Spring naar inhoud

- - - - -

rozenblaadjes

• Log in om te reageren
12 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#1 Geplaatst 30 maart 2009 - 18:27

Het is misschien een stom vraagje, maar weet iemand waar je rozeblaadjes kan kopen? Ik heb al gezocht, maar ik vind er geen...
Ik wil er rozenwater van maken om de ogen van ons Sanka mee uit te kuisen (mijn hond), ze is blind, maar krijgt nog altijd constant lichte ontstekingen enzo, dus ik zou haar ogen daar dagelijks mee willen uitkuisen.
Dus, iemand een idee waar ik deze moet halen of moet ik gewoon regelmatig een boeketje rozen kopen? :p

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#2 Geplaatst 30 maart 2009 - 19:26

Eens vragen in je bloemenwinkel, die zullen er wel aangeraken.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#3 Geplaatst 30 maart 2009 - 19:27

Waarom doe je het niet met die ampulletjes die je ook voor baby's kunt gebruiken.
Mijn dochter had vorige week weer eens ontstoken oogjes en met een paar dagen was het weer zo goed als over.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#4 Geplaatst 30 maart 2009 - 19:29

*mikkeke* zei:

Waarom doe je het niet met die ampulletjes die je ook voor baby's kunt gebruiken.
Mijn dochter had vorige week weer eens ontstoken oogjes en met een paar dagen was het weer zo goed als over.

wat voor iets is dat? en kan ik dat blijven gebruiken? Want ik wil het echt elke dag geven, ook als haar ogen beter zijn, want ze is er heel gevoelig aan.
en moet ik dat dan in de apotheek halen? Is dit duur? (als het dagelijks is, toch liefst het zo goedkoop mogelijk houden ;) )

alvast bedankt voor de tip :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 30 maart 2009 - 20:07

schoonmaken met water waar je kamille in hebt laten weken, is ook goed en verzachtend.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 30 maart 2009 - 20:27

Die tubekes zijn gewoon fysiologisch serum of water. En die zijn niet zo duur, ik heb er hier meestal ook altijd liggen om de kinderen of mijne man hun ogen mee uit te spoelen als er een stofje inzit dat er niet uit wil. Je kan die zo verkrijgen bij de apotheker. :)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#7 Geplaatst 30 maart 2009 - 20:32

catherine zei:

Die tubekes zijn gewoon fysiologisch serum of water. En die zijn niet zo duur, ik heb er hier meestal ook altijd liggen om de kinderen of mijne man hun ogen mee uit te spoelen als er een stofje inzit dat er niet uit wil. Je kan die zo verkrijgen bij de apotheker. :)

bedankt, dan ga ik morgen eens horen bij de apotheker :)

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#8 Geplaatst 31 maart 2009 - 09:46

Dat is idd wat ik bedoelde.
Wat de prijs is weet ik eigenlijk niet.
Heb ooit eens zo'n enorme doos gekocht en die is nog niet op

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 31 maart 2009 - 10:07

Ik zou eens gaan kijken bij de apotheek of de dieetwinkel. Ik zou zeker geen bloemen kopen en zelf experimenteren want op bloemen zitten massa's bewaarmiddelen en pesticiden en die moet je niet in dat beestje zijn oogjes doen.  Als je het bij de apotheek koopt is het steriel.
Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#10 Geplaatst 31 maart 2009 - 10:16

Rozenwater kan je bij de D.A. maar ook in de DElhaize en waarschijnlijk ook nog wel bij Carrefour vinden.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 31 maart 2009 - 10:47

Bij deapotheek kan je ook gewoon rozenwater in een flesje kopen hoor. Ik zou het ook niet zelf beginnen maken.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 31 maart 2009 - 11:08

Roosje zei:

Ik zou eens gaan kijken bij de apotheek of de dieetwinkel. Ik zou zeker geen bloemen kopen en zelf experimenteren want op bloemen zitten massa's bewaarmiddelen en pesticiden en die moet je niet in dat beestje zijn oogjes doen.  Als je het bij de apotheek koopt is het steriel.

was precies wat ik ook dacht
maar inderdaad: je kan rozenwater gewoon in de winkel kopen ^^
kamillethee is ook goed
en fysiologisch water is ook goed
keuze genoeg :LOL:

Geplaatste afbeelding

mobius
mobius
  • 7.516 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 31 maart 2009 - 14:58

Zelfde als hierboven: geen rozenwater zelf maken. Gewoon gaan kopen in de apotheek :d