Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Het eerste (en laatste) nestje van Snoes: de 4 kittens hebben namen (pag 10)

• Log in om te reageren
157 reacties op dit onderwerp

Poll: Van hoeveel kittens zal ze bevallen? (42 leden hebben gestemd)

Van hoeveel kittens zal ze bevallen?

1. Eentje (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

2. Twee (1 stemmen [2.38%])

Percentage van stemmen: 2.38%

3. Drie (12 stemmen [28.57%])

Percentage van stemmen: 28.57%

4. Gestemd Vier (23 stemmen [54.76%])

Percentage van stemmen: 54.76%

5. Vijf (5 stemmen [11.90%])

Percentage van stemmen: 11.90%

6. Zes (1 stemmen [2.38%])

Percentage van stemmen: 2.38%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Guest_modelsaskia_*
Guest_modelsaskia_*

#16 Geplaatst 03 april 2010 - 20:04

succes!!!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 03 april 2010 - 20:09

Vogels zijn inderdaad wat anders. Ik bedoel maar, dat ik niet geheel onervaren ben met het grootbrengen van jonge dieren :) Qua vogels heb ik al valkparkieten, grasparkieten en kakariki's met het spuitje grootgebracht. Soms was het nest gewoon te groot, of overleed 1 van de ouders, of werd het jong tot bloedens toe geplukt,...

Verder heb ik ook eens een onverwachts nestje cavia's meegemaakt (in putje winter). Die 7 jongen zijn met succes groot geworden.

Moest er iets zijn dan kan ik de DA bereiken. Ik heb zijn nr bij de hand. En hier op het forum heb ik ook veel info gevonden. Op het internet is ook heel veel te lezen.

Ik hoop dat alles vlot verloopt. Maar ik ben mij er van bewust dat er altijd iets fout kan gaan. Stuitligging, zwakke weeen,... Je weet zoiets nooit op voorhand.

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#18 Geplaatst 03 april 2010 - 20:13

oooo maar zo bedoel ik het ook niet hoor! Vond alleen de vergelijk zo grappig :) Zou wel grappig zijn, een poes die een ei legt hihi

Dat poeslief goed terecht is gekomen is duidelijk merkbaar aan je berichtjes :) Gaat vast goedkomen.
Maar ik kan me wel voorstellen dat het fijn is als je iemand kan bellen tegen de tijd dat het gaat gebeuren. Heb ik zelf namelijk ook nog steeds ;) Gewoon het idee dat je kunt bellen als je kennis je even uit je hoofd schiet, dat is fijn. ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 03 april 2010 - 20:17

Ik kan me ook niet voorstellen dat een kat een ei legt hihi :d Jammer dat ik niemand ken die al een poezennestje heeft meegemaakt. Ik ben blij dat ik hier ook vragen kan stellen. Of gewoon een beetje kan praten over de komende geboorte. Het is fijn om het met jullie te kunnen delen.

Kathleen
Kathleen
  • 7.941 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 03 april 2010 - 20:17

:geluk: en :thumb: op gezonde kittens
Geplaatste afbeelding
Wanneer je verdrietig bent, kijk dan in je hart en je zal zien dat je weent om wat je vreugde schonk

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 03 april 2010 - 20:19

Weet er iemand trouwens hoeveel het kost om kittens te laten inenten, ontwormen,... ? Zo krijg ik al een idee.

Guest_desorayo_*
Guest_desorayo_*

#22 Geplaatst 03 april 2010 - 20:37

veel succes met de bevalling

ginnie
ginnie
  • Moderator
  • 12.867 berichten
  • 13 katten

#23 Geplaatst 03 april 2010 - 20:40

Tinne zei:

Weet er iemand trouwens hoeveel het kost om kittens te laten inenten, ontwormen,... ? Zo krijg ik al een idee.

Dat is verschillend per da en per middel dat je  wilt gebruiken. het beste kun je bij je da informeren naar de prijzen.

Het kan zeker nut hebben om een beetje rond te shoppen voor de enting en de chip. Natuurlijk wil je een goeie da, maar die goeie da's wisselen ook sterk van prijs.

Voor ons was het toentertijd (een jaartje of 4 geleden ofzo) de aanleiding tot zoeken naar een andere goeie da. Nu hebben we net zulke goeie da's als we al hadden, maar dan goedkoper en met korting (wilde de andere, waar ze zaten voor ons toenmalige konijn) niet geven.
Het scheelde ons, zonder de korting, toen ca 350 euro op het twee keer enten van 6 kittens, alles 6 de kittens chippen, en twee herhalingsentingen van volwassen katjes. Met korting scheelde het aanzienlijk meer.

Wij hebben niet echt een hele dure da nu, ook niet een hele goedkope, maar  echt duur is ie niet. En we krijgen korting daar.

Voor de eerste enting, met chip en met paspoortjes en consult zouden we  zonder korting zo'n 400 euro kwijt zijn. Gelukkig krijgen we korting,  dus mochten we nu voor 341 euro weer weg.
(de totaalfactuur was wat meer, want als we gaan voor routine dingen dan  nemen we natuurlijk meteen nog wat katjes mee ;) scheelt weer een consult)

De tweede enting zal goedkoper zijn, want de chip en de paspoortjes  hoeven we natuurlijk maar 1 keer :)

ontwormen doen wij met vitaminthe pasta (heb er goede ervaringen mee) en  als ze wat groter zijn met Milbamax kitten.
Wat het precies kost weet ik zo niet meer, maximaal paar tientjes.  Beetje afhankelijk van het aantal kittens dat je hebt.

ontwormen kun je makkelijk zelf doen. ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 03 april 2010 - 21:08

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Cayenne_*
Guest_Cayenne_*

#25 Geplaatst 04 april 2010 - 01:44

t ziet er een schatje uit , en een mooi buikje :) veel succes :geluk: :geluk:

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#26 Geplaatst 04 april 2010 - 01:48

Veel succes! :geluk:

Nashota
Nashota
  • 17.976 berichten
  • 3 katten

#27 Geplaatst 04 april 2010 - 12:24

Het is een mooi meisje :heart: :heart: heel veel succes met de bevalling :)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 04 april 2010 - 12:31

Wat een snoeziepoezie! :loveshower: ik denk van drie... mss vier?

Veel succes met de bevalling en hou ons op de hoogte he ;) :geluk:

Guest_MZ_forever_*
Guest_MZ_forever_*

#29 Geplaatst 04 april 2010 - 15:48

Veel succes :) Goed dat ze bij jou is :) Ga je de kittens zelf bijhouden?

Bewerkt door MZ_forever, 04 april 2010 - 15:49.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#30 Geplaatst 04 april 2010 - 16:09

veel succes met de bevalling ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding