Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Apple vs. Windows

• Log in om te reageren
185 reacties op dit onderwerp
haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#61 Geplaatst 10 april 2010 - 15:21

Bibie zei:

Pfff! Ik wil toch even komen klagen. Het is niet echt op Mac, maar wel op de Office 2008 voor Mac. Hij wilt mijn spellingscontrole niet doen :( Ik heb het probleem al op internet gezocht en ik kom op diverse fora uit met mensen met net hetzelfde probleem. Het moet één of andere bug zijn. Snif! En ik ben zeker dat ik in mijn thesis wel hier en daar eens een fout typ. :( Daarenboven telt hij mijn woorden ook niet helemaal correct. (aangezien wij een minimum aantal woorden moeten hebben ben ik dus al gefixeerd op dat metertje :ha ). Soms gaat hij opeens 200-300 woorden naar boven om dan weer peilsnel naar beneden te gaan. Daar krijg ik het dus van hé!

Tja, het is en blijft een product van Microsoft hé...

Een idee die je misschien kan helpen, is je document met Pages openen en van daaruit de controle uitvoeren...
Je kunt iWork 1 maand gratis uitproberen, misschien de moeite waard voor deze thesis?
Ik weet niet juist wat je in Pages allemaal kan doen, maar dat zou er toch wel standaart moeten inzitten!
Probeer het wel met een kopie van je document, in geval er compatibiliteitsproblemen mochten zijn vanuit Word...
Ik zou ook zeggen, als je iemand kent die een versie van Word op pc staan heeft om je document te controleren, maar dat is ook niet evident, want er zijn zelfs compatibiliteitsproblemen van de ene versie Office naar de andere toe...
Verder kun je eventueel ook proberen met Neo Office (gratis: NeoOffice Mac gratis downloaden), maar dat durft nogal wel eens de outlay veranderen...
Het werken ermee is wel heel gelijkaardig aan Office!

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Umbaba
Umbaba
  • 341 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 10 april 2010 - 22:34

Mijn man en ik zijn absolute Mac fans, wat denk ik de meeste mensen in de grafische wereld zijn. Mac is vlotter in gebruik, crasht minder en is meestal ook mooier om naar te kijken. De meeste mensen die ik in de grafische sector ken zouden behalve bij langdurige werkloosheid zelfs geen werk aannemen in een bedrijf dat hun grafische dienst niet van Macs voorziet.
Geplaatste afbeelding

Umbaba
Umbaba
  • 341 berichten
  • 1 katten

#63 Geplaatst 10 april 2010 - 22:39

Als je gewoon een venster wil sluiten zonder naar links te gaan of je programma te sluiten klik dan gewoon Appeltje W
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#64 Geplaatst 11 april 2010 - 14:01

Umbaba zei:

Als je gewoon een venster wil sluiten zonder naar links te gaan of je programma te sluiten klik dan gewoon Appeltje W

Heb ik net geprobeerd, het heeft enkel mijn kattensite tabblad in Safari afgesloten :s
Hangt waarschijnlijk ook af van het programma / venster dat je gebruikt...

Inderdaad, Mac voor grafische toepassingen, onmisbaar!

Jammer genoeg denken de meeste mensen dat Mac alleen maar nodig is als je grafische bewerkingen doet, wat dus helemaal niet zo is!
De grootste misvatting ooit!

Zelfs voor gewoon gebruik blijkt hij voor mij broodnodig, tijdwinst, gemakkelijker werken, en vooral: véél minder stress :d

Mocht ik ooit nog terug kunnen werken, zou ik er ook wel van balen als ik in een met Windows werkend bedrijf zou terechtkomen :(

Geplaatste afbeelding

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#65 Geplaatst 13 april 2010 - 20:13

ik ben vandaag op mijn nieuwe werk begonnen. En wat heb ik natuurlijk aan mijn been ?! Ne pc ! :catcurs :catcurs
heb ik dat ding al vervloekt ja. Bedrijfsleider heeft een mac (pas sinds kort, omdat de pc compleet op was) en ik heb 'm al duidelijk te verstaan gegeven dat ik niet met die pc gediend ben. :ha

Ik was verdorie 10 minuten bezig om dat ding af te sluiten. :trance:

Bewerkt door Jokari, 13 april 2010 - 20:13.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#66 Geplaatst 13 april 2010 - 20:15

Jokari zei:

ik ben vandaag op mijn nieuwe werk begonnen. En wat heb ik natuurlijk aan mijn been ?! Ne pc ! :catcurs :catcurs
heb ik dat ding al vervloekt ja. Bedrijfsleider heeft een mac (pas sinds kort, omdat de pc compleet op was) en ik heb 'm al duidelijk te verstaan gegeven dat ik niet met die pc gediend ben. :ha

Ik was verdorie 10 minuten bezig om dat ding af te sluiten. :trance:

Dan stop je gewoon 10 minuten vroeger met werken he :x

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#67 Geplaatst 13 april 2010 - 20:20

Joloka zei:

Inderdaad, toen ik nog kon werken begon ik ook al een kwartier op voorhand met die af te sluiten :LOL:
Met een Mac is dat op 1 minuutje geklaard :heart:

Geplaatste afbeelding

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#68 Geplaatst 14 april 2010 - 19:52

Joloka zei:

dat spreekt vanzelf. :d

opstarten doet ie  gelukkig nog vrij snel. Want 10 minuten vroeger komen, daar begin ik niet aan hoor. :ha

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#69 Geplaatst 14 april 2010 - 20:21

Jokari zei:

dat spreekt vanzelf. :d

opstarten doet ie  gelukkig nog vrij snel. Want 10 minuten vroeger komen, daar begin ik niet aan hoor. :ha

Zover gaan we nu ook niet hé ;)
Da's het probleem van de baas hé, dan moet ie voor jou ook maar een Mac nemen!

Nog een voordeel van Mac, je kunt die automatisch op een gekozen uur laten afsluiten en / of opstarten, met Windows misschien ook wel, maar of dat zo vlotjes verloopt...

Tegen de tijd dat die al zijn foutmeldingen op het scherm zet bij het autmatisch afsluiten, is het niet meer nodig...
Dan sta je er al terug :x
Maar dat is ook geen tijd gewonnen, want ...tig keer OK of annuleren klikken neemt ook wel zijn tijd ;)

Och, wat ben ik toch gemeen, als ik hier zo opnieuw lees :oops:
Sorry, kan er gewoon niet aan weerstaan :x
En het is ondertussen wel al duidelijk waar mijn voorkeur ligt!

Bewerkt door haemoglobine, 14 april 2010 - 20:24.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:33

Ik ben het ook heel sterk aan het overwegen om over te gaan tot een Mac, maar vroeg me af of er al standaard een gelijkaardig programma zoals Photoshop op stond? Of is het gewoon Photoshop?
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#71 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:48

Spanishke zei:

Ik ben het ook heel sterk aan het overwegen om over te gaan tot een Mac, maar vroeg me af of er al standaard een gelijkaardig programma zoals Photoshop op stond? Of is het gewoon Photoshop?

Standaard krijg je er iPhoto bij, een heel goed programma om foto's te bewerken, maar niet zo uitgebreid als Photoshop.
Het hangt er een beetje van af hoe ver je in fotobewerking wil gaan...
Photoshop bestaat ook voor Mac, maar dat krijg je er niet standaard bij.

Ik zou zeker niet twijfelen om over te stappen, voor ons beiden is het de beste beslissing die we sinds jaren gemaakt hebben :d

Het enige minpuntje is misschien de prijs vergeleken met een draagbare of een gewone pc, maar dat haal je snel in en win je zeker uit in tijd en stress!
Ik heb al veel mensen gezien met een draagbare pc met Windows die er al veel kosten aan gehad hebben, en op den duur heeft die hen al meer gekost dan ik voor de mijne betaald had!
Sinds mei is mijn Macbookje 3 jaar geworden, ik heb er nooit geen kosten aan gehad, en ik zou er niet meer zonder kunnen!
Enkel mijn batterij begint wat te slijten, maar die kan vervangen worden.
Is ook zeer gemakkelijk, je kunt die overal gebruiken zonder aan kwaliteit of kracht te moeten inboeten!
Wij hebben ook een Time Capsule met Airport geplaatst, en we kunnen onze Macbook echt overal gebruiken, in de tuin, in bed (als ik moet gaan rusten), in de zetel, kortom overal in en rond het huis :d

Bewerkt door haemoglobine, 03 juli 2010 - 11:50.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#72 Geplaatst 03 juli 2010 - 11:52

Ja als ik zou overgaan tot een Macje is het wel degelijk in 1e plaats voor de virussen te mijden alsook de fotobewerkingen, ik bewerk graag foto's, maar op mijn vorige laptop (die nu helemaal zijn geest gegeven heeft) ging dat soms zooo ontzettend traag om nog maar een bewerking uit te voeren met Photoshop. Enig idee of er ook Paint Shop Pro kan opgezet worden? Ik wil graag mijn kennis van fotobewerking wat uitbreiden en dat lijkt me de ideale kans met een Mac. Ik baal er ook van dat ik niet kan werken met Illustrator enz :(

Kostprijs is een struikelblok idd, maar die Sony Vaio's komen ook niet bepaald goedkoop. Ik had gehoopt dat mijn vorige laptop nog minstens een jaar kon meegaan om wat meer te kunnen sparen voor een andere laptop, maar het is nu zo en een jaar zonder laptop zie ik niet zitten :oops:

Bewerkt door Spanishke, 03 juli 2010 - 11:55.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#73 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:03

Spanishke zei:

Ja als ik zou overgaan tot een Macje is het wel degelijk in 1e plaats voor de virussen te mijden alsook de fotobewerkingen, ik bewerk graag foto's, maar op mijn vorige laptop (die nu helemaal zijn geest gegeven heeft) ging dat soms zooo ontzettend traag om nog maar een bewerking uit te voeren met Photoshop. Enig idee of er ook Paint Shop Pro kan opgezet worden? Ik wil graag mijn kennis van fotobewerking wat uitbreiden en dat lijkt me de ideale kans met een Mac. Ik baal er ook van dat ik niet kan werken met Illustrator enz :(

Kostprijs is een struikelblok idd, maar die Sony Vaio's komen ook niet bepaald goedkoop. Ik had gehoopt dat mijn vorige laptop nog minstens een jaar kon meegaan om wat meer te kunnen sparen voor een andere laptop, maar het is nu zo en een jaar zonder laptop zie ik niet zitten :oops:

Die virussen zijn al 1 punt, na 3 jaar zonder bijkomend anti-virus programma ben ik nog steeds virus-vrij!

En als je graag foto's bewerkt, is Mac inderdaad jouw ding, voor grafische toepassingen is dit veel stabieler dan Windows!

Paint Shop Pro bestaat niet voor Mac, maar er zijn enorm veel gratis programma's te vinden die je kunt uittesten om te zien wat jouw het beste past.
Photoshop is duur, maar nu is er ook Photoshop Elements, uitgebreide mogelijkheden en veel goedkoper dan de Photoshop zelf, en veel mensen die naar Mac zijn overgestapt zien het als de vervanger van Paint Shop Pro.

Aangaande de prijs kun je eventueel ook kijken om een tweedehands te vinden, de mijne was nieuw, maar mijn vriend heeft een tijdje later een tweedehands gevonden die goedkoper én krachtiger is/was dan mijn nieuwe!
We hebben ook 3 kennissen die op een tweedehands macbook werken, en die zijn ook zeer tevreden!

Mocht je een 2de hands zoeken, dan kun je hier nagaan of de prijs verantwoord is: Mac2Sell - Guide to used Mac, iPad, iPhone & iPod - Evaluation - Argus Mac, iPod, iPad, iPhone Occasion

Bewerkt door haemoglobine, 03 juli 2010 - 12:14.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:15

Ik ben even een filmpje aan het bekijken van CS5, ziet er wel fijn uit, kan dingen dat Photoshop niet kan :)
Photoshop Elements heb ik ook gehad, maar dat vind ik toch maar een afgebleekte versie van Photoshop zelf, vind dat alles veel beperkter is.

Een 2e hands ga ik denk ik toch niet meer nemen, mijn vorige laptop was een 2e hands van 6 maanden oud toen. Jij hebt een Macbook, wat heeft je vriend dan juist? Ik zie niet veel betere dan de Macbook, alleen duurder omdat ze dunner zijn en ze hebben minder opslagruimte. Dan is de keuze bij mij toch ook wel snel gemaakt... tenzij er eentje is dat sneller zou werken.

Bewerkt door Spanishke, 03 juli 2010 - 12:16.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#75 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:42

Spanishke zei:

Ik ben even een filmpje aan het bekijken van CS5, ziet er wel fijn uit, kan dingen dat Photoshop niet kan :)
Photoshop Elements heb ik ook gehad, maar dat vind ik toch maar een afgebleekte versie van Photoshop zelf, vind dat alles veel beperkter is.

Een 2e hands ga ik denk ik toch niet meer nemen, mijn vorige laptop was een 2e hands van 6 maanden oud toen. Jij hebt een Macbook, wat heeft je vriend dan juist? Ik zie niet veel betere dan de Macbook, alleen duurder omdat ze dunner zijn en ze hebben minder opslagruimte. Dan is de keuze bij mij toch ook wel snel gemaakt... tenzij er eentje is dat sneller zou werken.

Mijn vriend heeft ook een Macbook, maar een zwarte, waarbij hij 4Gb geheugen heeft tegenover ik 2.
De witte die nu verkocht wordt heeft ook 2Gb geheugen, maar als je zoals je zegt sneller wil werken, dus met 4Gb kun je eventueel het instapmodel Macbook Pro overwegen, voor 150 Euro meer heb je 4Gb geheugen ipv 2Gb en nog enkele andere bijkomende snufjes.
En is hij in aluminium :heart:
En de grafische kant is ook helemaal herbekeken, dat is ook al in jouw voordeel!
Hier kun je de verschillen in 1 opzicht vergelijken: Welke Macbook?

Ik zie ook dat je niet zo ver van Aalst woont, daar is er ook een Lab9 winkel, een Apple Premium Reseller, zoals hier in Kortrijk, die kan ik zeker aanraden!
Lab9
Allemaal vriendelijke mensen, en een toffe Apple sfeer!
Met gratis opleidingen, kijk misschien eens op de site zelf!

Geplaatste afbeelding