Spring naar inhoud

- - - - -

gewicht kitten

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Guest_trio_*
Guest_trio_*

#1 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:31

Hallo ik ben hier nieuw :oops: en heb bij het rondneuzelen toch al aardig wat tips gevonden.  Nu had ik toch een vraagje ik ga half mei onze Nelly ophalen een BKH poesje dan is ze 13 weken nu breng ik ze tweeweekelijks een bezoekje ze is nu 6 weken en ik hoor dat ze toch een ondergewicht heeft nl. 490 g ondanks het bijvoeden het is een nestje van vijf en zijn allemaal rond dit gewicht moet ik mij zorgen maken of haalt ze dit nog wel in als ze meer zefstandig gaat eten.  Ik heb al enkele reacties gekregen van mensen die BKH poezen hebben en die maken mij toch wat ongerust :s !!!!!!

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#2 Geplaatst 30 maart 2010 - 19:40

Dit is precies echt wel weinig voor een kitten van 6 weken, dit is meer het gewicht voor een kitten van 3 à 4 weken als ik me niet vergis. Ik denk dat ze op een leeftijd van 6 weken meer tussen de 700 en de 800 gr. moeten schommelen. Maar er gaan hier zeker mensen meer informatie kunnen geven hoor. ;)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 31 maart 2010 - 06:34

Dat is echt wel weinig.  Volgens mij gaan de fokkers hier een antwoord op kunnen geven.

Guest_BUFFYKE_*
Guest_BUFFYKE_*

#4 Geplaatst 31 maart 2010 - 06:58

hallo mijn kittentje woog ook maar 500gr toen ik het kocht idd ondervoed maar bij speciale voeding van de dierenarts komen ze wel snel bij hoor ...
groetjes nele

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#5 Geplaatst 31 maart 2010 - 10:35

Ja ik ben nu ook niet doodongerust :misselijk: en met bijvoeden zal het wel in orde komen ik ga zaterdag weer een bezoekje brengen :love3: en dan weet ik weer meer maar ze zou nu toch moeten gaan bijkomen.  Ze drinkt goed en brokjes gaan er ook goed in, er is mij gezegd dat ze op 12 weken toch zeker 1 kilo en liefst iets meer zou moeten wegen ook vanwege de inentingen en om ze op 13 weken op te halen, komt wel in orde !!!!!! Mijn andere twee poezels zijn HTK poesjes dat kan je zo ni vergelijken hé en ik vertouw op ieder zijn goede raad.

Groetjes Pascale, poupousse, pitou en Nelly op komst !!!!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#6 Geplaatst 31 maart 2010 - 11:25

volgens mij had ik al ergens hier antwoord op gegeven je stelde die vraag ook ergens anders ;) maar het is inderdaad te ligt. ik zou sowieso als je de kleine mag halen het kleintje niet halen als ze niet minimaal 1300 gram is hoor. althans dat is voor mij de ondergrens. ze zijn hier al mijn britjes er altijd ruim boven. ik zou toch ergens anders ook even informeren naar een kitten.. :oops:

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#7 Geplaatst 31 maart 2010 - 11:38

Ja als ik zaterdag ga kijken en ik heb er toch geen goed gevoel bij dan ga ik nog wel is rondhoren, ik zou het jammer vinden want na enkele bezoekjes word het al een beetje je eigen poes hé :love3: .  Nu kwam het bij mij niet over of de fokster had zoiets van pf maak u geen zorgen het komt wel goed ze is er wel mee begaan en houd het gewicht van het hele nestje goed in de gaten ze mailt mij ook bijna elke dag hoe het gaat maar als het echt niet goed gaat moet ik op tijd een keuze maken hoe erg ik het ook zou vinden, toch bedankt voor je reactie want met zulke dingen heb ik helemaal geen ervaring en je kan het maar beter een keertje van iemand anders horen hé.

Pascale en poezels !!!!!!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#8 Geplaatst 31 maart 2010 - 11:44

met hoeveel weken mag je de kleine halen? een kitten word ook niet geent als het te licht is. ik heb 1 keer een kitten langer vast gehouden omdat het te licht was met eerste enting dus is ze 3 weken langer gebleven... succes hoor met je keuze het is ook niet makkelijk om het af te zeggen als je je er al aanhecht ;) .. dat begrijp ik helemaal :)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#9 Geplaatst 31 maart 2010 - 11:56

Er is mij wel gezegd dat als ze niet minstens 1 kilo (liefst iets meer) weegt ze te ligt is om haar inentingen op 12 weken en dat ze dan iets langer zou moeten blijven :( .  En ja sorry ik had die vraag al ergens anders gesteld maar ik ben nieuw en vind niet alles direct terug hahaha !!!!!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#10 Geplaatst 31 maart 2010 - 12:02

trio zei:

Er is mij wel gezegd dat als ze niet minstens 1 kilo (liefst iets meer) weegt ze te ligt is om haar inentingen op 12 weken en dat ze dan iets langer zou moeten blijven :( . En ja sorry ik had die vraag al ergens anders gesteld maar ik ben nieuw en vind niet alles direct terug hahaha !!!!!

geeft helemaal niks ik kan ook heel vaak iets niet terug vinden :) ... je weet dat ze 2 keer geent moeten worden he. 9 weken en ongeveer 12 weekjes. heb je al eens gevraagt naar de testen van beide ouder dieren? zijn papa en mama wel getest....

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#11 Geplaatst 31 maart 2010 - 12:23

Ja ik heb alles mogen zien toen ik de eerste keer daar kwam ze was toen 3 weken en alle testen waren in orde papa is een stevige kater van ruim 10 kilo die was er ook en mamapoes een mooie blauwe poes van 7 kilo (nu wat magerder door nestje) ze had nog twee nestjes zitten die toen 9 en 12 weken waren en alle kittens zaten op goed gewicht heb ze zelf zien wegen. ja 2 inentingen 9 en 12 weken ik ben wel een leek maar als ze het allemaal laat zien en wegen en bijvoeden als ik er ben geeft dat toch vertrouwen haar dierenarts was er zelfs een keertje om een ander nestje te enten en zei ook dat het deze keer lichtgewichtjes waren maar stelde me ook gerust dat het bijvoeden een heel stuk helpt maar ja daarom ben ik een leek zeker hé ! :)

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#12 Geplaatst 31 maart 2010 - 12:30

bijvoeden had ze al veel eerder moeten doen is mijn mening... ik hoop voor je dat de gewichtjes snel goed komt voor je. ;)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#13 Geplaatst 31 maart 2010 - 17:05

Ik heb vanmiddag een mailtje gekregen over Nelly en zit nu op het gewicht van 570 g nog niet het ideale denk ik maar er komt toch bij :LOL: !!!!!!!!!

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#14 Geplaatst 31 maart 2010 - 17:54

nou duimen dat het gauw verder snel omhoog schiet :) ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 01 april 2010 - 19:07

:geluk: :geluk: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag