Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#316 Geplaatst 25 november 2015 - 18:45

Leenaria, op 25 november 2015 - 18:39, zei:

Zou je me kunnen laten weten waar ze dat juist verkopen? Heb liggen zoeken en het is toch niet zo eenvoudig om een adres te weten. Allee, toch niet voor 1 rolletje, hetgeen ik terug vind is voor grotere bestellingen óf verzendingskosten met afhaling in de winkel *zucht*

Ik moet echt eerst proberen met 1 rolletje want ik heb echt heel zwakke polsen en vrees dat ik dat niet gesneden krijg en het is nu niet bepaald de bedoeling dat ik dat helemaal ontdooi om minstens 90% weg te moeten gooien, dus dat wordt even uitzoeken

je moet het gewoon lang genoeg laten liggen, en dan ga je er zo door,  en dan is het  het helemaal  nog niet ontdooid :)
Als je te snel wil snijden is het idd héél zwaar om te doen. ;)

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#317 Geplaatst 25 november 2015 - 23:29

Leenaria, op 25 november 2015 - 18:39, zei:

Zou je me kunnen laten weten waar ze dat juist verkopen? Heb liggen zoeken en het is toch niet zo eenvoudig om een adres te weten. Allee, toch niet voor 1 rolletje, hetgeen ik terug vind is voor grotere bestellingen óf verzendingskosten met afhaling in de winkel *zucht*

Ik moet echt eerst proberen met 1 rolletje want ik heb echt heel zwakke polsen en vrees dat ik dat niet gesneden krijg en het is nu niet bepaald de bedoeling dat ik dat helemaal ontdooi om minstens 90% weg te moeten gooien, dus dat wordt even uitzoeken ��

Het is bij Healthy Pets
  Millegemseweg 6
  2440 Geel
  Tel : 014/ 71 02 66  of  0475/ 79 33 24

Openingsuren : Maandag : Op afspraak
  Dinsdag : van 17.30 tot 21.00
  Woensdag : Op afspraak
  Donderdag : van 17.30 tot 21.00
  Vrijdag : Op afspraak
  Zaterdag : van 10.00 tot 17.00

Als je nog vragen hebt, doe gerust :goofy:

Bewerkt door Zajin, 25 november 2015 - 23:36.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#318 Geplaatst 26 november 2015 - 12:44

Alvast bedankt. Dat is wel te doen, denk ik qua afstand. Ik weet nog niet echt welke smaak ik zal nemen (unieke individuen hier) maar ik ben benieuwd of het me lukt om te snijden :-) en of het hun lukt om op te eten. Ze doen nog steeds moeilijk voor elke natte voeding. De natte voeding volledig malen en dan wat lekkere korreltjes erover gaat soms goed binnen maar wel telkens alleen als ze een paar uur niks van eten hebben gehad. Dus het kan wel eens een 5 jaren-plan worden :-/

Is er een gemakkelijk schema ergens dat je weet hoe lang je maximum een worst van 200g of van 1000g mag liggen 'ontdooien'/verzachten om te snijden en terug in te vriezen? Want uiteraard gaat die van 200 sneller zacht worden he, daartegen geraak ik dan nog niet door een van 1000g denk ik

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#319 Geplaatst 28 november 2015 - 22:18

Hoe oud zijn je poesjes ? ( Missch zei je het al, maar weet het niet meer ) Jonge poesjes zullen sneller de stap zetten naar KVV, zijn ze al iets ouder, dan zal je met heel weinig moeten beginnen ( meestal toch, want ze zijn dan die smaakstoffen van de brokjes en blikjes gewend ) een klein lepeltje onder de voeding mengen en dan steeds een beetje meer.
Meestal eten de katten wel graag konijn, dus ik zou daar mee beginnen, ik zeg meestal hé, ieder katje is anders.

Bij Healthy pets zeggen ze dat je het vlees zelfs bijna mag ontdooien en daarna terug invriezen, maar dat klinkt voor ons mensen nogal ongelooflijk, dus doe ik dat niet. De meeste worsten zijn 500 gr, er zijn er ook van 400 gr en van 200gr, ik denk niet dat er van 1000gr zijn .
Als er van dezelfde soort 200 en 500 gr zijn, kan je beter 500gr nemen, die zijn veel goedkoper. Dan zijn er bv die van haaksbarf, die zijn dunner en langer dan andere merken, voor u dan gemakkelijker om door te snijden. Ik hoop dat je er een beetje aanuit kunt.
Stel dat het je niet lukt, dan wil ik dat altijd wel komen doen voor u :goofy:

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#320 Geplaatst 29 november 2015 - 14:11

O, bedankt voor het aanbod :-) dat pakt mij wel...

Tja, ze zijn al 6j (en half) en volledig eigenwijs op gebied van eten. Het lastige is ook dat vooral Rexy wel schrokt als ze zo korrels krijgt dus ze kunnen enkel aan hun droogvoer via Pipolino (moeten ze ervoor werken en eten trager)
Dus voel ik mij wel wat verplicht om eerst ongeveer 50/50 op natte voeding over te schakelen om de KVV erin te kunnen verstoppen, wat natuurlijk niet kan met korrels via voederpuzzel of dergelijke...
En tja, qua smaak... Ik neem het zeker niemand kwalijk als míjn katten nou net níet graag de algemeen lekker gevonden voeding eten. Ze hebben nu eenmaal hun eigen, unieke karakter, maar als ik dan toch een eerste smaak moet kiezen, volg ik graag raad van hier want ik weet er niks van en zie gewoon teveel soorten en smaken.

Ik heb van m'n vriendin een allessnijder gekregen, dus ik vermoed dat wat het snijden betreft, ik wel al een oplossing heb (tenzij die KVV verhit door dat snijwiel, maar dat moet ik eerst eens proberen.

Het grootste probleem is dus hun korrels, die kan ik niet zo geven. Ze krijgen wel 1x een miniem beetje natvoer (voor medicatie Pixie) dus zou daar dan de KVV zeer miniem in mengen en opbouwen. Maar is 1 natte maaltijd om KVV onder te mengen voldoende? Of zou ik een 2de natte maaltijd voorzien?
Alvast bedankt om mee na te denken!

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#321 Geplaatst 30 januari 2016 - 14:37

Dit is nog eens een duidelijke opsomming, erg interessant!

Ons katje zal waarschijnlijk brokjes gaan krijgen, tussen de betere brokken zie ik Almo Holistic staan, is dat hetzelfde als Almo Nature? Die laatste zag ik gisteren in de dierenwinkel en de naam deed een belletje rinkelen, omdat ik hem al had horen vallen als een beter merk.
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#322 Geplaatst 30 januari 2016 - 18:08

Audrey57, op 30 januari 2016 - 14:37, zei:

Dit is nog eens een duidelijke opsomming, erg interessant!

Ons katje zal waarschijnlijk brokjes gaan krijgen, tussen de betere brokken zie ik Almo Holistic staan, is dat hetzelfde als Almo Nature? Die laatste zag ik gisteren in de dierenwinkel en de naam deed een belletje rinkelen, omdat ik hem al had horen vallen als een beter merk.
ik denk dat je daar wel goed mee zit

Audrey57
Audrey57
  • 789 berichten
  • 1 katten

#323 Geplaatst 30 januari 2016 - 23:02

lilymaya, op 30 januari 2016 - 18:08, zei:

ik denk dat je daar wel goed mee zit

Dat denk ik ook :cat , al twijfel ik nu weer tussen Almo en Applaws, na een prijsvergelijking, maar daar heb ik een nieuw topic over geopend. :-)

Ondertussen heb ik gevonden dan Holistic een onderdeel is van Almo Nature, je hebt ook nog Orange Label en Red Label (en misschien nog wel onderdelen).
Happiness can be found
even in the darkest of times
if one only remembers to turn on the light.