Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#61 Geplaatst 26 maart 2010 - 12:05

ik dacht ook dat ik geweldig goed bezig was hoor, toen ik met whiskas begon. :d Eerst kregen ze aldi-voer, toen whiskas en friskies, daarna purina maar dat was écht geen goede zet, toen RC en nu Sanabelle.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 03 april 2010 - 22:47

Beviel RC dan niet?

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#63 Geplaatst 03 april 2010 - 23:27

zelfde verhaal hier .. onze kater is grootgebracht mlet wiskaskorrels en wiskasnatvoeding toen hij na een jaar of 7 begon te braken elke dag... ben toen overgeschakeld naar RC en gourmet en de kater braakt van deze voeding niet... nouja ik weet dat gourmet ook geen te beste voeding maar soit...

Guest_grietje54_*
Guest_grietje54_*

#64 Geplaatst 04 april 2010 - 23:04

mijn mainecoon krijgt 2 keer natvoer almo nature en scheris
en er staat altijd brokken mainecoonbrokken van royalcanin.

gr griet

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#65 Geplaatst 05 april 2010 - 13:13

giroldi zei:

Beviel RC dan niet?

Sprot vind maar 1 smaak lekker, en Jesper heeft veel last van haarballen. Dus 't is gewoon uitproberen of het met Sanabelle beter zou gaan.

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#66 Geplaatst 13 mei 2010 - 22:21

Ester zei:

Ja dat wil ik zeker wel doen hoor! Ik zal zorgen dat het er dit weekend op staat.

Waar kan ik dit vinden aub ?

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#67 Geplaatst 14 mei 2010 - 12:05

Wij gaven jaren RC. Tot we twee nestjes met zwemmertjes kregen na elkaar.
We zochten een reden.
Bij de twee poezen werd bloed afgenomen en de vitamine waardes bepaald. Ze zaten beiden met serieuze tekorten !!
Toen ik dit melde aan RC kreeg ik als antwoord dat hun kittenvoer onlangs gewijzigd was en er aan gewerkt werd.
Dit vond ik dus niet kunnen voor een premiumvoer !!!!!!
Toen zijn we overgeschakeld op Bento Premium, jaren probleemloos gegeven. Maar dat verdwijnt binnenkort van de markt.
Toen stapten we over naar Biomill en Almo natuur. Een ramp, want het stonk en ze wilden er niets van eten ! Ze werden na 4 maanden echt magertjes op die voedingen.
We zijn nu onlangs overgestapt op Sanabelle en het gaat super !!!
Ze eten veel meer en vinden het echt lekker.
Qua prijs / kwaliteit vind ik het dus super.
Blikvoer geef ik niet, maar 1 keer per week vers. Rauwe kipfilet of verse visfilet gaat er hier altijd wel probleemloos in.

Wat betrefd kittenvoer is er echt wel een verschil met een adult voer.
Kittenvoer is iets zwaarder en toch lichtverteerbaar. De brokken zijn ook een pak kleiner of beter gevormd. Onze kittens aten hier vanaf 4 weken onmiddelijk Sanabelle brokjes. Ik ben gestart met versvlees Naturis, maar al heel snel zag ik dat ze meer brokken aten en het versvlees lieten staan.
Naturis geef ik dus niet meer en nu krijgen ze brokjes en water en 1 keer per week vis of vlees. Ze hebben een prima gewicht !!

Ik bestelde ook de Urinary van Sanabelle, en heel vreemd, maar alle katten verkiezen deze soort !! Ze hebben het niet nodig, maar vinden het gewoon superlekker ! Om wat gewicht bij te winnen geef ik dit dus maar door gemengd met adult, hair en skin. Want na de Biomill waren ze wel erg dunnetjes en het krols worden en rui seizoen nu, heeft er ook wel mee te maken dat ze zo in gewicht verloren.
Het enige waar ik wat schrik voor heb is dat de Urinary niet zo geschikt is voor zwangere poezen. Maar onze zwangere Kiké eet dit zooooo graag !!! Ik weet dus niet of het kwaad kan.
De meeste dieetvoedingen zijn niet geschikt voor zwangere katten of kittens. Of dat bij dit voer ook zo is, weet ik dus niet. Staat niet vermeld op de verpakking.
Het is gemengd, maar ze pikken er toch de Urinary brokjes uit !!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#68 Geplaatst 14 mei 2010 - 12:08

Onze katers krijgen de Sanabelle Grande, hetzelfde als de adult maar groter van vorm. Die moeten ze kauwen in plaats van doorslikken.
Voor het gebit dus zeker veel beter.
We zijn van de ene dag op de andere overgestapt, geheel probleemloos.
Geen enkele kat had diarree van Sanabelle en met 12 katten vind ik dat wel zeer uitzonderlijk !!!
Mooie compacte, vaste ontlasting en geurloos !

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#69 Geplaatst 07 juni 2010 - 09:45

Ester, wat vind je van het Porta voer zonder granen?

Hier een link met alle info: Kattenvoer goedkoop biij zooplus: Porta 21 Feline Finest Sensible - Grain Free

En even een c/p van de samenstelling:
Gemalen gevogeltevlees, gedroogde aardappelen, vers kippenvlees,  gevogeltevet, suikerbietensnippers (suiker onttrokken), hele eieren,  gedroogd biergist, zalmolie, cellulose plantenvezels, gedroogde  vossebessen, Yucca Schidigera poeder, citroen-extract,  rozemarijn-extract, kruidenmengsel 2% bestaande uit: thijm, pepermunt,  brandnetel, ruwe iep, kwassie

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#70 Geplaatst 07 juni 2010 - 13:16

Vosse zei:

Ester, wat vind je van het Porta voer zonder granen?

Hier een link met alle info: Kattenvoer goedkoop biij zooplus: Porta 21 Feline Finest Sensible - Grain Free

En even een c/p van de samenstelling: Gemalen gevogeltevlees, gedroogde aardappelen, vers kippenvlees, gevogeltevet, suikerbietensnippers (suiker onttrokken), hele eieren, gedroogd biergist, zalmolie, cellulose plantenvezels, gedroogde vossebessen, Yucca Schidigera poeder, citroen-extract, rozemarijn-extract, kruidenmengsel 2% bestaande uit: thijm, pepermunt, brandnetel, ruwe iep, kwassie

Ziet er in mijn ogen goed uit voor een brok! Het voer bevat namelijk geen granen, geen chemische anti-oxydanten en vlees staat vooraan in de ingrediëntenlijst.
"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#71 Geplaatst 07 juni 2010 - 22:12

Okee. Als iemand mij voortaan vraagt welke brok goed is zeg ik die :ha En als ik later, heel veel later, liefst zo lang mogelijk later, ook een nieuwe poezel in huis haal, krijgt ie dat ook. Neh :ha

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#72 Geplaatst 08 juni 2010 - 21:24

Is toch vrij makkelijk om het zelf ook te zien of het een goed of minder goed voer is?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#73 Geplaatst 08 juni 2010 - 21:55

Ikzelf en ook m'n mannen natuurlijk zijn héél erg enthousiast over de Porta, geen problemen bij het overschakelen gehad en ze vinden het echt lekker.
Ik moet er wel bij zeggen dat de brokken niet hun hoofdvoer is maar eerder als een versnapering, "koekjes!!!" bij worden gegeven.
En ik merk ook zelf wel, zoals Joske zegt, dat het een betere brok is.
Als je katjes het goed doen op een bepaald voer zie je dat ook: mooie glanzende vachten, goede kattenbakresultaten, alerte en speelse katten, wat moet je nog meer?

Geplaatste afbeelding

Guest_Paola_*
Guest_Paola_*

#74 Geplaatst 24 juni 2010 - 23:49

Ik voer nu porta grainfree, hiervoor heb ik orijen gevoerd.
Ben er erg tevreden over. Ontlasting is prima en vrijwel reukloos en hun vachtjes zijn net spiegeltjes.
Ik voer trouwens vrij veel vers erbij en af en toe een blikje bozita of ander natvoer zonder granen.

amazone480
amazone480
  • 362 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 24 augustus 2010 - 15:50

Wow het was wel een lap stof om te lezen, heb gelijk het gevoel dat ik het altijd slecht gedaan heb.

Bij krijgen ze nu nog:
dagelijks toegang tot een bak brokjes (RC senior) en het kitten strax RC Babycat en kitten
1 a 2 x per week een half blikje natvoer (gourmet)

Maar als ik het goed begrijp doe ik

Het beste:
Enkel vers voer bv carnibest (voor volwassen kat of kitten)
(doe ik dan bv 2x per dag een beetje geven? heel gram per kg kat?)
Aangevuld met snacks voor het gebit

Alternatief voor het beste:
dagelijks toegang tot een bakje brokjes van bv orijen of applaws
dagelijks een beetje blikvoer van bv Porta 21, Almo Nature, Applas of Schesir.
(hoeveel blikvoeding mogen ze dan hebben?)
Aangevuld met snacks voor het gebit

Graag jullie reactie's, want wil gewoon het beste voor mijn katjes

alvast bedankt

groetjes
Simone