Spring naar inhoud

- - - - -

goedkopere voeding

• Log in om te reageren
76 reacties op dit onderwerp
knuffelkater
knuffelkater
  • 657 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:38

Ik denk zeker van wel Xantippe

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:38

ok er zijn blijkbaar meerdere mensen die het verkeerd begrijpen. ik zeg dus dat ik mij soms afvraag of het voer in de supermarkt ook goede, volwaardige voeding is. en dat ik mij afvraag of er een even duur/goedkoop product beschikbaar is met een betere voedingswaarde evt.

ik vraag dat omdat we het er laatst over hadden in de refter, wie geeft welk eten en het ook even over whiskas ging, wat eigenlijk geen goede voeding is als ik het hier op het forum al goed begrepen heb.

ik zei ook dat ik weet dat purina one wel goed voer is, maar dat ik mij afvroeg of er geen goedkoper alternatief is, omdat niet iedereen dat kan/wil betalen. en daarbij heb ik niet 1 keer gezegd dat ik mensen die goedkoper voer geven minderwaardig vind.

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:40

Ik begrijp het wel, maar ik lees vaak hier op het forum, als iemand een kitten wil of zo, de vraag kan je ze hoogwaardig kwaliteits voer geven en dan denk ik , misschien willen die mensen wel voer van de aldi geven , zijn ze dan geen katje waard??

Ik denk dat je met volwaardigvoer zoals jij het noemt nooit zo goedkoop uit komt als de aldi of ander supermarkt, de aldi is 1,19 per kilo en dat scheelt denk ik veel met een ander voer wat misschien volwaardiger kan zijn..

xantippe zei:

jamaar ik zeg niet dat ik vind dat ze méér geld moeten uitgeven. ik zeg dat ik mij afvraag of ze goedkoop ook volwaardige voeding kunnen kopen. je begrijpt me denk ik verkeerd.

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:45

jamaar je zegt dat ik ze niet in hun waarde laat, wat dus niet waar is. ze vroegen gewoon wat goed voer was en wat niet, daar ging het om. en ja, je kan dan met dure merken staan zwaaien maar ik vroeg me af of er niets goedkopers, ook goed eten was. want niet iedereen kan/wil dat betalen. daarmee vel ik helemaal geen oordeel over mensen. dan zou dit topic ook heel anders gegaan zijn...

catherine zegt ook

" en spijtig  dat de mensen die zogenaamd minderwaardig eten geven anders bekeken  worden. Bij jullie is het ook niet altijd steak en kalfsvlees op je  bord..." maar dat heb ik dus niet 1 keer gezegd. en daar kan ik niet tegen dan.  dan wil dat zeggen dat ik het niet goed verwoord heb of verkeerd  begrepen ben.

de vraag is ook gewoon: is het goed voer? en kan je voor dezelfde prijs misschien beter voer vinden? ik weet niet of ik het nu NOG beter kan uitleggen hoor...

Bewerkt door xantippe, 22 maart 2010 - 23:47.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#20 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:45

Sommige mensen menen dat aldi voer volwaardigvoer is, en dat is het ook, elk eten goedkoop of duur is goed eten, zolang de poezels het er goed op doen. Maar sommige zijn van mening dat als je geen rc of hill's ed geeft je niet goed zorgt voor je poezel.
Vroeger kregen de katten de overschot van tafel gemengd met brood en die dieren deden het ook goed ermee. En toen waren ze niet zieker of gezonder dan nu. Heb eens een reportage gezien dat het goedkoop eten dikwijls wordt gemaakt in de fabrieken van het duur eten. Dus zo slecht zal het wel allemaal niet zijn.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#21 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:48

xantippe zei:

jamaar je zegt dat ik ze niet in hun waarde laat, wat dus niet waar is. ze vroegen gewoon wat goed voer was en wat niet, daar ging het om. en ja, je kan dan met dure merken staan zwaaien maar ik vroeg me af of er niets goedkopers, ook goed eten was. want niet iedereen kan/wil dat betalen. daarmee vel ik helemaal geen oordeel over mensen. dan zou dit topic ook heel anders gegaan zijn...

catherine zegt ook

" en spijtig dat de mensen die zogenaamd minderwaardig eten geven anders bekeken worden. Bij jullie is het ook niet altijd steak en kalfsvlees op je bord..." maar dat heb ik dus niet 1 keer gezegd. en daar kan ik niet tegen dan. dan wil dat zeggen dat ik het niet goed verwoord heb of verkeerd begrepen ben.

Ik heb niet gezegd dat jij ze niet in hun waarde laat, en ik wijs mijn vinger naar niemand.
Dus ik denk dat goedkoper eten ook volwaardig kan zijn. :)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:49

Nee ik bedoelde niet specifiek op jou , en wijs niet naar iemand hier speciaal op het forum, ik vind dat het over het gehele gebeuren vaak maar over duur hoogwaardig voer word gesprokken..

Ik bedoel echt niet dat jij iemand niet in zijn waarde laat..

Wat ik niet begreep uit je topic is dat die mensen jou om raad gevraagd hebben maar ik begreep dat je hen uit je zelf iets anders wilde aanraden, en toen dacht ik ,misschien kunnen die mensen echt niets duurder betalen :d :d

xantippe zei:

catherine zegt ook

" en spijtig dat de mensen die zogenaamd minderwaardig eten geven anders bekeken worden. Bij jullie is het ook niet altijd steak en kalfsvlees op je bord..." maar dat heb ik dus niet 1 keer gezegd. en daar kan ik niet tegen dan. dan wil dat zeggen dat ik het niet goed verwoord heb of verkeerd begrepen ben.

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:51

catherine zei:

Sommige mensen menen dat aldi voer volwaardigvoer is, en dat is het ook, elk eten goedkoop of duur is goed eten, zolang de poezels het er goed op doen. Maar sommige zijn van mening dat als je geen rc of hill's ed geeft je niet goed zorgt voor je poezel.
Vroeger kregen de katten de overschot van tafel gemengd met brood en die dieren deden het ook goed ermee. En toen waren ze niet zieker of gezonder dan nu. Heb eens een reportage gezien dat het goedkoop eten dikwijls wordt gemaakt in de fabrieken van het duur eten. Dus zo slecht zal het wel allemaal niet zijn.

dat is dus net mijn vraag, is het goed eten, aangezien het gros van de forumleden zijn brokjes in de dierenzaak of online koopt. daar zal dan toch wel een bepaalde redenering achter zitten neem ik aan.

dat sommige mensen vinden dat je niet goed zorgt voor je poes zonder rc of hill's, dat kan zijn, maar dat heb IK niet gezegd. het gaat er mij net om, IS het effectief goed voer? en zo nee, kan je voor dezelfde prijs iets beters vinden?

volgens mij vraag ik daar écht niets verkeerds mee. vragen staat volgens mij nog altijd vrij. ik heb bij mijn weten ook niet zitten verkondigen dat ik het slecht vond. ik heb willen vragen OF het goed voer was.

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:57

feroesti zei:

Bij Aveve hebben ze een nieuwe lijn Aveve plus en die is ook zeer goed qua prijs/kwaliteit.

Inderdaad, die hadden wij vóór Lies allergisch bleek te zijn aan gewone voeding.  Nu krijgt ze specifieke voeding en die kost 29 € voor 2 kilo. :trance: En ze eten dat hier met twee want Lies mag echt geen grammetje andere voeding binnen krijgen dus Bas krijgt hetzelfde...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#25 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:57

Dus herbeginnen we: ik vind whiskas en gourmet goed eten mijn poezels doen het er goed mee.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 22 maart 2010 - 23:59

gourmet... ken ik niet

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#27 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:01

Maar goed Anne haar vraag dus was , welk voer is dus net zo goedkoop als , zeg maar aldi voer of van andere supermarkten, ik ging een off topic,

Nu zelf denk ik dat je niks goedkopers als aldi voer kan krijgen, of een soort gelijk van een super, want Lara is ook niet duur maar wel 10 euro per drie kilo, ook smolke is niet duur , maar wel 7 euro de kilo, terwijl de aldi 1,19 is, dus ik denk persoonlijk dat je niet goedkoper uitkomt,maar goed misschien andere wel hier.

Ik hoorde trouwens dat van de Aldi wel goed was..
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:03

Gourmet is net zoiets als whiskas, wordt als een iets exclusiever (meer luxe) voer geadverteerd. In samenstelling verschilt het niet zoveel. Ik geef t niet omdat Ginger en Noortje er verschrikkelijk van gaan stinken (op de bak)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#29 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:04

Iedereen is vrij in z'n keuze en als de katjes het goed doen op commerciëel voer zie ik niet in waarom je zou moeten veranderen.
Ik vind ook dat hier vaak overdreven wordt en het soms overkomt alsof je je schatjes haast vergiftigd als je hun Whiskas of ander supermarktvoer geeft.
Ik bestel meestal op Zooplus, kwalitatief degelijk en gezond voer en ook veel gezonder voor je portemonnee.
Poezzies content en ik content.
Niet iedereen kan duur voer kopen en daarom zijn de beestjes heus niet ongelukkiger of minder gezond.
Maar je kunt wel uitpluizen om een goede verhouding tussen prijs/kwaliteit te vinden.
Wat de vraag van TS betreft vind ik niet dat ze iets verkeerd heeft gezegd of minderwaardig gereageerd heeft.
Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#30 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:06

xantippe zei:

gourmet... ken ik niet

Gourmet zijn rode blikken met een witte kat erop. Staat in de rek naast de whiskas en felix. Er is ook een duurdere versie van in kleine blikjes de Gourmet Gold. Voor de prijs moet ik mijn kasticket er bij halen. :)