Spring naar inhoud

- - - - -

ondwormen en vlooienmiddel

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
tineke
tineke
  • 242 berichten

#1 Geplaatst 30 maart 2010 - 18:32

heb ze al paar maand niet meer ondwormt dus morgen ff bij de dierenarts langs halen en dan wil ik ook beginnen met vlooienmiddel ze hebben ze nog niet maar mooie weer komt eraan ,doen jullie het allemaal braaf om de drie maand en elke maand een pipetje tegen vlooien en van waar?dierenarts of dierenwinkel ?mijn dierenarts vind de producten van de winkel puur vergif .heel graag over de richtlijnen (dus om de drie maand een ondwormingstabletje ,en elke maand pipetje voor vlooien)

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#2 Geplaatst 30 maart 2010 - 18:47

Momenteel krijgen ze hier alle drie om de drie maand een pipetje Stronghold wat ontvlooit en ontwormd. Dit haal ik gewoon in de apotheek.
Waarschijnlijk gaan we wel de tussentijd inkorten wanneer ze een buitenren hebben en dus buiten gaan komen.

Bewerkt door Hobayni, 30 maart 2010 - 18:49.

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#3 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:32

Hobayni zei:

Momenteel krijgen ze hier alle drie om de drie maand een pipetje Stronghold wat ontvlooit en ontwormd. Dit haal ik gewoon in de apotheek.
Waarschijnlijk gaan we wel de tussentijd inkorten wanneer ze een buitenren hebben en dus buiten gaan komen.

Weet je toevallig nog wat de stronghold kost bij de apotheek? Ik rijd er telkens voor naar de DA, nog nooit bij stilgestaan dat je dit ook bij de apotheek kunt verkrijgen. ;)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:39

Ik vind de prijs nu niet terug maar ik weet wel dat het goedkoper is als je ze per verpakking van 6 koopt dan per 3.

Geplaatste afbeelding

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#5 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:42

Ik betaal iets van een 20 euro voor drie pipetjes.Btw,mijn DA vind het ook puur vergif als ze nog niet besmet zijn :)

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:46

Gabriƫl loopt buiten en die krijgt dan om de 6 maanden een pipetje ontwormingsmiddel extra buiten de maandelijkse stronghold.

Geplaatste afbeelding

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#7 Geplaatst 30 maart 2010 - 20:57

die stronghold is iets van een 20€ voor drie pipetjes. in ieder geval goedkoper dan die van onze hond want das al direct 25a26€ voor drie pipetjes.

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#8 Geplaatst 01 april 2010 - 09:14

ontvlooien doe ik maandelijks (preventief natuurlijk) met frontline, ontwormen gebeurt bij Jesper iedere 3 maand met een pilletje (drontal, kan dat ? Ben niet zeker van de naam) en Sprot iedere 6 maand met datzelfde soort pilletje.

(heb buitenkatten)

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#9 Geplaatst 01 april 2010 - 09:16

Hier gebruik ik Advantage om te ontvlooien en Drontal om te ontwormen. Angel reageert nogal sterk op Stronghold en wil dit daarom niet meer gebruiken. Is nu al eventjes geleden maar met de zomer in aantocht ga ik wel weer regelmatiger doen.

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 01 april 2010 - 09:40

Advantage tegen de vlooien, doe ik niet preventief, Profender (pipetjes) om te ontwormen, doe ik waarschijnlijk niet vaak genoeg :oops:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*

#11 Geplaatst 01 april 2010 - 10:06

best is dat je al begint met ontvlooien, gisteren kwamen mijn katten naar huis en zatten al teken in!
heb ze direct verwijderd en nog rap naar de apotheek gereden!

ik gebruik frontline combo voor  de ontworming weet ik het niet :d

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#12 Geplaatst 01 april 2010 - 10:49

ja, ik doe het elke maand met stronhold omdat ik ook een hondje heb dat buiten komt en die besmetten elkaar anders...tis geen pretje die vlooien en eens je ze hebt raak je er moeilijker vanaf... :(
kheb nu wel gezien dat ze bij zooplus advantage verkopen (of misschien wast een ander merk) misschien goedkoper? Ik vind stronghold veruit de beste.

Af en toe doe ik ook nog zo een ontwormingspasta (catmint/dogmint) omdat stronghold niet voor alle soorten wormen werkt.

Bewerkt door sneeuwwitje, 01 april 2010 - 10:50.

Guest_Jokari_*
Guest_Jokari_*

#13 Geplaatst 01 april 2010 - 11:55

nu pas teken ?? Jesper die komt het hele jaar door thuis met teken. ok in januari is dat maar af en toe maar sinds februari moet ik die al haast elke dag van teken verlossen.

't Is natuurlijk wel een langharig monster. :ha

stronghold werkt hier niet afdoende, Jesp blijft wormen hebben met dat middel.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 01 april 2010 - 18:57

Ik ontworm hier wel, maar preventief anti-vlooimiddel geven doe ik niet omdat ze enkel in hun kattenren buiten komen.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 01 april 2010 - 19:03

Ontwormen doe ik om de zes maand met Milbemax ofzo. Ontvlooien doe ik niet. Vroeger deed ik het niet, omdat ze niet buiten gingen (behalve kleine terras). Nu denk ik er toch over na om het te doen, want met die tuin is de kans volgens mij toch groter op vlooien.

Nu vraag ik mij eigenlijk ook af hoe dat dit dan gaat, want jullie zeggen dat stronghold ontvlooit en ontwormt. Dat is dan eigenlijk niet goed als ik dat in combinatie met die pillen zou doen? Frontline wil ik niet onmiddellijk gebruiken, omdat velen niet tevreden zijn daarvan. :catscratchhead
Geplaatste afbeelding