Spring naar inhoud

- - - - -

nieuwelingen

• Log in om te reageren
49 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#31 Geplaatst 05 april 2010 - 15:33

Ik zou het toch niet teveel forceren hoor. Ik denk dat je daarmee het tegengestelde effect krijgt, dat ze nog meer angst gaat krijgen. Als ze zich veilig voelt zal ze wel uit haar schuilplaatske komen om te eten en te drinken. Misschien kan je een eet- en drinkbakje in haar buurt zetten zodat ze nog niet te ver uit haar schuilplaats moet. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#32 Geplaatst 07 april 2010 - 13:31

:thumb: :thumb: :thumb:

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#33 Geplaatst 07 april 2010 - 18:20

tipsy zit nu in een bench in de woonkamer ! Zo kan ze op haar gemak alles observeren en steekt ze zich ook niet de hele tijd weg op de gekste plaatsen ( kan er ook niets ernstig gebeuren). Ze eet ondertussen en drinkt en gaat naar de kattenbak :) ! Zaterdag laat ik haar er eens uit om te zien wat ze zal doen. Aaien enzo laat ze echt al zonder schrik toe....Gaat de goede kant uit met die bench!

Brandy stelt het ondertussen al heel goed, alleen Lucy wil nog niet lief doen!

groetjes

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#34 Geplaatst 07 april 2010 - 18:39

Gelukkig dat Tipsy zich al een beetje beter voelt.
Het zal wel tijd nodig hebben voor de poezen aan elkaar gewend zijn!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#35 Geplaatst 08 april 2010 - 11:02

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Bene
Bene
  • 3.069 berichten
  • 3 katten

#36 Geplaatst 08 april 2010 - 12:15

Succes met je nieuwe schatjes.  Het zal wel snel allemaal van een leien dakje lopen.

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#37 Geplaatst 10 april 2010 - 16:42

de eerste foto's

Bijgevoegde thumbnails

• 20100408_211.JPG
  • 20100408_212.JPG

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#38 Geplaatst 10 april 2010 - 19:32

:LOL: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#39 Geplaatst 10 april 2010 - 21:08

Mooie poeskes hoor :heart: :heart: :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

poesie
poesie
  • 2.119 berichten
  • 6 katten

#40 Geplaatst 11 april 2010 - 10:34

:ha :LOL: :loveshower: :loveshower:
Geplaatste afbeelding

my_Minoes
my_Minoes
  • 640 berichten
  • 1 katten

#41 Geplaatst 11 april 2010 - 10:35

:heart: :heart: :heart:

Bewerkt door my_Minoes, 11 april 2010 - 10:37.

Geplaatste afbeelding

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#42 Geplaatst 11 april 2010 - 10:51

Hele mooie poezeltjes! :love3: :love3:
Zijn de dames al een beetje gewend nu?

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#43 Geplaatst 11 april 2010 - 13:30

gisteren heb ik dus Bambi ( tipsy is onze naam voor haar maar werkt ook verwarrend denk ik dus terug oorspronkelijke naam genomen) uit haar bench gelaten. Eerst liep ze wat rond nog erg shuw enzo maar ik dacht van waauw wat een stap voorwaarts. Toen Brandy kwam kijken werd ze aangevallen door Bambi ( ze hebben voorheen samen gezeten voor een paar maand) dit vond ik raar want ze kennen elkaar....Een 10 minuten later zat Bambi alweer verdoken dit keer in de zetel ( zetelbed die je kan uitklappen). Heb haar er toen weer uitgehaalt en dan liep het weer een tijdje goed. Vanaf er een beweging is probeert ze weer in een schuilplaats te kruipen.
Vanmorgen haar er weer even uitgehaalt, heeft ze Lucy aangevallen. en na een half uur zat ze weer in het zetelbed. Nu dus terug in de bench.
Ik weet het zo niet. Is een erg moeilijk karakter en helemaal niet vriendelijk tegenover andere katten lijkt me zo ( zal wel van de angst zijn maar dan nog aanvallen ? Als Lucy blaast negeert Bambi dat gewoon alsof ze echt niet bang is).

We proberen verder met haar af en toe eens uit te laten en hopen dat ze dan eens niet weer wegkruipt. Als ze in de bench zit zit ze wel de hele tijd te janken, heel de nacht door....Ik begrijp het niet zo goed eigenlijk...

Eerlijk gezegt denk ik dat Bambi haar perfect plekje zou zijn bij iemand alleen zonder andere huisdieren op een klein appartementje. Hopelijk komt het hier ook goed, ik weet dat het nog niet lang is maar krijg er kop nog staart aan en misschien zit het dieper dan enkel maar angstig zijn.

groetjes

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#44 Geplaatst 13 april 2010 - 21:32

pffft. het gaat hier van kwaad naar erger...Bambi toont maar geen beterschap. Gelukkig helpt de mevrouw van de organisatie ons goed met advies geven.
We wachten af tot vrijdag als er dan geen beterschap is dan moet ze terug. Heel erg jammer natuurlijk maar het kan dan niet anders ook voor bambi niet. Ze zou dan pas weer op haar gemak zijn in haar vertrouwde omgeving. Bambi zit nu trouwens weer in het zetelbed en we laten haar daar zitten op advies van de organisatie tot morgenochtend, hopend dat ze er zelf nog uitkomt!

Ondertussen gaat het met Lucy en Brandy ook niet meer zo goed. Ze hebben beiden last van stress denk ik en beginnen nu met elkaar te vechten terwijl ze maandag nog naast elkaar konden liggen zonder gevecht. Daarnet nog brak er een waar gevecht uit met gekrijs en al. Heb ze maar uit elkaar gehaalt !
Ik probeer me kalm te houden bij dit alles maar tis echt niet makkelijk en als het zo door gaat ( ook nu tussen Lucy en Brandy) dan ziet het er niet naar uit dat de rust hier snel zal terugkeren.

eigen schuld :(

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#45 Geplaatst 14 april 2010 - 10:29

:rub: :rub: :rub:
Geplaatste afbeelding