Spring naar inhoud

* * * * * 5 stemmen

Algemene informatie over voeding. Update: 7 juni

• Log in om te reageren
322 reacties op dit onderwerp
Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#91 Geplaatst 12 september 2010 - 16:12

ginnie zei:

steeds een heel klein beetje meer carnibest mengen met het natvoer ;)

yep en natvoer steeds wat minder.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#92 Geplaatst 12 september 2010 - 16:37

jamaar, over welke periode. Ik ben daar héél ongeduldig in dus ik heb wat meer duiding nodig daarvoor :ha

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#93 Geplaatst 12 september 2010 - 16:38

Vosse zei:

jamaar, over welke periode. Ik ben daar héél ongeduldig in dus ik heb wat meer duiding nodig daarvoor :ha

Dat ligt aan Zwartje, sommige katten kun je in een week helemaaloverzetten als ze de smaak te pakken hebben en voor anderen heb je twee maanden of zelfs meer nodig.

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#94 Geplaatst 12 september 2010 - 16:46

Zeg zoiets nou niet!!! Straks leest ie het nog!!!

Sihirci
Sihirci
  • 9.336 berichten

#95 Geplaatst 12 september 2010 - 16:52

Vosse zei:

Zeg zoiets nou niet!!! Straks leest ie het nog!!!

had de fluistermodus aan :x

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#96 Geplaatst 12 september 2010 - 19:40

Vosse zei:

Als hij niet eet, heb je teveel carnibest erdoorheen gedaan ;)

volgende keer weer iets minder. Er is geen tijd voor te zeggen. Hij moet aangeven hoe snel het kan (sorry :p )

Voor Cansu zijn we nu zover dat ze in ieder geval natvoer eet, en dan ook nog gemengd met carnibest! Niet dat ze alles opeet, dus ze krijgt ook zeker haar brokken nog, maar ze is al een heel eind vind ik. Voor Cansu heb ik (ga even zitten, adem diep in en uit) twee jaar (ja, 2 jaren) uitgetrokken om haar over te zetten op carnibest. Wel in gedachten houdend dat ze eerst haar neus optrok voor natvoer, dus we zijn eigenlijk al een maandje of vier vooruit op de planning :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#97 Geplaatst 12 september 2010 - 23:33

Hij heeft vandaag 3 keer een beetje natvoer met een beetje carnibest gegeten.

Maar man wat was ie blij toen hij zijn brokjes zag staan in het bureau :ha (zijn nachtelijke voorraad, hij eet heel de dag en de nacht door normaal gezien)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#98 Geplaatst 14 september 2010 - 10:51

Ik ben dus met veel enthousiasme aan deze topic begonnen, maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb twee kittens, krijgen momenteel Viyo en Whiskas droog en natvoer. Ik heb al begrepen dat Whiskas niet goed is. Nu de vragen:

- Kan ik rauwvoer geven aan de kittens?
- Sanabelle en Porta kwamen nog al naar voren in deze topic, welke is het beste?
- Maakt het nu echt uit of ze KITTENvoer krijgen of niet?

Dank je wel ^^

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#99 Geplaatst 14 september 2010 - 11:09

ik kan me voorstellen dat het je na het lezen van zo'n topic even duizelt!

je kunt inderdaad rauw voer geven aan kittens. Geen punt. Wij gaan onze kittens uit een komend nestje (als mevrouw krols wil worden en we een kater vinden) zelfs afspenen met rauw. Nu ja, kvv misschien om mee te beginnen :)

ik weet niet welke beter is, sanabelle of porta. Anderen hebben daar vast meer over te vertellen

Als je brokken geeft is een kittenvoer wel aan te raden, zitten net wat andere voedingsstoffen in, wat meer van dittem en wat minder van dattum. Als je ze vlees geeft dan krijgen ze alles wat ze nodig hebben. Alleen dan in wat kleinere hoeveelheden dan volwassen krijgen uiteraard, zo klein als ze zijn ;)

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#100 Geplaatst 14 september 2010 - 11:24

En waar kan ik dit rauw voer krijgen? Ik ben wel naar die sites geweest, maar ik heb het meer over een winkel :p

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#101 Geplaatst 14 september 2010 - 11:49

Op die sites staan de verdeelpunten. Sommige daarvan zijn winkels. En anders gewoon vragen in je dierenwinkel. Er zullen er vast een aantal bereid zijn om het te bestellen voor je :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#102 Geplaatst 15 september 2010 - 08:50

Als ze KVV appreciëren, dan zou ik ze KVV voeren. Wil je dan eventueel wat brokjes in huis halen voor als je eens lang weg bent ofzo, dan kan dat hé. Die Porta vertrouw ik persoonlijk niet zo, omdat ik al veel negatieve verhalen erover gehoord heb. Ik denk dat de beste brokjes wss Orijen zijn, maar dan moeten ze't wel willen eten ;)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#103 Geplaatst 15 september 2010 - 10:26

O en ik wou ook zo'n zak van 20 kilo bestellen omdat ze hier nog nooit hun neus voor iets hebben opgehaald. Misschien toch beter eerst eens testen :p

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#104 Geplaatst 15 september 2010 - 10:36

ja het is toch wel iets héél anders dan whiskas, dus best testen denk ik ;)

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#105 Geplaatst 15 september 2010 - 10:40

Ze hebben hier ook al ander voer gekregen hoor :p (hills, bento premium kronen). Maar inderdaad sebiet eens een zakje gaan halen :p