Er is me aangeraden Maidu een grote korrel te geven omdat Maine Coons snel tandsteenproblemen en ontsteking krijgen en hij goed moet kauwen.
Ook las ik dat tandsteen nierfalen kan veroorzaken en ben daardoor extra allert.
Onze Alina heeft moeite met grote korrels. Ze bijt ze wel goed fijn maar geeft er vaker van over. Dus ze verteren niet echt goed denk ik.
Ik had eerst Hill's Science Plan Oral Care getest voor beide maar voor Alina is dat dus een te grote korrel. Van smaak eten ze wel allebei duidelijk liever Hill's dan RC. Enige nadeel is dat de ontlasting feller ruikt en soms te plakkerig is met Hill's.
Ik geef Alina nu RC Exigent. Een heel fijn korreltje dat ze goed eet.
Maidu probeer ik op RC Oral Sensitive te krijgen maar dat lukt niet van harte. Die mist duidelijk de Hill's.
Samen voeren lukt niet want het toppunt wil dat Maidu dan heel smakelijk haar voer eet en zij de veel te grote korrel eet! Poesjes toch!

Ik test dat afzonderlijk voeren sinds vandaag maar vind het niet handig. Alina eet in de keuken en hij in de living. Maar ik moet dus steeds zien dat ze mekaars voer niet opeten en dat Alina in de keuken kan als ze honger heeft.
Hoe organiseren jullie dat met meerdere katten die wat anders moeten eten en is het absoluut nodig dat Maidu enkel grote korrels eet? De kleine korrels slikt hij wel gewoon door zonder kauwen.

Bestaat er een korrel die goed is voor een Maine Coon en voor een HTK-kat met gevoelige maag?
Voor mijn portemonnee zou het ook fijner zijn dat ze allebei hetzelfde voer krijgen. Dan zou ik 10 kg zakken van RC kunnen kopen en die schelen een stuk in prijs! Het moet natuurlijk verantwoord zijn.
Alvast bedankt voor de tips.