Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe klitten wegkrijgen bij Dazzle?

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#16 Geplaatst 19 maart 2010 - 14:19

Jokari zei:

Ik was al eens op haar site gaan kijken. Ziet er idd goed uit en lekker dichtbij :)

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#17 Geplaatst 19 maart 2010 - 14:21

Wij krijgen de klitten er anders prima mee weg.
gewoon kammen doen we met een kam of borstel. Echt veel klitten hebben ze dan ook niet. Kammen is extra.

De vacht van onze katjes is zo zacht dat ze meestal geen klitten hebben. En met die heerlijke tandjes van de slickerbrush kun je dan vrij simpel de klitten wegkrijgen. Kost wat tijd, maar meestal hoef ik niet te knippen en komen de klitten niet terug.

zo zie je maar weer, voor elke kat is het toch anders en kun je het beste kijken naar wat voor die kat en die klit het beste werkt :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#18 Geplaatst 19 maart 2010 - 14:28

ja er zit zo te horen wel veel verschil in de vachtjes van onze katten. Zelfs binnen hetzelfde ras kan dat veel verschil geven, heb ik me laten vertellen.
Enfin, ik heb het zelf gezien bij vero, Amber klit bijna nooit en iLuna is een ramp.

Mikkeke, ik kan haar echt aanraden, ik ben zeer tevreden met haar werk. Ze neemt ook altijd voldoende tijd voor haar afspraken, om te vermijden dat jij met je kat binnenkomt terwijl zij nog met een hond bezig is ofzo.

Bewerkt door Jokari, 19 maart 2010 - 14:29.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 19 maart 2010 - 14:37

al een geluk hebben die van mij korte haren.
:geluk: :geluk: :geluk:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#20 Geplaatst 19 maart 2010 - 15:24

Gelukkig trekt onze Maine coon veel klitten zelf eruit :LOL: maar die klitten die ze er niet uit krijgt doe ik ook met een heel klein schaartje en terwijl ze slaapt. Duurt soms wel 3 dagen voor 1 klit maar ja geduld is een schone zaak. :)

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 19 maart 2010 - 22:50

Jokari bedankt voor de tip van hondenkapsalon Lientje ga een afspraak maken  voor mijn kater zijn lange vacht.
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#22 Geplaatst 20 maart 2010 - 14:18

en? hoe loopt t ?
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#23 Geplaatst 20 maart 2010 - 19:50

Bof.....niet om over te roepen.
Net wilde Annelies hem even opppakken en het was paniek.
Zal het toch met en met moeten doen, hij verandert dus nog steeds in een kwaadaardig duvelke als hij de kam nog maar ziet.
Hopelijk helpen de nieuwe Bach Bloesemdruppels.
Het wordt toch de klitten uitknippen hoor maar zoals aangehaald hier: tijdens de slaap, dat werkt ook niet.
Ik weet het ff niet meer.
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#24 Geplaatst 20 maart 2010 - 19:52

:hug: :hug: :hug:

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#25 Geplaatst 20 maart 2010 - 20:05

Misschien stomme vraag.... maar heb je al geprobeerd om de kam gewoon in het zicht te laten liggen? Waar hij de kam kan zien en er mee kan spelen? (moet de kam niet scherp zijn natuurlijk)

Zo leert hij dat de kam op zich niet 'gevaarlijk' is en hij er niets van heeft te vrezen......

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 20 maart 2010 - 20:16

Kiki onze Atilla is ook geen gemakkelijke om klitten te verwijderen ,ik werk er aan als hij op mijn schoot ligt en dan probeer ik ze zachtjes los te krijgen of weg te knippen .Soms mag het een hele tijd duren maar soms klauwt hij heel mijn hand open ,hij is een pers kater en heeft een hele dikke ondervacht die heel gemakkelijk klitvooral aan zij zij kanten en zijn buik.Vroeger had ik hier iemand in de buurt die hem af en toe scheerde maar die dame is ermee gestopt en dat vindt ik super jammer . :)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 21 april 2010 - 19:08

Ik heb vorige week de stoute schoenen nog maar eens aangetrokken, m'n dikke Canadese timbervest ook en m'n klein gangstertje in de houdgreep gepakt.
Ik dacht: 't erop of eronder maar geen narcose meer voor m'n schatteke.
Hij heeft geroepen, gekrijst,gewrongen en geblaasd maar deze sterke vrouw deed gewoon door gewapend met kam en schaar. :lachen:
Uiteindelijk gaf hij het op en kon ik hem met z'n lieftallig kontje omhoog tillen, onverstoord en onvermurwbaar en knip knip en nog eens knip......klitten weg! :dancer:
Wat een opluchting! Wat niet wil zeggen dat ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen ben.
Ik had op verschillende plaatsen en dan vooral in m'n hals en op m'n handen, een paar héle fraaie tattoes bij.....gratis.
Maar het was het wel waard. :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#28 Geplaatst 21 april 2010 - 19:11

pff tell me about it...bij mij ist regelmatig van da, als ik ze een week ofzo  niet supergoe kam dan heb ik prijs...ik heb al de voorgaande kammen, een mand vol...Maar tis en blijft ne strijd...syrah word ook nie graag gekamt op haar buik.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 21 april 2010 - 19:22

Plezant hé van die boosaardige poeskes! :ha
Geplaatste afbeelding

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 21 april 2010 - 23:53

Oef, proficiat ;)

Een beetje na de feiten misschien, maar ik heb zo eens een klit in Adam zijn lies weggeknipt door lekkers voor te schotelen, een beetje verspreid zodat het niet te snel op was.

Meneer was zo bezig met dat lekkers, dat ik ondertussen hem kon achtervolgen met de schaar en de klit heb kunnen wegknippen!

Amai, ik was toen ook opgelucht dat dat gelukt was :oops: