Spring naar inhoud

- - - - -

Gezocht: Recepten muffins en cupcakes

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#1 Geplaatst 29 maart 2010 - 10:05

Heeft er iemand goede recepten liggen voor muffins (vanille) en cupcakes? (mag vanalles zijn).

Ik heb er verschillende uitgeprobeerd maar ik ben eigenlijk nog steeds niet tevreden van het resultaat.

Verder zoek ik ook nog de perfecte icing, dus als iemand daar tips voor heeft... ;)

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 29 maart 2010 - 10:31

Ik geloof dat White Witch ook cupcakes maakt, mss kan zij je wel helpen...
Groetjes van Marjan en pootje van Lies, Bas, Minne en  Pixie.
  Duizenden jaren geleden werden katten aanbeden als goden. Katten zijn dit nooit vergeten...

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 31 maart 2010 - 16:09

Cupcakes | De Koekjesfee
veel plezier, mogen we komen proeven?
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 31 maart 2010 - 18:44

Ik heb een heel leuk muffin boek :) . Zal eens zoeken welk, denk dat het van De Standaard kwam (van Zoë gekregen :) ). Ik heb nog maar 2 keer muffins gemaakt, maar ik vond ze wel erg jammie! Icing heb ik nog niet geprobeerd. In mijn boek staan wel wat dingetjes.

Bij de koekjesfee wil ik in de zomer ofzo ook wel eens gaan.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#5 Geplaatst 31 maart 2010 - 18:52

het boek heet 100 muffins met 1 recept ofziets

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 31 maart 2010 - 19:30

Mail Nicky (White Witch) eens, die maakt er heel vaak.

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#7 Geplaatst 14 mei 2010 - 12:18

Ik heb een recept voor het cakeje maar ik heb er geen voor de icing.
Ik zal het seffes hier posten ;)

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#8 Geplaatst 14 mei 2010 - 12:24

recept cupcake:

Dit heb je nodig:
-110 gram zelfrijzende bloem
-110 gram suiker (of 100 gram suiker+10 gram vanille suiker)
-110 gram gesmolten boter (bakboter)
-2 eieren
-1 kleine koffielepel bakpoeder

Zo ga je te werk:
Zeef de bloem.Doe de (gezeefde) bloem,de suiker en het bakpoeder in een kom.
Doe er de boter en de eieren bij. Klop goed.
Verdeel zo over +/- 10 cupcakevormpjes. Plaats ze in een oven van 180°C en laat een kwartiertje tot 20 minuten bakken. Smakelijk!

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#9 Geplaatst 14 mei 2010 - 12:29

Toch nog een icing recept gevonden, ik weet niet hoe het smaakt maar ik zal het hiezr maar plaatsen.

Icing

Dit heb je nodig:
-100 gram ongezouten boter
-100 gram bloemsuiker
-Vanille-extract

Zo ga je te werk:
Klop de boter met een elektrische klopper, voeg vervolgens de bloemsuiker toe en meng tot een luchtige massa. Meng het vanille extract erronder en klop tot een extra luchtig geheel voor je jouw cupecakes insmeert.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#10 Geplaatst 14 mei 2010 - 12:48

Ik heb paar daagjes terug voor de eerste keer in mijn leven cupcakes met frosting gemaakt (met een kapotte spuitzak... niet echt een succes dus haha) en dat zag er zo uit:

Photos de SmittenKitten Cattery - My first attempt at making cupcakes | Facebook

Recept had ik van de Joy of baking website.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 16 mei 2010 - 12:46

:geluk: :geluk: :geluk:

WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#12 Geplaatst 22 augustus 2010 - 12:41

Sorry, dat ik dit nooit gezien heb.
Ik zal je mijn succesrecept voor vanille cupcakes eens geven, omdat gij het zijt zulle!
Voor ongeveer 16 cupcakes
2 eitjes
125 gram boter
200 gram zure room
250 gram bloem
150 gram suiker
1 koffielepel bakpoeder
1 koffielepel baksoda
2 zakjes Vanillesuiker of lepeltje vanille essence.
Meng de gesmolten boter met de suiker en de vanillesuiker. Doe er de eitjes bij.Dan de zure room.Meng alles goed door elkaar.Meng de bakpoeder en de baksoda met het meel en meng onder de rest van het beslag.
Doe in papieren vormpjes en bak op ongeveer 150 a 160 graden in een warme lucht oven gedurende 17 minuutjes ongeveer.
Maak lekkere boterroom met de mengeling van de koekjesfee of de AVEVE of maak de ouderwetse door boter met bloemsuiker te mengen en doe er dan een serieuze schep lemoncurd in ( bij de confituren te vinden) voor een citroensmaakje of wat spekulaaspasta of wat chocolade die je hebt laten smelten.
Veel sukses met de cupcakejes.
Geplaatste afbeelding
Je kan er meer zien op:The Cupcake Fairy
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

Guest_Sarina__*
Guest_Sarina__*

#13 Geplaatst 12 september 2010 - 20:55

Ik heb dees ook nog nooit gezien :)

bij deze:

4eieren
250 gram kandijsuiker
250 gram boter (kamertemeratuur) (ik gebruik soja-bakboter maar melkerijboter is NOG lekkerder)
250 gram zelfrijzende bloem

eieren en bloem met de mixer (of keukenrobot voor de gelukkigen onder ons) mengen (goed lang mengen!!!)
dan de boter er bij lepelen terwijl je blijft mixen.
Dan lepel per lepel de bloem eronder mengen

Voor vanillecakejes kan je 30 gram suiker vervangen door 2 zakjes vanillesuiker. Voor chocoladecake kan je op het einde er een kopje pure hagelslag onder mengen. Voor citroencake rasp je de schil van één citroen en meng je die er onder....

Ik maak van dit beslag 2 langwerpige cakes en bak die dan 45 minuten op 180 °. Voor cupcakes weet ik niet hoe lang ze moeten, als ze er klaar uitzien haal ik ze eruit en prik er met een breinaald in om te zien of ze gaar zijn...
Voor icing wil ik ook wel graag een receptje! Enkel voor citroencake meng ik wat citroensap met bloemsuiker als glazuurlaag...