Spring naar inhoud

- - - - -

Stoomreiniger

• Log in om te reageren
51 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#46 Geplaatst 27 maart 2010 - 22:54

Smitten Kitten zei:

Als het een troost mag zijn, de eerste keer kuisen met de stoomreiniger is de zwaarste ;) Daarna is het echt niet zo heel veel werk als je het een beetje goed bij houdt ;)

Dat mag ik inderdaad geloven, het is wel super voor al die hardnekkige vlekken te bestrijden, zo echt die smerige kleine vuiltjes die overal tussenkruipen (die wij hier met een tandenborstel bestrijden :ha ). Ben toch van sommige dingen echt verschoten hoeveel er nog af kwam, vooral knoppen enz ook, dat draai je er niet zomaar af om eens goed te poetsen en zet je dan gewoon terug op, met de stoomreiniger blaas je er alles gewoon van tussen :thumb:

Bewerkt door Spanishke, 27 maart 2010 - 22:55.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#47 Geplaatst 27 maart 2010 - 23:02

mijn ouders hebben dat ook en nooit gebruikt. papa vond het niet ideaal omdat het de kamer heel vochtig maakt. mama vond het niet nodig, het is goed om zo groot vuil weg te halen maar zo iedere keer vond ze het niet nodig.. ik weet het toch nog niet zo héél goed... ons appartement heeft linoleum vloeren, het tablet in de keuken is van hout alsook de trap. Mag je die dingen daarmee doen? Het toilet mag er ook mee he, ook als het pvc is? want ik denk wel dat de bril van een soort plastiek is hier... Sorry voor mijn spervuur van vragen weer hoor :oops:

oh ja, en als je de zetel doet, wordt die dan niet te nat? en mag je er ook leren zetels mee doen?

Bewerkt door xantippe, 27 maart 2010 - 23:02.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 27 maart 2010 - 23:11

xantippe zei:

mijn ouders hebben dat ook en nooit gebruikt. papa vond het niet ideaal omdat het de kamer heel vochtig maakt. mama vond het niet nodig, het is goed om zo groot vuil weg te halen maar zo iedere keer vond ze het niet nodig.. ik weet het toch nog niet zo héél goed... ons appartement heeft linoleum vloeren, het tablet in de keuken is van hout alsook de trap. Mag je die dingen daarmee doen? Het toilet mag er ook mee he, ook als het pvc is? want ik denk wel dat de bril van een soort plastiek is hier... Sorry voor mijn spervuur van vragen weer hoor :oops:

oh ja, en als je de zetel doet, wordt die dan niet te nat? en mag je er ook leren zetels mee doen?

Het enige waarvoor ik echt heb opgelet is het rubber bij de vaatwasmachine ofzo bv, maar verder... ik heb er ook schaaltjes enz mee gedaan, het lijkt me ook ideaal om kookpotten mee te doen eigenlijk :ha , onze keuken is een goeikope met zo'n fake-houten tablet en het staat er toch nog allemaal, behalve de prints op het kookvuur O:) , maar dat moest toch vervangen worden eens we hier vertrekken of we hebbben de huisbazin achter ons :ha (het zal wel duidelijk worden waarom adhv de foto's)

Bewerkt door Spanishke, 27 maart 2010 - 23:12.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#49 Geplaatst 28 maart 2010 - 14:17

Ik doe er gewoon alles mee eigenlijk. Het enige dat ik niet meer doe is pluche krabpalen omdat de stof op hoogste stand en van dichtbij wel eens kan gaan "smelten" (dat pluche dan) en dan zie je er ook echt van die lijnen in de stof die er niet meer uit gaan. Inmiddels zijn de pluche palen hier allemaal naar het asiel gegaan, dus dat is geen probleem meer.

Maar voor de rest doe ik er wel alles mee en let ik gewoon op dat ik op bv plastic niet te lang blijf stomen. Maar van zo eventjes gaat het echt niet smelten.

Oh en ramen doe ik er niet mee in de winter. Die kunnen door het temperatuursverschil barsten. (denk aan de reclame van carglass ;) )

Maar voor de rest doe ik er wel de houten vloeren mee, de kunststof vloeren etc.

Het klopt wel dat de lucht wel behoorlijk vochtig is tijdens het stomen, maar ik zet tijdens het kuisen toch gewoon de ramen open en dan kan het goed verluchten hoor.

De zetels worden wel een beetje nat, maar de druppeltjes zijn echt heel fijn dus dat verdampt (zeker met de ramen open en een beetje tocht) echt wel snel hoor.

Ik zou zeggen, kom het huis hier maar eens kuisen om uit te proberen 8) :LOL:

Bewerkt door Smitten Kitten, 28 maart 2010 - 14:17.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 28 maart 2010 - 20:35

ok, ik mag uw zetels dan doen smelten zonder dat je boos wordt? en ramen laten barsten en plastiek doen smelten? :ha

Geplaatste afbeelding

Guest_Heidiken_*
Guest_Heidiken_*

#51 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:48

Na dit topic dit weekend gelezen te hebben was ik snel overtuigd en sinds daarstraks staat hier ook een karcher in huis en ik ben al druk in de weer geweest met dat ding! Super hoe het werkt!

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#52 Geplaatst 27 april 2010 - 13:25

We zijn ook opzoek naar een stoomreiniger.
We willen er graag eentje die zowel stofzuigt als stoomt, maar die ook droogt.
Welke zouden jullie mij aanraden ?