Spring naar inhoud

- - - - -

kat en hamster

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#1 Geplaatst 26 maart 2010 - 15:33

Hoe zou mijn kat reageren als ik een hamstertje erbij zou nemen?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 maart 2010 - 15:34

Waarschijnlijk enorm geïnteresseerd. Als je zorgt dat je hamstertje een goede afgesloten kooi heeft, zal dit wel voor geen problemen zorgen. In sommige gevallen komen de kat en de hamster overeen, maar dat is niet altijd zo. Wees er dus op voorbereid dat je misschien de kat en de hamster zal moeten gescheiden houden.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 26 maart 2010 - 15:42

Volledig mee eens met Mieke'tje. :)

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 26 maart 2010 - 15:46

zou het niet weten, zal afwachten worden

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 maart 2010 - 16:49

Idd katten en hamsters gescheiden houden. Kattenklauwtjes kunnen snel door de tralietjes met een nageltje een hamster vangen. Wij hebben ook 2 hamstertjes, maar die staan waar onze poezen niet bij konden. Mimi daarentegen doet er niets naar, ze kijkt alleen maar ;)
Oh, ja, je neemt best 2 hamstertjes zodat ze gezelschaphebben aan elkaar.

Bewerkt door Kathleen, 26 maart 2010 - 16:49.

Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#6 Geplaatst 27 maart 2010 - 10:30

Ik heb een dwerghamstertje gekocht.  In de winkel hebben ze mij aangeraden van er geen twee te kopen want als die wat ouder zijn zouden die elkaar opeten zei die meneer.

't is hier nu gewoon te grappig.  Het hamersterjte zit in een kooi met buizen enzo in waarin hij kan rondlopen en grietje?  Die zit rond de kooi en de buizen te hangen om de hamster te proberen vangen.   Lukt haar overigens niet.  Ook de tralie vanboven is te hoog om aan de hamster te geraken.  Maar het facineert haar wel ongelooflijk.  

Grappig om haar bezig te zien en mijn hamstertje?  Die trekt er zich gewoon niets van aan :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 27 maart 2010 - 10:34

opeten??

Dit vraagt om foto s he van de nieuwe aanwinste
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#8 Geplaatst 27 maart 2010 - 10:52

Ja dat is toch wat die meneer mij wist te vertellen.  Weet ik veel...  

De foto's die zullen komen maar moeten toch nog even op hun laten wachten hoor :)

Guest_Dré_*
Guest_Dré_*

#9 Geplaatst 27 maart 2010 - 11:13

Mijn eerste poes Pats die sliep gewoon boven op het hamsterhok. Ons Néle die was bang van de hamster en ging ervan lopen.
De laatste hamster is kort na Néle gestorven en we hebben nu geen nieuwe meer genomen ... wel een poes terug :heart:

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#10 Geplaatst 27 maart 2010 - 11:21

Grietje is mijn eerste poes en Sigfriedje mijn eerste hamstertje .  Dusja hoelang hij of zij (want die mens kon niet zeggen wat het was) het kon volhouden weet ik niet.   'k heb hem al in een bal laten lopen en Grietje erachter :)  

Maar vanaf dat je de hamster uit de kooi brengt en dichter bij Grietje brengt dan heeft Grietje er schrik van !

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 27 maart 2010 - 17:05

:LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Lalientje_*
Guest_Lalientje_*

#12 Geplaatst 28 maart 2010 - 14:05

Cool gisteren had ik Sigfriendje verloren in mijn kamer.  Ik was ermee aan het spelen en oeps daar lieps ze weg.  En ja hoor op een paar seconden tijd had Grietje haar teruggevonden :)

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 28 maart 2010 - 14:35

Goede hamsterverkoper O:) :louche: Hamsters eten elkaar op :louche: En ik kan het geslacht niet zeggen :louche: :censored:
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 29 maart 2010 - 16:05

Lalientje zei:

Ik heb een dwerghamstertje gekocht. In de winkel hebben ze mij aangeraden van er geen twee te kopen want als die wat ouder zijn zouden die elkaar opeten zei die meneer.

't is hier nu gewoon te grappig. Het hamersterjte zit in een kooi met buizen enzo in waarin hij kan rondlopen en grietje? Die zit rond de kooi en de buizen te hangen om de hamster te proberen vangen. Lukt haar overigens niet. Ook de tralie vanboven is te hoog om aan de hamster te geraken. Maar het facineert haar wel ongelooflijk.

Grappig om haar bezig te zien en mijn hamstertje? Die trekt er zich gewoon niets van aan :)

Goudhamsters kun je beter alleen houden, maar dwerghamsters (mits op jonge leeftijd aan elkaar gekoppeld) kunnen prima samen. Hamsters kunnen elkaar inderdaad dood vechten.

Bewerkt door Ester, 29 maart 2010 - 16:05.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 12 april 2010 - 17:31

Dit klopt helemaal. Sommige hamstersoorten, zoals de syrische oftewel goudhamster, leven solitair en houd je beter alleen.