Spring naar inhoud

- - - - -

Burkaverbod in België?

• Log in om te reageren
58 reacties op dit onderwerp
Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#46 Geplaatst 03 april 2010 - 23:07

ik vind de burka ook echt niet kunnen, zijn precies spoken.
Een paar jaar geleden heb ik er eens een paar gezien met een burka en toen was het snikheet.  Ik zou het daarin echt niet in kunnen uithouden, daar wordt je toch helemaal beroerd van :trance:
Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#47 Geplaatst 03 april 2010 - 23:28

Ik vind een burka echt niet kunnen ,en daarbij ze kiezen om hier te wonen dan moeten ze ziich ook maar aanpassen aan de regels hier . Anders blijven ze maar waar het toegestaan wordt .Precies of je moet hier in Belgie maar alles toelaten :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#48 Geplaatst 04 april 2010 - 00:14

ik vind dat een burkaverbod misschien toch moet kunnen in onze maatschappij. het past gewoon echt niet in onze cultuur, een burka boezemt ons gewoon angst in. dat er blijkbaar al overvallen mee gepleegd zijn vergroot enkel die angst. er moet zeker respect zijn voor verschillende culturen, in dit geval is het de andere cultuur die begrip moet kunnen opbrengen voor ons.
het ligt voor onze cultuur duidelijk te moeilijk om compleet verhuld over straat te gaan. wanneer je ervoor kiest om elders te gaan wonen moet er ook van de andere kant respect zijn, in dit geval voor ONZE cultuur...

uiteraard kan er betreurd worden dat dit in een verbod gegoten moet worden. net zoals betreurd kan worden dat racisme bij wet verboden is en dat discriminatie op de werkvloer tegenwoordig bestraft kan worden. of, om een compleet uit de context gerukt voorbeeld te geven: dat moord bij wet verboden is. sommige zaken zouden inderdaad vanzelfsprekender moeten zijn, maar zijn het nu eenmaal niet. als vrouwen gedwongen worden een burka te dragen, hoe anders dan dmv een verbod voorkom je in ons land dergelijke praktijken?

waarschijnlijk ben ik nog steeds veel te kortzichtig in deze mening. ik heb er geen idee van wat de impact van dergelijk verbod in het dagelijkse leven van die vrouwen zal zijn. ik weet niet of ze écht beter af gaan zijn als het verbod er is. ik denk dat dat een heel complexe zaak is. maar nogmaals, het ligt in onze cultuur echt te moeilijk om met burka over straat te gaan, en dat mag ipv impliciet ook expliciet een regel zijn denk ik. ik sta echter altijd open voor andere invalshoeken en ben zeker bereid om mijn mening te herzien indien nodig. ik hoop hiermee ook niemand beledigd te hebben...

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#49 Geplaatst 04 april 2010 - 13:22

Weetje wat ik grappig vind, dan doen die een hoofddoek aan om "geen lusten op te wekken" maar dan ook kilo's schmink... en hakken van 10cm...is toch ook wel een contradictie! :ha
Nu ja ieder doet tot op bepaalde hoogte wat die zelf wil maar ik kan me ook wel goed vinden in de mening van Alaantje over vrijheid, er is een dunne grens, extremisme toelaten is ook een vorm van vrijheid waar je niet bepaald vrijer van wordt :d

Bewerkt door sneeuwwitje, 04 april 2010 - 13:23.

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#50 Geplaatst 04 april 2010 - 19:20

ik denk niet dat een hoofddoek altijd met die intentie gedragen wordt, het zal wel om die reden begonnen zijn dat gebruik maar ik denk niet dat elke vrouw die een hoofddoek draagt dat puur, enkel, voor "geen lusten opwekken" doet... ik denk dat het net zo hard gewoon is om te tonen "kijk, ik hoor bij de moslimgroep" (ik zeg maar iets)

zo'n beetje gelijk kerstmis, dat is toch ook niet meer puur de geboorte van jezus vieren... ik denk dat de hoofddoek ondertussen voor nog wel veel meer staat dan enkel dat en dan kan je dat van de schmink en de hakken beter begrijpen denk ik.

Geplaatste afbeelding

Guest_Zazu_*
Guest_Zazu_*

#51 Geplaatst 06 april 2010 - 11:55

Ik sta achter dit verbod, vroeger werkte er een vrouw in de apotheek waar ik kwam die gekleed was in een burka en ik voelde me daar niet prettig bij, ik zie graag tegen wie ik praat, en dat gaat niet met zo'n brievenbus. Op school had ik ook een klasgenootje met een burka, en dat meisje viel overal een beetje buiten. Met gymnastiek moest ze die burka af, de eerste keer was dat heel raar om te zien. Ze wilde nooit mee doen dus ze had dat 2 jaar uit kunnen stellen maar dan moest ze om te slagen. Maar na gym ging de complete burka weer aan.

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#52 Geplaatst 06 april 2010 - 16:07

Een Burka hoor gewoon niet in onze maatschappij!
je kan absoluut niet zien wie erachter zit, dus je bent ook nooit zeker of zij wel is wie zij is!
Hopelijk hebben onze politici het lef om deze maatregel er door te drukken maar ik betwijfel het
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 07 april 2010 - 14:00

langs de ene kant zou ik zeggen wij mogen ook niet op ons hoofd zetten wat we willen we moeten het steeds afzetten. dus weg ermee.
maar langs de andere kant, het hoort bij hun geloof, kunnen we hun geloof voor een stuk schaden?
dubbel gevoel ermee.
eerste gedacht verbieden, maar bij verdere nadenking weet niet goed is verward.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#54 Geplaatst 08 april 2010 - 14:50

Ik dacht dat er vanavond op Koppen iets kwam over de burka en niqab, voor geïnteresseerden.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 08 april 2010 - 16:21

babetatilla zei:

Ik vind een burka echt niet kunnen ,en daarbij ze kiezen om hier te wonen dan moeten ze ziich ook maar aanpassen aan de regels hier . Anders blijven ze maar waar het toegestaan wordt .Precies of je moet hier in Belgie maar alles toelaten :) ;)

VOLLEDIG mee akkoord!!
Probeer maar eens om bv in een arabisch land in je bikini of zelfs gewoon in je short en topje rond te lopen........!! Ze vinden dat dan aanstootgevend en een beledinging voor eigen bewoners..!

Wel, hier mag dat dus volgens mij OOK gelden, dat verbod op burka's dus hee

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#56 Geplaatst 08 april 2010 - 18:39

Lut zei:

VOLLEDIG mee akkoord!!
Probeer maar eens om bv in een arabisch land in je bikini of zelfs gewoon in je short en topje rond te lopen........!! Ze vinden dat dan aanstootgevend en een beledinging voor eigen bewoners..!

Wel, hier mag dat dus volgens mij OOK gelden, dat verbod op burka's dus hee

dat is dus ook wat ik bedoelde, wij mogen ook onze sociale regels doordrukken

Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#57 Geplaatst 10 april 2010 - 08:01

ik ben ook pro verbod.
Maar even een toevoeging....

De vrouwen die dan het dragen van een burka achterwege moeten laten in het openbaar. Volgens mij komen ze( weet niet echt wie dan) wel met een nieuw soort kleding af die geen burka is maar er niet ver van afwijkt.

Wat de hoofddoeken betreft heb ik daar dus echt geen problemen mee, je ziet iedereen's ogen  en gezicht goed en dat vind ik belangrijk.
Om nu even heel ver af te wijken vind ik ook dat er een gat in de markt is op vlak van hoofddoeken ontworpen door bekende ontwerpers. Misschien moet je de hoofddoek gewoon verwesteren inplaats van die ook minder goed te keuren....

De burka is natuurlijk echt iets anders, ik voel mij ook niet 100% op mijn gemak als ik een vrouw zie die een burqa draagt en kdenk ook niet dat ik er zou kunnen aan wennen om te zien hier.

Bewerkt door fannie, 10 april 2010 - 08:09.

giroldi
giroldi
  • 2.321 berichten
  • 2 katten

#58 Geplaatst 14 april 2010 - 09:49

Is het intussen niet al door in België, het verbod op burkas?

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#59 Geplaatst 14 april 2010 - 13:43

fannie zei:

Wat de hoofddoeken betreft heb ik daar dus echt geen problemen mee, je ziet iedereen's ogen  en gezicht goed en dat vind ik belangrijk.
Om nu even heel ver af te wijken vind ik ook dat er een gat in de markt is op vlak van hoofddoeken ontworpen door bekende ontwerpers. Misschien moet je de hoofddoek gewoon verwesteren inplaats van die ook minder goed te keuren....

Is wel een goeie opmerking, de hoofddoek hier meer aanvaard maken. Interessant idee.