Spring naar inhoud

- - - - -

Litter Robot (HELP!!)

• Log in om te reageren
115 reacties op dit onderwerp
Guest_frv_*
Guest_frv_*

#61 Geplaatst 21 oktober 2009 - 23:26

Voor de geinteresseerden

Dag 2 met de silica in mijn LR en totnutoe alles ok. Geen geklonter meer, geen stof, binnenkant blijft droog. Hier en daar zie je wat iutwerpselen aan de plastiek kleven maar het is droog maw makkelijk uit te halen met wat keuken rol en de rest met een vochtig doekje.

Ik moet zeggen dat de kwaliteit van het klontvormend grid in de 2 jaar dat ik mijn robot heb dusdanig achteruit gegaan is dat ik het beu ben ... vroeger volstond elke 2 maand leegmaken en es met een borstel en doek uitvegen maar tegenwoordig is het schrobben en schrobben en schrobben tot je erbij neervalt!

Nu nog enkele weken testen met silica en dan eens testen met hout. Denk dat hout niet beter zal zijn dan de silica!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#62 Geplaatst 22 oktober 2009 - 12:54

Af en toe flipt mijn LR. Ik vroeg me af aan wat dat kan liggen?
Zou dat eventueel kunnen omdat ik eens die basis met water laten vollopen heb om die erna uit te gieten? Wist niet dat dat niet mocht :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 22 oktober 2009 - 13:23

frv zei:

Nu nog enkele weken testen met silica en dan eens testen met hout. Denk dat hout niet beter zal zijn dan de silica!

Ik heb de cat's best oko plus getest in de LR, en het is niet aan te raden. Het hout heeft wat meer tijd nodig om de urine op te nemen en klontert dus niet snel genoeg. Bovendien zijn de houtkorrels een beetje te grof om vlot door het raster te gaan waardoor je dus steeds een heleboel proper grit in de lade gooit. Ook blijven de geklonterde bollen aan de wand van de LR kleven, je moet ze er dus handmatig afhalen.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#64 Geplaatst 22 oktober 2009 - 13:56

M&M zei:

Af en toe flipt mijn LR. Ik vroeg me af aan wat dat kan liggen?
Zou dat eventueel kunnen omdat ik eens die basis met water laten vollopen heb om die erna uit te gieten? Wist niet dat dat niet mocht :oops:

Je moet es kijken in de handleiding ... volgens de snelheid van het knipperen heeft dat verschillende betekenissen ...

Als een kat bv herhaaldelijk in de LR stapt en telkens de beveiliging triggert zal de robot op een bepaald moment in alarm gaan en niets meer doen. Dit om "ongelukken" met bv spelende kittens te voorkomen ... Gebeurt dit "triggeren" ten onrechte dan kan het zijn dat de voeler te gevoelig staat.

Ivm cat's best oko plus : Bedankt voor het advies!

Totnutoe ben ik nog steeds die silica aan het testen en met HEEL Goede resultaten. De grote boodschappen liggen mooi en droog in de lade (kleeft niet) en de kleine boodschappen worden door de silica opgenomen (op een klein beetje na waar de urine echt klit ... dat vormt bolletjes van 1 a 2 cm doorsnede die dus in de lade belanden ...). Normaal mag ik met mijn 4 katten na 2 dagen de lade legen maar nu is dat nog niet nodig geweest !

Bovendien is de LR eigenlijk heel goed geschikt voor silica. Je moet nl elke zoveel tijd de silica doorroeren zodat het vocht kan verdampen ... en wat doet de LR na elk bezoek door een kat ? ronddraaien waardoor alles mooi geroerd wordt ...

Ik denk dat ik permanent silica erin ga doen. De kwaliteit van petplus en ander klontvormend grid is zodanig achteruit gegaan het laatste jaar dat ik elke paar weken mocht schrobben en kuisen aan mijn LR (het bleef overal aankleven ... echt niet te doen ...). In het begin een goede 2 jaar geleden had ik dit NIET. dan vormde het mooie droge bollen (ook de urine ...)

Ook qua geur is het een verbetering. Met de LR had je al weinig geurhinder maar nu helemaal NIETS meer ...

Bewerkt door frv, 22 oktober 2009 - 13:57.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#65 Geplaatst 24 oktober 2009 - 11:04

De nieuwe zakken petplus zijn weer super hoor.

Geplaatste afbeelding

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#66 Geplaatst 24 oktober 2009 - 11:55

nochthans ... ik blijf klonters en plakspul hebben in mijn robot als het te vochtig wordt ...

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#67 Geplaatst 24 oktober 2009 - 14:25

Heel interessante topic deze!

Ik ga binnenkort maar één katje meer hebben op studio, maar de jung (read: puberende kotstudenten) van hierboven (die zelf ni anders doen dan geuroverlast creeren met braaksel, bier en wiet) vinden dat "je het ruikt dat hier een kat woont"

Ze zijn dat natuurlijk gaan zeggen tegen de kotbazin, en hoewel het hier niet echt stinkt "mist ze de geur van witte bloesems die mijn airwick sproeier voortbracht"

Ookal is het maar voor één katje ben k (oa met het oog op de feestdagen) aan het uitkijken om een litter robot aan te schaffen, oa ook om de geur en het onderhoud (mijn studio is elke dag één grote kattenbak)

Ik heb wel gezien dat er ondertussen verschillende modellen uitgekomen zijn, waardoor ik nu weeral teveel keuze heb :)

suggesties?

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#68 Geplaatst 24 oktober 2009 - 17:05

Dier zei:

Heel interessante topic deze!

Ik ga binnenkort maar één katje meer hebben op studio, maar de jung (read: puberende kotstudenten) van hierboven (die zelf ni anders doen dan geuroverlast creeren met braaksel, bier en wiet) vinden dat "je het ruikt dat hier een kat woont"

Ze zijn dat natuurlijk gaan zeggen tegen de kotbazin, en hoewel het hier niet echt stinkt "mist ze de geur van witte bloesems die mijn airwick sproeier voortbracht"

Ookal is het maar voor één katje ben k (oa met het oog op de feestdagen) aan het uitkijken om een litter robot aan te schaffen, oa ook om de geur en het onderhoud (mijn studio is elke dag één grote kattenbak)

Ik heb wel gezien dat er ondertussen verschillende modellen uitgekomen zijn, waardoor ik nu weeral teveel keuze heb :)

suggesties?

om te beginnen foto's nemen van dat braaksel en doormailen naar de kotbazin. Alvast niet op je dak laten zitten door een paar puberende kotstudenten. Als ze teveel lawaai maken na 22:00 bellen naar kotbazin ... ALs je wiet ruikt bellen naar kotbazin en een mail sturen. De volgende keer dat je het opnieuw ruikt -> opnieuw bellen en zeggen dat aangezien ze op de hoogte is maar niets doet ze eventueel verantwoordelijk gesteld kan worden voor het oogluiken toelaten van druggebruik ... Het zal snel gedaan zijn vrees ik met hun fratsen tegenover je ...

Jij bent in je recht! Vind het zeer laf om zomaar zonder reden iemand met drogredenen zijn/haar huisdier te ontzeggen ...

Wat de litterrobot zelf betreft : de combinatie litterrobot pet plus werkt goed maar je hebt een klein beetje geurginder (de lade is niet luchtdicht). De combinatie litterrobot silica is nagenoeg geurloos omdat alles "droog" gemaakt wordt ...

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#69 Geplaatst 24 oktober 2009 - 17:32

frv zei:

om te beginnen foto's nemen van dat braaksel en doormailen naar de kotbazin. Alvast niet op je dak laten zitten door een paar puberende kotstudenten. Als ze teveel lawaai maken na 22:00 bellen naar kotbazin ... ALs je wiet ruikt bellen naar kotbazin en een mail sturen. De volgende keer dat je het opnieuw ruikt -> opnieuw bellen en zeggen dat aangezien ze op de hoogte is maar niets doet ze eventueel verantwoordelijk gesteld kan worden voor het oogluiken toelaten van druggebruik ... Het zal snel gedaan zijn vrees ik met hun fratsen tegenover je ...

Jij bent in je recht! Vind het zeer laf om zomaar zonder reden iemand met drogredenen zijn/haar huisdier te ontzeggen ...

Wat de litterrobot zelf betreft : de combinatie litterrobot pet plus werkt goed maar je hebt een klein beetje geurginder (de lade is niet luchtdicht). De combinatie litterrobot silica is nagenoeg geurloos omdat alles "droog" gemaakt wordt ...

:LOL:

maar je hebt dus verschillende types van de litterrobot hé, welke zijn dan de verschillen? ik vind die zo niet meteen op een rijtje?

Guest_frv_*
Guest_frv_*

#70 Geplaatst 24 oktober 2009 - 19:19

Dier zei:

:LOL:

maar je hebt dus verschillende types van de litterrobot hé, welke zijn dan de verschillen? ik vind die zo niet meteen op een rijtje?

hier vind je een overzicht van de huidige modellen :

Automatic Self Cleaning Litter Box Litter-Robot

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#71 Geplaatst 14 december 2009 - 09:50

Heb hier weer iets voor met mijn LR. De adapter zit er in en toch brand er geen enkel lichtje en doet ie ook niets meer :( Heb de adapter als een paar keer uit het stopcontact gehaald omdat ie dan misschien zo terug start maar niets :( En onderaan heb je zo een draaiknopje precies, iemand een idee voor wat deze dient?

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#72 Geplaatst 14 december 2009 - 10:13

Dat knopje onderaan dient om de gevoeligheid in te stellen. Allé dat hebben ze mij toch verteld

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 14 december 2009 - 11:53

Maar iedereen spreekt van een pootje onderaan maar ik kan daar nergens iets aflezen ofzo, gewoon aan draaien en da ist, meer zie ik daar niet aan pfff... Wat een gedoe :(

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#74 Geplaatst 14 december 2009 - 13:31

Is de adapter niet stuk?

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#75 Geplaatst 14 december 2009 - 13:49

Ik vermoed van niet want het lampje brand nog.
Maar Peggy sprak me van een aan-/uit knopje, waar ik dus niet van weet :LOL:
Dus ik hoop dat het maar dat is !!