Spring naar inhoud

- - - - -

Stoomreiniger

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 25 maart 2010 - 00:01

Simon wil kost wat kost een stoomreiniger en langs de ene kant ben ik ook wel enthousiast, maar van sommige krijg ik toch te horen dat het ding meer tijd doorbrengt in de kast (waar het dan ook nog eens veel plaats inneemt) dan dat het effectief gebruikt wordt, andere beweren dan weer dat het zo goed is. Zijn moeder bv vindt het ook heel goed, maar het is zodanig goed dat ze al niet meer weet waar ze hem voor het laatst heeft opgeborgen O:) (verhuis)

Degene die hij op het oog heeft, is deze.

Specificaties : Kärcher SC 1402 MS - BESLIST.nl

Iemand ervaring met een Kärcher? Denk niet dat het een slecht product is, maar wil het niet aankopen om het dan nooit te gebruiken. Voor de vloer, de tegels en de ramen lijkt het mij wel heel handig. Zijn er nog dingen waar we moeten op letten? Hij wil er eentje met een reseve reservoir om niet telkens opnieuw bij te moeten vullen.

Btw, Bibie jouw uitgebreide mening heb ik al ontvangen natuurlijk waarvoor heel grote dank (het bericht was zodanig lang dat ik vergeten te antwoorden ben :oops: )

Bewerkt door Spanishke, 25 maart 2010 - 00:05.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#2 Geplaatst 25 maart 2010 - 06:11

Ook wij hebben er 1 aangeschaft toen we 2 jaar geleden hier schimmel hebben gehad en eerlijk is eerlijk toen hebben we hem iedere dag gebruikt maar hij staat nu al ander half jaar boven :LOL:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 25 maart 2010 - 06:14

Wij hebben al een oudje (meer dan 10 jaar oud) en hij staat ook in de kast :louche:

Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#4 Geplaatst 25 maart 2010 - 08:04

wij hebben er 4 jaar geleden eentje gekocht omdat we gingen verhuizen dacht ik dat lijkt me wel makkelijk.
maar ik heb hem maar 1x gebruikt,ik vind het zo'n gedoe..
terwijl het wel goed werkt!

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 25 maart 2010 - 08:17

wij gaan deze zomer ook zo eentje aanschaffen, zou super zijn

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#6 Geplaatst 25 maart 2010 - 08:19

Wij hebben er 2 jaar geleden ook eentje gekocht, in het begin veel gebruikt maar nu staat hij dus ook in de kast. Ik vind het ook een heel gedoe iedere keer.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 25 maart 2010 - 09:17

Ik heb geen, maar ik kan mij goed inbeelden dat het in het begin super lijkt, maar opd en duur...
Je hebt makkelijker en vlugger eens een dweiltje gedaan of gestofzuigd dan dat spel ingesteld en in elkaar gestoken :catscratchhead
Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 25 maart 2010 - 10:24

:ha :ha Ja, ik heb al eens een heel erg lange review via PM gestuurd. Hier staat hij ook meer in de kast dan iets anders. :)

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 25 maart 2010 - 12:41

Ok dus mijn vermoedens worden enkel en alleen maar bevestigd. Toch blijft Simon van mening dat hij er graag ene wil, maar 300 euro is toch wel nog vrij veel om gewoon maar in de kast te staan...

Die modelletjes dat jullie het over hebben, zijn al redelijk verouderd neem ik aan? Zou het nu ook nog altijd zo'n heel gedoe zijn? Hij zegt dat dweilen ook een heel gedoe is en beweert wel dat hij het vaak zou gebruiken, maar ik ken hem en ik ken ons, dat ding gaat dus ook veel meer in de kast staan dan iets anders :louche:
Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 25 maart 2010 - 12:47

Die van mij is inderdaad al wat ouder. Maar eigenlijk was het wel tof om ermee te werken. Je moet gewoon even wachten tot het water op temperatuur is maar voor de rest viel dat wel mee. Het was wel een log geval maar er stonden wieltjes onder. Enkel om hem mee naar boven te sleuren, was wel zwaar. En ik kon er eigenlijk heel vlot mee strijken. Potverdorie, waarom staat die eigenlijk in de kast :o
Dirk en ik hebben al afgesproken dat we in de zomer onze vloer ermee onder handen gaan nemen.

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#11 Geplaatst 25 maart 2010 - 16:32

Ik heb eens gelezen dat het vooral goed is voor de lenteschoonmaak zeg maar. Maar niet zo praktisch voor echt regelmatig te gebruiken. En dan vind ik 300 euro wel veel voor een lenteschoonmaak :oops:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#12 Geplaatst 25 maart 2010 - 16:50

Allez... blijkbaar ben ik dan een van de weinige gekken die dat ding meermaals per week gebruikt :ha

Wij hebben de Karcher SC 1702. http://www.redcoon.b...ercher_SC_1702/
Deze heeft ook Vapohydro, dus kan stoom en water spuiten waardoor je dus via stoom het vuil kan losweken en in een keer met het water kan wegspoelen. Ideaal voor badkamer of kattenbakken enz. Ik wou eigenlijk een vaporetto, maar daar had ik de centjes op dat moment niet voor, dus dan maar een Karcher.

Ik gebruik de stoomreiniger eigenlijk voor alles :LOL: Vloeren, ramen, keuken, krabpalen, mandjes, kattenbakken etc. Ideaal!
Ook super om de haren van de zetel/kledij etc te halen!

Het is geen tovermiddel, maar ik ben er wel behoorlijk tevreden van.
Bij ons blijft hij dus zeker niet in de kast staan! Bv dagelijks doe ik er even de vloer van de woonkamer mee, wekelijks badkamer, keuken etc. Krabpalen, mandjes enz doe ik er toch wel minstens 1 keer per week mee. Enfin, hij staat meer uit dan in de kast ;)

Ik vind het gewoon fijn om te gebruiken omdat er geen chemische reinigingsmiddelen aan te pas komen. Klopt dat je even moet wachten voordat het water opgewarmd is bv, en dat vinden mensen mss rompslomp. Maar ik zet het apparaat altijd aan voordat ik begin te kuisen. Dan stofzuig ik bv eerst nog en tegen dat ik klaar ben is het water warm en kan ik beginnen stomen.

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 maart 2010 - 16:51.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#13 Geplaatst 25 maart 2010 - 16:54

Spanishke zei:

Ok dus mijn vermoedens worden enkel en alleen maar bevestigd. Toch blijft Simon van mening dat hij er graag ene wil, maar 300 euro is toch wel nog vrij veel om gewoon maar in de kast te staan...

Die modelletjes dat jullie het over hebben, zijn al redelijk verouderd neem ik aan? Zou het nu ook nog altijd zo'n heel gedoe zijn? Hij zegt dat dweilen ook een heel gedoe is en beweert wel dat hij het vaak zou gebruiken, maar ik ken hem en ik ken ons, dat ding gaat dus ook veel meer in de kast staan dan iets anders :louche:

Ik ben zo ook iemand die zegt voor de aankoop van een of ander toestel dat ze het heel vaak gaat gebruiken en dat meestal niet doet :LOL:

Maar kan eerlijk zeggen dat het met de stoomreiniger ook echt het geval is. Ik heb sindsdien nooit meer gedweild met een gewone dweil of een swiffer ofzo. Altijd met de stoomreiniger ;)

Oh en nog iets, mijn ramen, spiegels, keuken en badkamer hebben ook nog nooit zo geblonken als met de stoomreiniger!

Edit: dat model dat jullie zouden kiezen heeft wel maar 3,5 bar stoomdruk. Je kiest beter voor modellen vanaf 4 bar.

Bewerkt door Smitten Kitten, 25 maart 2010 - 17:05.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 25 maart 2010 - 17:22

Spanishke zei:

Laat Simon even dit topic lezen en zeg dat hij met zijn 300 euro lekker veel playstationspelletjes kan kopen :d .
Wie kuist er bij jullie? Hij of jij? :louche:
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 25 maart 2010 - 23:12

Mieke zei:

Laat Simon even dit topic lezen en zeg dat hij met zijn 300 euro lekker veel playstationspelletjes kan kopen :d .
Wie kuist er bij jullie? Hij of jij? :louche:

Wij allebei, maar de knoop is al doorgehakt van zijn kant. Hij heeft hem besteld bij de Collishop en zaterdag is hij daar.. ik betaal wel de helft van dat spul natuurlijk.

@ Hanne: Ja ik denk wel dat we dan veel minder zouden dweilen, het lijkt me ook ergens ideaal als het inderdaad zo geen heel gedoe is om dat telkens boven te halen

Bewerkt door Spanishke, 25 maart 2010 - 23:14.

Geplaatste afbeelding