Spring naar inhoud

- - - - -

goedkopere voeding

• Log in om te reageren
76 reacties op dit onderwerp
Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#61 Geplaatst 23 maart 2010 - 21:14

dafne zei:

ik heb het laatst de kittenvoeding van AVEVE gekocht en daar deed ons Dio het toch ook heel goed op. En die was niet duur.
Uit de carrefour (GB) breng ik soms Purina mee. Die kost ongeveer 5,00€ voor 800gr.
Ik denk dat goedkope voeding niet per se slechter is. Ik denk dat het bij katten een beetje is zoals bij mensen nl. altijd hetzelfde eten is niet goed. Ik denk dat het belangrijk is om voldoende af te wisselen...

Ik heb nochtans altijd gehoord dat het beter is steeds hetzelfde te geven :/

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#62 Geplaatst 23 maart 2010 - 21:42

sneeuwwitje zei:

en Catherine een tip, je kan je Persje misschien eens Sanabelle geven ipv RC Pers, dit is een van de weinige voeders waar Syrah het ook goed op doet (anders diarree, niet lusten,...) en ze heeft er een pak minder haarballenkots mee dan bij RC plus het is goedkoper :d
Lily doet het zeer goed, op Rc pers ze heeft weinig last van haarballen en haar kakjes zijn mooi vast.
Ze kijkt ook niet om naar ander eten. Ik ga die Sanabelle wel eens kopen bij mijn volgende bestelling voedsel en zien of ze af en toe niet wil afwisselen. :)

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#63 Geplaatst 25 maart 2010 - 15:40

dafne zei:

ik heb het laatst de kittenvoeding van AVEVE gekocht en daar deed ons Dio het toch ook heel goed op. En die was niet duur.
Uit de carrefour (GB) breng ik soms Purina mee. Die kost ongeveer 5,00€ voor 800gr.
Ik denk dat goedkope voeding niet per se slechter is. Ik denk dat het bij katten een beetje is zoals bij mensen nl. altijd hetzelfde eten is niet goed. Ik denk dat het belangrijk is om voldoende af te wisselen...

Een kat is geen mens. Een mens is omnivoor, een kat 100% carnivoor.
De meeste kattenvoerproducenten spelen er graag en veel op in, op het feit dat mensen katten vermenselijken.

Hier komt geen supermarktvoer binnen. Ten eerste omdat ik die handel niet wil steunen en ten tweede omdat ze veel te veel graan bevatten. Graan is een goedkoop vulproduct waar een kat niets mee kan.

Er zit misschien wel een kwaliteitsverschil tussen de soorten voer, maar dan ligt dat verschil bij de ingredienten zelf, en niet bij de JUISTE SOORT ingredienten, wat voor de kat het beste is.
Om op je vraag te antwoorden, mocht ik supermarktvoer kopen dan zou ik voor het premiummerk van de aldi en/of de lidl kiezen.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_catlover!_*
Guest_catlover!_*

#64 Geplaatst 30 april 2010 - 15:35

ik geef friskies en first class light brokken en nu probeer ik friskies volledig weg te laten en geef nu Lara fitness gevogelte brokken bij de first class brokken. Van nat voer zou ik wel eens van de aldi iets meebrengen maar dit wel zelden als ik nat voer geef is het almo nature met kippenvlees en als tussendoortjes niet dagelijks zo een kauwstokjes van de aldi (zijn ze hier verzot op) en ook heb ik een potje katten snoepjes van wiskas staan anti haarbal en temptations ofzo iets met kaas enzo. Mijn poezen doen het er goed op en ben nu wel redelijk tevreden. Maar moet wel eerlijk zeggen moest mijn budget en mijne vriend wat mee werken gaf ik waarschijnlijk iets anders maar ze doen het er nu ook goed op, vachtje glanst tandjes zijn mooi wit en kakjes zijn goed vast. ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#65 Geplaatst 30 april 2010 - 17:43

Ik heb ook liever dat mensen 'goedkopere' voeding geven en veel aandacht aan hun schatten besteden, dan duurdere voeding en er geen aandacht aan besteden (ze geven dan toch al goede voeding?? :s ).
Hier volg ik Vosse volledig in.
Zelf krijgen ze bij mij RC light, gemengd met RC Indoor. Ale, echt gemengd is dit niet. Een potje van het een en een potje van het ander. De ene keer het één, de andere keer het ander.
Sloeber is 1kg te dik. Lijkt niet veel, maar hij heeft een serieuse buik!! Hij heeft steeds RC gekregen, goede voeding dus!
Misschien eet hij buiten nog vanalles waarvan ik niets weet (ze komen ook buiten).
In de veranda staat hier Lara. Puur omdat er buurtpoezels meeeten (deze deur blijft open doorheen de dag, rest is wel op slot, zodat de poezen lekker droog zitten enzo). Het werd wat duur om alle poezels RC te geven :oops: .

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#66 Geplaatst 30 april 2010 - 18:22

Is het zo dat je welk merk dan ook anti haarbal brokken altijd moet mengen met andere want dat zou niet goed zijn enkel anti haarbal  :catscratchhead ???

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 01 mei 2010 - 16:20

heb ondertussen al wat geëxperimenteerd met ons samayaatje maar voorlopig blijf ik toch bij mijn rc. een echt goed alternatief om aan te raden heb ik dus nog niet gevonden.

de brokjes van aveve eet ze niet zo graag :( de brokjes van rc british shorthair vond ze wel heel lekker!!
boo'ke daarentegen eet met veel plezier samaya's kliekjes op :ha
ik heb ze gisteren allebei zo een snoepstokje uit de colruyt gegeven, samaya vond het geweldig, boo'ke moest er niet van weten. dat is dus echt een primeur hier, want normaal eet boo'ke echt àlles op wat hij tegenkomt. al is het een pluimpje haar van samaya :s

volgende voer op mijn experimentlijstje: purina one (weet niet meer vanbuiten welke juist).

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#68 Geplaatst 02 mei 2010 - 11:51

xantippe zei:

heb ondertussen al wat geëxperimenteerd met ons samayaatje maar voorlopig blijf ik toch bij mijn rc. een echt goed alternatief om aan te raden heb ik dus nog niet gevonden.

de brokjes van aveve eet ze niet zo graag :( de brokjes van rc british shorthair vond ze wel heel lekker!!
boo'ke daarentegen eet met veel plezier samaya's kliekjes op :ha
ik heb ze gisteren allebei zo een snoepstokje uit de colruyt gegeven, samaya vond het geweldig, boo'ke moest er niet van weten. dat is dus echt een primeur hier, want normaal eet boo'ke echt àlles op wat hij tegenkomt. al is het een pluimpje haar van samaya :s

volgende voer op mijn experimentlijstje: purina one (weet niet meer vanbuiten welke juist).

:d Nog iemand die expirementeert. Ik exprirementeer vooral met natte voeding. Ik ben tevreden met RC korrel. Ik heb in het verleden ook andere merken geprobeerd ('betere'), maar ze moeten er hier niet veel van hebben.
Ze doen het er goed op, dus ik blijf voor korrel bij RC. Vreemd is dat ze de natte voeding van RC totaal niet moeten hebben...

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#69 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:24

we hebben hier eens hill's gegeven, was geen succes. er is zooooveel keuze he? rc blijft hier voorlopig ook de favoriet

Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#70 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:52

Ik vind die grote keuze helemaal niet moeilijk. De merken die echt goed zijn zijn beperkt (misschien op 1 hand te tellen?), en daar kies ik uit.
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#71 Geplaatst 02 mei 2010 - 12:53

Rc natte voeding heb ik denk ik nog nooit gezien.Bizar,...De mijne zit nu op RC sensitive en die voor moeilijk eters.First Class wil hij niet,whiskas ook niet.Hill's ook niet meer.Over t'laatst heb ik 3 dagen alleen Hill's korrels gegeven,om te zien of hij ging toegeven.Niks.Voor een kat die 9 maanden in t'asiel heeft gezeten,heeft hij toch serieuze streken,hoor. :twisted: Toen ik hem dan terug RC gaf stortte hij er zich op.Ik moet bijna terug naar de DA,die zal me weer zeggen dat hij light moet krijgen :oops:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 02 mei 2010 - 15:16

Joske zei:

Ik vind die grote keuze helemaal niet moeilijk. De merken die echt goed zijn zijn beperkt (misschien op 1 hand te tellen?), en daar kies ik uit.

maar wat zijn goeie merken :)
en wat als je het budget niet hebt voor een dure voeding, wat dan.

Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#73 Geplaatst 02 mei 2010 - 15:34

sandra25 zei:

Rc natte voeding heb ik denk ik nog nooit gezien.Bizar,...De mijne zit nu op RC sensitive en die voor moeilijk eters.First Class wil hij niet,whiskas ook niet.Hill's ook niet meer.Over t'laatst heb ik 3 dagen alleen Hill's korrels gegeven,om te zien of hij ging toegeven.Niks.Voor een kat die 9 maanden in t'asiel heeft gezeten,heeft hij toch serieuze streken,hoor. :twisted: Toen ik hem dan terug RC gaf stortte hij er zich op.Ik moet bijna terug naar de DA,die zal me weer zeggen dat hij light moet krijgen :oops:

Denk dat ik dat eens bij Zooplus heb gekocht... Hier in Belgische dierenwinkels is het althans niet te koop en ook niet te bestellen.
Mijn DA heeft het ook wel denk (de 'specialere' denk dan wel).

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#74 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:22

xantippe zei:

maar wat zijn goeie merken :)
en wat als je het budget niet hebt voor een dure voeding, wat dan.

Er zijn ook goede merken die niet noodzakelijk extra duur zijn hoor. De animonda vind ik heel schappelijk van prijs, denk te vergelijken met de prijs van Whiskas maar veel hoogwaardiger van kwaliteit.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#75 Geplaatst 02 mei 2010 - 19:51

PeggyJ zei:

Er zijn ook goede merken die niet noodzakelijk extra duur zijn hoor. De animonda vind ik heel schappelijk van prijs, denk te vergelijken met de prijs van Whiskas maar veel hoogwaardiger van kwaliteit.

die probeer ik dus dmv dit topic te vinden ;)
update: qua smaak is purina one al een succes.

Geplaatste afbeelding