Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Apple vs. Windows

• Log in om te reageren
185 reacties op dit onderwerp
Fairness
Fairness
  • 6.049 berichten
  • 2 katten

#166 Geplaatst 10 september 2010 - 22:00

haemoglobine zei:

Ik kijk zelfs naar series op mijn Macbook als ik moet gaan rusten, want in de slaapkamer staat geen tv, dus...
Het beeld doet zeker niet onder voor de flatscreen die we staan hebben!

Hier kijken wij ook vaak tv op comp scherm op de bureau en dat beeld is zelfs al super en zeker met de resolutie die de schermen tegenwoordig hebben.

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#167 Geplaatst 11 september 2010 - 08:41

haemoglobine zei:

Heb je deze Macbook Pro nieuw gekocht?
Worden de updates automatisch uitgevoerd?
Ben je al gaan kijken op de support-site van Apple in verband met het probleem?
Wat je ook kan doen is die eens helemaal opnieuw installeren, en alle updates uitvoeren.
Er zijn ook wel eens serie's die problemen kunnen voorhebben, als dit een gekend probleem is bij Apple lossen ze dit wel op, zelfs buiten de garantie!

Het probleem met de slaapstand die je voorhebt kan een PRAM of SMC probleem zijn, waarvoor een reset kan gedaan worden.

Ik zeg nu ook niet dat Apple volledig feilloos is, maar toch zo goed als, en ik vind het vergeleken bij Windows toch dé top!

Hoeveel tijd ik verloor op mijn werk vroeger op Windows, als ik dit bij nu vergelijk verloor ik bijna halve dagen aan problemen oplossen, drivers installeren, antwoorden op allerlei vragen die het probleem toch niet oplossen...

En als ik nu op Apple iets opmerkt van hapering of het minste probleem, mag je er donder op zeggen dat er binnen de eerste uren een update aankomt!

Normaal gezien zeg ik nooit "nooit", maar in dit geval maak ik een uitzondering door te zeggen dat ik nooit nog terug naar Windows wil :oops:

ja helemaal nieuw gekocht.
Hij is onlangs helemaal opnieuw geherinstalleerd ja.
En denk ook dat de updates automatisch uitgevoerd worden, zou het om zeker te weten eens moeten vragen aan mn vriend.
Heb wel nog nooit hulp gevraagd via de support site, vanaf nu sluit ik gewoon mijn laptop altijd af als ik er niet aan zit, dan heb ik dat slaapstandprobleem niet meer :)

Maar zal er vandaag eens werk van maken, van mijn probleem.
Hopelijk wordt het of is het al "erkend", of nog beter kan mijn vriend het zelf herstellen met de info die we nu hebben...
Echt waar, BEDANKT voor de tips :thumb:
Mss kan ik alsnog tevreden worden over de macbook pro die ik nu heb... :ha

In ieder geval, onze eerste witte macbooc was toch wel een flop eerlijk gezegd, maar zoals ik al zei die werd jaaaaaaaaaaren geleden uitgebracht natuurlijk...
:cheer:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#168 Geplaatst 11 september 2010 - 12:01

MarieDufoor zei:

ja helemaal nieuw gekocht.
Hij is onlangs helemaal opnieuw geherinstalleerd ja.
En denk ook dat de updates automatisch uitgevoerd worden, zou het om zeker te weten eens moeten vragen aan mn vriend.
Heb wel nog nooit hulp gevraagd via de support site, vanaf nu sluit ik gewoon mijn laptop altijd af als ik er niet aan zit, dan heb ik dat slaapstandprobleem niet meer :)

Maar zal er vandaag eens werk van maken, van mijn probleem.
Hopelijk wordt het of is het al "erkend", of nog beter kan mijn vriend het zelf herstellen met de info die we nu hebben...
Echt waar, BEDANKT voor de tips :thumb:
Mss kan ik alsnog tevreden worden over de macbook pro die ik nu heb... :ha

In ieder geval, onze eerste witte macbooc was toch wel een flop eerlijk gezegd, maar zoals ik al zei die werd jaaaaaaaaaaren geleden uitgebracht natuurlijk...
:cheer:

Ik hoop dat je die toch eindelijk eens goed aan het werk krijgt...
Ik vind het wel jammer en ben echt verwonderd dat je er zo'n problemen mee hebt...
Dit is de link voor de support site van Apple, het is soms wat zoeken, maar normaal gezien staan alle oplossingen voor gelijkaardige problemen daar wel ergens op!
Hier staan er ook een reeks software updates op die dit probleem eventueel kunnen verhelpen.
Hopelijk lukt het!
:duim: :duim: :duim:

Als ik het me goed herinner denk ik dat ik een gelijkaardig probleem had bij het overstappen van Tiger naar Leopoard, en dan heb ik die SMC reset gedaan, en het was opgelost!
Dus kan het wel iets heel simpel op te lossen zijn!

Bewerkt door haemoglobine, 11 september 2010 - 12:04.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#169 Geplaatst 11 september 2010 - 12:57

haemoglobine zei:

Ik hoop dat je die toch eindelijk eens goed aan het werk krijgt...
Ik vind het wel jammer en ben echt verwonderd dat je er zo'n problemen mee hebt...
Dit is de link voor de support site van Apple, het is soms wat zoeken, maar normaal gezien staan alle oplossingen voor gelijkaardige problemen daar wel ergens op!
Hier staan er ook een reeks software updates op die dit probleem eventueel kunnen verhelpen.
Hopelijk lukt het!
:duim: :duim: :duim:

Als ik het me goed herinner denk ik dat ik een gelijkaardig probleem had bij het overstappen van Tiger naar Leopoard, en dan heb ik die SMC reset gedaan, en het was opgelost!
Dus kan het wel iets heel simpel op te lossen zijn!

Heb het eens aan Xavier gevraagd, en dat heeft hij allemaal al eens gedaan, die PRAM en SMC, die support site kent hij ook = tis zo dat hij de laptop weer kan doen opstarten, udates staan volledig in orde, hij is helemaal geherinstalleerd, staat nu snowleopard op...
dusja, denk niet dat het zomaar op te lossen valt eigenlijk... :s
Moet wel zeggen, het is het enige waar ik niet content van ben bij die pro hoor, voor de rest werkt hij prima.
Ik hoop gewoon dat de harde schijf het niet snel begeeft, want eigenlijk weten we niet als het aan de batterij of aan iets anders ligt...

Maar die slaapstand natuurlijk wel een groot probleem, dan wil ik snel iets opzoeken en start hij niet meer op, of dan wil ik snel iets opzoeken en dan moet ik hem eerst helemaal terug opstarten omdat ik hem niet kan doen slapen...
Enja, hij is nog maar 2 jaar oud hé, vind dat een beetje vroeg voor zo'n dure laptop om nu al kapot te zijn...

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#170 Geplaatst 11 september 2010 - 13:35

haemoglobine zei:

Het is inderdaad niet goedkoop, maar op de lange duur ben je toch wel goedkoper af!

Een Windows computer is na 6 maand "verouderd", dit kan niet meer mee, dat lukt niet meer, een andere grafische kaart, een andere dit, en na een 2-tal jaar heb je al bijna alle onderdelen vervangen, en als je dan naar het totale prijskaartje kijkt zou je wel eens kunnen verschieten :o

Mac is duurder, maar als ik zie hoelang die het uithouden en hoeveel tijd je uitwint, vindt ik het zeker de moeite ;)

Mijn Macbookje heeft me 3 jaar geleden 1.250 € gekost en levert op geen enkel vlak problemen op!
Mijn beste aankoop ooit!
De enige kosten die ik eraan gedaan heb was mijn geheugen verhogen, wat niet echt nodig was, maar ik was jaloers op mijn vriend die het dubbele had en dacht dat het verschil zou uitmaken, niet dus :oops:

Kwestie van software is er inderdaad minder keuze, maar als je iets vindt, werkt het ook wél, bij Windows is er zoveel keuze dat je er soms een 10-tal verschillende moet uitproberen vooraleer er een te vinden die werkt!
Er bestaat heel veel gratis software voor Mac die allemaal zeer goed werkt, wat niet van de gratis softs voor Windows kan gezegd worden :thumb:

zou ik toch niet zomaar durven stellen hoor, ik weet prof gebruikers die na een jaartje imac gebruik, weliswaar met redelijk zware bestanden in gebruik, stoten tegen de beperkingen van hun al 'zware' mac (budgetair rond de 1800€) en er niets meer aan kunnen doen, er is geen plaats op bv. nog geheugen en zo bij te stoppen, alle dure powermac's hebben die mogelijkheid wel en dan spreken we toch al van towers van boven de 1800 a 2000 € zonder scherm en ander acc. Btw ik heb hier een pc staat van 5 jaar oud, doet het nog steeds hoor, enkel bij zware bestanden laat het geheugen me soms in de steek en hij werkt al wat trager omdat er veel op staat, troost je bij een volle mac heb je die vertraging ook...

ma voor de rest kan ik ook niet klagen van men acer.. Ik ben niet pro en niet contra, ik werk met de twee, meestal zijn pc gebruikers niet te vinden voor mac en omgekeerd...

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#171 Geplaatst 11 september 2010 - 14:15

mightycats zei:

zou ik toch niet zomaar durven stellen hoor, ik weet prof gebruikers die na een jaartje imac gebruik, weliswaar met redelijk zware bestanden in gebruik, stoten tegen de beperkingen van hun al 'zware' mac (budgetair rond de 1800€ ;) en er niets meer aan kunnen doen, er is geen plaats op bv. nog geheugen en zo bij te stoppen, alle dure powermac's hebben die mogelijkheid wel en dan spreken we toch al van towers van boven de 1800 a 2000 € zonder scherm en ander acc. Btw ik heb hier een pc staat van 5 jaar oud, doet het nog steeds hoor, enkel bij zware bestanden laat het geheugen me soms in de steek en hij werkt al wat trager omdat er veel op staat, troost je bij een volle mac heb je die vertraging ook...

ma voor de rest kan ik ook niet klagen van men acer.. Ik ben niet pro en niet contra, ik werk met de twee, meestal zijn pc gebruikers niet te vinden voor mac en omgekeerd...

Ik vind zelf toch dat Mac veel minder snel "verouderd" en niet meer kan volgen dan Windows!
En dan nog, de onderdelen zijn heus wel te vervangen hoor, hier is een goeie site daarvoor als je zelf wat kunt, anders kun je dat ook bij de Apple shops laten doen.

Uit ervaring met de Windows computer van vroeger was er regelmatig iets wat niet meer kon volgen, zeker om de 6 maand, als het al zolang duurde...
Mijn Macbookje is nu 3 jaar, en dergelijke problemen heb ik toch nog niet voorgehad!

Ach, zoals je zegt, elk zijn ding!
Ik zelf hoop wel dat ik me nooit verplicht zie terug op Windows te werken...

Bewerkt door haemoglobine, 11 september 2010 - 14:17.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#172 Geplaatst 11 september 2010 - 14:42

Smitten Kitten zei:

Tv door iMac vervangen?

Heb er eventjes op gegoogled, en er zijn verschillende mogelijkheden in diverse fora van mensen die ook hetzelfde gedacht hadden ;)

Geplaatste afbeelding

Xavier
Xavier
  • 443 berichten
  • 2 katten

#173 Geplaatst 04 december 2010 - 13:46

Na een aantal jaar Apple ben ik toch overgestapt naar Windows en terug zeer tevreden.
Volgens mij is Apple teveel bezig met het design van de toestellen en vergeten ze kwaliteit te leveren. Op vlak van software heb ik niet te klagen over Apple, maar de hardware ... om maar een paar dingen op te noemen:
- laptops die je niet op je "lap" kan houden door de warmte (staat trouwens ook in de handleiding, grappig)
- videokaarten waarvan het soldeersel loskomt door de hitte (mijn Macbook Pro is hier nu voor binnen in herstelling, gelukkig gratis hersteld buiten garantieperiode van 2 jaar doordat het probleem erkend is)
- plastiek dat barst/broos wordt door de warmte of druk van magneten (iphones & macbooks)
- plastiek dat verkleurt
- ontvangst die verdwijnt bij iphone 4G door hem gewoon vast te houden (oplossing Apple: gratis beschermhoes, bye bye design).
- het ultrasterke onbreekbare glas van de iphone dat barst na één niet zo hoge val.
- batterijen die opzwellen

Het valt mij op dat vele kwalen veroorzaakt worden door de hitte. Fantastisch natuurlijk dat ze zo'n platte toestellen kunnen bouwen waarvan je de ventilatie bijna niet hoort gaan...

Ter info:
Mijn 1 jaar oude Sony Vaio van 1399 euro bevat nu nog steeds betere hardware dan het nieuwe model Macbook Pro 17 inch van meer dan 2250 euro. Dat er wat meer gevraagd wordt voor het design vind ik wel oké, maar men moet niet overdrijven.
Geplaatste afbeelding

Froetske
Froetske
  • 7.965 berichten
  • 3 katten

#174 Geplaatst 21 december 2010 - 15:11

Nu ik thuis zit met een verstuikte voet en verplicht ben te rusten.  Heb ik vandaag is het topic helemaal doorgelezen.
Heel interessant :thumb: :thumb:
Mijn vriend wilt dat mijn volgende ook een mac is :)

Geplaatste afbeelding
:paw :paw

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#175 Geplaatst 21 december 2010 - 15:23

Xavier zei:

Na een aantal jaar Apple ben ik toch overgestapt naar Windows en terug zeer tevreden.
Volgens mij is Apple teveel bezig met het design van de toestellen en vergeten ze kwaliteit te leveren. Op vlak van software heb ik niet te klagen over Apple, maar de hardware ... om maar een paar dingen op te noemen:
- laptops die je niet op je "lap" kan houden door de warmte (staat trouwens ook in de handleiding, grappig)
- videokaarten waarvan het soldeersel loskomt door de hitte (mijn Macbook Pro is hier nu voor binnen in herstelling, gelukkig gratis hersteld buiten garantieperiode van 2 jaar doordat het probleem erkend is)
- plastiek dat barst/broos wordt door de warmte of druk van magneten (iphones & macbooks)
- plastiek dat verkleurt
- ontvangst die verdwijnt bij iphone 4G door hem gewoon vast te houden (oplossing Apple: gratis beschermhoes, bye bye design).
- het ultrasterke onbreekbare glas van de iphone dat barst na één niet zo hoge val.
- batterijen die opzwellen

Het valt mij op dat vele kwalen veroorzaakt worden door de hitte. Fantastisch natuurlijk dat ze zo'n platte toestellen kunnen bouwen waarvan je de ventilatie bijna niet hoort gaan...

Ter info:
Mijn 1 jaar oude Sony Vaio van 1399 euro bevat nu nog steeds betere hardware dan het nieuwe model Macbook Pro 17 inch van meer dan 2250 euro. Dat er wat meer gevraagd wordt voor het design vind ik wel oké, maar men moet niet overdrijven.

Ik ben (daarbij wel gestuurd door mijn vriend en mijn broertje, zelf ken ik er niet veel van) ook tot dezelfde conclusie gekomen. De volgende wordt een Vaio en dus geen mac ;)

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#176 Geplaatst 21 december 2010 - 16:37

Smitten Kitten zei:

Ik ben (daarbij wel gestuurd door mijn vriend en mijn broertje, zelf ken ik er niet veel van) ook tot dezelfde conclusie gekomen. De volgende wordt een Vaio en dus geen mac ;)

Goe idee :d
Mij hebben ze ook niet meer liggen hoor [-(

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#177 Geplaatst 21 december 2010 - 16:58

MarieDufoor zei:

Goe idee :d
Mij hebben ze ook niet meer liggen hoor [-(

't Is zelfs zo dat mijn andere broer ook een macbook heeft gekocht en er super tevreden van is, maar blijkbaar niet zo tevreden dat hij afscheid kan nemen van zijn andere laptop. Dus zo content zal hij dan toch ook niet zijn denk ik als hij naast die macbook ook nog die laptop nodig heeft...

MarieDufoor
MarieDufoor
  • 6.027 berichten
  • 1 katten

#178 Geplaatst 21 december 2010 - 17:19

op zich kan je wel evenveel doen hoor met een mac, alleen vind ik sommige dingen in windows gewoon handiger... (je broer dus wss ook)
onze 2 macbooks waren na 2 jaar kapot, en we dragen er echt wel zorg voor.
onze macbook pro is nu wel hersteld en bevat een volledig nieuw moederbord (zoals Xavier hierboven al vermeld heeft)
(Vraag me af hoe lang het zal duren vooraleer het volgende probleem zal opduiken)
We zijn eigenlijk meer tevreden van onze Vaio, die een pak minder gekost heeft en meer aankan dan onze mac en er ook zeer mooi uitziet, anders uiteraard, want geen enkel design van windows komt in de buurt van het design van een mac... Anders dus, maar zeer mooi...

Iedereen moet natuurlijk voor zichzelf uitmaken waar ze het liefst mee werken hé, maar mijn keuze is toch al lang gemaakt!

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#179 Geplaatst 21 december 2010 - 18:03

Froetske zei:

Nu ik thuis zit met een verstuikte voet en verplicht ben te rusten.  Heb ik vandaag is het topic helemaal doorgelezen.
Heel interessant :thumb: :thumb:
Mijn vriend wilt dat mijn volgende ook een mac is :)

:thumb: :thumb: :thumb:
Je zal er geen spijt van hebben!

Smitten Kitten zei:

Dus toch niet volledig overtuigd? ;)

Geplaatste afbeelding

Cronic
Cronic
  • 338 berichten
  • 2 katten

#180 Geplaatst 31 januari 2011 - 23:48

kan maar 1 ding zeggen:

vroeger zwoer ik bij pc.. gebruikte deze voor alles..
2 jaar geleden heb ik even op een imac gewerkt, heb me een paar weken later een Macbook pro gekocht.. en sinds dien heeft mij pc bijna niet meer aangestaan..
ik ben superblij met mijn Mac!

geen virussen meer
in 2 jaar geen enkel probleem! beat that, Windows!!
foto bewerking en muziek gaan supersnel
eens je gewent ben om met de touchpad te werken gaat het echt supervlot om te navigeren op internet etc..

voor wie geen games speelt, graag veilig en snel surft, en veel bezig is met foto's en zo (zoals de foto's van je poezels) dan is er maar 1 correcte conclusie: buy Mac!