Spring naar inhoud

- - - - -

Kasper heeft diarree... Update: eten uittesten

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 24 maart 2010 - 09:45

Hallo iedereen,

Ik wil toch even m'n verhaal kwijt over Kasper, want collega's enz op het werk lijken niet zo goed te begrijpen dat je zo met je beestje in kan zitten. :( 1,5 week geleden had Kasper twee dagen diarree gehad. Ben toen niet naar de DA geweest, want hij at goed, was speels, en na twee dagen leek het voorbij te zijn. Maar maandag en gisteren was het terug plat in de kattebak... Dus ben ik gisteren naar de DA gegaan. Kasper moet nu een week lang 's morgens en 's avonds een pilletje innemen. Een heel gedoe, want als ik het in een stukje natvoer stop, dan riekt hij dat het niet pluis is. Vanmorgen is het me na twee pogingen gelukt om het in zijn mondje te krijgen en te laten doorslikken. (Als iemand tips heeft om gemakkelijk pilletjes in te laten nemen...)

Dus nu duim ik dat hij er na een weekje vanaf is. Hij eet nog wel goed van z'n droge brokjes en heb hem gisterenavond ook zien drinken. Hij speelt met Isis, eigenlijk geen verandering in gedrag, dus das al goed. :cat

Maar ik zit er toch wel met in m'n hoofd als ik ga werken, ben altijd blij als ik 's avonds rap naar huis kan.

Bewerkt door Sakuradrops, 25 april 2010 - 12:34.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 24 maart 2010 - 10:16

ik hoop dat het snel inorden komt. :geluk:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 24 maart 2010 - 10:45

Welke brokken krijgt hij? Diarree heeft daar ook heel veel mee te maken.

En die bezorgdheid, die begrijpen wij hier allemaal heel goed

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 24 maart 2010 - 11:03

Hallo Lies,

Hij eet droge brokken van Friskies. (Toen hij jonger was heb ik hem proberen te doen overschakelen naar Allocat en ook een keer naar Hills, maar hij moest dat absoluut niet hebben :catscratchhead ). Nu sinds Isis er bij is, durft hij wel af en toe van haar brokjes mee te eten, zij krijgt Royal Canin 36 voor kittens. Zou het kunnen dat hij van die RC diarree krijgt? :onzeker:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 24 maart 2010 - 11:31

Sakuradrops zei:

Hallo Lies,

Hij eet droge brokken van Friskies. (Toen hij jonger was heb ik hem proberen te doen overschakelen naar Allocat en ook een keer naar Hills, maar hij moest dat absoluut niet hebben :catscratchhead ). Nu sinds Isis er bij is, durft hij wel af en toe van haar brokjes mee te eten, zij krijgt Royal Canin 36 voor kittens. Zou het kunnen dat hij van die RC diarree krijgt? :onzeker:

Ik denk eerder dat hij van Friskies diarree krijgt. Friskies is namelijk minderwaardige voeding. Als ik van jou was zou ik hem toch maar probreren overzetten op Royal Canin, Hill's, Orijen, ... een kwalitatiever merk.

Welke medicatie moet je hem nu geven? Wat heeft de DA gezegd ?

Bewerkt door Bibie, 24 maart 2010 - 11:31.

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 24 maart 2010 - 13:41

Veel beterschap

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 24 maart 2010 - 14:41

Veel beterschap

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 24 maart 2010 - 15:30

Ik denk ook dat de diarree van de Friskies zal komen, dus laat hem gerust van de RC kitten eten hoor. Een tijdje geleden was er nog iemand op het forum die problemen had om pilletjes te geven, en zij had als oplossing een kusje op het neusje geven en dat schijnt te werken ;) Dus pilletje in het mondje en kusje op het neusje :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 24 maart 2010 - 20:05

Vandaag na't werk de kattebak gecheckt. Er lag van Kasper een - weliswaar nog wat plat en stinkend - drolletje! Joepie, dat is toch al goed. Er lag ook nog een plat kakje in de kattebak, maar ik weet nu niet of het van Kasper of Isis is. Twas precies toch wat klein om van Kasper te zijn. Dus ik hou nu ook Isis wat in het oog. Geen friskies meer in het bakje hoor. Ik heb RC Kitten voor Isis en ik had onlangs een gratis pakje Exigent van RC (zo voor moeilijke eters) gekregen bij Tom en Co. Dus dat krijgt Kasper nu, en hij heeft er al van gegeten :) :LOL:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 24 maart 2010 - 20:20

da s al leuk ,
ken het gevoel als je eindelijk dan weer een drolletje vind ;)
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 25 maart 2010 - 13:53

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 25 maart 2010 - 16:15

rc staat erom bekend dat het plattere stoelgang geeft al mijn kittens hadden daar last van sinds ik geen rc meer geef is het over. schijnt een hoop eiwitten in te zitten... ik denk dus wel dat het door de RC komt als ik je goed begrijp heeft hij altijd al friskies gegeten? en de rc is nieuw?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 26 maart 2010 - 16:09

RC is kwalitatief wel volwaardigere voeding dan Friskies, en zoals de TS reeds schreef is de diarree beter nu ze de Friskies niet meer geeft ;)
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 27 maart 2010 - 14:03

Hij kreeg vroeger Friskies junior. Nu is hij bijna een jaartje, dus hij kreeg sinds enkele weken Friskies voor adults. Momenteel geef ik sinds woensdag beide katjes RC. Kasper heeft geen diarree meer :LOL: Mooie drolletjes. Ik moet nog wel de antibiotica-kuur afwerken. Na de kuur houd ik verder in't oog of geen van de katjes last heeft van RC.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 07 april 2010 - 10:24

Ff 'n update: Vanochtend diarree gevonden van Kasper in de kattenbak. Dit terwijl hij al 1,5 week geen diarree meer had. Ik heb hem zondagavond wel ontwormd met profender, zou het hier een nawerking van kunnen zijn? :onzeker: Ik houd het in het oog, en ga vrijdag naar de DA als het niet beter is. Maar ik hoop dat het gewoon van de profender is, want het ging nu net zo goed met hem. Hij eet en drinkt vandaag wel zoals het hoort, ook spelen en doen, geen verandering in gedrag ofzo.