Spring naar inhoud

- - - - -

hangmat of mand voor muur:resultaat p2, nummer 2 p3

• Log in om te reageren
62 reacties op dit onderwerp
Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#1 Geplaatst 16 maart 2010 - 19:17

heeft iemand een voorbeeld voor een soort kattenhangmand voor aan de muur? zou eventueel kijken om iets zelf te maken, en zoek dus voorbeelden waardoor ik ideeën kan opdoen!superingewikkeld dus liefst niet, maar zoek vooral ideeën voor vorm enzo... alvast bedankt! :)

Bewerkt door Nele, 18 maart 2010 - 21:19.
Reden van bewerken: titel

Geplaatste afbeelding

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#2 Geplaatst 16 maart 2010 - 19:25

Ik wil dat ook doen :LOL:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 16 maart 2010 - 19:42

ik zou er een paar willen hangen, zo geschrankt boven elkaar, eenstuk of 4 ofzo. en zelf met een mooi stofje overtrekken. dus waarschijnlijk best in hout gemaakt denk ik. die kattenwipplank vind ik ook super, zou ik mss ook wel eens maken! (als de energie er is, natuurlijk) die foto heb ik al opgeslagen!
Geplaatste afbeelding

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#4 Geplaatst 16 maart 2010 - 19:50

heb hier iets gevonden :) is mss ook wel leuk :) is een beschrijving hoe je zelf een hangmatje kan maken voor je dier :) dit voorbeeld is eigenlijk wel voor een cavia :LOL: maar als je het groter maakt kan het evengoed voor een kat zijn :) ik denk dat het wel eens te proberen waard is :) als je het groot genoeg maakt zou je het zelfs aan je plafond kunnen hangen :)

beschrijving voor het maken van een hangmat :)

Het beste kun je een stevige, wasbare stof gebruiken. Een paar centimeter extra voor de zoom, zodat je een uiteindelijke hangmat van 30x35 centimeter overhoudt.Dan moet je in de hoeken, tussen de laagjes, bandjes er aan stikken. Met aan het einde haakjes. Maak de bandjes ongeveer 11 centimeter lang, voor de preciese lengte moet je zelf even kijken hoe hoog je de hangmat wilt hangen.

ik zou er precies zelf wel een kussent je in naaien :) dan hebben ze meer steun en "klapt" de hangmat niet dicht als ze erin gaan liggen :)

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#5 Geplaatst 16 maart 2010 - 19:54

Ik heb een wip maar ofdat die echt gebruikt word O:)

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 16 maart 2010 - 20:03

Is het zo iets in de aard dat je zoekt?

Bijgevoegde thumbnails

• DSCN0705.JPG
  • DSCN0296.jpg
  • DSCN0331.JPG
  • IMG_1139.JPG

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#7 Geplaatst 17 maart 2010 - 00:37

:d ja zoiets!wat zijn de afmetingen??? de ligplank zou natuurlijk wel gewoon recht zijn, zo uitgehold kan ik dat niet. is wel aangenamer uitgehold natuurlijk, maarja. zou wel eerder opteren voor een plank eronder, dan gewoon stof of kussen, qua stevigheid dan.
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 maart 2010 - 10:50

Spanishke heeft er ook enkele! Misschien kan je haar eens PM'en?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 17 maart 2010 - 10:57

http://www.kattensit...an-mandjes.html pagina 5 ;)

Die van ons zijn dus zonder plank en voorlopig houden ze het perfect! Ik dacht me te herinneren dat jij toch zo geen zwaargewichten had (buiten het nieuwe Coontje dan) zoals de onze? Het ziet er niet zo stabiel uit, maar schijn bedriegt ;)
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#10 Geplaatst 17 maart 2010 - 11:58

Spanishke zei:

http://www.kattensit...an-mandjes.html pagina 5 ;)

Die van ons zijn dus zonder plank en voorlopig houden ze het perfect! Ik dacht me te herinneren dat jij toch zo geen zwaargewichten had (buiten het nieuwe Coontje dan) zoals de onze? Het ziet er niet zo stabiel uit, maar schijn bedriegt ;)

merci! zo zou ik ze ook willen hangen, zo een paar geschrankt boven elkaar. geraken ze dan op die bovenste?? mijn egyptische mau's zijn toch ook serieuze kastaars, hoor, maar ja, ze moeten sowieso aangepast zijn aan Gustje hé, dat hij ook plaats genoeg heeft om te liggen. als Gust erin kan, kan de rest er ook in! :)
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 17 maart 2010 - 12:00

Magic Coonie zei:

Is het zo iets in de aard dat je zoekt?

Die vind ik zo leuk!
En stevig, mijn kater weegt toch tegen de 10 kg, het moet dus stevig zijn ;)

Waar heb je die gevonden?

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 17 maart 2010 - 12:01

Nele zei:

merci! zo zou ik ze ook willen hangen, zo een paar geschrankt boven elkaar. geraken ze dan op die bovenste?? mijn egyptische mau's zijn toch ook serieuze kastaars, hoor, maar ja, ze moeten sowieso aangepast zijn aan Gustje hé, dat hij ook plaats genoeg heeft om te liggen. als Gust erin kan, kan de rest er ook in! :)

Jaja ze geraken zeker tot in het bovenste mandje, maar het nadeel is wel dat als er een kat in het midden ligt, er geen andere kat meer naar boven kan of de kat die dan boven ligt, moet dan helemaal van bovenaan naar beneden springen en dat is af en toe wel even verschieten als er zo'n kat naast je valt in de zetel :lachen:

We gaan er ofwel nog een krabton bij zetten ofwel een stukje krabpaal zodanig dat ze er ook langs beide kanten af kunnen en op kunnen

Bewerkt door Spanishke, 17 maart 2010 - 12:02.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 17 maart 2010 - 12:29

haemoglobine zei:

Die vind ik zo leuk!
En stevig, mijn kater weegt toch tegen de 10 kg, het moet dus stevig zijn ;)

Waar heb je die gevonden?

In Nederland en ze kosten toen (3 jaar geleden) 25 euro het stuk. Ik denk dat ze nu nog altijd evenveel kosten. Het is overtrokken met echt tapijt, geen peluche zoals bij krabpalen. Als je wil kan ik je het emailadres van deze persoon doorsturen. Die man maakt die in zijn vrije tijd. Op het forum van maine coons heeft bijna iedereen ze. Ze zijn echt populair.

Hier heeft Fleterna's Evita en Garnet ze ook. En ik dacht dat die er toch ook tevreden over waren. Je kan de kleuren ook min of meer kiezen.

Dierenvilla verkoopt ze ook maar ze zijn duurder enkel als je ze met meerdere neemt, dan is het ook dacht ik 25 euro maar ze zijn overtrokken met peluche.

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#14 Geplaatst 17 maart 2010 - 12:45

Bij mij hangen ze hier ook geschrankt.

Bijgevoegde thumbnails

• PICT0074.JPG
  • PICT0083.JPG
  • PICT0085.JPG

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#15 Geplaatst 17 maart 2010 - 16:28

kan je eens afmetingen geven? en mss een detailfoto van eventuele naden van het tapijt? heb hier nog stukken tapijt liggen, maar ben er nog niet uit hoe ik het het best zou bevestigen, en de naden steken. hoe is dat dan bevestigd?want je ziet geen vijzen zitten hé?
Geplaatste afbeelding