Spring naar inhoud

- - - - -

Voeding voor gesteriliseerde kat

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 30 maart 2009 - 19:23

Ik ben net bij de dierenarts Neutered Cat van Hills gaan kopen, iemand hier ervaring mee? En blijf je dat dan geven of schakel je na een tijdje op adult over?
Had van Aveve ook speciaal natvoer voor gesteriliseerde katten van ProPlan meegebracht (met zalm en tonijn) maar daar haalt madame haar neus maar voor op :louche: ... En ondertussen zit ik hier nog met een hele voorraad kittenvoer... :s

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#2 Geplaatst 30 maart 2009 - 19:25

mijn dierenarts heeft nooit iets gezegd over voer voor gesteriliseerde katten :o
Orli heeft dit nooit gekregen en is toch perfect gezond :o had er eigenlijk nog niet van gehoord :oops:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#3 Geplaatst 30 maart 2009 - 19:26

Oeps... ik heb dat hier verkeerd gezegt, dacht dat ik bij voeding zat... :oops:

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 30 maart 2009 - 19:27

GEZET (niet gezegt dus ;) )

Guest_joey_*
Guest_joey_*

#5 Geplaatst 30 maart 2009 - 20:02

Hey, de DA heeft na de sterilisatie van Joey mij ook aangeraden om over te schakelen op een voeding speciaal voor gesteriliseerde katten. Ik geef nu dus "royal canin cat neutered young female skin". De prijs komt ongeveer overeen met de royal canin die je in de dierenwinkel kunt krijgen. Er zit iets minder vet in, het is goed voor de blaas en dergelijke, en ik heb de "skin" zodat haar vachtje ook mooi glanst. Ik ben dus tevreden :) !
Verder staat er op mijn zak dat je deze voeding geeft vanaf de sterilisatie tot aan 7 jaar. Maar aangezien ik ook nog een volledige zak royal canin kitten had staan, heb ik dit eerst gemengd en samen gegeven, totdat de kitten voeding op was... Dat kan dus absoluut geen kwaad!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 30 maart 2009 - 21:20

Onze DA heeft dat ook wel aangeraden maar ik ben toch bij mijn voer gebleven..ze doen het daar supergoed op.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#7 Geplaatst 30 maart 2009 - 23:08

Om eerlijk te zijn? Ik geloof niet zo in specifieke brokken. Ik denk eerder aan verkoopstechnieken en DA's die een mooie cent krijgen aan het promoten ervan. Ik heb hier nooit aparte brokken gegeven ook niet toen ze nog kitten waren. Eén keer heeft Lou Hills Low Allergen gekregen omwille van z'n voedingsallergie in combinatie met KVV zonder granen of chemische toevoegingen. Na een dikke maand ging het idd beter maar volgens mij lag het aan het versvoer. Ik ben niet anti brok maar ook niet pro, verre van. Tegenwoordig hoor je steeds vaker klachten over nieren en urinewegenaandoeningen bij katten. Hier krijgen ze het ook hoor maar niet als hoofdvoer. Ik ga er vanuit als je er een goed en vast voedingschema op nahoudt en ze voldoende beweging krijgen, de katten dan het beste gedijen en ook niet snel overgewicht zullen krijgen.

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 31 maart 2009 - 00:31

Mijn gecastreerde kater en open kattin krijgen gewoon hetzelfde voer. :)

Geplaatste afbeelding

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 31 maart 2009 - 09:32

Gewoon opletten dat de poezel niet te dik wordt. Als ze gewoon op gewicht blijft zou ik niet van eten veranderen.

Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#10 Geplaatst 31 maart 2009 - 11:33

Maar ze kreeg nog kitteneten, dus daar zitten sowieso te veel calorieën in he? Ik ga nu dat eten voor de gesteriliseerde kat opgebruiken en dan kan ik daarna nog altijd gewoon eten kopen... Een beetje kijken en vergelijken he...

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 31 maart 2009 - 11:43

in kitteneten zitten meer eiwitten, dan moet je gewoon zien dat je kat meer beweging heeft
ik geef aan toulouse ook geen kittenbrokken, maar gewoon adult brokken
ze heeft hier op kot toch niet zo veel beweging dus ik wil niet dat ze te dik  wordt
verder ga ik helemaal akkoord met wat kiki zegt
ik kijk niet wat er op de zak staat van naam, ik kijk naar de ingrediëntenlijst om mijn keuze te maken.
Mijn eerdere DA raadde mij ook speciaal voer aan, maar dat vind ik dus niet te betalen
al die speciale brokken zijn gewoon bullshit volgens mij
als je zorgt dat je kat voldoende beweging heeft, en je niet TE veel brokken gaat voeren dan is er volgens mij niets wat je kat tegenhoud gezond te zijn ^^

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#12 Geplaatst 31 maart 2009 - 11:49

ik heb nog nooit speciaalvoer gegeven aan één van mijn dieren en ze zijn allemaal altijd heel gezond geweest, dus ik zou niet weten waarvoor het nodig is ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 31 maart 2009 - 12:48

Hier zijn ze vorig jaar in november gestriliseerd geloof ik, en ik had ook nog een hele zak kitten eten staan. Ben niet overgeschakeld, ze hebben gewoon verder gekregen wat ze voordien kregen. Vind het zinloos om eten dat je hebt staan zomaar weg te doen als de poezen er geen nadeel van ondervinden. Zolang ze hier niet te dik worden eten ze de kittenbrokken op en daarna krijgen ze volwassen voer.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 07 april 2009 - 19:39

Mijn katers zijn nu toch ook al een paar maandjes gecastreerd en geef hen nog steeds hun kittenvoeding. Gewoon erop letten dat ze niet te dik worden.
Ik blijf hen dit geven tot ze 12 maanden zijn ofzo. Zal nog wel zien.
De DA heeft toen wel een tip gegeven van RC voor gecastreerde katers, maar had nog eten staan toen. Ook mocht ik al volwassen voeding geven, dus zoveel zal het geen kwaad kunnen.

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#15 Geplaatst 08 april 2009 - 14:33

Als een castraat te dik wordt kan je altijd nog overgaan op light.
Maar meestal is dat pas bij het ouder worden. Een kitten van bij ons dat nu een kater castraat is van 6 jaar staat op Bento light. Hij werd erg lui en dik en met dit voer, nu al 6 maanden, is hij terug veel actiever en slanker geworden. En hij vind het nog lekker ook...