Spring naar inhoud

- - - - -

Elmo :) kijk eens hoe groot ik al ben!

• Log in om te reageren
448 reacties op dit onderwerp
Guest_trio_*
Guest_trio_*

#256 Geplaatst 20 april 2010 - 21:13

We  :thumb:  voor Elmo !!!

Nahs
Nahs
  • 2.719 berichten
  • 8 katten

#257 Geplaatst 20 april 2010 - 21:41

Sarah en Erik zei:

ik ga hier toch even op reageren hoor, ten eerste had elmo nog geen groen snot toen wij hem bij de kweker hebben afgehaald. Het enige wat hij had is een kleine nies! En de dierenarts heeft ons duidelijk verteld dat dit een reactie kan zijn die kittens hebben op de vaccinatie, dus er valt de fokker helemaal niets te verwijten.

ook dat hoort niet want een kleine nies kan zich door de stress van de verhuizing ontwikkelen tot erger.
dus ja de fokker is niet correct geweest
Maar goed ik verplaats geen kittens die niezen daar ik ze geen risico wil laten lopen en de nieuwe eigenaar niet gelijk in de zorgen wil laten komen.

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#258 Geplaatst 20 april 2010 - 21:51

Hier word ook geduimd :duim:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#259 Geplaatst 20 april 2010 - 22:03

Ik duim mee :thumb: , maar zou toch de fokker verwittigen! ;)

Mika
Mika
  • 3.676 berichten

#260 Geplaatst 20 april 2010 - 22:13

Nahs zei:

ook dat hoort niet want een kleine nies kan zich door de stress van de verhuizing ontwikkelen tot erger.
dus ja de fokker is niet correct geweest
Maar goed ik verplaats geen kittens die niezen daar ik ze geen risico wil laten lopen en de nieuwe eigenaar niet gelijk in de zorgen wil laten komen.

Ik moet toegeven dat het mij ook wat tegen de borst stuit dat kleine Elmo al ziek is.  Als hij al een beetje niesde bij de fokker, dan moest er gewacht worden met de verhuis, in het belang van het kitten en in jullie belang.
Mijn eerste raskatje had ook een "kleine" luchtwegeninfectie bij verhuis, niets om ons zorgen over te maken, zou ook overgaan met antibiotica.
Ik wil je nu niet bang maken, maar aan de leeftijd van 9 maand was ze dood, ik zou toch maar voorzichtig zijn en goede afspraken maken.

Voor de rest veel beterschap voor het kleintje !

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#261 Geplaatst 20 april 2010 - 22:39

Heel veel beterschap voor Elmo :hug:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#262 Geplaatst 21 april 2010 - 00:20

Maak je geen zorgen! Boris (ook een Ragdoll) had ook de niesziekte toen hij bij ons kwam. We hebben wel enkele maanden gesukkeld met antibiotica, luchtweginfecties en oogontstekingen, maar als je hem nu ziet dan kan je je geen gezondere kat inbeelden. Komt wel goed :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Lara_SGC_*
Guest_Lara_SGC_*

#263 Geplaatst 21 april 2010 - 03:20

Wat een schat is jou Elmo! Hij komt precies niets te kort ;) . Heb enorm genoten van jou verhaal hier, zenuwachtig afwachten tot je hem kon gaan halen enzo, niet kunnen slapen de avond ervoor. Dat heb ik ook meegemaakt :d

Mijn Emily komt ook van Mady en ik ben haar duizendmaal dankbaar voor die lieve schat die hier nu aan het meeloeren is naar de bewegende kattenicoontjes haha.

Leuk hé zo'n kleintje! En als ze groot zijn, nog leuker - vooral als ze dan elegant van de krabpaal springen: BAF! Dan trillen de potjes op mijn kast lekker mee haha.

Nog veel plezier met je super mooie schat, hij heeft het super bij jou getroffen!

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#264 Geplaatst 21 april 2010 - 12:43

ik wil iedereen bedanken voor zijn bezorgdheid, maar Elmo komt er heus wel weer bovenop :) we doen er alles aan om hem zo goed mogelijk te verzorgen en zullen het zeker niet laten om terug naar de dierenarts te gaan moest het niet beteren. De fokker is ondertussen verwittigd. Elmo is bij ons in goede handen.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#265 Geplaatst 21 april 2010 - 13:00

Het zal wel goed komen met Elmo!

Ik heb het ook voorgehad met Echo, zij heeft een zéér zware reactie gehad op haar eerste vaccin, die ze kreeg op 2 oktober 2009, op 4 oktober mochten we haar halen, en zie hieronder wat er verder gebeurd is...

Ik ben jammer genoeg op een slechte kweker die niet weet waar hij mee bezig is gevallen, wat bij jou niet het geval is.
Dit is een kopie van mijn bevindingen en opzoekingen op dat moment, wel de volledige (lange) uitleg ;)

Bij jou is het minder erg, maar zoals bij Echo had de da dit nog nog nooit meegemaakt, we dachten zelfs dat ze het niet zou overleven!

Eenmaal de medicatie begint aan te slaan, worden ze snel weer de "oude", zelfs op een paar uur tijd, het is dus wel belangrijk die zo goed en zo kwaad als het lukt en lang genoeg te geven!

Dinsdag 5 oktober begon ze plots lichtjes te manken, eerst links, dan rechts, net of ze dronken was.
Toen het woensdagochtend nog slechter was, ze hield ondertussen haar linkervoorpootje opgetrokken en wilde dit niet meer gebruiken, ze weende van de pijn als we eraan kwamen, ik heb haar meteen naar de dierenarts gebracht.
Die dacht aan een breuk doordat haar schoudergewricht enorm pijnlijk bleek, dus hebben ze besloten haar te verdoven om foto's te nemen.
Ondertussen werd ook haar koorts opgemeten, en zat ze met 40,1° koorts!
De foto's toonden geen breuk, dus dat was al een opluchting, maar wat was het dan wel???
Het enige waaraan we konden denken, was een reactie op haar eerste vaccin, die ze 2 dagen eerder had gekregen.
Dus naar huis met pijnstillers en antibiotica en afwachten!
Donderdagochtend was het echter nog slechter, toen ik haar uit haar kooi (voorlopig nestje in afwachting dat de andere 2 aan haar wennen) wilde nemen, trok ze zich helemaal stijf, en viel ze paf achterover!
Het leek op een teekverlamming!
Ik dacht echt dat ze het niet zou overleven!
Tot ze enkele uren later van minuut op minuut beter werd, om in het begin van de namiddag helemaal boven op de krabpaal te klimmen!
Het ergste was voorbij, ongelofelijk hoe snel die er bovenop geraakt is, tegen 's avonds zag je er niets meer aan, in huis rondkoersen, op de zetel en de krabpaal klimmen, echt "kittenkwaad" uithalen!
Bij opzoekingen op internet ben ik terecht gekomen op verschillende sites, waar men spreekt over het "feline limping syndrome", kortweg FLS of het "limping kitten syndrome", wat wel tot 80% na de eerste vaccinatie kan voorkomen!
De een weet er meer van de de andere, Echo heeft het dus zeer zwaar te pakken gehad!
Er wordt ook soms voorgesteld om met het eerste vaccin te wachten tot ze 12 weken oud zijn, ipv 8 weken, doordat ze dan al wat meer wegen en weerstand hebben, maar misschien is dit niet helemaal of altijd verantwoord...
Met een weekje pijnstillers en antibiotica is ze er weer helemaal bovenop geraakt.
De dierenarts dacht ook meteen aan een bijverschijnsel van het calicivirus, een niesziektecomponent die in het vaccin zit, maar haar pijn was a-typisch, normaal gezien hebben ze pijn aan hun "pols", hij heeft het nog nooit meegemaakt dat het schoudergewricht zo pijnlijk was!
De ziekteverschijnselen die kunnen optreden variëren van koorts (in de meeste gevallen) tot kreupelheid en zelfs verlammingsverschijnselen (wat ze dus donderdagochtend had!!
Bangelijk!
De kweker had het nog nooit voorgehad, haar dierenarts die ik ook gecontacteerd heb begreep er ook niets van!
Gelukkig bleef ze ondanks alles goed eten, drinken en op de kattenbak gaan, dat was wel belangrijk!
Sindsdien verloopt alles goed, ze komt ongeveer 100gr per week aan, is zeer actief, mijn kater begint met haar te spelen, mijn andere kattin blijft maar blazen en grommen, die zal meer tijd nodig hebben.
Resultaat van het eerste probleem: zo'n goeie 100 Euro kosten, dierenarts, radiografie en medicatie...

Bewerkt door haemoglobine, 21 april 2010 - 13:01.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#266 Geplaatst 21 april 2010 - 14:49

goh waw, wat een verhaal, dat Echo na zo ziek te zijn er helemaal bovenop gekomen is, is echt wel super :LOL: Ik heb er best wel vertrouwen in dat het met Elmo helemaal goed komt :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#267 Geplaatst 21 april 2010 - 15:32

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#268 Geplaatst 21 april 2010 - 15:51

Hoe gaat het met de knappe kerel vandaag Sarah? krijg je hem de a-biotica goed binnen?

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#269 Geplaatst 21 april 2010 - 15:52

Sarah en Erik zei:

goh waw, wat een verhaal, dat Echo na zo ziek te zijn er helemaal bovenop gekomen is, is echt wel super :LOL: Ik heb er best wel vertrouwen in dat het met Elmo helemaal goed komt :)

Ja, ongelofelijk hoe snel Echo herstelde!

Het ene moment dacht ik dat ze het niet zou overleven, op een paar uur tijd is ze van het ene uiterste naar het andere overgeschakeld :LOL:

Bij de volgende 2 vaccins had ze gelukkig geen enkele reactie, ik zat er wel mee in!
Maar dit was ondertussen ook bij mijn eigen da, en een ander merk waarvan ze weten dat dit het minst risico op reacties geeft...

Bij Elmo zal het zeker wel goed komen, verwend en verzorgd tot en met, kan niet anders ;)

Bewerkt door haemoglobine, 21 april 2010 - 15:57.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#270 Geplaatst 21 april 2010 - 15:55

alles is dik ok hoor met ons klein ventje :) de antibiotica mengen we onder zijn voer en het gaat perfect binnen :) hij zal er snel weer bovenop zijn :)