Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Apple vs. Windows

• Log in om te reageren
185 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 30 maart 2010 - 12:56

Nog een voordeel van Mac, de installatie is multilanguage!

Niet iedereen heeft dit nodig, maar mijn vriend is franstalig, en ik werk liever in mijn eigen moedertaal, dus toen we nog maar 1 Mac hadden, had ik mijn gebruikersaccount in het Nederlands en hij de zijne in het Frans!

We hadden dus elk onze eigen installatie met elk zijn eigen programma's en voorkeuren op 1 en dezelfde Mac!

Probeer dat eens bij Windows!
Bij Windows moet je de taal bij aankoop kiezen :onzeker:

Bewerkt door haemoglobine, 30 maart 2010 - 12:56.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 30 maart 2010 - 14:43

Bibie zei:

Een supergoede videokaart is het niet, dat is waar. Maar het is een heuse verbetering van de Intel GMA die er vroeger in zat. :) Het is alleszins voldoende om mijn Sims 3 nog eens boven te halen ;) . Ik ben overtuigd, ik ga vandaag of morgen een Macbook halen :dancer: maar ik twijfel enkel nog om Office voor Mac te kopen of iWork.. Mijn thesis moet 30 000 woorden zijn, wat toch heel erg veel pagina's zijn. Ik kan hem natuurlijk opslaan in pdf maar als de kantlijnen niet kloppen, ja dan heb je zeker met de thesis een groot probleem. Echt grafische afbeeldingen komen er niet in, maar wel heel veel verwijzingen, voetnoten, de interlinie moet ook kloppen. Ik weet niet of ik het dan aandurf om hem met Pages te maken.

Ik heb gewoon omgezet naar PDF, en mijn kantlijnen waren ok! :) Komt in de sjakosh! Leuk dat je ook een mac gaat kopen! :cheer:

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#33 Geplaatst 30 maart 2010 - 15:04

Simon vraagt of je het al geprobeerd hebt om hem aan de praat te krijgen met die disks? Hij zegt dat hij er anders wel eens wil naar komen kijken, je kan hem dan nog altijd houden als reserve natuurlijk...
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 30 maart 2010 - 15:50

Sims3 voor windows draait (denk ik) niet op Mac, daarvoor ga je een Sims3 voor Mac moeten kopen. En er bestaan inderdaad gratis programma's om pdf te maken. Ik heb hier pdf creator.

Bewerkt door Joloka, 30 maart 2010 - 15:51.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#35 Geplaatst 30 maart 2010 - 16:43

Joepie! Ik heb mijn macbookje. Het ziet er allemaal fantastisch uit! Toch nog een opsteker deze week.

@ Joloka: the sims 3 draait denk ik op allebei, dat staat toch bij de systeemvereisten als ik op de doos kijk. Ik zal het straks eens proberen.

Uiteindelijk heb ik dus toch het Office pakket genomen, om op safe te spelen. Ik heb niet zoveel tijd meer om die thesis af te werken, dus dan doe ik het maar liever met Word :)

@ Spanishke: die disks durf ik er niet insteken, mijn scherm werkt niet en ik zou niet graag de harde schijf kwijt zijn. ik wil eerst wat zoeken of ik die gegevens van die harde schijf niet op één of de andere manier kan redden. Zou hij niet automatisch formatteren als ik die disks er in steek?

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 30 maart 2010 - 18:08

Probeer dan eens met een ander scherm aan te sluiten.

Geplaatste afbeelding

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#37 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:28

Joloka zei:

Probeer dan eens met een ander scherm aan te sluiten.

Heb ik al geprobeerd, maar ik krijg geen beeld.
We hebben nu de harde schijven eruit gehaald en met een sata connector aan Florian zijn pc gezet. Alles staat er nog op! Eenmaal ik alles overgezet heb kan ik nog eens de installatiedisks proberen. :cheer:

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#38 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:53

Bibie zei:

Joepie! Ik heb mijn macbookje. Het ziet er allemaal fantastisch uit! Toch nog een opsteker deze week.

@ Joloka: the sims 3 draait denk ik op allebei, dat staat toch bij de systeemvereisten als ik op de doos kijk. Ik zal het straks eens proberen.

Uiteindelijk heb ik dus toch het Office pakket genomen, om op safe te spelen. Ik heb niet zoveel tijd meer om die thesis af te werken, dus dan doe ik het maar liever met Word :)

@ Spanishke: die disks durf ik er niet insteken, mijn scherm werkt niet en ik zou niet graag de harde schijf kwijt zijn. ik wil eerst wat zoeken of ik die gegevens van die harde schijf niet op één of de andere manier kan redden. Zou hij niet automatisch formatteren als ik die disks er in steek?

Gefeliciteerd!
Leuk, zo'n opsteker ;)

Zou er ook wel een nieuwe willen, maar dan enkel uit goesting naar nieuw en eentje in aluminium, maar de mijne werkt na 3 jaar nog steeds uitstekend en er is geen reden om hem te vervangen, dus...
Buiten mijn batterij die aan vervanging toe is, maar dat is niet echt een reden om meteen een nieuwe Macbook te kopen hé

Welk model heb je uiteindelijk genomen?

Met niet zoveel tijd meer om je thesis af te werken is het inderdaad veiliger dat je toch het Office pack erbij genomen hebt, want overschakelen kan soms wel wat tijd in beslag nemen, al is het misschien wel een gemakkelijker programma, toch moet je alles eerst zoeken en eraan wennen...
Ik heb het ook geprobeerd, maar had ook niet veel tijd om iets af te werken, en heb het dan maar gauw met word -die ik vanbuiten ken- gemaakt :)

Gelukkig heb je bestanden van je vorige laptop kunnen redden!

Bewerkt door haemoglobine, 30 maart 2010 - 19:55.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Joske
Joske
  • 1.323 berichten
  • 4 katten

#39 Geplaatst 30 maart 2010 - 22:37

De macbook is al aangeschaft lees ik.
Maar wat ik vooral lees is dat het over het verschil tussen microsoft- en macsoftware gaat en daarbij mac veel beter wordt bevonden. (niet raar want microsoft is prut)
Maar werkt er hier niemand met Linux of Ubuntu of andere opensources? Alles is gratis en je kan er alles mee doen. Niet nodig dus om een dure mac aan te schaffen om microsoft te omzeilen. :)
Caviaopvang Malmokkie: www.malmokkie.be

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 31 maart 2010 - 13:27

Bibie zei:

Heb ik al geprobeerd, maar ik krijg geen beeld.
We hebben nu de harde schijven eruit gehaald en met een sata connector aan Florian zijn pc gezet. Alles staat er nog op! Eenmaal ik alles overgezet heb kan ik nog eens de installatiedisks proberen. :cheer:

Als je alles hebt overgezet, kan je het zeker eens proberen hoor, hij formatteert inderdaad automatisch dan

Ben blij dat je toch nog iets hebt deze week dat wat beter nieuws brengt, hopelijk kun je nu ongestoord verder werken aan je thesis

Mijn laptop doet ook raar met zijn momenten, maakt vooral een raar broem-geluid, maar hij werkt nog en tot zolang hij werkt, komt er geen nieuwe in huis. Als ik een nieuwe ga moeten aanschaffen ga ik me denk ik ook wel moeten inhouden om een Mac te nemen, erg handig om mee te nemen naar het werk ook.
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#41 Geplaatst 31 maart 2010 - 13:30

Ik vermoed dat je videokaart stuk is.

Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#42 Geplaatst 31 maart 2010 - 13:49

Zou ook wel een Mac willen :LOL: zo moooooi! Op school hadden wij vroeger Mac's in de bib, maar dat werkt zo "averechts" tov Windows, ik kreeg daar gewoon de kriebels van. Ik kon daar niet aan wennen :catnoknow

Geplaatste afbeelding

Randa
Randa
  • 6.208 berichten
  • 7 katten

#43 Geplaatst 01 april 2010 - 14:03

Ik ben nu ook al meer dan een jaar overgeschakeld op Mac
ik zou niet terug willen naar PC
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#44 Geplaatst 01 april 2010 - 19:31

Heb nog is efkes een vraagje... Heb geen zin om een nieuw topic te openen daarvoor, en 't zou ook stom zijn daarvoor een te openen :oops:
Maar dus bij word is altijd de eerste letter van de zin een hoofdletter, automatisch he. Maar ik vind dat niet bij Pages... :catnoknow ik vind dat echt heel lastig! Hopelijk weet iemand dit staan... :) thx!

Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#45 Geplaatst 01 april 2010 - 20:29

Hier kun je dat terugvinden. :) (het staat op p127 bij "fix capitalization".)

Wat een leuk laptopje seg! Ben er echt heel erg blij mee!

Bewerkt door Bibie, 01 april 2010 - 20:30.

Geplaatste afbeelding