Spring naar inhoud

- - - - -

Hellup!

• Log in om te reageren
46 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#16 Geplaatst 29 maart 2010 - 20:02

PeggyJ zei:

Zeg gewoon woensdag eerlijk dat je vrijdag mogelijk een vaste job aangeboden krijgt en dat als zij je dat niet kunnen aanbieden je liefst voor werk zekerheid kiest en dus mogelijk je contract van woensdag zal moeten opzeggen. Eerlijkheid duurt het langst ;)

Dit is ook een heel goede strategie om te onderhandelen :) . Eerlijk zeggen dat je een alternatief hebt... misschien kan je er extra voordelen ofzo mee krijgen? Je kan altijd proberen... :x

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#17 Geplaatst 31 maart 2010 - 13:50

Vandaag had ik mijn gesprek en kan beginnen bij de stad en mag vrijdag mijn antwoord laten weten!!!! :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans:
Nu nog even het gesprek bij het architectenbureau afwachten en dan eventueel kiezen...
Khad wel een goed gevoel bij dat van vandaag alhoewel dat maar tijdelijk is, daarna zijn er precies nog mogelijkheden...en er is een examen om vast aangenomen te worden enzo...

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 01 april 2010 - 12:44

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#19 Geplaatst 01 april 2010 - 12:54

Pff kheb eventjes naar het loon gevraagd van de stad en das precies gene vetten...hopelijk loopt het morgen goed :d
Mijn vader had connecties die hij eens gaan contacteren (dienen mens kent ook iedereen hé! nie normaal! :ha )

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 01 april 2010 - 13:00

sneeuwwitje zei:

Vandaag had ik mijn gesprek en kan beginnen bij de stad en mag vrijdag mijn antwoord laten weten!!!! :dans: :dans: :dans: :dans: :dans: :dans:
Nu nog even het gesprek bij het architectenbureau afwachten en dan eventueel kiezen...
Khad wel een goed gevoel bij dat van vandaag alhoewel dat maar tijdelijk is, daarna zijn er precies nog mogelijkheden...en er is een examen om vast aangenomen te worden enzo...

Op zich is dat nog niet zo slecht hoor, ik ben ook als interim begonnen op mijn huidige job, nu iets meer dan twee jaar geleden). Vorig jaar aan examens meegedaan en ondertussen heb ik ook mijn vast contract in handen. Dus het wil niet zeggen dat je tijdelijke contract ook maar enkel tijdelijk zal zijn. OK, in deze tijden is werkzekerheid zeker niet onbelangrijk, maar ga ook voor de job waar je het beste gevoel bij hebt. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat werkzekerheid alleen bijlange niet alles is. De werksfeer en je jobinhoud zijn zeker zo belangrijk. Succes met je keuze!
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#21 Geplaatst 01 april 2010 - 13:05

Karolientje zei:

Op zich is dat nog niet zo slecht hoor, ik ben ook als interim begonnen op mijn huidige job, nu iets meer dan twee jaar geleden). Vorig jaar aan examens meegedaan en ondertussen heb ik ook mijn vast contract in handen. Dus het wil niet zeggen dat je tijdelijke contract ook maar enkel tijdelijk zal zijn. OK, in deze tijden is werkzekerheid zeker niet onbelangrijk, maar ga ook voor de job waar je het beste gevoel bij hebt. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat werkzekerheid alleen bijlange niet alles is. De werksfeer en je jobinhoud zijn zeker zo belangrijk. Succes met je keuze!

Ja dat is, ik ga ook gewoon hetgeen kiezen wat ik het liefste wil, als ik al de keuze ga hebben...maar het loon is toch wel een factor...
Ik heb dus vandaag gebeld en er zijn echt wel geen zekerheden of "zeker misschien waarschijnlijks" dat er daarna iets uit de bus komt, dat zou puur op geluk zijn...er zou toevallig iets vrij moeten komen...

Momenteel werk ik ook al een jaar en 9 maand via interim en ik krijg geen vast contract omdat er allemaal veranderingen aankomen en de tweede ontslagronde (heb al 1 overleeft) maar denk dat het tijd is voor iets anders...(mijn loon nu is wel goed :d )

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#22 Geplaatst 02 april 2010 - 18:56

Ik ben ook aangenomen bij het architectenbureau (vast) en heb daarvoor gekozen!!
:cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
woensdag mijn eerste dag...spannend!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#23 Geplaatst 02 april 2010 - 18:59

:thumb: :thumb: :thumb: :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#24 Geplaatst 02 april 2010 - 19:10

:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 03 april 2010 - 08:51

:dancer: :flower: veel succes!

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#26 Geplaatst 03 april 2010 - 08:57

danku danku! pfiew ben blij dat alles zo goed is "afgelopen" :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#27 Geplaatst 03 april 2010 - 09:12

Dikke proficiat!!!
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 03 april 2010 - 10:37

Normaal verstaat elke goede werkgever wel dat je niet onmiddellijk het contract wenst of kan ondertekenen in zo'n situatie. Als jij een positief antwoord krijgt, zou ik gewoon zeggen dat je pas donderdag het contract kan tekenen. Je kan eventueel zeggen dat een lang weekendje weg bent of je kan ook eerlijk zijn en zeggen dat je op nieuws wacht van een job met mogelijk tot vast (maar dan loop je natuurlijk het risisco dat hij afhaakt).

Welk gevoel heb je bij beide gesprekken? Waren ze beide goed? Misschien kan je eens informeren bij dat werk optie vast of zij eerder zouden kunnen beslissen of als ze jou eventueel ietske meer nieuws kunnen geven? Wie weet vinden ze nu al dat je eigenlijk niet de persoon bent die ze zoeken en zo is de beslissing makkelijker te nemen voor jou.

Ik zou ook niet enkel kijken naar wat vast is en wat niet, maar ook even kijken welke job je meest aanspreekt (loon, afstand, inhoud,...).
Ik werk in een interimbureau en ik merk heel vaak dat tijdelijke contracten plots toch optie vast kunnen worden. Als er geen mogelijkheden zijn, wordt er echt letterlijk gezegd dat het tijdelijk is zonder mogelijkheden op vast.

Succes

Edit: ik zie ondertussen dat je al aangenomen bent... Proficiat.

Bewerkt door Mieke'tje, 03 april 2010 - 10:44.

Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#29 Geplaatst 03 april 2010 - 10:50

Proficiat met de job! Persoonlijk zou ik in de huidige tijd ook gekozen hebben voor een job met kontrakt van onbepaalde duur. :d

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#30 Geplaatst 03 april 2010 - 14:06

:) ik heb eigenlijk niet tegen die man van woensdag moeten zeggen dat ik nog een andere optie had (dan bestaat idd de kans dat ze afhaken...)

Het bleek dus zo te zitten:
ik was eigenlijk de enige kandidaat die de stad had voor hem op de werfreserve, dus ik zat in een voordeelspositie, als hij mij niet goed vond of ik zei nee moest hij zowiezo een procedure opstarten om iemand anders te zoeken...dus toen ik dat door had...hij ging toch zowiezo niet het risico nemen om een procedure te starten als ik dan toch zou kunnen was het voor niks... :d

Ik heb niet gezegd van andere opties want das niet zoon goeie start (dan hebben ze door dat ze op de tweede plaats komen), hij zei zelf van "alle informatie ivm het contract moet je aan de personeelsdienst vragen" dus ik zei hem dan: ok vrijdag hoort u van me of ik akkoord ben... :engel:
Kheb niet gelogen!

En vrijdag heb ik gezegd tegen het ander werk (wat ik nu ga doen) dat ik het antwoord die dag zelf graag zou weten want dat ik nog een andere optie had maar dat ik hun de voorkeur gaf! (I'm brilliant :ha want zo zien zij dat ik gewild ben!)

Hihi...

Ik kies idd ook gewoon hetgeen in het liefste wil doen hoor, en als plus met een vast contract!

Maar ik ben dus zeer blij dat alles zo is gegaan!

woensdag de eerste werkdag, ik hou jullie op de hoogte... :)

Bewerkt door sneeuwwitje, 03 april 2010 - 14:12.