Spring naar inhoud

* * * * * 1 stemmen

Apple vs. Windows

• Log in om te reageren
185 reacties op dit onderwerp
Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#76 Geplaatst 03 juli 2010 - 12:51

Ik dacht eraan om eens langs te gaan bij de Apple store in St Niklaas Waasland shopping center, daar staan ze allemaal op een rij'tje :)

Mijn vriend zegt dat 13 inch weinig is voor fotobewerking, maar als ik kijk naar een 15 inch, betaal je al 1.750 euro, dat is me toch wel iets teveel voor maar 2 inch meer :louche:
Denk dat ik wel zou kunnen leven met die 13 inch, de Macbook Pro ziet er inderdaad wel perfect uit, maar de Macbook vind ik ook heel mooi zo in het wit

Die Lab9 is me niet gekend, eens een kijkje nemen :)

Via welke website heeft je vriend een 2e hands gevonden? Als ik kijk bij Ebay heb je er geen voor 1500 euro :louche:
Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#77 Geplaatst 03 juli 2010 - 13:07

Spanishke zei:

Ik dacht eraan om eens langs te gaan bij de Apple store in St Niklaas Waasland shopping center, daar staan ze allemaal op een rij'tje :)

Mijn vriend zegt dat 13 inch weinig is voor fotobewerking, maar als ik kijk naar een 15 inch, betaal je al 1.750 euro, dat is me toch wel iets teveel voor maar 2 inch meer :louche:
Denk dat ik wel zou kunnen leven met die 13 inch, de Macbook Pro ziet er inderdaad wel perfect uit, maar de Macbook vind ik ook heel mooi zo in het wit

Die Lab9 is me niet gekend, eens een kijkje nemen :)

Via welke website heeft je vriend een 2e hands gevonden? Als ik kijk bij Ebay heb je er geen voor 1500 euro :louche:

Apple Store in het Waasland Shopping ken ik niet, maar die zal ook wel goed zijn?
Probeer te vermijden om die goedkoper in een gewone winkel te kopen, dan krijg je vaak een ouder of minder krachtig model, bij Apple zijn de prijzen wat ze zijn, geen discussie mogelijk, die staan vast!

De 13 inch valt hier uitstekend mee voor fotobewerking hoor :d
Het is inderdaad een veel duurder voor een "maar" 2 inch groter scherm, wat niet echt nodig is.
Je bureaublad lijkt ook groter dan een windows bureaublad, zelfs in 13 inch :d
En met een speciale kabel kun je die eventueel ook op je tv aansluiten, dan heb je een groot scherm :d
Mijn Makbook dient zo bijna dagelijks als media-center ;)

Als je echt de witte wil, kun je die eventueel ook bestellen met 4Gb geheugen, dan komt ie op 90 Euro duurder uit!
Ik ben ook zeer tevreden van mijn witje!
Onderhoud is zeer simpel, eerst met een vochtige microvezeldoek en dan met een droge, en alles is proper!
Als je soms eens hardnekkige vlekken zou hebben kun je ook zo'n "wondergom" gebruiken, maar als je die regelmatig met een microvezeldoek onderhoudt, moet het nooit zover komen ;)
Ik heb die even gebruikt voor de zijvlakken waar je polsen op steunen toen we in de verbouwingen zaten en onze handen niet altijd even proper waren, maar in normale omstandigheden is het niet nodig.

Oh ja, bijna vergeten, mijn vriend heeft hem gevonden via 2dehands.be!

Bewerkt door haemoglobine, 03 juli 2010 - 13:08.

Geplaatste afbeelding
Knuffels van Ann, Roswell, Sati en Echo

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#78 Geplaatst 03 juli 2010 - 13:19

Ik geloof wel dat ik de Macbook wit al eens gezien heb voor 800 euro, maar dan zou hij in promotie gestaan hebben? Of misschien was dit de vorige? Kan het zijn dat zo'n Macs af en toe wel eens in promo staan of helemaal niet?

Ja de witte vind ik wel mooi, denk mooier dan de aluminium Macbook Pro, maar als de Pro sneller is, zal mijn keuze toch de Pro worden denk ik. Als het dezelfde dual core processor is dan zou ik wel nog eens kunnen gaan twijfelen, maar de Pro is ook wel iets lichter, ideaal om dus eens mee te nemen naar't werk als ik in het weekend moet werken :)

Onderhoud lijkt wel simpel zo, misschien dat de aluminium nog makkelijker te onderhouden is dan de witte
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#79 Geplaatst 03 juli 2010 - 13:24

Spanishke zei:

Ik geloof wel dat ik de Macbook wit al eens gezien heb voor 800 euro, maar dan zou hij in promotie gestaan hebben? Of misschien was dit de vorige? Kan het zijn dat zo'n Macs af en toe wel eens in promo staan of helemaal niet?

Ja de witte vind ik wel mooi, denk mooier dan de aluminium Macbook Pro, maar als de Pro sneller is, zal mijn keuze toch de Pro worden denk ik. Als het dezelfde dual core processor is dan zou ik wel nog eens kunnen gaan twijfelen, maar de Pro is ook wel iets lichter, ideaal om dus eens mee te nemen naar't werk als ik in het weekend moet werken :)

Onderhoud lijkt wel simpel zo, misschien dat de aluminium nog makkelijker te onderhouden is dan de witte

Ja, 800 Euro kan eventueel voor een vorig model geweest zijn als de nieuwe uitkwamen, en vroeger waren er ook meerdere modellen in het wit, nu is er maar 1 meer.
De Pro is sneller, maar zoals ik zei, dat kan verholpen worden door bij de witte 4Gb ipv 2Gb geheugen te nemen.
Dan zit je nog zo'n 60 Euro onder het eerste Pro model.
Misschien kijken of je de rest van bijkomende snufjes op de Pro ook echt nodig hebt, zoals de Fire-Wire, de memory-kaart sleuf, ...
Dan is het misschien toch de moeite om de Pro te nemen.
Qua onderhoud zal dit waarschijnlijk wel hetzelfde zijn, misschien dat de alu er iets minder snel vuil zal uitzien.

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#80 Geplaatst 03 juli 2010 - 13:48

Dat van die 800 voor een Macbook is wel nog maar geleden van toen Bibie op zoek was naar een Mac, enkele maanden dus...
Ja de 4Gb moet ik zowiezo hebben, op mijn vorige laptop had ik ook al 3Gb, 2 voor fotobewerking lijkt me toch wat te weinig. Voor zover ik kan zien, zie ik maar 3 verschillen met de Macbook en de Macbook Pro. De Macbook is iets zwaarder, ietsje dikker, heeft 2Gb (standaard) en geen achtergrondverlichting bij het toetsenbord. Dat toetsenbord lijkt me vooral voor de show, lijkt me dus niet echt nodig. Voor zover ik kan zien is de Dual core processor ook hetzelfde van de Macbook met de Pro 13inch, vanaf 15 inch zou het een snellere dcp zijn, maar het prijsverschil is toch wel wat te groot, misschien dat ik die dcp in de Pro van 13 inch op maat kan laten maken en valt het qua prijs misschien wat beter mee.

Zowiezo ben je al heel erg bedankt voor alle nuttige en vooral ook snelle informatie :) ik kan niet wachten om naar Aalst of St Niklaas te gaan :jump:

Bewerkt door Spanishke, 03 juli 2010 - 13:48.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#81 Geplaatst 03 juli 2010 - 14:18

Spanishke zei:

Dat van die 800 voor een Macbook is wel nog maar geleden van toen Bibie op zoek was naar een Mac, enkele maanden dus...
Ja de 4Gb moet ik zowiezo hebben, op mijn vorige laptop had ik ook al 3Gb, 2 voor fotobewerking lijkt me toch wat te weinig. Voor zover ik kan zien, zie ik maar 3 verschillen met de Macbook en de Macbook Pro. De Macbook is iets zwaarder, ietsje dikker, heeft 2Gb (standaard) en geen achtergrondverlichting bij het toetsenbord. Dat toetsenbord lijkt me vooral voor de show, lijkt me dus niet echt nodig. Voor zover ik kan zien is de Dual core processor ook hetzelfde van de Macbook met de Pro 13inch, vanaf 15 inch zou het een snellere dcp zijn, maar het prijsverschil is toch wel wat te groot, misschien dat ik die dcp in de Pro van 13 inch op maat kan laten maken en valt het qua prijs misschien wat beter mee.

Zowiezo ben je al heel erg bedankt voor alle nuttige en vooral ook snelle informatie :) ik kan niet wachten om naar Aalst of St Niklaas te gaan :jump:

Ja, dat kan wel van die 800 Euro, de modellen worden jaarlijks aangepast in november en in mei, en als ik me niet vergis is de witte in de verschillende versies in november aangepast geweest naar 1 enkel model, dus misschien nog restjes van de vorige modellen die aan een lagere prijs werden verkocht.

Geen dank, ik ben er een echte voorstander van en kan het niet nalaten om dit aan te raden :x
Je zal zien dat je leven (met Mac) er veel gemakkelijker zal uitzien!
Ik weet ook zeker dat je er geen spijt zal van hebben!

Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#82 Geplaatst 03 juli 2010 - 14:23

Ik zou sowieso voor een Mac gaan! Ik heb de mijne nu 3 jaar en heb er echt NOOIT een probleem mee gehad. Ik zou voor geen geld terug gaan naar een pc.

Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#83 Geplaatst 03 juli 2010 - 14:26

Louise zei:

Ik zou sowieso voor een Mac gaan! Ik heb de mijne nu 3 jaar en heb er echt NOOIT een probleem mee gehad. Ik zou voor geen geld terug gaan naar een pc.

Voilà, nog een tevreden overtuigde Mac-gebruiker :d
Idem dito hier, zou ook voor geen geld meer terug willen gaan!

Once You go Mac, there's no way back!

En de reclame filmpjes, ooo zo grappig, maar ooo zo herkenbaar en waar!
Jammer heeft Apple ze van de officiële site verwijderd, maar ze staan ook op You Tube - Get a Mac!
Lachen gegarandeerd!

Bewerkt door haemoglobine, 03 juli 2010 - 14:42.

Geplaatste afbeelding

Louise
Louise
  • 1.483 berichten
  • 4 katten

#84 Geplaatst 03 juli 2010 - 15:03

Haha zalig, had die filmpjes nog niet gezien :goofy:
Arme pc :x

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 03 juli 2010 - 23:08

Vandaag naar de Switch geweest in St Niklaas. Had niet veel gescheeld of ik had de 13" mee van 1.499 euro, maar heb toch maar besloten om nog eens eerst wat raad te gaan vragen bij een Apple expert :)

Hij zegt dat de snelheid van de 15" dubbel zoveel is als die van de 13" en ik moet toegeven dat ik dat echt wel spijtig vind, want de 13" ziet er zo schattig en compact uit terwijl die 15" toch wel al een pak groter is :( Daarentegen vind ik snelheid ook wel erg belangrijk :( , ik ga nog even nadenken of ik nu voor de 13" ga of de 15". Schijnbaar maakt het ook niet zoveel uit om 400 Euro extra op te gaan leggen voor de 13" omdat het nog altijd geen i5 is zoals dit wel het geval is bij de 15" :(
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#86 Geplaatst 04 juli 2010 - 17:03

Spanishke zei:

Vandaag naar de Switch geweest in St Niklaas. Had niet veel gescheeld of ik had de 13" mee van 1.499 euro, maar heb toch maar besloten om nog eens eerst wat raad te gaan vragen bij een Apple expert :)

Hij zegt dat de snelheid van de 15" dubbel zoveel is als die van de 13" en ik moet toegeven dat ik dat echt wel spijtig vind, want de 13" ziet er zo schattig en compact uit terwijl die 15" toch wel al een pak groter is :( Daarentegen vind ik snelheid ook wel erg belangrijk :( , ik ga nog even nadenken of ik nu voor de 13" ga of de 15". Schijnbaar maakt het ook niet zoveel uit om 400 Euro extra op te gaan leggen voor de 13" omdat het nog altijd geen i5 is zoals dit wel het geval is bij de 15" :(

Nochtans zit er in de 15" niet meer geheugen dan in de 13", zal dan wel aan de i5 processor liggen, maar daar zit je meteen aan 1.799 €...
Ik heb geen ervaring met de i5 processor, dus kan ik er niet over meespreken...

De 13" is inderdaad schattig en een compact, handig formaat, ik zou ook niet meteen naar de 15" gaan...
En de 13" van 1.499 € heeft ook al een ietwat snellere processor dan die van 1.149 €, maar de rest is hetzelfde.

Doe misschien nog eens een tweede navraag met de uitleg waarvoor die juist moet dienen en wat je er in de toekomst mee van plan bent?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#87 Geplaatst 05 juli 2010 - 07:14

haemoglobine zei:

Nochtans zit er in de 15" niet meer geheugen dan in de 13", zal dan wel aan de i5 processor liggen, maar daar zit je meteen aan 1.799 €...
Ik heb geen ervaring met de i5 processor, dus kan ik er niet over meespreken...

De 13" is inderdaad schattig en een compact, handig formaat, ik zou ook niet meteen naar de 15" gaan...
En de 13" van 1.499 € heeft ook al een ietwat snellere processor dan die van 1.149 €, maar de rest is hetzelfde.

Doe misschien nog eens een tweede navraag met de uitleg waarvoor die juist moet dienen en wat je er in de toekomst mee van plan bent?

Het ligt inderdaad aan die i5 processor, dat maakt dan ook direct het grote verschil in prijs natuurlijk. Die i5processor zou niet in de 13" mogelijk zijn omdat hij dan niet meer betaalbaar is (in verhouding met de 15" dan).
Dat is het probleem nu net, blijkbaar zou die iets snellere processor bij de 13" die dan neerkomt op 1.499,00 euro het ook niet waard zijn om daar zoveel meer voor te gaan betalen en is de 15" daardoor wel interessanter, maar inderdaad, de grootte...

Ofwel moet ik wachten tot er wel een 13" zou kunnen uitkomen met een i5processor, maar dat zal nog lange tijd wachten worden dan :(

Dus dilemma: Ofwel de 13" die de helft sneller werkt dan de 15", die compacter is en 600 euro minder kost. Ofwel de 15" die groter is, maar wel dubbel zo snel werkt en dan ook 600 euro meer kost.
Het is echt snelheid vs prijs & grootte. Uiteindelijk blijft snelheid wel, de prijs heb ik er wel voor over denk ik mocht hij echt 5 jaar probleemloos kunnen meegaan (mijn vorige heeft ook zolang kunnen meegaan ongeveer en dat was een HP). Die grootte zal ik mij ook wel uiteindelijk overzetten, is zo groot als mijn vorige.

Zou graag eens het verschil in snelheid willen zien met beide laptops naast elkaar dat zou mijn keuze makkelijker maken
Geplaatste afbeelding

haemoglobine
haemoglobine
  • 9.437 berichten
  • 3 katten

#88 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:19

Spanishke zei:

Het ligt inderdaad aan die i5 processor, dat maakt dan ook direct het grote verschil in prijs natuurlijk. Die i5processor zou niet in de 13" mogelijk zijn omdat hij dan niet meer betaalbaar is (in verhouding met de 15" dan).
Dat is het probleem nu net, blijkbaar zou die iets snellere processor bij de 13" die dan neerkomt op 1.499,00 euro het ook niet waard zijn om daar zoveel meer voor te gaan betalen en is de 15" daardoor wel interessanter, maar inderdaad, de grootte...

Ofwel moet ik wachten tot er wel een 13" zou kunnen uitkomen met een i5processor, maar dat zal nog lange tijd wachten worden dan :(

Dus dilemma: Ofwel de 13" die de helft sneller werkt dan de 15", die compacter is en 600 euro minder kost. Ofwel de 15" die groter is, maar wel dubbel zo snel werkt en dan ook 600 euro meer kost.
Het is echt snelheid vs prijs & grootte. Uiteindelijk blijft snelheid wel, de prijs heb ik er wel voor over denk ik mocht hij echt 5 jaar probleemloos kunnen meegaan (mijn vorige heeft ook zolang kunnen meegaan ongeveer en dat was een HP). Die grootte zal ik mij ook wel uiteindelijk overzetten, is zo groot als mijn vorige.

Zou graag eens het verschil in snelheid willen zien met beide laptops naast elkaar dat zou mijn keuze makkelijker maken

Ja, inderdaad een beetje een dilemma...
Normaal gezien zouden ze je de snelheid wel moeten kunnen demonstreren in een Apple Store, daar staan ze bijna allemaal tentoongesteld, dus zou het wel mogelijk moeten zijn.
Vraag het misschien eens na?
Of geef een belletje naar de winkel om na te vragen wanneer het voor hen best uitkomt, het kalmste moment van de dag waarop dit eventueel mogelijk is?

Geplaatste afbeelding

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 05 juli 2010 - 12:40

haemoglobine zei:

Ja, inderdaad een beetje een dilemma...
Normaal gezien zouden ze je de snelheid wel moeten kunnen demonstreren in een Apple Store, daar staan ze bijna allemaal tentoongesteld, dus zou het wel mogelijk moeten zijn.
Vraag het misschien eens na?
Of geef een belletje naar de winkel om na te vragen wanneer het voor hen best uitkomt, het kalmste moment van de dag waarop dit eventueel mogelijk is?

Dat zou inderdaad ideaal zijn! Ze hebben ze ook altijd in voorraad denk ik of toch meestal, tenzij ze op maat moeten gemaakt worden natuurlijk, maar ik zou toch maar gaan voor de basis, in St Niklaas hadden ze ook die 13" met de snellere processor. Het had echt niet veel gescheeld of ik had die mee.

Ik lees dat er vaak problemen zijn met de batterij voor de Macbooks en de Macbook Pro's, heb jij daar ook veel last van?

PS: Heb je liever dat ik je hierover via pb contacteer, want het is hier toch vnl een dialoog :)
Geplaatste afbeelding

Guest_Nico van sarahtje_*
Guest_Nico van sarahtje_*

#90 Geplaatst 05 juli 2010 - 13:15

Spanishke zei:

Ik lees dat er vaak problemen zijn met de batterij voor de Macbooks en de Macbook Pro's, heb jij daar ook veel last van?

Ik heb al enkele jaren een witte macbook en gebruik hem meestal op netstroom. Maar de batterij is nog in goede conditie. Ik denk dat ze niet meer problemen hebben met de batterij dan andere merken.
Er zijn nu eenmaal niet zoveel fabrikanten die batterijen voor laptop's maken.