Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwelingen

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
Guest_cato11_*
Guest_cato11_*

#16 Geplaatst 01 april 2010 - 19:14

:geluk:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 01 april 2010 - 22:12

Gefeliciteerd met beide poezels!  :flower:
Ben benieuwd naar de foto's. :)

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 01 april 2010 - 22:38

proficiat met je nieuwelingskes fannie.... idd het is misschien wel vroeg maar soms is dit ook een goede manier om je verdriet van een overleden dier te verwerken... (heb hetzelfde meegemaakt toen men sheltie een spuitje kreeg paar dagen nadien hadden we een nieuwke)....alvast veel succes met de twee poezels en ben ook hartstikke benieuwd naar je fotos :d

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#19 Geplaatst 03 april 2010 - 09:24

Ze zijn er ! :) De lange autorit naar hier verliep goed. Gisterenavond hebben we ze direct in de keuken gestoken en Lucy in de rest van het appartement. Brandy liet haar aaien en Tipsy is gewoon in een hoekje gekropen in de badkamer. Vanmorgen was Brandy ook ineens bang, zitten Brandy en Tipsy nu beide in een hoekje in de badkamer. Heb er een kattenbak gezet en water en brokjes gisterenavond. Hopelijk komen ze beiden in de loop van de dag uit hun schuilplaats want ik moet rond 16u douchen en dan zal ik hen zo eruit jagen vrees ik.
De deuren staan open voor Lucy die natuurlijk blaast maar straks even en vannacht zal ik ze weer appart steken....
Afwachten en geduld hebben he. Brokjes zijn al verminderd en er ligt al wat in de kattenbak in de badkamer en keuken dus ze komen er wel door....Heb wel het gevoel dat het erg lang zal duren.

Foto's zullen dan ook voor later zijn vrees ik !

Groetjes
Fannie

Bewerkt door fannie, 03 april 2010 - 09:26.
Reden van bewerken: iets vergeten

miranda
miranda
  • 7.830 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 03 april 2010 - 09:30

Dat het lang zal duren is niet te zeggen Fannie.... poezen moeten ook de tijd krijgen om te wennen aan andere mensen en aan een andere omgeving...ook als er al andere huisdieren zijn moeten zowel je eigen dieren als de nieuwkomers aan elkaar wennen.
Laat ze gewoon op hun eigen tempo aan elkaar en alles wennen dan komt het wel goed. ;)

Guest_trio_*
Guest_trio_*

#21 Geplaatst 03 april 2010 - 10:08

Hoi Fannie, wij hadden eerst ook een poes van 10 weken Poupousse HTK :) en na 2 maanden hebben we toch en speelkameraadje gezocht uit de opvang Pitou ook een HTK :) .  De eerste dag zat Pitou gewoon onder de kast :( en Poupousse lag er heel de dag voor zonder kwade bedoelingen :LOL: , we hebben ze gewoon laten doen, van de honger is ze toch tevoorschijngekomen.  er is wel wat geblazen en gemept maar na enkele dagen lagen ze samen en één mand en nu, als je Poupousse ziet zie je Pitou ook (beide 11 mdn).  Het zal zich nog eens herhalen want op 12 mei ga ik onze nieuwe aanwinst een BKH poes Nelly :love3: ophalen en hopen dat ze deze ook aanvaarden maar ik zie er weinig problemen in gewoon zelf laten wennen en ieder zijn plaatsje laten zoeken.

Véééééél succes van Pascale, de :cat :cat en :cat op komst !!!!

Nashota
Nashota
  • 17.974 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 03 april 2010 - 10:17

Het heeft tijd nodig, maar het komt vast wel goed hoor, gefeliciteerd met je 2 nieuwe lieverds :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 03 april 2010 - 10:29

Proficiat met de twee nieuwe huisgenoten. Post je foto'tjes eens ze op hun gemak zijn bij je? :oops:
Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#24 Geplaatst 03 april 2010 - 11:42

ondertussen zijn we dat introduceren wel al een beetje gewoon hoor. Alleen zijn het er nu 2 :) . Komt wel goed als je er tenminste geen tijdslimiet op plakt.

De foto's komen zeker wanneer het hier al wat op orde is. Nu wil ik echt niet beginnen flitsen want ze zijn nog schrikachtig van elk geluid hier....

groetjes

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#25 Geplaatst 03 april 2010 - 11:44

veel plezier met hen
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#26 Geplaatst 03 april 2010 - 11:44

trio zei:

Hoi Fannie, wij hadden eerst ook een poes van 10 weken Poupousse HTK :) en na 2 maanden hebben we toch en speelkameraadje gezocht uit de opvang Pitou ook een HTK :) . De eerste dag zat Pitou gewoon onder de kast :( en Poupousse lag er heel de dag voor zonder kwade bedoelingen :LOL: , we hebben ze gewoon laten doen, van de honger is ze toch tevoorschijngekomen. er is wel wat geblazen en gemept maar na enkele dagen lagen ze samen en één mand en nu, als je Poupousse ziet zie je Pitou ook (beide 11 mdn). Het zal zich nog eens herhalen want op 12 mei ga ik onze nieuwe aanwinst een BKH poes Nelly :love3: ophalen en hopen dat ze deze ook aanvaarden maar ik zie er weinig problemen in gewoon zelf laten wennen en ieder zijn plaatsje laten zoeken.

Véééééél succes van Pascale, de :cat :cat en :cat op komst !!!!

Proficiat ! met je nieuwe aanwinst Nelly alvast, zal zeker wel lukken dan. als ik lees hoe het voorheen ging, ging het bij jullie wel erg makkelijk eigenlijk !

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 03 april 2010 - 11:45

Succes met de nieuwkomers :thumb:

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 03 april 2010 - 12:53

:geluk: :geluk: , het komt wel in orde :duim: :duim: . Nette heeft hier ook de eerste 3 dagen op de kattenkamer in een houten bakje doorgebracht en ik moet zeggen dat ik nu eigenlijk pas vind dat het begint te klikken tussen de poezen en Nette en ze is toch al van half november hier. Met het nodige geduld komt het wel in orde.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#29 Geplaatst 04 april 2010 - 09:44

Vandaag dus weer net hetzelfde...Brandy ligt nu onder tafel op de stoelen, heeft vannacht een bloempot gebroken maar zal nu niet bewegen.
Over Tipsy maak ik me al zorgen gisterenavond is ze onder het bed gekropen, vanmorgen lag ze er nog steeds....Ze eet en drinkt precies niets meer laat staan dat ze naar de kattenbak gegaan is. Begin mij zorgen te maken nu ....

groetjes

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#30 Geplaatst 05 april 2010 - 09:37

vandaag dus weinig verbetering...
Gisterenmiddag heb ik Tipsy even minder shuw gekregen door een handdoek over haar kopje te doen en haar zo even vast te pakken, ze kwam helemaal los en heeft dan later op de avond gegeten, gedronken en naar de kattenbak geweest....Bij Christoph deed ze ook erg lief.

We hebben dan besloten dat christoph bij haar zou slapen in de slaapkamer en ik in de living met Brandy en Lucy die mij het meest vertrouwen ( Lucy slaapt anders altijd bij ons op de slaapkamer).
Vannacht brak er een miauwconcert uit Tipsy wou niet in de slaapkamer blijven en Brandy was ook aan het miauwen ( heel klagerig). christoph heeft dan maar uiteindelijk de deur opengezet.

Vanmorgen toen ik wakker werd ging ik kijken waar typsy was, ze lag bij mij onder het zetelbed. Christoph heeft haar terug in de slaapkamer gezet maar ze was weer net als gisterenmorgen, panisch angsstig en ze steekt zich weg....

Even dachten we dat ze erdoor was gisterenavond maar nu lijkt het toch wel een probleem als we tipsy gewoon laten doen zal ze weer niet eten, niet drinken en in een hoekje wegkwijnen....