Spring naar inhoud

- - - - -

stamboom

• Log in om te reageren
32 reacties op dit onderwerp
Guest_Tigro_*
Guest_Tigro_*

#1 Geplaatst 04 april 2010 - 02:19

Hoelang duurt het eigelijk om een stamboom aan te vragen?

we hebben  bekan 5 maand geleden een kitten gekocht met stamboom maar hebben nog altijd de papieren niet gekregen  .

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#2 Geplaatst 04 april 2010 - 08:47

Ik ben geen kenner,maar moet je die niet meekrijgen bij aankoop van het kitten?

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 april 2010 - 08:50

Bij mij stond het in het contract dat ik pas de stamboom zou krijgen als mijn katers gecastreerd waren. Ik heb gewoon een bewijs gevraagd aan de DA en opgestuurd. Een kleine week daarna had ik mijn stamboom.

Wat is afgesproken met jouw fokker?
Geplaatste afbeelding

vero
vero
  • 458 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 04 april 2010 - 09:50

Bij sommige raskattenverenigingen kan het soms wat langer duren eer je de stambomen krijgt maar dan spreek ik van hooguit enkele weken 5 maanden is echt te lang de stambomen moeten natuurlijk wel aangevraagd worden door jouw fokker he, jammer genoeg zitten er hier en daar wel wat sjoemelaars bij die dus een kitten met stamboom verkopen maar de stamboom er uiteindelijk nooit komt hebben de ouders van jouw kitten een stamboom? en heb je die gezien?
Ik zou zeker contact opnemen met de fokker :s
groetjes vero

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#5 Geplaatst 04 april 2010 - 11:53

5 maanden is niet normaal. Misschien kan je bij hun vereniging eens navragen of de stambomen wel zijn aangevraagd.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#6 Geplaatst 05 april 2010 - 00:23

5 Maanden is wel te lang hoor..
Geplaatste afbeelding

Brenda...
Brenda...
  • 8.663 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 05 april 2010 - 00:30

Ik krijg ook pas de stamboom papieren na Peach haar sterillisatie. Vind dit helemaal niet erg. Omdat het wel vaker voorkomt. Heb nog heel veel contact met de fokker. Maar 5 maanden moet ik nu ook wel niet wachten.

Geplaatste afbeelding
Mijn kat is mijn Engel,mijn Liefste Troeteldier met een Hart vol Liefde en een Tong van Schuurpapier.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 05 april 2010 - 08:52

Ik heb vorig jaar de stambomen maar aangevraagd toen de kittens 10 weken waren (twijfel kleur pointjes).
Tegen dat de kittens naar hun nieuw personeel verhuisden (13weken) had ik ze.

Guest_Veerle_*
Guest_Veerle_*

#9 Geplaatst 05 april 2010 - 09:50

vijf maanden is veel te lang, hoor.

ik vraag de stambomen pas aan nadat de kittens gechipt (op 12 weken) zijn, zodat de chipnummer ook op de stamboom staat. Er wordt afgesproken als het kitten al bij zijn nieuwe familie woont en de stamboom was nog niet toegekomen, dat ik de stamboom aangetekend (zodat hij zeker niet verloren gaat in de post) naar hen toestuur (ze worden daar ook via email van verwittigd dat hij die dag aangetekend is opgestuurd).

Moet wel zeggen dat ik ondertussen al weer 4 keer :misselijk: terug naar de post heb mogen gaan, omdat de stamboom niet werd afgehaald. Deze stambomen liggen hier nog, heb de mensen verwittigd dat de stamboom was teruggekomen en dat ze hem nu maar moeten komen halen.

gr.

veerle

Guest_Isabel_*
Guest_Isabel_*

#10 Geplaatst 05 april 2010 - 17:07

Wij hebben ook de stamboom van Spike toegestuurd gekregen door de mevr. van de Cattery, 1week nadat we Spike bij haar ophaalden. Dus dat is vlug gegaan.
5maanden vind ik toch wel lang hoor.

Sakuradrops
Sakuradrops
  • 3.497 berichten
  • 3 katten

#11 Geplaatst 05 april 2010 - 17:13

De mevrouw van de cattery waar ik Isis ging halen, deed dat net als Veerle. Ik heb twee weken moeten wachten.

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 05 april 2010 - 17:15

wij zijn ook nog aan het wachten op de stamboom van Adonis, hij is gisteren 4 maand geworden.
zal wel komen

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#13 Geplaatst 05 april 2010 - 22:34

5 maanden vind ik nu ook wel lang, ik vraag ze aan als ze 9 weken zijn en normaal komen ze dan op tijd aan zodat ik ze ineens kan meegeven met de kittenkopers, er kan natuurlijk altijd vertraging zijn maar 5 maand!
Gewoon eens navragen. ;)

*Ik heb je berichtje verplaatst naar het topic "Overige vragen over cattery's en kittens". ;)

Randa
Randa
  • 6.205 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 06 april 2010 - 12:32

5 maanden lijkt mij behoorlijk lang. Afhankelijk van ras en kleur van de kittens kan je soms iets langer nodig hebben om de kleur te bepalen maar bij mijn club heb ik altijd mijn stambomen gekregen binnen de 2 à 3 weken.
Normaal gezien is er zelfs een tijdslimiet waarbinnen je stambomen kunt en mag aanvragen.  Als je dit poesje al 5 maanden hebt is er volgens mij iets verkeerd gegaan.
Dring er bij de fokkers op aan dat jij je stamboom wilt, vraag waar hij blijft enz maar laat ze zeker niet met rust

Bewerkt door Randa, 06 april 2010 - 12:34.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Maicis, Storm, Trouble, Winter, Party, Kiri, Quecha, Quirina, Umika, Tessa, Lotje, Mira, Ziva and Sadie

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 06 april 2010 - 12:34

Ik heb 6 maanden later pas de stamboom van Taiga meegekregen, maar dat was dan ook wel na veel gezaag, anders had ik hem waarschijnlijk nooit gezien. Twijfel nog altijd of hij echt is of niet :louche: , 5 maanden is hoe dan ook veel te lang, zou ook proberen om contact op te nemen met de vereniging om na te gaan of ze wel degelijk zijn aangevraagd.

Bewerkt door Spanishke, 06 april 2010 - 12:35.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart: