Spring naar inhoud

- - - - -

goedkopere voeding

• Log in om te reageren
76 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#31 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:08

Gourmet en wiskas natvoer, kost hier voor 400 gram 90 eurocent en van de aldi 45 eurocent , en dan denk ik dat die van de aldi beter is ,maar dat is wat ik gehoord heb hoor..
Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:09

kiki zei:

Maar je kunt wel uitpluizen om een goede verhouding tussen prijs/kwaliteit te vinden.

dat is dus idd het enige wat ik hiermee wil vragen. ik zeg ook niet dat ik mensen tegen hun wil in wil laten veranderen, ik vroeg me gewoon af wat goed, beter, slecht, minder goed voer is en of je voor een mindere prijs ook nog goed voer vindt in de supermarkt...

ik wil mij hier enkel komen informeren of je in de supermarkt ook goed voer kan vinden wat niet noodzakelijk even duur moet zijn als het duurste wat er bestaat. daar zeg ik niet mee "alsof je je  schatjes  haast vergiftigd als je hun Whiskas of ander supermarktvoer geeft" of "Niet iedereen kan  duur voer kopen en daarom zijn de beestjes heus niet ongelukkiger of  minder gezond.". als je goed leest dan vraag ik zelfs of je ook NIET DUUR voer kan kopen wat GOED is. ik vraag dus achter NIET duur eten. want ik WEET dat je MINDER duur kan kopen wat ook GOED is.

Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:11

en ik vraag dit omdat MIJ die vraag laatst werd gesteld.

en ohw ja, ik weet wat je bedoelt met gourmet :) scan het dagelijks aan de kassa :oops:

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#34 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:17

Ja Anne, idd jij vraagt alleen welk goedkoop supermarktvoer is nu goed, begrijp ik dat goed??
Geplaatste afbeelding

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:18

jep jep. lol

Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#36 Geplaatst 23 maart 2010 - 00:22

Nu ik denk dan Aldi, dat is een duits merk en is vaak goed, trouwens krijg geen provicie hoor heb nu al zo vaak aldi genoemd lol..

Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#37 Geplaatst 23 maart 2010 - 08:46

xantippe zei:

jep jep. lol

Opticat High Premium van de Lidl, 1,99 750 gram.

Ze hebben nog een ander merk: Coshida maar is van veel mindere kwaliteit.

Henny

knuffelkater
knuffelkater
  • 657 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 23 maart 2010 - 09:04

De brokjes van de Aldi zijn zeker van een goede kwaliteit. Daartegenover is de kilo-prijs ook goed betaalbaar. Het voer voldoet aan de Europeese eisen van de Voedsel en Warenwet.

Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#39 Geplaatst 23 maart 2010 - 09:25

Maar de ingredtiëntenlijst begint wel met granen :(

Volgens mij is de vraag een kwaliteitsvoer die in zekere mate vergeleken kan worden met de brokken die in de dieren en webwinkels verkocht worden.

Alle brokken die in de supermarkt verkocht worden voldoen aan de gestelde eisen.
Henny

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#40 Geplaatst 23 maart 2010 - 09:26

henny zei:

Opticat High Premium van de Lidl, 1,99 750 gram.

Ze hebben nog een ander merk: Coshida maar is van veel mindere kwaliteit.

Waar kan je dit mee vergelijken??? :)

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#41 Geplaatst 23 maart 2010 - 09:36

*herontdekt de zoekfunctie*

voor hen die geïnteresseerd zijn:

http://www.kattensit...er-voeding.html
http://www.kattensit...erenartsen.html
http://www.kattensit...op-whiskas.html
http://www.kattensit...oon-winkel.html

je moet dus letten op de samenstelling van de ingrediënten, plantaardig mag niet bovenaan staan, ... zijn van die tips dat ik zocht :)
in die topics wordt toch meermaals gezegd dat bvb whiskas niet ideaal is, maar ook het voer van de lidl wordt aanbevolen. mja nu weet ik nog niet wat ik eigenlijk echt kan aanbevelen van bij ons, maar ik kan wel zeggen waar ze naar moeten kijken :) dan kunnen ze het een beetje zelf bekijken.
ik zou me er eigenlijk ook eens meer mee moeten bezighouden, ik geef altijd royal canin omdat samaya dat al van bij de fokker kreeg en wij toen ook al een zak in huis hadden via eline en emma :d boo'ke eet liever rc dan hills. maar meer heb ik hier nog niet geprobeerd.

Geplaatste afbeelding

henny
henny
  • 1.601 berichten

#42 Geplaatst 23 maart 2010 - 09:57

*mikkeke* zei:

Waar kan je dit mee vergelijken??? :)

Samenstelling: gevogeltevleesmeel, rijst, maisgluten, mais, gevogeltevet, gerst, cellulose, droge suikerbietenpulp, gedroogde gevogeltelever, visolie, gist, ei gedroogd.
Analyse: ruw eiwit (32%) ruw vet (15%) ruwe celstof (5%) ruwe as (6,5%) vochtgehalte (8%) calcium (1,1%) fosfor (1,1%) magnesium (0,08%)

Dus....vergelijk maar.

Henny

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#43 Geplaatst 23 maart 2010 - 10:17

Er moet vooral naar de ingrediënten gekeken worden... In welk voer zit het meeste vlees en het minste meel enzo.
Persoonlijk vind ik RC en Orijen zeker beter dan het aldivoer, we gaven in het begin ook aldivoer en ik merk het verschil wel. Maar het is hier al een hele worsteling om dit te kunnen betalen, we bezuinigen daarvoor dus wel op een hoop andere dingen. Dus duidelijk is het niet voor iedereen haalbaar.
Je kan dus een goede prijs/kwaliteitsverhouding zoeken tussen de goedkopere merken. De voeding hangt ook van kat tot kat af. De ene kat kan het heel goed doen op mindere kwalitatieve voeding terwijl de andere er helemaal niet tegen kan, het is dus een moeilijk dilemma soms...

Persoonlijk vind ik dat er te weinig vlees in o.a. het aldivoer zit, dus zou ik het compenseren: aldivoer geven, en dit combineren met kippenvlees of rundervlees. Beide kan je in de supermarkt kopen, en afhankelijk van het vlees dat je koopt kan je er ook redelijk goedkoop vanaf komen...

Het is een beetje zoeken naar waar jouw kat het goed op doet en wat jij eraan kan uitgeven.
Maar ik denk dat een goedkoop voer in combinatie met etra vlees ook een goede voeding moet kunnen zijn ...

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#44 Geplaatst 23 maart 2010 - 10:22

maar het is dus wel zo dat rc beter is dan, ik zeg nu maar iets, felix? of aldivoer? want uiteindelijk geef ik ook maar gewoon wat mijn katjes gewend zijn en heb ik het nog nooit verder onderzocht. ik bedoel dus, is het ook de moeite waard van een duurder voer te geven? ja toch hoop ik?

rauw vlees erbij geven, inderdaad ook een goeie tip.

Bewerkt door xantippe, 23 maart 2010 - 10:24.
Reden van bewerken: had nog iets te zeggen :)

Geplaatste afbeelding

cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 23 maart 2010 - 10:47

Ik gaf mijn poezels in begin Whiskas, omdat, ik als leek, dacht dat Whiskas goed was, door al de reclame erond. Opeens begonnen ze over te geven van dit merk en heb ik verschillend nat voer uitgeprobeerd, eerst waren ze verzot op dat van de carrefour, daarna niet meer, dan heb ik dat van de Aldi meegenomen en dat hebben ze enorm graag, dus daar hou ik het dan bij, ik geef ze wel ook Porta21 er bij zodat ik weet dat ze ook "puur" vlees en goed eten binnen hebben.
Droge brokken waren eerst ook van Whiskas maar weer gaven ze hier van over... Ben over gegaan naar Friskies (Purina) en dit hebben ze ook heel graag.
MAAR omdat hier op het forum al verschillende topics zijn geopend over voedsel, ben ik es gaan kijken of het eigenlijk wel goed is wat ik geef...
Nu zeggen ze dat Friskies niet goed zou zijn, maar wel Lara, dus ben ik dat eens gaan halen en dat hebben ze ook heel graag, dus ik denk dat ik dat ga blijven geven.
Ik combineer een goedkoper merk met een duurder merk en ik denk dat ik daar niet slecht aan doe en dat is goed te doen.

Ik krijg toch heel dikwijls de complimenten dat hun vachtje zo mooi glanst en wat een witte tandjes ze hebben :) dus slecht zal ik wel niet doen zeker :)

Maar ik denk dat iedereen dat wat voor hun eigen moet uitmaken, ik ken heel veel mensen die hun katten "gewoon" eten geven en die doen het ook goed.

Ik zal toch altijd zien dat mijn schatten niets te kort komen :heart: