijd al resoluut geweigerd ! Volgens Da een schrik opgedaan toen hij nog zo klein was en de niesziekte had, zijn tong zat vol naftjes dus kon hij enkel zachte en natte dingen eten.... en nu is dat ook nog steeds zo... Mousse wil hij niet, paté ook niet want daar zitten af en toe ook harde dingen in blijkbaar... enkel iets met gelei of vis...
tis een moeilijk gevalleke hoor ben al blij dak em op gewicht gekregen heb ! Wat hij kampte lang met ondergewicht...
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#210 Geplaatst 10 mei 2012 - 23:35

Ester zei:

Ja zeker weten. ;)
Onderstaande scans komen uit een folder die normaliter alleen voor dierenartsen is.
Een mooi voorbeeld van hoe Meneer Hills de dierenartsen en hun klanten bespeelt:

Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

:o :o :o
Geplaatste afbeelding