Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#31 Geplaatst 17 maart 2010 - 16:22

Ester zei:

Nitraat? Waar zie je dat staan? Bedoel je niet calciumnitraat? Volgens mij is het met vitamine-E geconserveerd.

Ik had het vroeger eens gekocht en toen ik dat hoorde niet meer gegeven.  Het waren de blikjes, nu weet ik niet meer of het op het blikje stond by de ingredientenlijst of of dat ze me het doorgemaild hadden wanneer ik een complete ingredientenlijst vroeg.  Ik heb nu eens op hun site gekeken en daar staat nu op dat ze geen conserveringsmiddelen toevoegen.  Misschien dat ze het dus ondertussen niet meer doen.  Als hier iemand Bozita geeft in blik kunnen ze misschien eens naar de ingredienten vermeldt op het blik kijken.
Geplaatste afbeelding

mel en pieter
mel en pieter
  • 657 berichten
  • 3 katten

#32 Geplaatst 17 maart 2010 - 17:29

Roosje zei:

Ik had het vroeger eens gekocht en toen ik dat hoorde niet meer gegeven.  Het waren de blikjes, nu weet ik niet meer of het op het blikje stond by de ingredientenlijst of of dat ze me het doorgemaild hadden wanneer ik een complete ingredientenlijst vroeg.  Ik heb nu eens op hun site gekeken en daar staat nu op dat ze geen conserveringsmiddelen toevoegen.  Misschien dat ze het dus ondertussen niet meer doen.  Als hier iemand Bozita geeft in blik kunnen ze misschien eens naar de ingredienten vermeldt op het blik kijken.

ik zal eens kijken vanavond en het morgen er opzetten ivm de ingredienten van bozita!
ik geef dit aan mijn katten en ze zijn er heel goed mee!
daarvoor had ik smilla gegeven en gaven er van over!
:love3: Noortje, Nouska en Mojito,Luna :love3:
Nola +07/10/2008-07/11/2009+
Neeltje + 01/08/2008-vermist sinds 13/10/2010+

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 17 maart 2010 - 18:15

Bozita blikjes:

Samenstelling:
Bozita met kip
Long, kip (min. 4%), keel, nieren, lever, natriumchloride, calciumcarbonaat.
Bozita met Zalm:
Long, kip, keel, zalm (min. 4%), nieren, lever, natriumchloride, calciumcarbonaat.
Bozita met rundvlees:
Long, kip, keel, rund (ten minste 4%), nieren, lever, natriumchloride, calciumcarbonaat.
Bozita met garnalen
Lung, kip, keel, garnaal (mind.4%), nieren, lever, natriumchloride, calciumcarbonaat.
Toevoegingen:
Bozita met kip, zalm of rundvlees:
Vitamine A (2.000 IE/kg), vitamine D3 (250 IE/kg), vitamine E (13 mg/kg), koper [koper (II) sulfaat] (1,5 mg/kg), zink (15 mg/kg ), taurine (700 mg/kg).

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 17 maart 2010 - 18:27

samenstelling bozita feline tetra : kip, varken, rund, mineralen, wortelen

dit is zo oor alle tetra's van bozita, maar idd naar de hand men het soort lees/vis kiest komt er 4 % van dat soort bij
Geplaatste afbeelding

Lears
Lears
  • 8 berichten

#35 Geplaatst 17 maart 2010 - 20:32

Aldhissla zei:

Waar kun je die precept plus dan krijgen? heb het nog nooit gezien...

Ik koop het bij Eohippus.

Ziet er inderdaad uit als een betere brok, ik kende deze nog niet maar het is zo te zien zeker een van de betere.
Waarom beviel de carnibest niet als ik vragen mag?

Ze trokken hun neus er voor op, ze kwamen er als gekken op af rennen, en dan moesten ze er niets meer van weten. :catscratchhead

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 18 maart 2010 - 07:43

Lears zei:

Ik koop het bij Eohippus.

Ze trokken hun neus er voor op, ze kwamen er als gekken op af rennen, en dan moesten ze er niets meer van weten. :catscratchhead

heb je de lam versie geprobeerd? hier lukt dat wel, de andere versies, daar moeten ze hier ook ni van weten :oops:

Geplaatste afbeelding

mel en pieter
mel en pieter
  • 657 berichten
  • 3 katten

#37 Geplaatst 18 maart 2010 - 08:05

Samenstelling: long, kip; keel, rundvlees (mening 4%), nier, lever, natrium-chloride, calciumcarbonaat.

ruwe proteïne 10%, ruwvet 5%, ruwe vezel 0.5%, ruwe as 2%, calcium 0.3%, fosfor 0.3% en magnesium 0.02%, water 82%

vitamine A 2 000 IE, Vitamine D3 250 IE, vitamine E 13 mg, koper (koper(II) sulfaat, phentahydrat) 1.5mg, zinkoxyde 15 mg, taurin 700 mg

heb het wel moeten vertalen dus of dat het helemaal juist is :d

het is bozita Rund!

Jokari
Jokari
  • 1.097 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 18 maart 2010 - 08:05

zeer interessant artikel !

tash, ik zie dat je vlakbij woont, waar haal jij je voer ? Ik geef nu RC maar wie weet moet ik toch maar eens iets anders proberen.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 18 maart 2010 - 08:24

tash zei:

heb je de lam versie geprobeerd? hier lukt dat wel, de andere versies, daar moeten ze hier ook ni van weten :oops:

Heb je trouwens al eens kunnen informeren (bij Dierenplezier was het dacht ik he?) ivm de mogelijkheid dat ze daar Carnibest of soortgelijke voeding van een ander merk zouden gaan indoen? Niet dat ik ongeduldig ben hoor, maar vroeg het me gewoon af... Want dat zou wel makkelijk zijn als het eindelijk zo dicht bij huis te koop zou zijn.
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#40 Geplaatst 18 maart 2010 - 08:52

Karolientje zei:

Heb je trouwens al eens kunnen informeren (bij Dierenplezier was het dacht ik he?) ivm de mogelijkheid dat ze daar Carnibest of soortgelijke voeding van een ander merk zouden gaan indoen? Niet dat ik ongeduldig ben hoor, maar vroeg het me gewoon af... Want dat zou wel makkelijk zijn als het eindelijk zo dicht bij huis te koop zou zijn.

och ja, verdoeme, al elke keer vergeten te zeggen tegen je. ze zijn nog aan het twijfelen of ze daar dat merk dat mieke doorgegeven heeft gaan indoen. reden : het heeft een lelijke verpakking :wall: :wall: :wall: :wall: K heb toch aangedrongen om het te doen!!!!!!!  waarschijnlijk komt er idd wel één of ander soort van versvoer maar of het nu carnibest gaat worden of dat ander, is nog af te wachten. maar k hou je op de hoogte

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#41 Geplaatst 18 maart 2010 - 08:53

Jokari zei:

zeer interessant artikel !

tash, ik zie dat je vlakbij woont, waar haal jij je voer ? Ik geef nu RC maar wie weet moet ik toch maar eens iets anders proberen.

ik haal de carnibest in ramsel (maar binnenkort mss wel in kessel-lo). k zal wel een topic starten als ik weet dat er versvoer is in dierenplezier. Ik ga regelmatig naar dierenplezier maar meestal bestel ik via zooplus :oops:

Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#42 Geplaatst 18 maart 2010 - 08:57

mel en pieter zei:

Samenstelling: long, kip; keel, rundvlees (mening 4%), nier, lever, natrium-chloride, calciumcarbonaat.

ruwe proteïne 10%, ruwvet 5%, ruwe vezel 0.5%, ruwe as 2%, calcium 0.3%, fosfor 0.3% en magnesium 0.02%, water 82%

vitamine A 2 000 IE, Vitamine D3 250 IE, vitamine E 13 mg, koper (koper(II) sulfaat, phentahydrat) 1.5mg, zinkoxyde 15 mg, taurin 700 mg

heb het wel moeten vertalen dus of dat het helemaal juist is :d

het is bozita Rund!

er is blijkbaar een verschil in samenstelling van bozita (natvoer).  tetra en blik heeft een verschillende samenstelling. ik denk (maar ester is hier zeker meer in thuis) dat de tetra verpakking kwalitatief net iets beter is dan het blikvoer?

Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 18 maart 2010 - 10:09

tash zei:

er is blijkbaar een verschil in samenstelling van bozita (natvoer). tetra en blik heeft een verschillende samenstelling. ik denk (maar ester is hier zeker meer in thuis) dat de tetra verpakking kwalitatief net iets beter is dan het blikvoer?

Ja die indruk had ik ook, nu blijkbaar geen spoor van de nitrieten meer te vinden, zoveel te beter
Geplaatste afbeelding

mel en pieter
mel en pieter
  • 657 berichten
  • 3 katten

#44 Geplaatst 18 maart 2010 - 10:51

er is inderdaad een verschil op!
maar de tetra heb ik niet in huis! met mijn 3 katten is het gemakkelijker in blik :p

Jokari
Jokari
  • 1.097 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 18 maart 2010 - 11:08

tash zei:

ik haal de carnibest in ramsel (maar binnenkort mss wel in kessel-lo). k zal wel een topic starten als ik weet dat er versvoer is in dierenplezier. Ik ga regelmatig naar dierenplezier maar meestal bestel ik via zooplus :oops:

ah ik ga eens kijken op die site.
mij RC haal ik ook bij Dierenplezier, zou wel leuk zijn als daar nog beter voer komt.

Bewerkt door Jokari, 18 maart 2010 - 11:09.
Reden van bewerken: mislukte quote