Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Apple vs. Windows

• Log in om te reageren
185 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#121 Geplaatst 09 september 2010 - 20:11

Smitten Kitten zei:

Haha, maar ik heb specifieke info nodig en iemand die zegt "awel madammeke dit is een goed modelleke voor u". Ik weet veel te weinig van computers om mijn eigen plan daarmee te trekken ;)

En hoe zit het eigenlijk met kattenhaar? Tot nu toe heb ik laptops altijd open gepeuterd om te stofzuigen en overtollig kattenhaar uit te halen. Heb je veel last van kattenhaar in de mac? Want kan me inbeelden dat ik zoiets beter niet open vijs :ha

Ah nee eigenlijk niet. Maar als ik niet bezig ben, dan doe ik mijn laptop altijd toe (sinds Anaïs het geflikt had mijn scherm in negatief te zetten). Het toetsenbord ziet er echt nog altijd heeel erg mooi uit! Heb enkel wat krasjes rond mijn laptop (dus de buitenkant). Maar ja soms sleur ik die mee van hier naar daar en stoot ik wel is ergens tegen :oops: Maar echt, 't is een super laptop. Denk alleszins dat jij beter voor een macbook pro kan gaan :) (ik heb een gewone, de zilveren)

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#122 Geplaatst 09 september 2010 - 20:14

Frances zei:

Ah nee eigenlijk niet. Maar als ik niet bezig ben, dan doe ik mijn laptop altijd toe (sinds Anaïs het geflikt had mijn scherm in negatief te zetten). Het toetsenbord ziet er echt nog altijd heeel erg mooi uit! Heb enkel wat krasjes rond mijn laptop (dus de buitenkant). Maar ja soms sleur ik die mee van hier naar daar en stoot ik wel is ergens tegen :oops: Maar echt, 't is een super laptop. Denk alleszins dat jij beter voor een macbook pro kan gaan :) (ik heb een gewone, de zilveren)

Bij mijn laptops kroop dat haar altijd in de "ventilatie". Laptop gaat ook altijd toe als ik er niet op aan het werken ben.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#123 Geplaatst 09 september 2010 - 20:50

Haha, nog een toekomstige tevreden Mac gebruiker :LOL:

Ik kan het je alleen maar aanraden, een Macbook!
Zeker voor hetgeen je van plan bent in de toekomst, vooral voor je fotobewerking!
Wij zijn hier beiden voor 1000% overtuigd ;)

Ik heb de mijne sinds mei nu 3 jaar, dus een wit model van midden 2007, en die werkt nog als nieuw :thumb:
Ik zou er niet meer zonder kunnen!
Het enige wat dringend aan de orde is, is een nieuwe batterij kopen, want met PSE hou ik het zonder kabel maar een half uurtje meer uit...
Maar die is ondertussen ook al 3 jaar oud, en nog van de vorige generatie!

Ik heb er nog nooit het minste probleem mee gehad, nooit last gehad van interne haarballen, alles werkt aan de gewenste snelheid, het enige wat ik aangepast heb was het geheugen, standaart zat er 1 Gb in, ik heb er wel 2 van gemaakt!

Wat ik erop gebruik: internet, e-mail, Photoshop Elements 8 die tot mijn verwondering zéér vlot draait, dagelijks films bekijken via aansluiting op de tv, tekstverwerking, spread-sheet, agenda, adresboek en nog vele andere dagelijkse bezigheden die je erop kunt uitvoeren...

Mijn harde schijf is "maar" een 120 Gb, maar we hebben ook een Time Capsule van 1 Tb staan, die als draadloos netwerk tegelijkertijd dient waarop ik bestanden bewaar die ik niet echt op de laptop zelf nodig heb.
En de Time Capsule dient ook als Time Machine voor de back-ups!

Mijn vriend heeft 2 jaar geleden een ocazie zwarte Macbook op de kop kunnen tikken, iets krachtiger dan de mijne, hij speelt met web-design, 3D ontwerpen, muziek maken, Photoshop, arcade-games en nog veel andere dingen zonder enige vertraging :d
Zijn processor was iets nieuwer dan de mijne, hij heeft 4 Gb geheugen en 250 Gb harde schijf.
Op vlak van de processor zelf zien we niet veel verschil, het is vooral het dubbele geheugen die het verschil uitmaakt.

Verleden week hebben we een iMac van 2000 op de kop getikt voor 30 €, en we zijn prettig verrast als we zien hoe dat oud bakske draait :LOL:
Beter en vlotter dan de nieuwe pc van een vriend :o

Spanishke heeft een Macbook Pro gekocht nog niet zolang geleden, en vroeg zich ook af welk model ze nodig zou hebben om in de toekomst vlot met Photoshop te kunnen werken.
Als ik me niet vergis, heeft zij het derde model in de rij gekocht, dit voor de nieuwe Intel Core i5-processor, die 2 x sneller werkt dan de 2 eerste modellen.
Misschien kan zij je op haar beurt wat raad geven ;)

Hoe lang is het geleden dat je nog op Mac hebt gewerkt?
Was het op Mac OS 9 of al op OS 10?
Want daar zit een enorm groot positief verschil in!

Hier komt zeker nooit geen pc meer binnen, we hadden er een oude gerecupereerd om er een arcade-kast mee te maken, maar hebben ondertussen gezien dat de meeste spellen ook op Mac draaien, dus zal het waarschijnlijk een Arcade-kast worden waar we simpelweg de Macbook in aansluiten ;)
En die oude pc heeft ons al meer miserie opgeleverd dan hij (zelfs gratis) waard is!

Bewerkt door haemoglobine, 09 september 2010 - 20:52.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#124 Geplaatst 09 september 2010 - 21:00

Zou begot niet weten waar hier dat ventilatie ding in steekt :ha Dus daarmee heb ik nog geen last gehad ;)

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#125 Geplaatst 09 september 2010 - 21:39

Ik zou enkel een mac aanraden als je effectief veel met fotobewerking en dergelijke werkt.
Heamoglobine, je bedoelt met 'pc' windows waarschijnlijk?
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#126 Geplaatst 09 september 2010 - 21:57

Smitten Kitten zei:

Bij mijn laptops kroop dat haar altijd in de "ventilatie". Laptop gaat ook altijd toe als ik er niet op aan het werken ben.

Voor kattenhaar is de mijne echt ideaal!!!! Die is potdicht langs onderen dus er kan niets invliegen ;) Ik ben er uiterst tevreden van, het was wel een dure koop, maar als ik daar 5 jaar mee verder kan ben ik uiterst tevreden en ik denk niet dat ik nog iets anders wil. Het toetsenbord is een plezier om mee te werken en ik tokkel zo graag (zoals je wel al zult gemerkt hebben) :x

Ik kan je alleen maar die van mij aanraden eigenlijk, dat is een Macbook Pro, 15 inch met de i5-processor wat al duur en snel genoeg was. Hij is zeker meer dan snel genoeg, ik kan zonder problemen heel wat dingen hebben openstaan en tegelijkertijd onmiddellijk terug verder werken in Photoshop enz. Het is ook de bedoeling dat ik er nog een zwaarder programma ga opzetten, maar momenteel ben ik nog eventjes zoet met Photoshop. Videobewerking wil ik er ook mee doen, vandaar ook dat ik voor de i5 gekozen heb en ook vooral omdat ik veel dingen heb openstaan :)

Bewerkt door Spanishke, 09 september 2010 - 22:01.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#127 Geplaatst 09 september 2010 - 21:58

haemoglobine zei:

Haha, nog een toekomstige tevreden Mac gebruiker :LOL:

Ik kan het je alleen maar aanraden, een Macbook!
Zeker voor hetgeen je van plan bent in de toekomst, vooral voor je fotobewerking!
Wij zijn hier beiden voor 1000% overtuigd ;)

Ik heb de mijne sinds mei nu 3 jaar, dus een wit model van midden 2007, en die werkt nog als nieuw :thumb:
Ik zou er niet meer zonder kunnen!
Het enige wat dringend aan de orde is, is een nieuwe batterij kopen, want met PSE hou ik het zonder kabel maar een half uurtje meer uit...
Maar die is ondertussen ook al 3 jaar oud, en nog van de vorige generatie!

Ik heb er nog nooit het minste probleem mee gehad, nooit last gehad van interne haarballen, alles werkt aan de gewenste snelheid, het enige wat ik aangepast heb was het geheugen, standaart zat er 1 Gb in, ik heb er wel 2 van gemaakt!

Wat ik erop gebruik: internet, e-mail, Photoshop Elements 8 die tot mijn verwondering zéér vlot draait, dagelijks films bekijken via aansluiting op de tv, tekstverwerking, spread-sheet, agenda, adresboek en nog vele andere dagelijkse bezigheden die je erop kunt uitvoeren...

Mijn harde schijf is "maar" een 120 Gb, maar we hebben ook een Time Capsule van 1 Tb staan, die als draadloos netwerk tegelijkertijd dient waarop ik bestanden bewaar die ik niet echt op de laptop zelf nodig heb.
En de Time Capsule dient ook als Time Machine voor de back-ups!

Mijn vriend heeft 2 jaar geleden een ocazie zwarte Macbook op de kop kunnen tikken, iets krachtiger dan de mijne, hij speelt met web-design, 3D ontwerpen, muziek maken, Photoshop, arcade-games en nog veel andere dingen zonder enige vertraging :d
Zijn processor was iets nieuwer dan de mijne, hij heeft 4 Gb geheugen en 250 Gb harde schijf.
Op vlak van de processor zelf zien we niet veel verschil, het is vooral het dubbele geheugen die het verschil uitmaakt.

Verleden week hebben we een iMac van 2000 op de kop getikt voor 30 €, en we zijn prettig verrast als we zien hoe dat oud bakske draait :LOL:
Beter en vlotter dan de nieuwe pc van een vriend :o

Spanishke heeft een Macbook Pro gekocht nog niet zolang geleden, en vroeg zich ook af welk model ze nodig zou hebben om in de toekomst vlot met Photoshop te kunnen werken.
Als ik me niet vergis, heeft zij het derde model in de rij gekocht, dit voor de nieuwe Intel Core i5-processor, die 2 x sneller werkt dan de 2 eerste modellen.
Misschien kan zij je op haar beurt wat raad geven ;)

Hoe lang is het geleden dat je nog op Mac hebt gewerkt?
Was het op Mac OS 9 of al op OS 10?
Want daar zit een enorm groot positief verschil in!

Hier komt zeker nooit geen pc meer binnen, we hadden er een oude gerecupereerd om er een arcade-kast mee te maken, maar hebben ondertussen gezien dat de meeste spellen ook op Mac draaien, dus zal het waarschijnlijk een Arcade-kast worden waar we simpelweg de Macbook in aansluiten ;)
En die oude pc heeft ons al meer miserie opgeleverd dan hij (zelfs gratis) waard is!

Dat werken op Mac is al geleden van zo'n 9 jaar terug. Toen gebruikte ik dagelijks Mac maar of dat OS 9 of 10 was, dat weet ik echt niet...
In tussentijd wel nog af en toe Mac gebruikt hoor (vroeger van huisgenootjes ;) ) maar dat is ook al een jaar of 3 terug en was ook niet dagdagelijks gebruik. Maar ik vond er toch min of meer mijn weg op.

We zijn nu aan het twijfelen om alles hier buiten te gooien en een grote Imac te kopen (mijn vriend heeft ook vaak computer nodig voor werk, ook vooral grafische dingen) die we beiden kunnen gebruiken en daar dan een kleine macbook bij. De Imac is dan voor al het photoshop gedoe enz, en de macbook voor tijdverdoenerij en taakjes enz. Enfin, voor mijn persoonlijk gebruik ;)
Ik zou toch meestal gebruik maken van de Imac als mijn vriend op zijn werk is en hij kan het 's avonds en in de weekends dan gebruiken.

Bewerkt door Smitten Kitten, 09 september 2010 - 22:01.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#128 Geplaatst 09 september 2010 - 22:00

Spanishke zei:

Voor kattenhaar is de mijne echt ideaal!!!! Die is potdicht langs onderen dus er kan niets invliegen ;) Ik ben er uiterst tevreden van, het was wel een dure koop, maar als ik daar 5 jaar mee verder kan ben ik uiterst tevreden en ik denk niet dat ik nog iets anders wil. Het toetsenbord is een plezier om mee te werken en ik tokkel zo graag (zoals je wel al zult gemerkt hebben) :x

Ik kan je alleen maar die van mij aanraden eigenlijk, dat is een Macbook Pro, 15 inch met de i5processor wat al duur en snel genoeg was. Hij is zeker meer dan snel genoeg, ik kan zonder problemen heel wat dingen hebben openstaan en tegelijkertijd onmiddellijk terug verder werken in Photoshop enz. Het is ook de bedoeling dat ik er nog een zwaarder programma ga opzetten, maar momenteel ben ik nog eventjes zoet met Photoshop. Videobewerking wil ik er ook mee doen, vandaar ook dat ik voor de i5 gekozen heb en ook vooral omdat ik veel dingen heb openstaan :)

Mag ik eens een foto zien van de "ventilatie". (hoe noemt zo'n ding eigenlijk???)

Die van jou lijkt inderdaad ook nog interessant en zou degene zijn die ik zou kiezen als we niet voor de combinatie Imac+Macbook zouden gaan.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#129 Geplaatst 09 september 2010 - 22:03

Smitten Kitten zei:

Mag ik eens een foto zien van de "ventilatie". (hoe noemt zo'n ding eigenlijk???)

Die van jou lijkt inderdaad ook nog interessant en zou degene zijn die ik zou kiezen als we niet voor de combinatie Imac+Macbook zouden gaan.

Aan de achterkant is gewoon niets te zien eigenlijk, gewoon wat aluminium en potdicht. Ik zou niet eens weten waar die ventilatie zit :ha , maar hij heeft nog nooit te warm gestaan en kattenhaar is verleden tijd voor dit bakske ;)
Ik herinner mij juist dat hij eens een hele nacht heeft aangestaan met de stroomkabel (was hem vergeten uitzetten) en die stond niets te warm.

Bewerkt door Spanishke, 09 september 2010 - 22:05.

Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#130 Geplaatst 09 september 2010 - 22:05

Spanishke zei:

Aan de achterkant is gewoon niets te zien eigenlijk, gewoon wat aluminium en potdicht. Ik zou niet eens weten waar die ventilatie zit :ha , maar hij heeft nog nooit te warm gestaan en kattenhaar is verleden tijd voor dit bakske

Ok. Wie weet waar de ventilatie zit, gelieve mij een foto te tonen ervan :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#131 Geplaatst 09 september 2010 - 22:07

Smitten Kitten zei:

Ok. Wie weet waar de ventilatie zit, gelieve mij een foto te tonen ervan :)

Ik denk dat die gewoon aan de achterkant zit, maar daar is niets bij te zien. Als je echt wil, kan ik altijd wel een foto nemen van dat "aluminiumomhulsel" O:)
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#132 Geplaatst 09 september 2010 - 22:09

Spanishke zei:

Ik denk dat die gewoon aan de achterkant zit, maar daar is niets bij te zien. Als je echt wil, kan ik altijd wel een foto nemen van dat "aluminiumomhulsel" O:)

Ja, dat mag ook hoor. Ik wil gewoon alle potentiële haar-"traps" zien :ha

Zou niet willen dat ik dan investeer in zo'n dure laptop en dat mijn fluffies er dan voor zorgen dat ik over een paar maanden weer in pan val ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#133 Geplaatst 09 september 2010 - 22:10

Smitten Kitten zei:

Ja, dat mag ook hoor. Ik wil gewoon alle potentiële haar-"traps" zien :ha

Zou niet willen dat ik dan investeer in zo'n dure laptop en dat mijn fluffies er dan voor zorgen dat ik over een paar maanden weer in pan val ;)

Geloof mij dat dat niet het geval zou zijn. Nog een reden waarom ik niet de witte Macbook heb gekozen is omdat ik vond dat die toetsen toch iets meer ruimte leken tussen te laten voor kattenharen tussen te glippen. Deze heeft het dus minder, maar er is wel nog altijd een kleine ruimte vrij natuurlijk, hoewel dit miniem is en ik moet zeggen dat ik echt nog niet veel haren er van heb moeten tussenhalen. Foto komt eraan dan, even mijn toestel nemen.
Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#134 Geplaatst 09 september 2010 - 22:15

Ik heb nu een mac, en ben er eigenlijk niet tevreden van...
onze vorige macbook was na 2 jaar al kapot en ie ging traag!!
nu een macbook pro (pro staat voor "professional"... jaja my ass :louche: ), die de helft van de tijd niet uit slaapstand wil ontwaken als ik hem terug opendoe... dan is dat een gesukkel met de batterij uithalen en bepaalde handelingen achter elkaar doen om hem terug aan de praat te krijgen...
(moet je dan eerst een andere laptop nemen en kijken op internet hoe je je macbook weer aan de praat moet krijgen... moet je dan 5 keer proberen en dan lukt het plots)
ook die is nu 2 jaar oud en zal volgens mij elk moment de geest geven...
zelfs mijn aldi laptop ging dubbel zolang mee en die werd veel intensiever gebruikt als mijn macbook pro nu :s

Om eerlijk te zijn? ik ben helemaal niet tevreden van apple, er zijn nog steeds veel mensen ook die windows gebruiken en dus apple bestanden niet kunnen opendoen...
alléja ik vind dat allemaal nogal enerverend...
bovendien kan ik nog steeds beter werken met windows dan met "het ozo gemakkelijke apple besturingssysteem"

Volgens mij zal het niet lang meer duren eer mijn macbook pro het begeeft
en ik heb er altijd echt hééééééééél goed zorg voor gedragen, ben daar zelfs nogal maniakaal in...
aangezien dit de 2e macbook is waar ik miserie mee heb vind ik het zijn geld echt niet waard, dus bij mij komt er nooit nog een mac in huis!

Bovendien trekt de garantie van apple (slechts 1 jaar, normaal is 2 jaar verplicht in België) die gegeven wordt echt op niets...
ze durven binnen dat jaar echt ook moeilijk doen... ze zeggen dan "dit probleem is nog niet erkend door ons" dus krijg je niets terugbetaald... :s
Het design is uiteraard super, maar ondanks dat moet ik er toch geen meer hebben...
dan moet je weten dat ik binnhuisarchitecte ben en ik design echt hééééél belangrijk vind. In dit geval primeert de kwaliteit toch wel hoor...

Bewerkt door MarieDufoor, 09 september 2010 - 22:34.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#135 Geplaatst 09 september 2010 - 22:26

En dan hier de gevraagde foto's: erg interessant zijn ze niet maarja...

Bijgevoegde thumbnails

• P1070823.JPG
  • P1070824.JPG

Bewerkt door Spanishke, 09 september 2010 - 22:29.

Geplaatste afbeelding