Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Apple vs. Windows

• Log in om te reageren
185 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#181 Geplaatst 01 februari 2011 - 07:17

Cronic zei:

kan maar 1 ding zeggen:

vroeger zwoer ik bij pc.. gebruikte deze voor alles..
2 jaar geleden heb ik even op een imac gewerkt, heb me een paar weken later een Macbook pro gekocht.. en sinds dien heeft mij pc bijna niet meer aangestaan..
ik ben superblij met mijn Mac!

geen virussen meer
in 2 jaar geen enkel probleem! beat that, Windows!!
foto bewerking en muziek gaan supersnel
eens je gewent ben om met de touchpad te werken gaat het echt supervlot om te navigeren op internet etc..

voor wie geen games speelt, graag veilig en snel surft, en veel bezig is met foto's en zo (zoals de foto's van je poezels) dan is er maar 1 correcte conclusie: buy Mac!

:thumb: :thumb: :thumb:

Nog een Apple-verslaafde! ;)

En betreffende de games is er ook al veel veranderd/aan het veranderen!
Misschien nog geen pure gamers-machine, maar komt wel al veel dichter dan vroeger!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Adsagsona
Adsagsona
  • 3.373 berichten
  • 2 katten

#182 Geplaatst 01 februari 2011 - 08:39

Mijn vriend heeft zich twee jaar geleden ook zijn eerste Imac aangeschaft en zweert nu bij Apple. Ik ben nog niet overtuigd :a

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#183 Geplaatst 01 februari 2011 - 10:43

Ik ga binnenkort mij een Mac Book pro aanschaffen (ter vervanging van de gestolen laptop). We hebben van het werk een ipad gekregen en vind dat echt een leuk ding. Mijn vriend is ook helemaal pro Mac en ben er dus zo door aangestoken. :LOL:

Ben vooral voor een Mac Book omwille van inderdaad het geen virussen krijgen, het mooie design (het oog wil ook wat :oops: ) en die handige touchpad. Ook wil ik wat meer met fotografie en fotobewerking bezig zijn.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#184 Geplaatst 01 februari 2011 - 13:00

Sakuradrops zei:

Ik ga binnenkort mij een Mac Book pro aanschaffen (ter vervanging van de gestolen laptop). We hebben van het werk een ipad gekregen en vind dat echt een leuk ding. Mijn vriend is ook helemaal pro Mac en ben er dus zo door aangestoken. :LOL:

Ben vooral voor een Mac Book omwille van inderdaad het geen virussen krijgen, het mooie design (het oog wil ook wat :oops: ) en die handige touchpad. Ook wil ik wat meer met fotografie en fotobewerking bezig zijn.

:thumb: :thumb: :thumb:

Je zal er zeker geen spijt van krijgen!
Zeker niet als je aan fotobewerking wil gaan doen!

Een iPad van het werk gekregen, wauw, dat is tof!
Je bent al op de goede weg om ook een Mac-adept te worden! ;)

"Once You go Mac, there's no turning back" zeggen ze wel eens! ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Raider_*
Guest_Raider_*

#185 Geplaatst 01 februari 2011 - 14:28

Das ook het eerste waar gebruikers van Apple mee afkomen. Ik hoor het allemaal graag zeggen 'geen virussen'. Tuurlijk zijn er op Mac ook virussen. De enigste reden dat er weinig tot geen virussen zijn op Mac komt omdat het jarenlang een nichemarkt is geweest en gewoon niet interessant om virussen voor te maken. Nu dat de populariteit van Apple ongezien hoogtes aanneemt (niet slecht voor een bedrijf dat jarenlang in slechte papieren heeft gezeten) gaan virussen ook meer en meer frequent verschijnen op Mac.

Microsoft heeft jarenlang (terechte) kritiek gekregen voor slechte OS-versies op de markt te brengen met als hoogtepunten Vista en de schabouwelijke Windows Millenium. Ik ben echter momenteel zeer tevreden van Windows 7 dat een zeer degelijk OS blijkt te zijn. Het is en blijft een feit dat je Windows echter wel serieus moet onderhouden voor de prestaties te behouden, anders vertraagt deze enorm.

Ik heb ook zitten twijfelen tussen Mac en Windows maar ik ben toch eerder naar Windows gegaan en wel om volgende redenen:
kostprijs: Mac is veel duurder dan gewone PC's
Flexibel: Mac is mac en daar stopt het. Als ik in mijne pc wil gaan veranderen heb ik de keuze uit verscheidene leveranciers met opties.
Ondersteuning: Windows blijft de meeste programma's hebben en de meeste games. Apple word veel minder ondersteunt en is dan ook veel minder aantrekkelijk voor bepaalde doelpublieken.

Het enigste voordeel dat Mac heeft voor mij is zijn stabiliteit. Ik vrees echter dat als er meer en meer malware voor ontwikkeld gaat worden, dat dit niet gaat blijven duren.

Als je niet wil gamen maar toch betaalbare systemen wil voor normaal gebruik, ben je m.i. het beste af met Linux.

Bewerkt door Raider, 01 februari 2011 - 14:30.

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#186 Geplaatst 01 februari 2011 - 15:38

Raider zei:

Das ook het eerste waar gebruikers van Apple mee afkomen. Ik hoor het allemaal graag zeggen 'geen virussen'. Tuurlijk zijn er op Mac ook virussen. De enigste reden dat er weinig tot geen virussen zijn op Mac komt omdat het jarenlang een nichemarkt is geweest en gewoon niet interessant om virussen voor te maken. Nu dat de populariteit van Apple ongezien hoogtes aanneemt (niet slecht voor een bedrijf dat jarenlang in slechte papieren heeft gezeten) gaan virussen ook meer en meer frequent verschijnen op Mac.

Microsoft heeft jarenlang (terechte) kritiek gekregen voor slechte OS-versies op de markt te brengen met als hoogtepunten Vista en de schabouwelijke Windows Millenium. Ik ben echter momenteel zeer tevreden van Windows 7 dat een zeer degelijk OS blijkt te zijn. Het is en blijft een feit dat je Windows echter wel serieus moet onderhouden voor de prestaties te behouden, anders vertraagt deze enorm.

Ik heb ook zitten twijfelen tussen Mac en Windows maar ik ben toch eerder naar Windows gegaan en wel om volgende redenen:
kostprijs: Mac is veel duurder dan gewone PC's
Flexibel: Mac is mac en daar stopt het. Als ik in mijne pc wil gaan veranderen heb ik de keuze uit verscheidene leveranciers met opties.
Ondersteuning: Windows blijft de meeste programma's hebben en de meeste games. Apple word veel minder ondersteunt en is dan ook veel minder aantrekkelijk voor bepaalde doelpublieken.

Het enigste voordeel dat Mac heeft voor mij is zijn stabiliteit. Ik vrees echter dat als er meer en meer malware voor ontwikkeld gaat worden, dat dit niet gaat blijven duren.

Als je niet wil gamen maar toch betaalbare systemen wil voor normaal gebruik, ben je m.i. het beste af met Linux.

Ergens heb je wel gelijk, en ik ben het daarom ook niet volledig eens met de politiek van Apple, maar ik vind het gewoon leuk een betrouwbare computer te hebben die niet zo veel tijd verliest!

Windows 7 is misschien wel de beste versie tot nu toe, ik heb die nog niet uitgeprobeerd.

Een Mac is idd duurder dan een Windows computer, maar ik vind wel dat een Mac een veel langere levensduur heeft zonder aanpassingen te moeten uitvoeren dan een Windows computer.
En als je al een Windows computer wil die evenveel aankan en even snel werkt als een Mac kom je toch ook al op een mooi bedrag uit!

Mijn Macbookje is ondertussen bijna 4 jaar oud, en nog nooit heb ik die moeten herinstalleren, onderdelen vervangen noch upgraden en hij draait uitstekend met de laatste versie Mac OS X Snow Leopard!

Mijn ervaringen met Windows waren helemaal anders, als je echt wilde volgen kon je wel iedere 3 maand een andere grafische kaart steken, of geheugen bij steken, of nieuwe drivers en piloten installeren, er kwam gewoon geen einde aan...
En dat dan bij machine's waarbij we zelf de beste onderdelen kozen en in elkaar staken!

Alsook op het werk, machine's die fortuinen gekost hebben met service, waar ik bijna dagelijks bij aan de lijn hing en niets anders mocht doen dan allerlei dingen herinstalleren die niet werkten (klein bedrijf waarin ik de enige was die er iets van wist...)...
Dagelijks wel printer-, netwerk- of andere problemen...

De hoeveelheid tijd die ik al verloren ben aan Windows om eindelijk iets te kunnen doen, ontelbaar!
Het grootste probleem is dat in een Windows computer onderdelen zitten van ik weet niet hoeveel verschillende fabrikanten, terwijl bij Mac elk onderdeel voor elkaar gemaakt wordt en op elkaar afgestemd is.

Sorry als ik echt anti-Windows begin te lijken, maar ik spreek gewoon uit eigen ervaring!
En stel vast dat sinds ik mijn Macbookje heb veel vlotter en zonder oneindig tijdsverlies iets voor elkaar krijg!

Geplaatste afbeelding