Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#46 Geplaatst 18 maart 2010 - 12:38

tash zei:

och ja, verdoeme, al elke keer vergeten te zeggen tegen je. ze zijn nog aan het twijfelen of ze daar dat merk dat mieke doorgegeven heeft gaan indoen. reden : het heeft een lelijke verpakking :wall: :wall: :wall: :wall: K heb toch aangedrongen om het te doen!!!!!!! waarschijnlijk komt er idd wel één of ander soort van versvoer maar of het nu carnibest gaat worden of dat ander, is nog af te wachten. maar k hou je op de hoogte

Okidoki! Ik hoor het dan wel van jou als ze beslist hebben. :)
Geplaatste afbeelding

Lears
Lears
  • 8 berichten

#47 Geplaatst 18 maart 2010 - 15:56

tash zei:

heb je de lam versie geprobeerd? hier lukt dat wel, de andere versies, daar moeten ze hier ook ni van weten :oops:

Ik had de Vleesmix geprobeerd, misschien lag het daaraan, ik zal vant weekend nog is zien of ik een lam-mix vind en dat probeer. :)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 18 maart 2010 - 16:13

tash zei:

ik haal de carnibest in ramsel (maar binnenkort mss wel in kessel-lo). k zal wel een topic starten als ik weet dat er versvoer is in dierenplezier. Ik ga regelmatig naar dierenplezier maar meestal bestel ik via zooplus :oops:

Misschien kan hij er ook nog Bandit bijnemen ? Als  hij er dan toch mee begint hé.... :)
Geplaatste afbeelding

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#49 Geplaatst 19 maart 2010 - 10:10

oooohhh als dat bij Dierenplezier is dan wil ik het ook eens proberen :)

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 19 maart 2010 - 10:29

Ik vroeg me af, als men het op de ingrediëntenlijst heeft over gedroogde kip is dat dan hetzelfde als kippenmeel ?
Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#51 Geplaatst 19 maart 2010 - 10:39

denk het wel

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#52 Geplaatst 19 maart 2010 - 11:51

Lears zei:

Ik had de Vleesmix geprobeerd, misschien lag het daaraan, ik zal vant weekend nog is zien of ik een lam-mix vind en dat probeer. :)

De vleesmix moeten ze hier ook niet van weten hoor. Hier waren ze eerst vooral verzot op de lam-mix, maar nu hebben ze voorkeur voor de eend-mix en diabetes-mix
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

*mikkeke*
*mikkeke*
  • 4.843 berichten

#53 Geplaatst 19 maart 2010 - 13:34

Ons kattenassortiment : First Class
Wat denken jullie van deze samenstelling??

sandra25
sandra25
  • 1.950 berichten
  • 1 katten

#54 Geplaatst 20 maart 2010 - 11:09

Die First Class heb ik ook zien staan bij Tom & Co,is wel goedkoper dan de RC denk ik.

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#55 Geplaatst 25 maart 2010 - 00:13

Ester,

Zou je het zien zitten om een soort indeling te maken van de voeders die je het meeste hier op het forum tegen komt? Er is de laatste tijd erg veel (positieve!) discussie rond welke voeders nu het beste zijn, gezien duur niet altijd een garantie is voor echt goede dingen.

Misschien dat het zou helpen als we een soort categorietjes hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan
1) Topvoeders (Orijen, Acana, ...)
2) Superpremium
3) Premium
4) Kattenfastfood
Ik heb zelf, op basis van je uitleg, geprobeerd een dergelijke lijst op te stellen maar ik moet zeggen dat de verschillende ingrediënten me altijd een beetje van de wijs brengen :oops: De bedoeling is eigenlijk dat je als katteneigenaar snel kan zien waar je voeding "rankt". Want er zitten hier een boel poezen die gerust een bakje Orijen zullen weigeren. Maar wat geef je dan wel he... Is RC dan echt beter dan Sanabelle, is het huismerk van de Zoomart nu goed of niet, is Lidl kattenvoeding zoals Whiskas of toch beter, etc etc etc. Vanaf dat je van de topmerken afgaat, begint het allemaal een zeer vaag landschap te worden :ha

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#56 Geplaatst 25 maart 2010 - 13:40

Vosse zei:

Ester,

Zou je het zien zitten om een soort indeling te maken van de voeders die je het meeste hier op het forum tegen komt? Er is de laatste tijd erg veel (positieve!) discussie rond welke voeders nu het beste zijn, gezien duur niet altijd een garantie is voor echt goede dingen.

Misschien dat het zou helpen als we een soort categorietjes hebben. Ik denk bijvoorbeeld aan
1) Topvoeders (Orijen, Acana, ...)
2) Superpremium
3) Premium
4) Kattenfastfood
Ik heb zelf, op basis van je uitleg, geprobeerd een dergelijke lijst op te stellen maar ik moet zeggen dat de verschillende ingrediënten me altijd een beetje van de wijs brengen :oops: De bedoeling is eigenlijk dat je als katteneigenaar snel kan zien waar je voeding "rankt". Want er zitten hier een boel poezen die gerust een bakje Orijen zullen weigeren. Maar wat geef je dan wel he... Is RC dan echt beter dan Sanabelle, is het huismerk van de Zoomart nu goed of niet, is Lidl kattenvoeding zoals Whiskas of toch beter, etc etc etc. Vanaf dat je van de topmerken afgaat, begint het allemaal een zeer vaag landschap te worden :ha

Ja dat wil ik zeker wel doen hoor! Ik zal zorgen dat het er dit weekend op staat.

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#57 Geplaatst 25 maart 2010 - 19:42

super!!!!!!!!!!!!! dank je wel ester!!!!!!!!!!!!!
dankzij jou het ik al heel wat bijgeleerd over voeding!!!!  haha,en ik die vond dat ik vroeger "goed bezig was" :s
gewoon maar effe om je bedanken voor de tips en de uitleg over voedingen
Geplaatste afbeelding

Vosse
Vosse
  • 6.597 berichten
  • 1 katten

#58 Geplaatst 26 maart 2010 - 00:47

tash zei:

super!!!!!!!!!!!!! dank je wel ester!!!!!!!!!!!!!
dankzij jou het ik al heel wat bijgeleerd over voeding!!!! haha,en ik die vond dat ik vroeger "goed bezig was" :s
gewoon maar effe om je bedanken voor de tips en de uitleg over voedingen

Super he, zo leer je veel bij :)

Toen ik 6 was (da's dus al wel weer 17 jaar geleden ;) ) en ik kreeg Zwartje dan zei mijn papa tegen mij: "We gaan alleen maar het beste aan je kat geven!". Dus kochten we Whiskas in de winkel en kreeg hij regelmatig lekkers enzo. Met de allerallerbeste intenties. En we waren allebei trots dat Zwartje het beste kreeg en zo goed verzorgd werd. Nu was hij natuurlijk wel enorm goed verzorgd, maar we wisten niet echt dat dat geen premiummerk was :ha

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#59 Geplaatst 26 maart 2010 - 09:46

Vosse zei:

Super he, zo leer je veel bij :)

Toen ik 6 was (da's dus al wel weer 17 jaar geleden ;) ) en ik kreeg Zwartje dan zei mijn papa tegen mij: "We gaan alleen maar het beste aan je kat geven!". Dus kochten we Whiskas in de winkel en kreeg hij regelmatig lekkers enzo. Met de allerallerbeste intenties. En we waren allebei trots dat Zwartje het beste kreeg en zo goed verzorgd werd. Nu was hij natuurlijk wel enorm goed verzorgd, maar we wisten niet echt dat dat geen premiummerk was :ha

Een paar jaar geleden op vakantie had ik ook een gesprek over onze poezeltjes en die mevouw zei ook: ja mijn poezen krijgen het beste eten nl Whiskas :)
Als je je niet verder informeert denk je idd dat dat eten goed is, goede marketing hé :)
Geplaatste afbeelding

tash
tash
  • 3.815 berichten
  • 5 katten

#60 Geplaatst 26 maart 2010 - 11:16

tja,ook ik ben met whiskas begonnen hoor, zoals zovelen blijkbaar. dacht natuurlijk ook dat het goeie voeding was.........ja,er zijn hier al heel wat voedingen over de drempel binnen gedragen geweest.......
Geplaatste afbeelding