Spring naar inhoud

- - - - -

kattengedragstherapeut?

• Log in om te reageren
40 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.101 berichten
  • 5 katten

#31 Geplaatst 14 april 2010 - 16:12

tof zeg!!!!

ik ben benieuwd....

Ik ken er ook wel eentje, moest het met deze niet klikken.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#32 Geplaatst 14 april 2010 - 16:26

Nadine zei:

Door dit forum heb ik juist contact genomen met een gedragstherapeute uit het Antwerpse...
Ik ga nu nog niks over haar neerschrijven, dat zou te vroeg zijn, maar ik ga met haar beginnen... als ik daar een goed gevoel bij heb, dan zal ik dat hier zeker laten weten..
Maar eerst even afwachten he... hopelijk klikt het en lukt het...

ik ben heel benieuwd dus laat het zeker weten! ;)

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#33 Geplaatst 15 april 2010 - 08:22

Dinsdagavond 20 april komt ze naar ons.. We hebben een hele vragenlijst moeten invullen over de poezen, ze reageert heen snel op mails... kortom, tot nu toe alles OK...
Dinsdagavond zal ik dus meer kunnen vertellen... Misschien kan zij nog mensen van het forum helpen (als ze goed is he..; -)

wea
wea
  • 6.101 berichten
  • 5 katten

#34 Geplaatst 15 april 2010 - 09:08

Nadine zei:

Dinsdagavond 20 april komt ze naar ons.. We hebben een hele vragenlijst moeten invullen over de poezen, ze reageert heen snel op mails... kortom, tot nu toe alles OK...
Dinsdagavond zal ik dus meer kunnen vertellen... Misschien kan zij nog mensen van het forum helpen (als ze goed is he..; -)

een KS keurmerk voor kattengedragstherapeuten :ha

veel succes dinsdag! Waarvoor komt ze als ik mag vragen (ruzie in de groep,...)?

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#35 Geplaatst 15 april 2010 - 13:42

Inderdaad... één van de drie wordt door een andere "aangevallen" en is altijd op haar hoede... ze is bang om de andere "tegen te komen en aangevallen te worden... " Ik denk dat er bij het slachtoffertje veel angst is...
Zij is door ons van straat gehaald in juli vorig jaar toen ze door haar vorige LIEFDEVOLLE eigenaars liefdevol gedumpt werd (en toen beviel van drie prachtige kittens)
er was zo'n band met haar (heeft ons letterlijk bloed zweet en tranen gekost om haar te kunnen vangen met haar kindjes) en zij vertrouwde mij zo eindeloos dat ik haar niet kon wegdoen... dus toch een derde poes in huis... Onze andere kattin vond dit denk ik niet zo tof (hoewel zij onze vorige (oud geworden) poes ook altijd aanviel...
Zij gaat dan zitten kijken (op haar eigen manier) en dan wordt de andere bang... die reageert dan door te grollen en te blazen en te roepen en dan is het hek van de dam...
het is een tijd beter geweest, maar nu is het terug bezig...
de ene bang, de andere aanvallend, maar om welke reden?.... dominant, jaloers, zelf bang, ik weet het niet meer...
Ik wil ze beiden helpen als ik kan... zo is het voor de ene geen prettig leven... het kan goed gaan, ze kunnen ook rustig elk op hun plekje liggen, maar onverwachts gebeurt het dan weer...
Kan je ook garanderen dat (bijna) elke ochtend rond 5 uur wakker "gevochten" worden vlak naast je bed (want de ene wil dan ook bij ons zijn) niet zo tof is... je schrikt je rot, je slaapt niet meer zo vast en anderhalf uur later moet je opstaan om te gaan werken...
Dus ik wil een oplossing... Lees wel: WEGDOEN is er geen voor mij!!!!! Het is niet zoooo erg, zoooo regelmatig gebeurt het niet... ze kunnen ook heel af en toe snuffelen aan elkaars snuitje, als ze elkaar buiten in de tuin tegenkomen, dan is er enkel gesnuffel en soms staan ze gewoon naast elkaar, zonder probleem...maar het zou voor iedereen wel beter zijn als ze beter zouden overeenkomen... en misschien zie ik de reden wel over het hoofd, vandaar de therapeute... ben ik een beetje duidelijk, want ik zit het hier snel in te typen en vergeet misschien af en toe wel iets...

Bewerkt door Nadine, 15 april 2010 - 13:49.

wea
wea
  • 6.101 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 15 april 2010 - 13:45

dat is echt geen leuke situatie. Ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#37 Geplaatst 16 april 2010 - 13:45

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Nadine
Nadine
  • 1.284 berichten

#38 Geplaatst 20 april 2010 - 22:49

De kattengedragstherapeute is geweest! Ze zei dat ze (deed me wel goed eerlijk gezegd) niet veel mensen ontmoet die al zo veel weten over het gedrag van hun poezen... MAAR ze heeft nog een aantal tips gegeven... ze kan het zo levendig vertellen, het klinkt allemaal logisch... maar je moet het weten he...
Ik ben dus heel tevreden over haar ... nu de tips nog uitproberen en zien of onze poezen het daar mee eens zijn... :)
Indien iemand interesse heeft: www.kattengedragstherapeut.be
Ze woont in  Antwerpen...

Bewerkt door Nadine, 20 april 2010 - 23:11.

wea
wea
  • 6.101 berichten
  • 5 katten

#39 Geplaatst 20 april 2010 - 23:27

ik ben blij dat het zo goed is meegevallen. Hou ons op de hoogte van hoe gaat met de nieuwe tips.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#40 Geplaatst 21 april 2010 - 10:13

heel leuk dat het zo goed is meegevallen!! hopelijk helpen de tips!

Dezeavond heb ik mijn eerste lezing, dat is direct het begin van mijn opleidingen hondengedragstherapeut, kattengedragstherapeut en hondeninstructeur :jump: :jump: :jump:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#41 Geplaatst 21 april 2010 - 12:56

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag