Spring naar inhoud

- - - - -

Kasper heeft diarree... Update: eten uittesten

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*

#16 Geplaatst 07 april 2010 - 10:27

Ik denk dat het van het ontwormingsmiddel is hoor.

Guest_luna2000_*
Guest_luna2000_*

#17 Geplaatst 07 april 2010 - 10:51

wat vervelend voor jullie, ik hoop dat het van het ontwormmiddel is. sterkte!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 07 april 2010 - 13:24

Het zou inderdaad van de profender kunnen zijn :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 13 april 2010 - 19:55

Kasper heeft dus nog steeds geen deftige drolletjes, altijd aan de platte kant. En soms wat diarree. Ik ben vandaag dus terug naar de DA geweest, met een stoelgangstaal. Hij heeft dit naar het labo gestuurd. Morgenavond mag ik al bellen, dan zal hij al een deel van de resultaten hebben, alle resultaten zijn voor volgende week. Er wordt gezocht op parasieten, nog iets en ook algemeen op de spijsvertering. :trance: Ben nu wel zenuwachtig hoor. Ik hoop dat het niks ernstigs is. Maar de DA zei dat hij er gezond uitzag, goed gehydrateerd, levendig (dat is hij ook ;) ). Misschien kan hij gewoon niet tegen bepaalde dingen in zijn voeding. :s

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 13 april 2010 - 19:57

:thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#21 Geplaatst 13 april 2010 - 20:03

britjes zei:

rc staat erom bekend dat het plattere stoelgang geeft al mijn kittens hadden daar last van sinds ik geen rc meer geef is het over. schijnt een hoop eiwitten in te zitten... ik denk dus wel dat het door de RC komt als ik je goed begrijp heeft hij altijd al friskies gegeten? en de rc is nieuw?

Is raar he want hier doen ze het dus wel heel goed op RC en krijgen ze van Hill's platte kak. Katten zijn toch rare wezens he O:)

Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 13 april 2010 - 20:09

Ja, inderdaad! ;) Want Isis doet het prima op RC Kitten. Misschien is Kasper toch gevoelig voor de RC... Morgen weet ik meer. Ik houd jullie zowiezo op de hoogte. Wat ik me afvraag, stel dat het bij Kasper toch is omdat hij bv. die eiwitten van RC niet goed kan verteren... dan zoek ik toch best een voer dat ze beide kunnen verdragen? Want ze eten altijd uit elkaars potjes. :d Dat gaat misschien nog wel een zoektocht worden. :o

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 15 april 2010 - 19:36

Update van het eerste labo-onderzoek: geen parasieten, microscopisch niks gevonden, alleen wat bloed. DA zei me niet te panikeren, wat beschadiging van de darmpjes komt wel vaker voor en de darmen herstellen wel snel van wondjes. Morgen moet ik bellen voor de uitslag van de kweken. Moet wel vertellen dat Kasper al twee dagen terug normale drolletjes legt. :LOL: Maja, tis zo af en aan bij hem, dus vond het toch belangrijk dat het onderzoek gebeurd is. Morgen terug een update.

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#24 Geplaatst 16 april 2010 - 13:06

*ik blijf duimen voor kasper :thumb:

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 16 april 2010 - 15:25

:geluk: :geluk: :duim: :duim: :duim:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#26 Geplaatst 21 april 2010 - 11:06

Update!! Gisteren waren eindelijk de resultaten van de stoelgangkweken binnen. Kasper heeft ook geen bacterieën! :) :LOL: Gewoon gevoelige spijsvertering. Ik mag vandaag bij de DA enkele staaltjes van aangepaste voeding gaan halen. Merken we dat hij toch nog altijd plat gaat, dan gaat hij een echo nemen. Maar Kasper gaat al weer bijna een week goed, dus ik vermoed dat het de overgang naar RC was. Fieuw! :) Maar ja, liever een keertje teveel naar de DA dan te weinig. (Want er was toch wel wat bloed gevonden in de stoelgang.)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#27 Geplaatst 21 april 2010 - 11:16

:thumb: :thumb: :thumb:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 22 april 2010 - 13:47

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#29 Geplaatst 25 april 2010 - 12:37

Kleine update: sinds gisteren ben ik de staaltjes 'Sensitivity control' van RC (rijst met blauwe wijting brokjes) aan het uitproberen. Maar die lust Kasper alvast niet. :louche: Hij heeft er gisteren wel van gegeten, maar vandaag haalt hij zijn neus ervoor op. Daarnaast heb ik nog drie soorten staaltjes. Als ik weet welke brokjes hij wel lust, mag ik bij de DA een grotere zak gaan halen. En dan afwachten of hij het met die voeding goed doet.  Jaja, tis toch een ganse zoektocht hé. :o

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#30 Geplaatst 25 april 2010 - 13:16

kleine tip, veel van die voedingen die je bij de dierenarts kunt halen, kan je veel goedkoper bestellen in grote zakken op het internet ;) scheelt vaak enorm veel!