Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#286 Geplaatst 21 november 2014 - 17:40

Bekijk berichtlilymaya, op 21 november 2014 - 17:37, zei:

heb jij die groene zak?
Ja die heb ik nu. Niet goed?

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#287 Geplaatst 21 november 2014 - 17:53

Bekijk berichtAilure, op 21 november 2014 - 17:40, zei:

Ja die heb ik nu. Niet goed?
lijkt wel ok,.

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#288 Geplaatst 21 november 2014 - 17:54

Bekijk berichtlilymaya, op 21 november 2014 - 17:53, zei:

lijkt wel ok,.
Fijn om te horen, ben ik blij om :cat

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#289 Geplaatst 21 november 2014 - 19:29

Wat mij een goed voer lijkt (ook bij Zooplus) is de Happy Cat La Cuisine.
Wij hebben een zak gekocht om te proberen, ze zijn graanvrij, glutenvrij en hebben maar 1 eiwit bron en niet zoveel vet en eiwit.
Vooral dat vet en eiwit vind ik belangrijk, want Orijen vb. heeft echt teveel vet in mijn ogen.

Spijtig genoeg kan mijn kat er niet tegen, maar dat komt omdat we nu vermoeden dat ze gewoon geen brokken kan verdragen :(.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#290 Geplaatst 22 november 2014 - 17:57

Ah, wat spijtig dat Sierra niet tegen brokjes kan :catsad Moet je nu op zoek naar ander compleet natvoer dat ze wil/kan eten om te zorgen dat ze voldoende voedingsstoffen binnen krijgt? (als ik het goed heb, heb je ergens gezegd dat ze niet genoeg volledig voer krijgt)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#291 Geplaatst 22 november 2014 - 19:03

Ze krijgt 1 zakje RC Gastro Intestinal Moderate Calorie (natvoer) per dag, wat een volledig voer is.
Voor de rest krijgt zij blikjes Almo en Schesir, welke niet volledig zijn.
We hopen dat het ene zakje RC voldoende is om genoeg binnen te krijgen.
Meer dan 1 zakje willen we ook niet geven, want dan geeft ze ook sneller over.
We zullen het eens in de kliniek bespreken.

Vind het echt spijtig, had zo een goede hoop op deze brokken, maar ja, niets aan te doen.
Nu gaan we een maand of langer wachten en haar enkel haar natvoer geven.
Daarna gaan we nog eens met de brokken proberen en zien.
Als ze dan weer na 4 dagen ziek wordt, dat weten we het in ieder geval.

Bij Lathyrus heeft 1 kat een luie maag, die kan geen brokken eten daardoor.
We gaan 19 december (HCM echo) vragen of ze dan haar maag ook kunnen bekijken.
Zien of zij ook een luie maag heeft of niet.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#292 Geplaatst 20 december 2014 - 11:29

Bekijk berichtDjango&Djax, op 04 november 2014 - 12:21, zei:

Bevalt het ? lijkt me een goede brok...niet al te veel eiwitten, granenvrij, en een redelijke prijs...

Ja, maar ik heb makkelijke katten op vlak van droogvoer.

Natvoer daarentegen...

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#293 Geplaatst 25 januari 2015 - 08:12

Gisteren plaatste Catz Finefood op hun facebookpagina een uitleg over dierlijke bijproducten. De tekst is wel in het Duits maar ik vond het een heel duidelijke, genuanceerde uitleg zonder veel reclame ;) Dus ik kopieer 'm hier even:

Was sind tierische Nebenerzeugnisse?
oder
"Tierische Nebenerzeugnisse? Das füttere ich meinem Liebling nicht!"

Der Begriff "tierische Nebenerzeugnisse" führt oft zu Verunsicherung beim besorgten Hunde- und Katzenfreund. Dem treuen Vierbeiner soll es gut gehen und daher kommt nur das Beste in den Napf - auf keinen Fall Futter mit tierischen Nebenerzeugnissen!
Dieser oft gehörten Aussage wollen wir auf den Grund gehen mit der Frage:

Was sind eigentlich tierische Nebenerzeugnisse?
Unter diesen Begriff werden die unterschiedlichsten Produkte, die bei der Schlachtung anfallen, zusammengefasst. Dazu gehören zum Beispiel Innereien, wie Leber, Niere, Pansen und Herz, aber auch Blut, Knochen, Knorpel, Horn oder Federn.

Braucht mein Hund oder meine Katze tierische Nebenerzeugnisse?
Ja und nein! Denn es kommt auf die Art und die Menge an! Innereien liefern wertvolle Mineralstoffe und Vitamine und sollten immer (in Maßen) Teil der Ernährung darstellen. Mit reinem Muskelfleisch oder Filet erhält der Vierbeiner nicht alle notwendigen Nährstoffe. Ein Hund wird auch zu dem ein oder anderem frischen Knochen nicht nein sagen - im Sinne der Deklaration aber ebenfalls ein tierisches Nebenerzeugnis!

Und was ist mit den anderen tierischen Nebenerzeugnissen?
Federn, Fell, Klauen und Schnäbel - so etwas können Hunde und Katzen schwer bis gar nicht verdauen. Würden derartige Bestandteile pur gefüttert, würden sie unverdaut ausgeschieden oder erbrochen werden. Somit gehören sie nicht zum natürlichen Nahrungsrepertoire der Vorfahren unserer Haustiere (Wildkatze und Wolf) und demnach auch nicht in hochwertiges Futter!
(Natürlich gibt es Kauartikel für Hunde, wie Kauhufe, an denen lange und ausgiebig geknabbert wird - dies ist aber mehr Beschäftigung denn ein Nährstofflieferant).

Wir bemühen uns im Sinne der Transparenz unserer Deklaration immer so genau wie möglich anzugeben, was in unserem Futter und in unseren Leckerlies enthalten ist.
Solltet ihr einmal ein Produkt mit der Bezeichnung "Fleisch und tierische Nebenerzeugnisse" in den Händen halten, muss dies erst einmal nicht schlecht sein. Gewissheit bringt aber nur die Nachfrage beim Hersteller. Auch der Preis kann ein erster Hinweis auf die Rohwarenqualität darstellen.

Noch Fragen zum Thema? Schreibt mir eine Private Nachricht auf Facebook oder eine Email an julia.klischies@petsnature.de.

Herzlichst,
Eure @Julia von PetsNature

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#294 Geplaatst 26 maart 2015 - 17:58

Nu is het precies alsof ik voor Catz Finefood werk... Het is niet mijn bedoeling om reclame te maken, gewoon om jullie te informeren over een nieuwe soort voeding die interessant kan zijn voor de gevoelige maagjes. Ik heb ook geen idee waar je deze blikjes zou kunnen kopen, behalve bij het merk zelf dan. Misschien komt het wel terecht in het assortiment van Zooplus.

Info uit een Facebookbericht van Catz Finefood:
Catz Finefood heeft zojuist een nieuwe lijn uitgebracht, Catz Finefood Purrr. Er zijn voorlopig zes smaken. Het voer is graanvrij, gebruikt vleessoorten arm aan allergenen en bevat enkel vlees, kookwater en olie. Het voornaamste verschil met hun andere voeding is dat deze maar een soort proteïnen bevat (monoproteïn).
Meer info op hun website: http://www.petsnatur...rrr---NEU-.html

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#295 Geplaatst 20 oktober 2015 - 10:45

Ik was laatst bij de maxi zoo en vond daar blikken natvoer van 'Premiere.' die me ook goed lijkt.
Wat is jullie mening?

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#296 Geplaatst 20 oktober 2015 - 10:48

Op zich ok, maar als ik cassia gum (= suiker) in de technologische toevoegingen zie, gaat het bij mij terug in het winkelrek.

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#297 Geplaatst 20 oktober 2015 - 11:54

Bekijk berichtMachteld., op 20 oktober 2015 - 10:48, zei:

Op zich ok, maar als ik cassia gum (= suiker) in de technologische toevoegingen zie, gaat het bij mij terug in het winkelrek.
Zo spijtig dat ze overal suiker aan toevoegen, terwijl een kat niet eens zoet proeft :)
wat krijgen jouw katjes ?

Bewerkt door lilymaya, 20 oktober 2015 - 11:56.

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#298 Geplaatst 20 oktober 2015 - 16:01

Bekijk berichtlilymaya, op 20 oktober 2015 - 11:54, zei:

wat krijgen jouw katjes ?
Ik zit verplicht aan de 100g blikjes en schaaltjes want onze straatdame moet geen twee dagen hetzelfde :rolleyes: Ze krijgen Applaws droogvoer als ik eraan geraak (brokjes altijd in een voerpuzzel) en Animonda vom Feinsten of Pro Cat (nog niet gezien in de EU) natvoer. Ik zou graag blikken Animonda Carny kopen maar dan kan ik de helft weggooien :catnoknow  Maar het hangt er allemaal vanaf of ik eraan geraak en of er iets in korting is, ik check gewoon elke keer de ingrediënten als ik overweeg iets te kopen.

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#299 Geplaatst 20 oktober 2015 - 18:29

Bekijk berichtMachteld., op 20 oktober 2015 - 16:01, zei:

Ik zit verplicht aan de 100g blikjes en schaaltjes want onze straatdame moet geen twee dagen hetzelfde :rolleyes: Ze krijgen Applaws droogvoer als ik eraan geraak (brokjes altijd in een voerpuzzel) en Animonda vom Feinsten of Pro Cat (nog niet gezien in de EU) natvoer. Ik zou graag blikken Animonda Carny kopen maar dan kan ik de helft weggooien :catnoknow  Maar het hangt er allemaal vanaf of ik eraan geraak en of er iets in korting is, ik check gewoon elke keer de ingrediënten als ik overweeg iets te kopen.
ja, dat is wel nodig eigenlijk.
Animonda  carny is naar het schijnt wel goed.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#300 Geplaatst 21 oktober 2015 - 01:18

Bekijk berichtMachteld., op 20 oktober 2015 - 10:48, zei:

Bedankt, dat wist ik niet!
Wel smerig, zo verdoken dus toch suiker er in, jammer :-/

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy