Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Apple vs. Windows

• Log in om te reageren
185 reacties op dit onderwerp
MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#136 Geplaatst 09 september 2010 - 22:46

Spanishke zei:

En dan hier de gevraagde foto's: erg interessant zijn ze niet maarja...

voor alle duidelijkheid, mijn laptop is waarschijnlijk dezelfde...
ben waarschijnlijk 1 van de weinigen die NIET tevreden is van apple...
mss is het toeval dat ik 2 slechte laptops heb, maar kijk, dat is mijn mening hé... kan het maar meedelen uiteraard :(
voor alle duidelijkheid, van kattenharen in alle mogelijke 'traps' heb ik geen last...
nuja zoals ik al zei ben ik nogal maniakaal in het verzorgen van mijn laptop en gaat hij altijd mooi dicht als ik er niet aan zit...
Hij ziet er na 2 jaar gebruik zelfs nog krasloos en spiksplinternieuw uit
(wat nog maar eens bewijst hoe kl :censored: het is dat hij nu al bijna kapot is...)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#137 Geplaatst 09 september 2010 - 22:51

MarieDufoor zei:

voor alle duidelijkheid, mijn laptop is waarschijnlijk dezelfde...
ben waarschijnlijk 1 van de weinigen die NIET tevreden is van apple...
mss is het toeval dat ik 2 slechte laptops heb, maar kijk, dat is mijn mening hé... kan het maar meedelen uiteraard :(
voor alle duidelijkheid, van kattenharen in alle mogelijke 'traps' heb ik geen last...
nuja zoals ik al zei ben ik nogal maniakaal in het verzorgen van mijn laptop en gaat hij altijd mooi dicht als ik er niet aan zit...
Hij ziet er na 2 jaar gebruik zelfs nog krasloos en spiksplinternieuw uit
(wat nog maar eens bewijst hoe kl :censored: het is dat hij nu al bijna kapot is...)

Je zegt dat de jouwe al twee jaar oud is? Ik heb de meest recente van deze zomer ;) met een i5-processor. Ik denk niet dat die van 2 jaar terug al een i5 hadden. Kan je wel echt garanderen dat die snel is. Heb vernomen van een apple-kenner dat deze update van hun toestellen 1 van de beste is en dat ze er dit keer eindelijk eens goed op vooruit zijn gegaan op alle vlakken eigenlijk.

Natuurlijk is het je goed recht om slechte ervaringen te delen, heb je dan ook ooit beroep gedaan op de garantie of was die toen juist al vervallen? Kan het zijn dat je pech gehad hebt? Die van mij gaat ook telkens dicht hoor als ik er niet aan zit, vandaar dat ik die sluitertijd zo handig vind. Ik moet er ook elke keer voor zorgen dat ik geen stroomkabel laat zitten of onze Fearemans bijt die helemaal kapot. Er zitten al een paar gaatjes in waarin hij heeft gebeten als wij gaan werken zijn. Sinds hij dat deed toen hij naast mij zat, had ik het pas door :o

Mijn vorige laptop is iets van een twee jaar meegegaan, was een hp met breedbeeld, indertijd kostte dat ding ook iets van een 1200 euro

Bewerkt door Spanishke, 09 september 2010 - 22:52.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#138 Geplaatst 09 september 2010 - 23:13

Bedankt voor de foto's Spanishke! Hoe koelt dat ding dan af eigenlijk als er nergens gaten zijn? :catscratchhead

Ik draag ook wel zorg voor mijn pc, maar tja, dat haar is eigenlijk onvermijdelijk... :evil:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#139 Geplaatst 09 september 2010 - 23:14

Spanishke zei:

Je zegt dat de jouwe al twee jaar oud is? Ik heb de meest recente van deze zomer ;) met een i5-processor. Ik denk niet dat die van 2 jaar terug al een i5 hadden. Kan je wel echt garanderen dat die snel is. Heb vernomen van een apple-kenner dat deze update van hun toestellen 1 van de beste is en dat ze er dit keer eindelijk eens goed op vooruit zijn gegaan op alle vlakken eigenlijk.

Natuurlijk is het je goed recht om slechte ervaringen te delen, heb je dan ook ooit beroep gedaan op de garantie of was die toen juist al vervallen? Kan het zijn dat je pech gehad hebt? Die van mij gaat ook telkens dicht hoor als ik er niet aan zit, vandaar dat ik die sluitertijd zo handig vind. Ik moet er ook elke keer voor zorgen dat ik geen stroomkabel laat zitten of onze Fearemans bijt die helemaal kapot. Er zitten al een paar gaatjes in waarin hij heeft gebeten als wij gaan werken zijn. Sinds hij dat deed toen hij naast mij zat, had ik het pas door :o

Mijn vorige laptop is iets van een twee jaar meegegaan, was een hp met breedbeeld, indertijd kostte dat ding ook iets van een 1200 euro

Ja dan heb jij waarschijnlijk een veeeeeeel betere dan ik, mijne heeft inderdaad geen i5 processor, maar de macbook pro gaat wel vlot eigenlijk..
mijn eerste macbook, een witte die ging traag, werd geel en die geelheid trok echt op niets, het was volgens apple geen erkend probleem en viel dus niet onder garantie... terwijl echt gigantisch veel van die laptops datzelfde probleem hadden... :s
neen ik ben er echt niet over te spreken, bij mij hebben ze het echt verbrod...
ik ben echt al een paar keer in paniek geraakt omdat ik dacht dat mijn laptop kapot was... als de harde schijf kapot is ben je echt alles kwijt hé, sinds die problemen met de slaapstand neem ik wekelijks een back-up.
zelfs mijn vriend dacht dat hij hopeloos verloren was en hij kent héél veel van computers, had ik Xavier niet gehad dan zat ik nu waarschijnlijk al op een andere nieuwe laptop te tokkelen...

als je beslist van een mac te kopen, wat je waarschijnlijk wel zal doen aangezien iedereen die super vind, koop je best dus 1 van de nieuwste, die blijkbaar heel goed blijken te zijn...
veel succes ermee in ieder geval :geluk:

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#140 Geplaatst 09 september 2010 - 23:23

Smitten Kitten zei:

Bedankt voor de foto's Spanishke! Hoe koelt dat ding dan af eigenlijk als er nergens gaten zijn? :catscratchhead

Ik draag ook wel zorg voor mijn pc, maar tja, dat haar is eigenlijk onvermijdelijk... :evil:

ohja mijn laptop wordt echt kokendheet ook, je kan hem zelfs putje winter gewoon niet op je schoot houden...

nuja, dat is een probleem dat vele laptops wel hebben...

mijn witte macbook van vroeger bijvoorbeeld kreeg het soms zodanig heet dat hij helemaal flipte (hij zat vast en scherm had alle kleuren van de regenboog)
die laptop moest je echt wel op zo'n cooling pad zetten of het was niet te doen...
nuja dat is dan weer een macbook van vroeger hé

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#141 Geplaatst 09 september 2010 - 23:24

Spanishke zei:

En dan hier de gevraagde foto's: erg interessant zijn ze niet maarja...

Mijn laptop is dus hetzelfde langs de onderkant. (gewone macbook) het enige gat dat erin zit, is voor een cd in te steken ;) Oh ja en uiteraard ook nog voor de usb etc. Echt, mac heeft zo kleine dingetjes waar ne mens happy van wordt :ha zoals vb dat toetsenbord, dat tikt echt kei leuk! Ik heb wel spijt dat ik geen toetsenbord genomen heb dat licht geeft... Volgende hé :d

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#142 Geplaatst 09 september 2010 - 23:26

Frances zei:

Mijn laptop is dus hetzelfde langs de onderkant. (gewone macbook) het enige gat dat erin zit, is voor een cd in te steken ;) Oh ja en uiteraard ook nog voor de usb etc. Echt, mac heeft zo kleine dingetjes waar ne mens happy van wordt :ha zoals vb dat toetsenbord, dat tikt echt kei leuk! Ik heb wel spijt dat ik geen toetsenbord genomen heb dat licht geeft... Volgende hé :d

Domme vraag waarschijnlijk, maar waarom moet dat toetsenbord licht geven?
(PS Ik mail u morgen, ben het met al het opzoeken vergeten haha)

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#143 Geplaatst 09 september 2010 - 23:38

@ Joske: inderdaad, met pc bedoel ik Windows :oops:

@ MarieDufoor: jij bent de eerste ontevreden Mac gebruiker die ik ken :oops:

@ Smitten Kitten: bij de mijne (witte) zit de ventilatie in het scharnier van het scherm, ik weet niet of dit nog zo is in de nieuwe unibody behuizing...

Het toetsenbord geef ik af en toe een beurtje met de zachte borstel van de stofzuiger om eventueel kattenhaar te verwijderen, maar ik zie haast nooit iets zitten.

Het zou inderdaad een goeie oplossing zijn om een iMac te kopen om het zwaardere werk op uit te voeren, en een lichtere Macbook, dan heb je beide toestellen die op elkaar afgestemd zijn en waarbij je ook via de bestandsdeling van de een op de andere aan dingen kan indien nodig ;)

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#144 Geplaatst 09 september 2010 - 23:40

Smitten Kitten zei:

Domme vraag waarschijnlijk, maar waarom moet dat toetsenbord licht geven?

Kan soms handig zijn in het donker :lachen: :lachen: :lachen:

Oh ja, als je er een koopt, doe het meteen goed en koop die bij een erkende Apple dealer!
Bij grote ketens kun je die misschien wel iets goedkoper vinden, maar meestal zijn dit verouderde modellen!
En als je er niet veel over kent ben je een gemakkelijke prooi!
Bij Apple werken ze met vaste prijzen!

En die garantie van 1 jaar is inderdaad standaard bij Apple, maar in België zijn ze verplicht de wet te volgen, die 2 jaar is.
Wij hebben zelfs een vriend die met een 2de hands MacBook een probleem voorhad en al meer dan 1 jaar buiten garantie was, en ze hebben het toch gratis verholpen!

Bewerkt door haemoglobine, 10 september 2010 - 00:05.

Geplaatste afbeelding

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#145 Geplaatst 09 september 2010 - 23:56

haemoglobine zei:

Kan soms handig zijn in het donker :lachen: :lachen: :lachen:

mijn pro heeft dit ook... met een sensor die automatisch bij weinig licht mijn toetsen verlicht en scherm verdonkert...
is wel inderdaad wel handig

trouwens, ik weet dat er maar weinigen echt ontevreden zijn... maar er lopen er toch rond hé, ben niet bepaald de enige...
Tegen dat ik terug een mac koop zal iemand toch wel met staalharde bewijzen af moeten komen hoor...
demonstraties, recensies,... enz. enz.
voelt iemand zich mss geroepen??? :h

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#146 Geplaatst 10 september 2010 - 09:12

MarieDufoor zei:

Ik heb nu een mac, en ben er eigenlijk niet tevreden van...
onze vorige macbook was na 2 jaar al kapot en ie ging traag!!
nu een macbook pro (pro staat voor "professional"... jaja my ass :louche: ), die de helft van de tijd niet uit slaapstand wil ontwaken als ik hem terug opendoe... dan is dat een gesukkel met de batterij uithalen en bepaalde handelingen achter elkaar doen om hem terug aan de praat te krijgen...
(moet je dan eerst een andere laptop nemen en kijken op internet hoe je je macbook weer aan de praat moet krijgen... moet je dan 5 keer proberen en dan lukt het plots)
ook die is nu 2 jaar oud en zal volgens mij elk moment de geest geven...
zelfs mijn aldi laptop ging dubbel zolang mee en die werd veel intensiever gebruikt als mijn macbook pro nu :s

Om eerlijk te zijn? ik ben helemaal niet tevreden van apple, er zijn nog steeds veel mensen ook die windows gebruiken en dus apple bestanden niet kunnen opendoen...
alléja ik vind dat allemaal nogal enerverend...
bovendien kan ik nog steeds beter werken met windows dan met "het ozo gemakkelijke apple besturingssysteem"

Volgens mij zal het niet lang meer duren eer mijn macbook pro het begeeft
en ik heb er altijd echt hééééééééél goed zorg voor gedragen, ben daar zelfs nogal maniakaal in...
aangezien dit de 2e macbook is waar ik miserie mee heb vind ik het zijn geld echt niet waard, dus bij mij komt er nooit nog een mac in huis!

Bovendien trekt de garantie van apple (slechts 1 jaar, normaal is 2 jaar verplicht in België) die gegeven wordt echt op niets...
ze durven binnen dat jaar echt ook moeilijk doen... ze zeggen dan "dit probleem is nog niet erkend door ons" dus krijg je niets terugbetaald... :s
Het design is uiteraard super, maar ondanks dat moet ik er toch geen meer hebben...
dan moet je weten dat ik binnhuisarchitecte ben en ik design echt hééééél belangrijk vind. In dit geval primeert de kwaliteit toch wel hoor...

Heb je deze Macbook Pro nieuw gekocht?
Worden de updates automatisch uitgevoerd?
Ben je al gaan kijken op de support-site van Apple in verband met het probleem?
Wat je ook kan doen is die eens helemaal opnieuw installeren, en alle updates uitvoeren.
Er zijn ook wel eens serie's die problemen kunnen voorhebben, als dit een gekend probleem is bij Apple lossen ze dit wel op, zelfs buiten de garantie!

Het probleem met de slaapstand die je voorhebt kan een PRAM of SMC probleem zijn, waarvoor een reset kan gedaan worden.

Ik zeg nu ook niet dat Apple volledig feilloos is, maar toch zo goed als, en ik vind het vergeleken bij Windows toch dé top!

Hoeveel tijd ik verloor op mijn werk vroeger op Windows, als ik dit bij nu vergelijk verloor ik bijna halve dagen aan problemen oplossen, drivers installeren, antwoorden op allerlei vragen die het probleem toch niet oplossen...

En als ik nu op Apple iets opmerkt van hapering of het minste probleem, mag je er donder op zeggen dat er binnen de eerste uren een update aankomt!

Normaal gezien zeg ik nooit "nooit", maar in dit geval maak ik een uitzondering door te zeggen dat ik nooit nog terug naar Windows wil :oops:

Bewerkt door haemoglobine, 10 september 2010 - 09:14.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#147 Geplaatst 10 september 2010 - 12:05

Smitten Kitten zei:

Dat haar is echt waar verleden tijd met mijn Mac, alleen al daarom zou ik hem opnieuw kopen :ha En wat betreft die koeling, Simon zegt dat dat misschien met koelelementen zou kunnen zijn... Geen idee hoe juist, maar ik weet wel dat hij eens een hele nacht heeft opgestaan toen ik hem was vergeten uit te zetten en 's morgens stond hij helemaal niet TE warm, zalig was dat.Dat verlichte klavier vond ik eigenlijk ook maar gewoon show, maar uiteindelijk vind ik het wel erg sjiek en leuk, het is aangenaam om erop te tokkelen en kan soms handig zijn voor als het donker is, hoewel je wel blind typt natuurlijk... Allez de meesten toch.. Toch is het soms handig om een bepaalde toets te kunnen zien en het haar kun je ook goed waarnemen zo dat er tussenkruipt :ha
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#148 Geplaatst 10 september 2010 - 13:04

Ik zou ook niet weten waar die koeling zit. Als het HEEL warm is, zoals laatst eind juni, dan kan soms mijn laptop wel vroooeem doen en warm worden. Maar dan leg ik er langs weerszijden iets onder zodat ie wat van de tafel staat.
Betreft het lichtgevend klavier, ja soms mis ik dat vb voor cijfertjes enzo want die weet ik toch niet altijd staan. Voor de rest typ ik ook wel blind. Maar ja het had net iets handiger geweest ;)

Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#149 Geplaatst 10 september 2010 - 15:22

Ook hier al een jaren lange iMac gebruiker,en never nooit weer terug naar de pc,!
En dat alleen al dat je geen virussen meer kan krijgen,geen cookies meer verwijderen, niet meer te hoeven defragmenteren etc!
Het werkt stukken relaxter,loopt als een trein,en qua garantie heb ik de Apple care voor vijf jaar bij!
Dit bericht typ ik nu van mij iPad ook een mooi uitvinding en werkt zalig,
Hr; Steve Jobs ga zo door :love4:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#150 Geplaatst 10 september 2010 - 18:28

Paula1943 zei:

Ook hier al een jaren lange iMac gebruiker,en never nooit weer terug naar de pc,!
En dat alleen al dat je geen virussen meer kan krijgen,geen cookies meer verwijderen, niet meer te hoeven defragmenteren etc!
Het werkt stukken relaxter,loopt als een trein,en qua garantie heb ik de Apple care voor vijf jaar bij!
Dit bericht typ ik nu van mij iPad ook een mooi uitvinding en werkt zalig,
Hr; Steve Jobs ga zo door :love4:

:thumb: :thumb: :thumb:

iPad staat ook op mijn lijstje, maar momenteel "mag" ik (financieel) niet...
De iPod lukt ook aardig daarvoor, gelukkig had ik die en mijn Macbookje al voor de "slechte tijden" hier begonnen zijn :oops:

Geplaatste afbeelding