Spring naar inhoud

- - - - -

ongelooflijk angstig

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 01 april 2009 - 13:20

Ik doe de rescue remedy zo in hun drinkbakje, kook het niet eerst hoor. Gewoon enkele druppeltjes, ik denk dat de alcohol dan wel voldoende verdunt is.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#17 Geplaatst 01 april 2009 - 13:27

Je mag 4 druppels in het drinkwater doen. Er moet helemaal niets gekookt worden.
Als je eraan twijfelt dat ze genoeg drinkt kan je ook 4 druppels op het natvoer doen.
Nooit de druppels rechtstreeks in de mond druppelen o.w.v. de alcohol.

Veel succes

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#18 Geplaatst 01 april 2009 - 14:06

Lies zei:

Je mag 4 druppels in het drinkwater doen. Er moet helemaal niets gekookt worden.
Als je eraan twijfelt dat ze genoeg drinkt kan je ook 4 druppels op het natvoer doen.
Nooit de druppels rechtstreeks in de mond druppelen o.w.v. de alcohol.

Veel succes

Is dat dan 4 druppels voor een volledige dag dan? Ik zal het best op haar natvoer doen want het drinkwater staat voor allemaal beschikbaar dusja

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 01 april 2009 - 14:23

he, lies, ik probeerde zojuist jouw avatar dood te meppen... :oops:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#20 Geplaatst 01 april 2009 - 14:27

Normaal zijn 4 druppels genoeg

Ik geef ze hier 2 druppels Mimulus (tegen angst voor vreemden) en 2 druppel Rock Rose (tegen paniekaanvallen) in hun drinkwater. En het heeft een goed effect op Gebbie. Bix en Mirl drinken er ook van, maar dat kan helemaal geen kwaad.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#21 Geplaatst 01 april 2009 - 14:27

Ginger-en-Noortje zei:

Zolang je jouw scherm geen pijn doet zal het wel gaan kwaad kunnen.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#22 Geplaatst 01 april 2009 - 14:32

Ginger-en-Noortje zei:

:ha :ha :ha ik heb da ook geprobeerd!!

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#23 Geplaatst 01 april 2009 - 14:36

Lies zei:

Normaal zijn 4 druppels genoeg

Ik geef ze hier 2 druppels Mimulus (tegen angst voor vreemden) en 2 druppel Rock Rose (tegen paniekaanvallen) in hun drinkwater. En het heeft een goed effect op Gebbie. Bix en Mirl drinken er ook van, maar dat kan helemaal geen kwaad.

Ik heb de Resque meegekregen aangezien ik niet zo goed weet waarvan haar angst komt. Ik ga er vandaag met starten

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#24 Geplaatst 01 april 2009 - 14:44

Speel ook veel met haar vandaag, je had ze vast toen ze schrok. Zo kan ze haar angst op jou gaan steken. Neem straks een hengel (zodat ze niet te dicht bij je handen moet komen) en probeer haar al speelden te ontspannen.

Ik ben er zeker van dat alles goed komt.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#25 Geplaatst 01 april 2009 - 14:55

Ok, bedankt voor de informatie :) Hoop dat het allemaal in orde komt :)

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#26 Geplaatst 01 april 2009 - 15:04

Phoebe is soms ook nog wat angstig van ons of van andere mensen, zal bv. nooit echt spontaan naar je toe komen of bij je komen liggen. Zouden die bachbloesems dan ook helpen om haar misschien wat meer op haar gemak te stellen ofzo??

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#27 Geplaatst 01 april 2009 - 15:10

Lisje zei:

Phoebe is soms ook nog wat angstig van ons of van andere mensen, zal bv. nooit echt spontaan naar je toe komen of bij je komen liggen. Zouden die bachbloesems dan ook helpen om haar misschien wat meer op haar gemak te stellen ofzo??

Er zijn remedies die haar op het gemak kunnen stellen. Maar het kan ook gewoon het karakter van Phoebe zijn dat ze nooit bij jullie komt liggen en daar kunnen bach bloesems weinig aandoen.
Moest ze echt wegschieten als er vreemden binnenkomen of van jullie weglopen, dan kon je wel overwegen om haar Mimulus te geven.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#28 Geplaatst 01 april 2009 - 15:12

M&M zei:

Ik heb de Resque meegekregen aangezien ik niet zo goed weet waarvan haar angst komt. Ik ga er vandaag met starten

Ik ben nog eens aan het kijken en volgens mij kan Aspen beter helpen.
Dan is voor diepe onrust, angstige voorgevoelens en plotse angst met onbekende oorzaak.

Je moet nu niet onmiddellijk naar de winkel lopen, probeer eerst de rescue. Moest dat niet helpen kan je Aspen gaan halen.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#29 Geplaatst 01 april 2009 - 15:21

Heel erg bedankt hoor Lies !!

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#30 Geplaatst 01 april 2009 - 15:36

Lies zei:

Er zijn remedies die haar op het gemak kunnen stellen. Maar het kan ook gewoon het karakter van Phoebe zijn dat ze nooit bij jullie komt liggen en daar kunnen bach bloesems weinig aandoen.
Moest ze echt wegschieten als er vreemden binnenkomen of van jullie weglopen, dan kon je wel overwegen om haar Mimulus te geven.

Ja zou inderdaad kunnen dat het haar karakter is, maar door andere dingen te zien aan haar denk ik dat ze ergens eens iets moet meegemaakt hebben.
Ze komt uit het asiel, een mevrouw heeft haar afgestaan omdat ze niet overeen kwam met de andere 12 katten.
Je ziet dat ze niet gewend is om vastgepakt te worden, van zodra je haar vastpakt duwt ze echt met haar achterpoten en spant ze zich volledig op. Van mij kan ze het al iets meer verdragen dan van mijn vriend, en als mijn ma haar dan eens wilt vastnemen is het al helemaal hopeloos.
Als je met hakschoenen aan iets te dicht (en te luid) komt afgelopen schrikt ze op en steekt ze haar weg...

Kan natuurlijk zijn dat ik me zorgen maak om niets en dat ze inderdaad misschien gewoon wat associaler is :) .

Bewerkt door Lisje, 01 april 2009 - 15:38.
Reden van bewerken: Iets vergeten