Spring naar inhoud

- - - - -

Nijntjes aanschaffen

• Log in om te reageren
124 reacties op dit onderwerp
Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 16 april 2010 - 21:23

Opletten met de konijntjes vrij in je tuin te laten rondlopen Mieke!! Wij hadden jaren een nijntje, Billie. Billie was een échte Houdini!! Ontelbare keren heeft dat manneke een gang gegraven, waarna hij dan ergens bij de buren opdook!! Ze hebben hem gelukkig altijd teruggebracht...!!
Toen we in ons nieuw huis gingen wonen hebben we een stukje van het gras afgezet met 1m hoge palen, kippengaas over de grond gelegd dat tot 15 cm buiten die omheining kwam; daarna zaaiden we gras en van zodra het lang genoeg was mocht Billie erin! Er stond een klein hokje in waar hij kon schuilen indien nodig.
Dit ging allemaal prima tot............. mister Houdini boven op zijn huisje sprong, en dan zo OVER de omheining!!! Jaja, mijnheer was er weeral eens in geslaagd om te ontsnappen!! Onze buren van 3 huizen verder zagen hem de volgende dag op hun oprit zitten, en ze hebben hem kunnen pakken! Daar we niet thuis waren hebben ze hem voorlopig in hun oud hokje opgesloten! Eind goed al goed dus, weeral.
Maar je ziet dus, sommige konijnen zijn meesters in ontsnappen!!!

Ons ventje die eigenlijk de knuffel van ons Indra was, is 2 jaar geleden gestorven... :cry: . We missen hem nog steeds!!! Hij rust nu op de plaats waar zijn ren vroeger was, met een bosje prachtige bloemen op zijn grafje :)

Bewerkt door Lut, 16 april 2010 - 21:24.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#122 Geplaatst 16 april 2010 - 21:35

Ondertussen is er al beslist om ze niet vrij in de tuin te laten hoor :d (te risicovol en teveel giftige rotplanten). Uiteindelijk zal het hok echt wel groot genoeg zijn en heb ik een ren gekocht om rond het hok te doen. Het hok zal op tegels staan dus zich eruit graven zal niet lukken. Erover springen...de panelen zijn 1m hoog. Indien nodig, kunnen we er nog een net over spannen. :)
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#123 Geplaatst 16 april 2010 - 22:52

Mieke zei:

Ondertussen is er al beslist om ze niet vrij in de tuin te laten hoor :d (te risicovol en teveel giftige rotplanten). Uiteindelijk zal het hok echt wel groot genoeg zijn en heb ik een ren gekocht om rond het hok te doen. Het hok zal op tegels staan dus zich eruit graven zal niet lukken. Erover springen...de panelen zijn 1m hoog. Indien nodig, kunnen we er nog een net over spannen. :)

Gaan ze dan géén gras hebben??
Onze palen waren ook 1m hoog, en toch kon hij erover!!

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#124 Geplaatst 16 april 2010 - 22:54

Euhm jawel. Een ren aan het hok sowieso (op de tegels) en het is de bedoeling om een tweede ren aan te schaffen, zodat ik ze ook in het gras kan zetten, maar ze zullen inderdaad niet non - stop gras hebben.

Ik zal dat dan wel weer zien of ze over die meter zullen springen. Als dat het geval zou zijn, zal ik daar wel een oplossing voor vinden :d

Bewerkt door Mieke'tje, 16 april 2010 - 22:55.

Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#125 Geplaatst 17 april 2010 - 16:04

tijgertje75 zei:

er staan idd rozen in, hortensia, viburnum en euphorbia, bijna allemaal giftig en wat niet giftig is vreten ze helemaal op :d , heb hier een ren rond het hok gemaakt en de planten verzet

Wat is dan de viburnum en euphorbia??? :oops:

Ik heb vandaag in mijn tuin gewerkt en heel dat perkje links verwijderd waar de hortensia staat. Dus daar staat nu niets meer. Ook de 2 struikjes met groen/witte blaadjes heb ik verwijderd.
Geplaatste afbeelding