Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
Machteld.
Machteld.
  • 3.094 berichten
  • 2 katten

#301 Geplaatst 21 oktober 2015 - 10:06

Bekijk berichtLeenaria, op 21 oktober 2015 - 01:18, zei:

Bedankt, dat wist ik niet!
Wel smerig, zo verdoken dus toch suiker er in, jammer :-/

Triest he, en tot voor kort was het niet eens verplicht om die technische toevoegingen op het etiket te vermelden. Ik ken intussen heeeeeel veel namen voor suiker ;)

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#302 Geplaatst 21 oktober 2015 - 12:24

Heel erg ja. Om zot van te worden als je het beste wilt :-/

Is KVV eigenlijk altijd volledig in samenstelling? Mijn katten (vooral Rexy, Pixie lust het heel soms wel) doen toch nog wel moeilijk voor eender welke soort natvoeding dus ik zou dan graag overschakelen op KVV. Alleen ken ik daar niets van. Ik heb hier al wel het een en ander geleerd hoor maar vraag me toch af of je niet nog rekenwerk of zo hebt met die KVV.
Ik heb bvb. eens gelezen dat je best wel afwisselt van soort of smaak?
Ze moeten natuurlijk wel alles van voedingsstoffen hebben.
In onze dierenwinkel hebben ze wel KVV voor honden maar niet voor katten... Is daar dan verschil in? Heb eens op een KVV-site gekeken (weet even niet meer welk merk) en daar zag ik niet direct een verschil.
En wat zijn dan de merken die goed zijn?

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#303 Geplaatst 21 oktober 2015 - 23:58

Ik zie dat je van Westerlo bent, ik weet in Geel waar ze KVV verkopen voor katten, want ja, daar is zeker verschil in, ze hebben daar : Haaksbarf, Carnibest, Carnivoer, Dinapet, Tinlo, Degomeat, ik denk dat ze dat zijn, maar 't kan zijn dat ik nog eentje vergeet, maar toch keus genoeg. Je moet afwisselen van smaak zodat het eten samen compleet is, en dan ebben ze alles wat ze nodig hebben. Je zal missch wel wat geduld en trucjes nodig hebben om over te schakelen, in brokjes en blik zitten zoveel smaakstoffen in, dat 't even moeilijk is om vlees zonder die smaakstoffen te eten, maar het gaat zeker de moeite zijn, voor vééééle dingen is het :thumb:
Je kan daar ook vlees van Dogmeat bestellen, dat doe ik ook daar.

Je kan wel zien of je het ook ergens kan krijgen korter in je buurt, zal straks of morgen eens kijken.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 9.010 berichten
  • 1 katten

#304 Geplaatst 22 oktober 2015 - 08:18

KVV voor honden is NIET gedchikt voor katten. Je moet specifiek voor katten hebben. Omgekeerd kan wel. Ik geef nu Dinapet, buiten 2 smaken zijn  ook voor katten.
Geplaatste afbeelding

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#305 Geplaatst 28 oktober 2015 - 16:22

Bekijk berichtZajin, op 21 oktober 2015 - 23:58, zei:

Ik zie dat je van Westerlo bent, ik weet in Geel waar ze KVV verkopen voor katten, want ja, daar is zeker verschil in, ze hebben daar : Haaksbarf, Carnibest, Carnivoer, Dinapet, Tinlo, Degomeat, ik denk dat ze dat zijn, maar 't kan zijn dat ik nog eentje vergeet, maar toch keus genoeg. Je moet afwisselen van smaak zodat het eten samen compleet is, en dan hebben ze alles wat ze nodig hebben.

Je zal missch wel wat geduld en trucjes nodig hebben om over te schakelen
Moet je dagelijks afwisselen en hoe weet ik dan wat goede combo's zijn per week of zo?

Het is hier al een super gedoe voor gewone natvoer, vroeger lukte het soms nog met een mousse maar nu... Ik moet ze altijd wel echt een 4-5u zonder eten zetten als ze nog maar een poging willen doen dus daarmee: het gedoe heb ik toch al ;-)

Alvast bedankt trouwens :-)

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#306 Geplaatst 28 oktober 2015 - 16:30

Bekijk berichtLeenaria, op 28 oktober 2015 - 16:22, zei:

Moet je dagelijks afwisselen en hoe weet ik dan wat goede combo's zijn per week of zo?

Het is hier al een super gedoe voor gewone natvoer, vroeger lukte het soms nog met een mousse maar nu... Ik moet ze altijd wel echt een 4-5u zonder eten zetten als ze nog maar een poging willen doen dus daarmee: het gedoe heb ik toch al ;-)

tinlo cattery  is compleet. Carnibest is ook compleet.
Ik wissel gewoon regelmatig, en af en toe een complete  soort, want ze lusten hier niet alles.
Ik geef ook soms runderhart,  kippemaagjes, lever.stoofvlees, enz..

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#307 Geplaatst 29 oktober 2015 - 23:01

Bekijk berichtLeenaria, op 28 oktober 2015 - 16:22, zei:

Ik geef elke dag een andere soort vlees, soorten die niet compleet zijn moet je afwisselen,  bv konijn, lam, kalkoen, eend, rund, je hebt daar wel enkele weken de tijd voor, dan krijgen ze alles wat e nodig hebben. Ik geef ook elke dag nog gewoon vlees bij, maar ik geef geen hart, lever enz bij omdat ik denk dat dat genoeg in de KVV zit, ook probeer ik niet teveel botvlees bij te geven, anders krijgen ze krijtpoep, en is de stoelgang wat hard.
Trouwens voor de geur van de kattenbak ga je heel blij zijn, is bijna niets meer .

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#308 Geplaatst 30 oktober 2015 - 09:15

@lilymaya
Geef je runderhart kippemaagjes en lever enzo rauw?
Kweet dat vroeger bij ons thuis mijn ma wekelijks rundslongen kreeg van de beenhouwer/slachthuis maar die kookte ze wel eerst goed door. Wat trouwens de ganse keuken deed stinken.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#309 Geplaatst 30 oktober 2015 - 09:22

Bekijk berichtKaprice, op 30 oktober 2015 - 09:15, zei:

@lilymaya
Geef je runderhart kippemaagjes en lever enzo rauw?
Kweet dat vroeger bij ons thuis mijn ma wekelijks rundslongen kreeg van de beenhouwer/slachthuis maar die kookte ze wel eerst goed door. Wat trouwens de ganse keuken deed stinken.
ja hoor. Runderhart vinden ze  trouwens erg lekker. Koken is écht niet nodig.  Mag wel he. Maar maakt het meestal wel taaier en is dan wat moeilijker te eten.
Lever niet te veel natuurlijk.
Ik geef alles rauw

Waren die rundslongen dan ook voor katten?
Want  ik weet dat ze dat ook wel aan honden geven.

Bewerkt door lilymaya, 30 oktober 2015 - 09:37.

ginnie
ginnie
  • Admin
  • 12.780 berichten
  • 13 katten

#310 Geplaatst 30 oktober 2015 - 10:17

Bekijk berichtZajin, op 29 oktober 2015 - 23:01, zei:

Ik geef elke dag een andere soort vlees, soorten die niet compleet zijn moet je afwisselen,  bv konijn, lam, kalkoen, eend, rund, je hebt daar wel enkele weken de tijd voor, dan krijgen ze alles wat e nodig hebben. Ik geef ook elke dag nog gewoon vlees bij, maar ik geef geen hart, lever enz bij omdat ik denk dat dat genoeg in de KVV zit, ook probeer ik niet teveel botvlees bij te geven, anders krijgen ze krijtpoep, en is de stoelgang wat hard.
Trouwens voor de geur van de kattenbak ga je heel blij zijn, is bijna niets meer .

hart (en lever) kun je prima bijgeven. Zit taurine in en dat hebben katten echt nodig. Je kunt niet snel teveel geven. Dus als je wat bijgeeft is dat helemaal niet verkeerd. Niet teveel natuurlijk, maar dat geld voor alles ;) ik zou zeggen voor hart max 1 x per week en voor lever zou ik zelf max 1x per 2 weken aanhouden

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#311 Geplaatst 30 oktober 2015 - 10:21

Bekijk berichtginnie, op 30 oktober 2015 - 10:17, zei:

hart (en lever) kun je prima bijgeven. Zit taurine in en dat hebben katten echt nodig. Je kunt niet snel teveel geven. Dus als je wat bijgeeft is dat helemaal niet verkeerd. Niet teveel natuurlijk, maar dat geld voor alles ;) ik zou zeggen voor hart max 1 x per week en voor lever zou ik zelf max 1x per 2 weken aanhouden
e zijn merken van kvv die rundvlees bevatten,  maar dat rundsvlees is dan alléén hart, en dat vind ik echt niet zo goed.
Maar ja, is goedkoper  dan rundsspiervlees ...

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#312 Geplaatst 30 oktober 2015 - 11:03

@lilymaya
Ik weet nog dat ik als puber zo een stuk gekookte long in kleine stukjes knipte voor mijn toenmalige poes en het heel rap in zijn buikje verdween.
Dus kzou mss wel eens kijken of ik rundshart of kippenhartjen -maagjes vind bij de beenhouwer om hier als extraatje te geven.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#313 Geplaatst 30 oktober 2015 - 12:08

Bekijk berichtKaprice, op 30 oktober 2015 - 11:03, zei:

@lilymaya
Ik weet nog dat ik als puber zo een stuk gekookte long in kleine stukjes knipte voor mijn toenmalige poes en het heel rap in zijn buikje verdween.
Dus kzou mss wel eens kijken of ik rundshart of kippenhartjen -maagjes vind bij de beenhouwer om hier als extraatje te geven.
kan je zeker doen. Bij de beenhouwer moet het wel zeker vinden
Ik koop runderhart bij carrefour..
En de rest meestal bij Delhaize.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#314 Geplaatst 30 oktober 2015 - 19:48

Bekijk berichtginnie, op 30 oktober 2015 - 10:17, zei:

Oh fijn dat je dat even laat weten, ik dacht echt dat het niet zo goed was om dat bij te geven ( hoeveel geef ik dan best, een paar hartjes ? )  Ik had 't eerder al wel eens gedaan en ze zijn er niet zo gek op. ik vind 't soms wel moeilijk om te weten welke KVV goed is, en welke minder goed.
Ik was eerst van plan om Barf te geven, maar dat durf ik toch niet , ben dan maar blijven hangen bij KVV.

Bewerkt door Zajin, 30 oktober 2015 - 19:50.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#315 Geplaatst 25 november 2015 - 18:39

Bekijk berichtZajin, op 21 oktober 2015 - 23:58, zei:

Ik zie dat je van Westerlo bent, ik weet in Geel waar ze KVV verkopen voor katten, want ja, daar is zeker verschil in, ze hebben daar : Haaksbarf, Carnibest, Carnivoer, Dinapet, Tinlo, Degomeat, ik denk dat ze dat zijn, maar 't kan zijn dat ik nog eentje vergeet, maar toch keus genoeg. Je moet afwisselen van smaak zodat het eten samen compleet is, en dan ebben ze alles wat ze nodig hebben. Je zal missch wel wat geduld en trucjes nodig hebben om over te schakelen, in brokjes en blik zitten zoveel smaakstoffen in, dat 't even moeilijk is om vlees zonder die smaakstoffen te eten, maar het gaat zeker de moeite zijn, voor vééééle dingen is het :thumb:
Je kan daar ook vlees van Dogmeat bestellen, dat doe ik ook daar.

Je kan wel zien of je het ook ergens kan krijgen korter in je buurt, zal straks of morgen eens kijken.

Zou je me kunnen laten weten waar ze dat juist verkopen? Heb liggen zoeken en het is toch niet zo eenvoudig om een adres te weten. Allee, toch niet voor 1 rolletje, hetgeen ik terug vind is voor grotere bestellingen óf verzendingskosten met afhaling in de winkel *zucht*

Ik moet echt eerst proberen met 1 rolletje want ik heb echt heel zwakke polsen en vrees dat ik dat niet gesneden krijg en het is nu niet bepaald de bedoeling dat ik dat helemaal ontdooi om minstens 90% weg te moeten gooien, dus dat wordt even uitzoeken 🤔