Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Jubikel Cats baby's update pag. 12

• Log in om te reageren
239 reacties op dit onderwerp
Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#196 Geplaatst 24 mei 2010 - 20:52

Hoe gaat het nu met de pluizebolletjes?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#197 Geplaatst 30 mei 2010 - 19:44

Had je vraag helemaal niet gezien Marianne.

Tja wat zal ik zeggen, afgelopen weken zijn een hel geweest.
Die van Twiggy gaan geweldig.
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Alleen Sweet Lady is nog beschikbaar ( tortie/white harlekijn)

Het nest van Nina, 2 stuks ( torbie en red/white) gleden vrij snel weg, weigerden het flesje en gleden zo onder mijn handen vandaan.
Het cream/white Van jongetje die groeide zo minimaal, flesje kreeg ik er heel slecht in. Is met bijna 2 weken oud ( de helft van wat zijn broertje en zusje was in grote en gewicht) ook weggegleden.
De andere 2 rood/wit Van en Calico harlekijn doen het redelijk. Al ben ik over de gewichten niet tevreden. Maar ja je zal altijd wel wat te klagen blijven houden.
Foto's later.
Dan mijn zorgen, en niet weinig ook.
Isabel haar baby's, vandaag 3 weken oud. Wat me nog nooit is overkomen, helaas nu wel. 2 meisjes zijn nog in leven. Rood/wit harlekijn gaat goed, alleen door het zusje maak ik me over haar ook vreselijk veel zorgen.
Het zusje heeft nies gekregen, alleen dan een ernstige vorm. Moeders was goed geënt.
Het zusje begon iets af te vallen, in de gaten houden, 12 uur later niet aangekomen, weer iets afgevallen. Fles, 2 voorpoten eruit werken en niks binnen krijgen. 12 uur later veel afgevallen. Ik moet wat, sonde, het gaat pffffffff. 12 uur later aangekomen, yes. 12 uur later, natte neus en dicht oog. Doxoral, en cavasan. Oog blijft plakken, neus blijft helder vocht geven. 2 dagen later, snot, en dicht oog, ondanks de cavasan.
Poesje begint benauwd te worden. Fles accepteerd ze helemaal niet meer. Blijf sonde doorgeven. Doxoral gestopt en begonnen met synulox............... Het slaat aan, eindelijk. nu 3 dagen later. Ze snotterd niet meer. Neusje is al een paar dagen droog. ze groeit duidelijk op de sonde. Oogje is nu eindelijk open, echter ik hoop dat ik wel op tijd erbij ben geweest. Het oogje is momenteel troebel. Ik blijf doorzalven. Morgen maar weer naar de d.a. Eens kijken voor een ander oogzalfje.
Geen foto's verder, eerst zorgen dat ze er allebei goed doorheen komen.
Ik ben er nog niet en sla geregeld een kruisje dan ze beide gezond groot mogen worden.
Door deze ongein maak ik me dus ook zorgen om de andere kittens. :(
Ik denk dat ik toch ga overwegen om het zooitje ook bordatella te laten enten. Want dit................................. :(
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.835 berichten
  • 13 katten

#198 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:22

:hug: :hug: :hug:

De duimen draaien voor je zorgenkindjes Karin. :hug: :hug:

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#199 Geplaatst 30 mei 2010 - 20:41

Jeetje Karin wat een zorgen om de kleine beebjes, ik duim ervoor dat het vanaf nu alleen maar bergopwaarts mag gaan met de kleintjes :hug: :hug:
De kleintjes van Twiggy zijn erg cute :heart: :heart: :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#200 Geplaatst 30 mei 2010 - 21:34

O mijn God wat vreselijk.
Hopelijk doen de anderen het nu wel goed !!

Ik las in een ander topic dat je pas op 12 weken ent.
Vind je dat niet erg laat, wetende dat de antistoffen aan 8 weken zijn uitgewerkt ?
Hier zijn alle katten standaard RCP FELV geënt, op 8 en 12 weken en daarna jaarlijks. Geen problemen van die aard gelukkig ooit voorgehad.
Maar bij de kittens vrees ik dat je op 12 weken wel eens behoorlijk te laat kan komen met zo'n vaccin.
Al ze al besmet waren is het ook nutteloos het nog te doen.
Ik vrees dat het voor de aanwezige katten nu ook al te laat is en ze na zo'n vaccin het wel net zouden kunnen ontwikkelen.

Ik denk dat het nu echt erdoor trekken is en hopen dat ze er snel bovenop komen.
Maar de kittens die het niet hebben zou ik toch appart houden en voor de zekerheid aan 8 weken laten enten en op 12 weken nog eens. Ook de volwassen katten die nooit last hadden zou ik laten vaccineren. Beter voorkomen dan genezen.

Hiermee wil ik je zeker niet veroordelen hoor !!! Het is zeker niet aanvallend bedoelt. Maar wees toch maar voorzichtig als je het hele zootje wil enten, het kan net erger worden daardoor...

Guest_chriske_*
Guest_chriske_*

#201 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:17

Ik hoop echt dat je ze er door krijgt , is een gevecht ik weet het , maar blijven hopen , men oosters heb ik er doorgesleept en wat een mooi poppetje is het geworden , en wat een voldoening , vol houden !!!

Chriske en de poezels :thumb:

Havvanur
Havvanur
  • 2.172 berichten
  • 4 katten

#202 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:22

Jeetje Karin, wat een heftigheid en een zorgen :(
Ik blijf voor jou en je kleintjes duimen!
:hug:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#203 Geplaatst 30 mei 2010 - 22:49

@ feroesti, ga niet zeggen wat ik moet doen en zeker met de entingen! In december zijn al mijn katten geënt en ontwormt. Pas 6 weken later mogen ze krols worden en gedekt worden! Ik ent nooit met 9 weken ik heb helaas voldoende ent reacties gehad. Ik heb zelfs meegemaakt dat de kittens geënt werden en jongere kittens kregen een reactie. Wanneer ik bel en haar kindjes apart zet verlaat bel uit stress haar kinders, daarbij weegt de stress in de beebs door. Het harlekijntje is ruim 400 gr met 3 weken. Stressknalt afweer naar beneden. Hierdoor heb ik harlekijntje ook ziek en vrees ik dat ik het rooie meidje ook kan begraven.
Wanneer ik de kittens van twig nu laat enten haal ik nog veel meer ellende op me hals. Vertel me niet wat ik moet doen, weet verrot goed wat ik doe. En deze kittens? Worden met 9 weken alleen geënt tegen bordatella! Wanneer je de bijsluiter leest van nobivac tricat dan lees je dat hij niet gegeven mag worden onder de 12 weken.
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#204 Geplaatst 30 mei 2010 - 23:08

:hug: :hug: :hug: Sterkte Karin!!!!

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#205 Geplaatst 31 mei 2010 - 00:48

Och ik heb dit topic nog maar pas ontdekt :oops:

Wat een snoezige kleintjes zijn het aan't worden, hopelijk verloopt alles goed met de andere en erg spijtig van de 2 die je hebt moeten afgeven :(
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#206 Geplaatst 31 mei 2010 - 10:58

Feroesti, bedoel je met de RCP enting de Merial Purevax enting??
Die komt dus echt nooit in mijn katten meer, niet in de kittens en niet in de volwassen katten. Wat een ellende heb ik met deze enting meegemaakt.
Van limping disease tot doodzieke kittens, waarmee ik moet vechten ab kuren erin moet steken om ze weer gezond te krijgen. Kittens die niet meer willen eten en dus een sonde moeten krijgen, omdat ze ook de fles niet meer accepteren.
Mijn d.a. weet ook dat ik geen purevax meer wil. Wat een kleretroep is dat.
En nee mijn kittens hadden niks onder de leden toen ze geënt werden.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#207 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:03

jubikelcats zei:

@ feroesti, ga niet zeggen wat ik moet doen en zeker met de entingen! In december zijn al mijn katten geënt en ontwormt. Pas 6 weken later mogen ze krols worden en gedekt worden! Ik ent nooit met 9 weken ik heb helaas voldoende ent reacties gehad. Ik heb zelfs meegemaakt dat de kittens geënt werden en jongere kittens kregen een reactie. Wanneer ik bel en haar kindjes apart zet verlaat bel uit stress haar kinders, daarbij weegt de stress in de beebs door. Het harlekijntje is ruim 400 gr met 3 weken. Stressknalt afweer naar beneden. Hierdoor heb ik harlekijntje ook ziek en vrees ik dat ik het rooie meidje ook kan begraven.
Wanneer ik de kittens van twig nu laat enten haal ik nog veel meer ellende op me hals. Vertel me niet wat ik moet doen, weet verrot goed wat ik doe. En deze kittens? Worden met 9 weken alleen geënt tegen bordatella! Wanneer je de bijsluiter leest van nobivac tricat dan lees je dat hij niet gegeven mag worden onder de 12 weken.

Ik wil ook absoluut niet zeggen wat je moet doen hoor.
Ik begrijp dat je kwaad bent, het met ook zeer erg zijn om zoiest voor te hebben. Het is vechten en je uiterste best doen.

Maar wij gebruiken geen Nobivac, maar Merial en dan kunnen ze wel op 8 en 12 weken gevaccineerd worden. Dan ben je ze voor, nog voor de antistoffen van mama zijn uitgewerkt.
Als je al zoveel entreacties hebt gehad begrijp ik dat je voorzichtig bent.
Maar ik vind 12 weken toch wel zeer laat hoor.
Hier hebben we nooit of te nimmer ooit maar 1 keer ent-reacties gehad en dat al 8 jaar lang. Noch bij kittens, noch bij onze volwassen katten. We hebben ook geen dragers in de groep. Ik vrees dat enten met eventuele dragers in de groep ook weinig zin heeft.
Spijtig dat ze het toch op zo'n jonge leeftijd al ontwikkelen , dan hebben ze helaas weinig weerstand of weinig antistoffen binnen gekregen.
Ik vrees dat het behandelen is en hopen dat ze alsnog een sterkere weerstand kunnen opbouwen zodat ze dit overwinnen.
Heel veel geluk met de kleintjes en hopelijk komt dit goed en geraak je er echt vanaf !! :geluk: :geluk:
Want ze zijn erg mooi !!! :heart: :heart:

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#208 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:12

Feroesti, het gaat om een nest wat 3 weken is..................................
Het nest wat hierboven staat heeft niks, dat speelt, ravot, vreet en is vreselijk ondeugend.
Het kitten wat ziek is, is dus gister pas 3 weken oud geworden.
Moet ik die met 1 week oud al vaccineren????
Ik heb geen dragers, anders zou het eerdere nest, waarvan er nu 1 in mijn bank hangt met de 2 voorpootjes ook ziek moeten worden. En het nest wat 2,5 week is, wat niet echt een florisante start heeft gehad ook ziek moeten worden.
Een kitten wat ruim 2 weken oud is, zo met niesziekte krijgen, dat heb ik in mijn gehele cattery-periode nog nooit meegemaakt.

Dit kitten heeft in het begin super bij moeders gedronken. Moeders was perfect geënt. Is 1 jaar en 9 mnd toen ze ging bevallen van haar 1e en tevens laatste nest ( ze is al gecastreerd).
Wat denk je van mij? Dat ik laks ben met mijn katten?
En boosheid, nee

Over Merial heb ik al in mijn latere post ook geschreven.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#209 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:18

Onze dierenarts heeft het opgezocht en het Merial vaccin bevat net iets meer werkzame stoffen tegen niesziekte als andere.
Het zou dus best kunnen dat als je dragertjes ermee vaccineerd dat ze inderdaad behoorlijk ziek kunnen worden.
Maar dan hadden ze het al onder de leden voordat ze gevaccineerd werden. Het is niet omdat ze op dat ogenblik kerngezond zijn, dat ze het niet kunnen meedragen zonder er iets van te merken. Mogelijk zouden ze zonder het vaccin het ook wel ontwikkeld hebben, maar vaccineren versterkt dat net wel.
Vaccineer je ze niet, dan krijgen ze het meestal toch als ze verhuisd zijn, door de stress van het verhuizen steekt het vaak de kop op.

Ik vrees dat je best de dragers net niet vaccineerd tegen nies, ze zouden wel behoorlijk ziek kunnen worden en het heeft ook geen nut meer. Je kan hen tegenwoordig laten testen of ze drager zijn. Zijn ze dat niet vaccineren; Zo wel zou ik niet vaccineren hoor. Weerstandverhogend gaan werken lijkt me dan beter voor hen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#210 Geplaatst 31 mei 2010 - 11:23

jubikelcats zei:

Feroesti, het gaat om een nest wat 3 weken is..................................
Het nest wat hierboven staat heeft niks, dat speelt, ravot, vreet en is vreselijk ondeugend.
Het kitten wat ziek is, is dus gister pas 3 weken oud geworden.
Moet ik die met 1 week oud al vaccineren????
Ik heb geen dragers, anders zou het eerdere nest, waarvan er nu 1 in mijn bank hangt met de 2 voorpootjes ook ziek moeten worden. En het nest wat 2,5 week is, wat niet echt een florisante start heeft gehad ook ziek moeten worden.
Een kitten wat ruim 2 weken oud is, zo met niesziekte krijgen, dat heb ik in mijn gehele cattery-periode nog nooit meegemaakt.

Dit kitten heeft in het begin super bij moeders gedronken. Moeders was perfect geënt. Is 1 jaar en 9 mnd toen ze ging bevallen van haar 1e en tevens laatste nest ( ze is al gecastreerd).
Wat denk je van mij? Dat ik laks ben met mijn katten?
En boosheid, nee

Over Merial heb ik al in mijn latere post ook geschreven.

Ik denk helemaal niets verkeerds over jouw hoor !!
Ik bedoel dit zeker niet slecht. Maar ik vind de kittens op de foto's ook wel dikke oogjes hebben. Ik wil je zeker niet veroordelen, maar ik zou toch eens testen of er toch geen drager bij zit. Het virus moet toch ergens vandaan komen ? Een kat kan drager zijn, zonder dat je er ook maar iets van merkt en dan krijg je plots zoiets als er kittens zijn.
Ik zal nooit iemand beschuldigen, niemand wil zoiets en ik weet dat je zeker het goed voorhebt met de katten.
Het is gewoon eerder als hulp bedoeld hoor...
Ik zal je zeker de les niet spellen !!!!
Ik hoop echt dat er een einde aan de ellende komt en wil gewoon meedenken naar oplossingen.