Spring naar inhoud


- - - - -

Burkaverbod in België?


  • Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
cheryl
cheryl
  • 1.822 berichten
    • Locatie: Beringen
  • 2 katten
OFFLINE

#16 Geplaatst 31 maart 2010 - 21:27

Ik vind ook dat ze hun moeten aanpassen in het land waar ze wonen.
Een burkaverbod, zeker invoeren! Ik werk in de buurt waar veel "vreemden" wonen en die komen bij ons dagelijks over de vloer, er is er eentje bij die altijd een burka draagt. Vind dat echt onverantwoordt, je ziet haar lichaamstaal niet, haar ogen niet, niets. Ik weet nooit wat daar onder schuilt... Ze zal ook nooit praten, raar he?
Alleen is ze eens heel kwaad geworden toen ze aan de kassa iets niet wilde ruilen, die heeft gevloekt man! :o
Nee, van mij mag dat die burka verboden worden, wij mogen toch ook geen bivakmuts opzetten?...

Bewerkt door cheryl, 31 maart 2010 - 21:28.


Guest_angie555_*
Guest_angie555_*
OFFLINE

#17 Geplaatst 31 maart 2010 - 21:38

Wij passen ons ook aan in hun land als we op vakantie zijn dus ik ben absoluut een voorstander van dat de burka VERBODEN wordt. Je weet ook nooit wie er achter schuilt .

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
    • Locatie: Eindhoven, Nederland
  • 2 katten
OFFLINE

#18 Geplaatst 31 maart 2010 - 22:17

Goede vraag, het heeft twee kanten. Je ziet inderdaad niet wat zulke mensen doen, qua lichaamstaal.
Ik werk in een winkel, en je kan echt niet zien of iemand niet het hele wijnrek onder zo'n
ding heeft gestopt bijvoorbeeld. Iedere dief kan zo'n ding aantrekken en van alles jatten!

Aan de andere kant... Net wat Nathalie zegt: Als dat verbod werkelijk doorkomt, kunnen die
vrouwen al helemaal niet meer buiten komen, waardoor ze (zo mogelijk) nog meer beperkt worden.

Moeilijk :s

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
    • Locatie: Heusden (Gent )
  • 4 katten
OFFLINE

#19 Geplaatst 31 maart 2010 - 22:28

Magic Coonie zei:

Wij wonen in België en zijn allemaal westers gekleed, dus iedereen moet zich maar aanpassen als ze hier komen wonen.

Een nudist kan naakt in zijn huis rond lopen maar van de moment dat hij buiten komt moet hij wel kleren dragen en moet hij zich ook aanpassen.

just

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
    • Locatie: berchem
  • 11 katten
OFFLINE

#20 Geplaatst 31 maart 2010 - 22:33

Magic Coonie zei:

Wij wonen in België en zijn allemaal westers gekleed, dus iedereen moet zich maar aanpassen als ze hier komen wonen.

Een nudist kan naakt in zijn huis rond lopen maar van de moment dat hij buiten komt moet hij wel kleren dragen en moet hij zich ook aanpassen.

Volledig mee eens

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*
OFFLINE

#21 Geplaatst 31 maart 2010 - 22:41

Tjah, ik vind het een moeilijke kwestie die je niet zomaar zwart wit kan bekijken.... er zijn er die bijvoorbeeld met hun gezicht vol piercings (en dan bedoel ik ook echt VOL) lopen, en heel extreme kleren aandoen, en dat mag dan weer wel.... vind ik dan ook ergens niet kloppen, als ze er in het openbaar mee willen rondlopen is dat hun keuze ergens... MAAAAR er is voor mij wel een groot verschil tussen op straat lopen en op school of werk verschijnen... als ik op school mijn pet moet afzetten, zij hun gedoe ook, voor werk hetzelfde...
Maar als je gezicht echt zichtbaar moet zijn op straat zou het inderdaad verboden moeten zijn. Hoewel ik toch ook genoeg mensen zie waarbij het gezicht verborgen is...
voor mij is het gewoon iedereen gelijk voor de wet, wat ik niet mag, zij ook niet!

Guest_lenalena170_*
Guest_lenalena170_*
OFFLINE

#22 Geplaatst 31 maart 2010 - 22:46

Ben er net over aan het denken, ik werk in een winkel en stel me voor dat er iemand in een burka binnen komt en op mij afkomt, ik geloof dat ik angst zou hebben je ziet niet wie er onder de burka steekt misschien wel een overvaller die zich zo aankleed.
Je ziet toch vaak bij tankstations en banken dat men eerst de helm moet afzetten alvorens naar binnen te gaan en iemand met een burka dan? eEn met een hoofdoek?
Dus wat mij betreft invoeren die wet en wel zo snel mogelijk.

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
    • Locatie: Heusden(Gent)
  • 1 katten
OFFLINE

#23 Geplaatst 31 maart 2010 - 23:34

Magic Coonie zei:

Wij wonen in België en zijn allemaal westers gekleed, dus iedereen moet zich maar aanpassen als ze hier komen wonen.

Een nudist kan naakt in zijn huis rond lopen maar van de moment dat hij buiten komt moet hij wel kleren dragen en moet hij zich ook aanpassen.


totaal mee eens martine... als ze naar hier komen moeten ze zich maar westers gedragen ook.tenslotte zijn we een westers land en daarbij echte burka's worden zelden of nooit hier gedragen.

kweet niet martine als het een schoon nudistje is mag ie ook el naakt buiten komen zenne :ha

Bewerkt door miranda, 31 maart 2010 - 23:36.


catherine
catherine
  • 40.162 berichten
OFFLINE

#24 Geplaatst 31 maart 2010 - 23:41

giroldi zei:

Goede vraag, het heeft twee kanten. Je ziet inderdaad niet wat zulke mensen doen, qua lichaamstaal.
Ik werk in een winkel, en je kan echt niet zien of iemand niet het hele wijnrek onder zo'n
ding heeft gestopt bijvoorbeeld. Iedere dief kan zo'n ding aantrekken en van alles jatten!

Aan de andere kant... Net wat Nathalie zegt: Als dat verbod werkelijk doorkomt, kunnen die
vrouwen al helemaal niet meer buiten komen, waardoor ze (zo mogelijk) nog meer beperkt worden.

Moeilijk :s

Idd wij moeten ons ook aanpassen als we naar hun land gaan. Dus zei hier ook. Ik zou ook helemaal niet op mijn gemak zijn moest zo iemand aan mijn kassa verschijnen; ik zeg niet dat ze allemaal slecht zijn maar het jaagt angst aan je hoort en ziet genoeg op tv. En al die toestanden zijn soms zo ver weg niet.

En als ze zogezegd niet meer buiten mogen komen van hun zo geliefde ventje dan moeten ze maar terug naar hun land gaan.
Die vrouwen mogen niks echt helemaal niks en de venten doen maar.
Dat verbod mag heel snel komen.



Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*
OFFLINE

#25 Geplaatst 01 april 2010 - 00:25

Ik ben op zich iemand die heel verdraagzaam is naar andere culturen toe, maar burka's daar heb ik toch ook iets tegen.

Ik vind het niet kunnen dat iemand zo afgeschermd wordt van de wereld. Naast de gevolgen voor de vrouw zelf, heeft dit bijvoorbeeld ook grote veiligheidsrisico's. Er zijn al bankovervallen gepleegd met die dingen, gewoon omdat men niet kon controleren wie eronder zat.

Zoals ik al zei vind ik naast veiligheid het echt afschermen ook niet positief. Mijn oom (Moslim) zegt ook dat de Koran helemaal geen burka ofzo predikt. Ze zegt wel dat je je niet mag laten leiden door je lusten, dat je die ook niet expliciet mag opwekken. In die zin is een losse hoofddoek als teken van kuisheid ruim voldoende. Eigenlijk gaat het meer over je gedrag dan over je outfit. Waarom dus een volledig bedekkende burka nodig is... nou dat vind ik dan een teken van extremisme en dat is nooit goed. In geen enkele cultuur.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten
OFFLINE

#26 Geplaatst 01 april 2010 - 06:37

Ik heb respect voor iedereen zijn/haar overtuigingen. Ook voor de vrouwen die een burka dragen, maar in de westerse wereld is het normaal dat wij iedereen haar gezicht kunnen zien. En dat moet ook bij hun kunnen.
Zoals Sarah zegt denk ik ook elke keer aan de veiligheidsrisico's. Moest er op mijn werk iemand in burka voor mij staan, dan vrees ik in eerst instantie toch voor een overval.


Guest_mel en pieter_*
Guest_mel en pieter_*
OFFLINE

#27 Geplaatst 01 april 2010 - 08:07

ik sta achter het verbod!
op Sint amandsberg zie je er toch een paar!
als het dan binnenkomt in uwe winkel ook als is het maar een strijkhuis zit je toch niet op u gemak! zeker niet ik zit hier alleen :louche:
je weet niet tegen wie je praat, je hebt geen gevoel van contact!
mijn metekind is ooit eens hard beginnen wenen door zo iemand e!
ze dacht dat het een spook was :gek:
Maar ik vrees er voor dat er nog opstand zal komen !
is altijd zo e ! als er iets veranderd voor hun cultuur dan is er opstand en als er bij ons iets veranderd van cultuur zwijgen we gewoon :louche:

Guest_Bloep_*
Guest_Bloep_*
OFFLINE

#28 Geplaatst 01 april 2010 - 08:50

Ik hoop dat Nederland snel volgt met een dergelijk verbod, gewoon voor de veiligheid.
Als boerka's worden toegestaan, wat is dan het nut van de identificatieplicht?

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
    • Locatie: Vlaams Brabant
  • 15 katten
OFFLINE

#29 Geplaatst 01 april 2010 - 08:56

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Magic Coonie Geplaatste afbeelding
Wij wonen in België en zijn allemaal westers gekleed, dus iedereen moet zich maar aanpassen als ze hier komen wonen.

Een nudist kan naakt in zijn huis rond lopen maar van de moment dat hij buiten komt moet hij wel kleren dragen en moet hij zich ook aanpassen.



Helemaal mee eens, ik sta ook achter dit verbod.
Is al hetzelfde als een bivakmuts, je weet niet wie eronder zit en deze zijn toch ook verboden in publiek.

De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*
OFFLINE

#30 Geplaatst 01 april 2010 - 09:03

ik sta ook achter dit verbod