Spring naar inhoud

- - - - -
Kittens

Het eerste (en laatste) nestje van Snoes: de 4 kittens hebben namen (pag 10)

• Log in om te reageren
157 reacties op dit onderwerp

Poll: Van hoeveel kittens zal ze bevallen? (42 leden hebben gestemd)

Van hoeveel kittens zal ze bevallen?

1. Eentje (0 stemmen [0.00%])

Percentage van stemmen: 0.00%

2. Twee (1 stemmen [2.38%])

Percentage van stemmen: 2.38%

3. Drie (12 stemmen [28.57%])

Percentage van stemmen: 28.57%

4. Gestemd Vier (23 stemmen [54.76%])

Percentage van stemmen: 54.76%

5. Vijf (5 stemmen [11.90%])

Percentage van stemmen: 11.90%

6. Zes (1 stemmen [2.38%])

Percentage van stemmen: 2.38%

Stem Gasten kunnen niet stemmen
Paula1943
Paula1943
  • 1.797 berichten
  • 4 katten

#91 Geplaatst 12 april 2010 - 23:09

Ik bedoel die met die zwarte vlekjes, is Trébol een mooi naam, ik wou je even helpen om namen te zoeken :love3: kijk maar wat je er mee doet.
meer namen heb ik niet wou je even helpen, maar het zijn mooie kittens :heart:

Guest_Cayenne_*
Guest_Cayenne_*

#92 Geplaatst 13 april 2010 - 02:24

:love3: :love3: :heart:

Ines
Ines
  • 13.375 berichten
  • 3 katten

#93 Geplaatst 13 april 2010 - 08:38

:heart: :heart: :heart:
Hier zijn de mandjes ook vol

Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.977 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 13 april 2010 - 08:58

Schattig :heart: :heart: :heart:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#95 Geplaatst 13 april 2010 - 09:04

oooh zo'n mooitjes!
Dikke proficiat hoor met de mooie 4-ling!
:hug: voor de mama! :)

Marina
Marina
  • 15.750 berichten
  • 6 katten

#96 Geplaatst 13 april 2010 - 09:52

mooie kittens :heart:

Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#97 Geplaatst 13 april 2010 - 14:20

Even wat minder leuk nieuws. En nee er is geen kitten dood, of ziek, het is de moederpoes die ziekjes is.

Toen ik vanmorgen rond 7u wakker werd, lag de moeder niet bij haar jongen. Ik dacht dat ze gewoon even naar beneden was gewandeld om haar pootjes te strekken ofzo. Dus ik zocht er niets achter en sukkelde weer in slaap.
Tegen 11u werd ik weer wakker. Snoes lag weer niet bij haar kleintjes. Ik en mijn vriend zijn haar toen gaan zoeken. Ze bleek aan de andere kant van de slaapkamer te liggen, onder mijn bureau.
Wanneer ze recht stond zag mijn vriend dat ze precies mankte. Ik dacht al meteen dat ze op tafel was gesprongen ofzo en verkeerd was neergekomen. Maar met haar pootjes was niks mis.
Ze ging eindelijk in haar nest liggen, maar was extreem rustig. We hebben haar melkklieren voorzichtig bevoeld en wat bleek: ze had weinig tot geen melk meer! Ook reageerde ze niet op haar naam. Ze was echt lusteloos.
Mijn vriend heeft haar bij zich genomen op schoot. Weer zag ik dat er iets niet klopte. Ze laat zich anders nooit oppakken. Toch niet zonder te krabben. Of weg proberen te lopen. Ze wil altijd zelf op je schoot springen.
Ik heb toen aan mijn vriend gevraagd om de DA te bellen en ben mij snel gaan omkleden. Om 13u waren we bij de DA. Zij constateerde een melkklierontsteking. De 2 klieren die het dichtst bij de achterpoten zitten waren veel dikker en de poes had koorts (39,5).
Ze heeft haar onmiddellijk iets koortsremmend gegeven. Ook antibiotica. Snoes vond het niet leuk, maar toch heeft ze niet gekrabd/gebeten. Iets wat ze anders zeker wel zou doen. Het is een pittige poes.
Eenmaal thuisgekomen heb ik meteen de ukkies terug in het nest gelegd en de poes losgelaten. Wat bleek: ze begon meteen te eten en te drinken! Wat een opluchting. Ik heb speciaal wat juniorvoeding onder de gewone brokken gemengd en haar wat kittenmelk van Beaphar gegeven. Ze heeft alles op gegeten.

De DA heeft ons een antibiotica pasta meegegeven die ik 2x per dag moet toedienen. Normaal gezien zou ze binnen enkele dagen genezen moeten zijn. Als dit niet zo is, of de ontstoken klieren worden dikker, dan ga ik meteen terug naar de DA (moest ook van haar).

Dit betekent ook dat ik de vierling zelf zal moeten voeden met de kittenmelk van Beaphar. Ook 's nachts wanneer ze honger hebben. Totdat de moeder weer beter is. En als Snoes niet voldoende melk zou aanmaken dan moet ik de kleintjes bijvoeren. Maar dat heb ik ervoor over.

Al bij al valt het dus nog mee. Ik ben blij dat we er zo snel bij waren. Voor hetzelfde geldt was dit niet zo en was Snoes heel erg ziek geworden.

Ik ben wel blij met het complimentje van de DA. Ze zei dat het echt mooi grote kittens zijn. En dat ze er gezond uitzien.

Bewerkt door Tinne, 13 april 2010 - 14:24.

poesie
poesie
  • 2.119 berichten
  • 6 katten

#98 Geplaatst 13 april 2010 - 14:28

oeie dat is minder
veel sterkte :hug:
Geplaatste afbeelding

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#99 Geplaatst 13 april 2010 - 14:43

:hug: Bedankt voor je steun.

Ik heb echt wel het gevoel dat het goed komt. Normaal zou ze deze week genezen moeten zijn. Gelukkig waren we er vroeg bij, want hij verder zo'n ontsteking gevorderd is, hoe gevaarlijker voor de poes. En hoe moeilijker zoiets geneest.

De kleintjes slapen nu. Wanneer ze wakker zijn zal ik proberen ze te laten eten. De DA heeft kleine spuitjes meegegeven. Als het daarmee niet wilt lukken dan haal ik een klein papflesje ofzo. Alle middelen zijn goed om die schatjes te laten eten.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#100 Geplaatst 13 april 2010 - 14:50

Wat een geluk, dat je er zo snel bij was!!
Veel beterschap voor mama Snoes!

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#101 Geplaatst 13 april 2010 - 15:00

Beterschap voor Snoesje.
Wat een prachtige kittens, dat heeft ze toch maar mooi even gedaan. :love3:
Succes met het bijvoeren. :hug:

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#102 Geplaatst 13 april 2010 - 15:36

Nog eens bedankt allemaal.

Ik moet eerst nog een telefoontje plegen en dan zal ik een portietje kittenmelk aanmaken. Hopelijk kan ik ze laten eten van het spuitje.
Daarnet zag ik dat ze probeerden te drinken bij Snoes. Maar ik weet niet zeker of ze al wat meer melk zou hebben. Ik denk dat dat wat snel is. Maar toch, ik ga het elke dag controleren. En kijken of de kleintjes bijkomen.

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#103 Geplaatst 13 april 2010 - 16:27

Er is er maar eentje die vrij goed van het spuitje drinkt: het wit met grijze poesje. Zij heeft uit zichzelf zo'n 400ml naar binnen gewerkt. Aangezien ze een goeie 200g weegt, mag ze nog iets meer drinken. Maar kom ik ben al blij dat ze drinkt.

De andere 3 weigeren van het spuitje te drinken. Ik denk dat zij elk 100ml (misschien 150) hebben gedronken.

Toch maar een flesje halen? Zo vervelend om zonder auto te zitten. Mijn vriend moet werken tot 22u. Ik kan ook te voet maar de winkels zijn hier toch een eindje vandaan. Dus tegen dat ik er ben zijn ze waarschijnlijk gesloten. Stom dat mijn fiets net nu een lekke band heeft, want met de fiets gaat het natuurlijk veel sneller dan te voet.

Ik denk dat ik het vandaag/vannacht nog ga doen met het spuitje. Moest het nu echt te moeilijk gaan dan stuur ik mijn vriend 's ochtends langs de apotheek. Of ergens anders waar ze flesjes hebben.

Bewerkt door Tinne, 13 april 2010 - 16:28.

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#104 Geplaatst 13 april 2010 - 16:38

Wat een schattekes!!! Ik vind dat 2de met de zwarte staart ooooooooooooo zoooooooooooo mooi!!!!!!!!!!!!!!!!!! :love: :love2: :love:

Wat een geluk dat je zo alert was, nu heb je vast niet alleen het leven van de mamapoes gered, maar misschien ook dat van de kleintjes!!

Tinne
Tinne
  • 9.443 berichten
  • 2 katten

#105 Geplaatst 13 april 2010 - 16:45

Ik vind ze allemaal mooi. Maar inderdaad, dat tweede kleintje is erg leuk getekend. Ik heb er al meerdere complimentjes over gekregen :) Nu nog iemand vinden die haar wilt adopteren he :d

Snoes was daarjuist wel grappig. Ik wilde de ukjes bijvoeren. Tot ze doorhad dat het melk was dat er in mijn spuitje zat. En toen moest ze ook hebben! Gelukkig kan die kittenmelk van Beaphar geen kwaad dus heb ik een beetje op een schoteltje gedaan. Het was héél snel op. Fijn dat Snoes haar eetlust een beetje aan het terugkeren is.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Kittens