Spring naar inhoud

- - - - -

Stoomreiniger

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 27 maart 2010 - 11:16

Allez we hebben er dus ene, hij staat nu op te warmen voor de kattenbakken mee te doen, ben eens benieuwd...

Hanne: Heb het hem gezegd, maar hij wil niet luisteren :wall: "waaaaauw 0,5 bar meer"
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 27 maart 2010 - 11:17

Spanishke zei:

Allez we hebben er dus ene, hij staat nu op te warmen voor de kattenbakken mee te doen, ben eens benieuwd...

Hanne: Heb het hem gezegd, maar hij wil niet luisteren :wall: "waaaaauw 0,5 bar meer"

:ha :ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 27 maart 2010 - 12:09

:o :o Zoveel kuisproduct dat er van de tegels in de badkamer is afgekomen, allemaal anti-kalk middel :o
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#19 Geplaatst 27 maart 2010 - 12:15

Geen voor en na foto's zoals op de Teleshop? :x

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#20 Geplaatst 27 maart 2010 - 12:15

Wij hebben nu twee jaar een stoomreiniger en het bevalt uitstekend!
Ik doe mijn ramen ermee, de vloer, de spiegels, de badkamer, de keuken, eigenlijk alles wel.
De krabpalen doe ik soms ermee ontsmetten. Maar omdat ze er nogal nat van worden en ik dan een natte kat op schoot heb (omdat ze uiteraard nog voor je klaar bent op de krabpaal gaan liggen en daarna op schoot willen) doe ik dat niet zo vaak. De palen ontsmet ik meestal gewoon met speciaal spul om de zoveel tijd.

Als ik echt alleen mijn ramen wil doen dan doe ik die even snel met een emmer water, maar ik ben toch meer tevreden als ik mijn 'dweil' gebruik.

De eerste keer dat ik het ding gebruikte was ik helemaal niet tevreden. Gelukkig had ik al gelezen dat je eerst alle restjes van de schoonmaakmiddelen verwijderd als je de eerste keer stoomt, dus dat had ik al wel een beetje verwacht. Na de tweede keer was het al stukken beter.

Ik gebruik dus mijn reiniger echt heel veel en ben heel blij dat we hem toen gekocht hebben. Ik ben nu ook veel sneller klaar met poetsen!

Terwijl de reiniger opwarmt ben ik aan het stofzuigen en daarna kan ik meteen door. Eerst de ramen, dan de vloer. Van bovenin naar beneden werken en binnen het uur ben ik klaar.
Alleen met echt de grote schoonmaak duurt het wat langer en moet ik ook bijvullen. Maar voor het 'gewone' werk vul ik niet bij. Supersimpel :)

Veel plezier met je stoomreiniger :)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#21 Geplaatst 27 maart 2010 - 12:49

Wij hebben er ook eentje. Intensief gebruikt , maar nu helaas kapot.
Voor de badkamer en stoffen zetels en tapijten vind ik het top, alsook om te dweilen !! Voor de ramen vond ik het minder omdat de steel best wel zwaar weegt om hoge ramen te doen.
Ik schaf me binnenkort zeker een nieuwe aan. Ik deed er altijd een paar druppels etherische olie in zodat het een zeer lekkere geur verspreide. Want met  hondjes in huis ruiken de zetels nogal snel eens naar hond. :misselijk: Als je dan met die stoomreiniger de zetels en tapijten doet komt er nogal wat geur vrij die wordt versterkt door de stoom. Zeg maar een "natte hond" geur. Met wat olie ruikt dat minder sterk.
Dit vind ik dan ook de enige manier om tapijten en zetels echt diep te reinigen om die geur eruit te halen. Ook de voegen van de vloer en tegels worden op die manier ook echt diepgereinigd.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#22 Geplaatst 27 maart 2010 - 12:59

Dat van die schoonmaakmiddelen hadden we inderdaad ook al op voorhand gelezen, maar toch... er is echt allemaal blauw van de muren afgekomen, was toch even schrikken :o

Vandaag wordt het de badkamer, keuken, wc en kattenkamer. We gaan er toch ook de krabpaal mee doen, de katjes moeten dan maar even in de krabpaal, zetel, mandjes, ... liggen in de living tot hun kamertje proper is.
Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 27 maart 2010 - 13:00

Vosse zei:

Geen voor en na foto's zoals op de Teleshop? :x

Ik zal er nog eens over nadenken :ha
Geplaatste afbeelding

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 27 maart 2010 - 13:05

Moet je dan dan nog met een doekje afnemen eigenlijk, nadat je met die reiniger de keuken ofzo hebt schoongemaakt? Er lopen daar toch steeds wat stoomdruppels af neem ik aan?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#25 Geplaatst 27 maart 2010 - 13:06

Jamaar ik meende dat eigenlijk wel. Ik wil wel eens zien wat voor een verschil het geeft. Dus zo een fototje voor tijdens en na :)

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 27 maart 2010 - 13:18

ik ben ook benieuwd. jullie doen me toch twijfelen, en dan vooral smitten kitten :ha

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#27 Geplaatst 27 maart 2010 - 16:44

Spanishke zei:

Dat was nochtans wat een of andere prof vertelde tijdens een lezing over ziektebestrijding in catteries :ha Maar dat hem zijn plan maar trekt :ha

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#28 Geplaatst 27 maart 2010 - 16:46

Spanishke zei:

:o :o Zoveel kuisproduct dat er van de tegels in de badkamer is afgekomen, allemaal anti-kalk middel :o

Wacht maar tot je ziet wat er van de dampkap af komt :ha
Ik kuiste die altijd met schuursponsje en cif (of iets gelijkaardigs) en vond die redelijk proper. Al kuiste ik die zeker niet elke week, eerder een keer in de maand ofzo, zo ambetant om met uw armen in de lucht te staat schrobben. Met de stoomreiniger kwam er van de schijnbaar propere dampkap echt nog genoeg vet om een halve frietketel te vullen :misselijk:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#29 Geplaatst 27 maart 2010 - 16:51

Joske zei:

Moet je dan dan nog met een doekje afnemen eigenlijk, nadat je met die reiniger de keuken ofzo hebt schoongemaakt? Er lopen daar toch steeds wat stoomdruppels af neem ik aan?

Als het over een redelijk vuil oppervlak gaat, zoals bv de dampkap en ik er een paar keer over moet gaan met de stoomreiniger dan moet ik het inderdaad ook afvegen met een doekje. Ik gebruik daar van die microvezeldoekjes voor. Maar als het over bv een krabpaal gaat, waar ik maar even over moet gaan, of het blad van de keuken dan doe ik dat niet. De stoom is zo heet en het zijn zo'n fijne waterdruppeltjes dat die eigenlijk heel snel verdampen en opdrogen. De vloer is ook heel snel droog. Ik zet de reiniger wel altijd op de warmste stand.

Voor de delen van de keuken waar ik verzadigde stoom voor gebruik of de gehele badkamer moet ik er ook met een doekje over gaan.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#30 Geplaatst 27 maart 2010 - 17:50

Smitten Kitten zei:

Wacht maar tot je ziet wat er van de dampkap af komt :ha
Ik kuiste die altijd met schuursponsje en cif (of iets gelijkaardigs) en vond die redelijk proper. Al kuiste ik die zeker niet elke week, eerder een keer in de maand ofzo, zo ambetant om met uw armen in de lucht te staat schrobben. Met de stoomreiniger kwam er van de schijnbaar propere dampkap echt nog genoeg vet om een halve frietketel te vullen :misselijk:

Die heb ik juist gedaan, het viel eigenlijk nog goed mee, de hoeveelheid haar was eerder een schande O:)

Wij doen die ook ongeveer maandelijks omdat dat zo'n hatelijk werk is inderdaad... Simon ging daar wel met een heel sterk product over, eentje dat je niet moest proberen zonder handschoenen, want anders brandde het zo in je vingers... en hij was vooral degene die daar heel intensief op schrobde altijd, ik was daar direct moe van + ik heb ook eens brandwonden gehad van dat product, al mijn kneukels waren gekwetst :oops:

Het kookvuur heb ik al een hele tijd op zitten stomen, maar de hardnekkige vlekken lijken er toch maar niet uit te gaan :onzeker: en nu ben ik even aan het uitrusten, want zo'n stoomreiniger is best wel nog vermoeiend

Bewerkt door Spanishke, 27 maart 2010 - 18:03.

Geplaatste afbeelding