Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#256 Geplaatst 24 september 2012 - 19:42

nope. lees het blad niet. Ben nu wel benieuwd :)
Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#257 Geplaatst 24 september 2012 - 20:00

Ik lees het af en toe wel eens, maar zal het zelf niet snel kopen. Je mag het artikel gerust inscannen ;)
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#258 Geplaatst 25 september 2012 - 14:01

Liz zei:

Is er hier iemand die het tijdschrift "Hart voor dieren" leest? Er stond deze maand een artikel in over voeding voor katten en ik vond het toch maar een raar artikel, was het daar toch niet mee eens :s

ik zal het in het weekend anders eens inscannen en hier plaatsen, maar misschien dat er al mensen zijn die het gelezen hebben :catnoknow :catscratchhead ?

Nee niet gezien, ben wel nieuwsgierig!!
De meeste bladen moeten het toch hebben van hun (brokken)sponsors dus de artikelen in die bladen zijn meestal ook "gekleurd" geschreven. ;)
Zoiets als... "wij van WC-eend adviseren WC-eend"...
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#259 Geplaatst 25 september 2012 - 14:47

Ja, het ligt nog bij mijn thuis en ben nu deze week in Leuven, dus zal het in het weekend inscannen :)
banner

grumpje
grumpje
  • 5.799 berichten
  • 3 katten

#260 Geplaatst 25 september 2012 - 14:53

;) en dan hier de mensen nieuwsgierig maken :x foei :zweep:
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#261 Geplaatst 25 september 2012 - 18:51

tis een verkooptruc gewoon! ze heeft aandelen gekocht van de uitgeverij van het blad! :x
Geplaatste afbeelding

Liz
Liz
  • 8.884 berichten
  • 3 katten

#262 Geplaatst 29 september 2012 - 13:36

:ha :ha :ha en heeft het gewerkt? Is iedereen nu hart voor dieren gaan kopen, want ik krijg daar wel een percentje op hé :x :x ;)

Nee nee, is maar om te lachen, ik heb eindelijk tijd gehad om het in te scannen :LOL:

Het gaat om dit artikel, echt diepgaand gaat het wel niet, maar ik stel me er toch wel wat vragen bij... Weet niet hoe jullie erover denken :catnoknow

Geplaatste afbeelding Geplaatste afbeelding

Edit: weet niet of het leesbaar is? Je kan de foto's ook bekijken via mijn foto album, daar is het iets groter en beter leesbaar denk ik...

Bewerkt door Liz, 29 september 2012 - 13:38.

banner

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#263 Geplaatst 29 september 2012 - 16:14

Volgens mij staan er heel wat onwaarheden in het artikel, o.a. dat ze geen rauwe botten mogen eten, of rauwe kipfilet en zo staan er nog wel meer fouten in
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#264 Geplaatst 29 september 2012 - 18:25

wow. Er staan echt heel veel fouten in dit artikel. Hele kwalijke fouten zelfs!
Jammer weer :(

Geplaatste afbeelding

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#265 Geplaatst 30 september 2012 - 12:21

Inderdaad wat een onzin, het is vooral heel ongenuanceerd. Erg jammer! ;)
Enkel vlees voeren is bijv. inderdaad niet goed maar niemand die dat doet. Bij het zelfsamenstellen en in KVV's bijvoorbeeld zit daarom ook bot (calcium) in de juiste verhoudingen.

Ik heb in 2008 een artikel voor de HvD geschreven, die was wel pro-rauw. Maar daar wilde ze ook maar een klein artikeltje aan wijden dus uitgebreid vertellen ging al niet.
Toen ik het schreef werd me wel gewaarschuwd geen "anti" geluid te laten horen omdat ze bang waren voor de reactie van de brokken-sponsoren.

Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#266 Geplaatst 09 oktober 2012 - 17:19

Kheb een klein vraagje. De kleintjes eten nu sinds een week of 2 de almo kitten. Nu, ik vind dat vrij vettig? En nu merkte ik dat ze beiden wat aan de dunne kak zijn gegaan. Geef ik ze beter gewoon almo ipv die kitten blikjes? In het begin had finn enkel de gewone almo en daar had hij geen diarree van namelijk.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#267 Geplaatst 09 oktober 2012 - 17:25

Je hoeft niet per se de kitten versie te geven hoor. Het kan zeker geen kwaad om 'gewoon' natvoer te geven.
Geplaatste afbeelding
Vandaag is morgen gisteren.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#268 Geplaatst 09 oktober 2012 - 17:36

Tinne zei:

Je hoeft niet per se de kitten versie te geven hoor. Het kan zeker geen kwaad om 'gewoon' natvoer te geven.

In het begin hebben ze 2 weken gewone almo gegeten, vooral Finn dan. Loki is net een week van zn kittenmouse af, kvond het eens tijd worden met bijna 10 weken. Toen ontdekte ik dus de kitten variant, dacht ik geef hun dit. Daarvoor normale stoelgang en nu gaat het bij beide echt pffffrrrrttt. Het is het laatste blikje dat ze nu kregen, toch maar terug de gewone almo geven :d

Vraag me af waarom die kitten variant zo een puree is met precies olie door. Ze kunnen al prima knabbelen op gewoon kip en vis.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#269 Geplaatst 16 oktober 2012 - 15:46

Eibhlin zei:

Vraag me af waarom die kitten variant zo een puree is met precies olie door. Ze kunnen al prima knabbelen op gewoon kip en vis.

Daar heb je helemaal gelijk in. Het speelt gewoon in op de emotionele behoefte van de mens om allerlei speciaal voer te kopen voor hun dier, dat geeft mensen een goed gevoel.
Geplaatste afbeelding

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#270 Geplaatst 16 oktober 2012 - 15:49

goh, wat mij nou een goed gevoel geeft is dat ik weet dat wij onze katten echt goed voer voorschotelen :)
ik weet dat het nog beter kan. dus zodra er meer tijd is ga ik me daarin verder verdiepen :)

Geplaatste afbeelding